Στο σημερινό digital περιβάλλον, ένας σύγχρονος marketer και οι πιο επιτυχημένες ecommerce ομάδες οφείλουν να συνδυάζουν εύστοχα και τα δύο εγκεφαλικά ημισφαίρια.
Το δεξί ημισφαίριο, υπεύθυνο για τα αισθήματα, τις συγκινήσεις, την δημιουργικότητα και την καλλιτεχνική έκφραση, είναι απαραίτητο από τις πρώτες ημέρες της ζωής μιας επιχείρησης. Αντιπροσωπεύει την ένταση, το πάθος και το ένστικτο να αναγνωρίσουμε, να δημιουργήσουμε και να προσφέρουμε εμπειρίες, που “μιλούν” με ουσιαστικό και αυθεντικό τρόπο στην καρδιά και το νου του κοινού που στοχεύουμε.
Ωστόσο, για να αναπτυχθεί και να επεκταθεί μια επιχείρηση, το αριστερό ημισφαίριο του εγκεφάλου υπερέχει σε λειτουργίες, υλικοτεχνική υποστήριξη και διαδικασίες. Είναι υπεύθυνο για την λεκτική επικοινωνία και την αναλυτική σκέψη, την ομιλία και την γραφή. Συνεπώς, όποτε παρουσιάζονται ευκαιρίες για δοκιμή, επανάληψη και βελτίωση, το αριστερό ημισφαίριο λαμβάνει δράση.
Η σύνδεση
Πάντα πίστευα ότι οι καλύτερες καμπάνιες marketing και το πιο επιτυχημένο ecommerce site συνδέονται μεταξύ τους, αλληλοσυμπληρώνονται. Ωστόσο, ξεχνώντας να συλλέξουμε δεδομένα και δημιουργώντας καμπάνιες marketing που βασίζονται αποκλειστικά στο αισθητικό κομμάτι (“look and feel”) είναι το ίδιο πράγμα όπως το να συλλέξουμε τόνους δεδομένων και να ξεχάσουμε να επενδύσουμε σε δημιουργικά συναρπαστικές καμπάνιες.
Τα δεδομένα (data) θα πρέπει να χρησιμοποιούνται όχι μόνο για να μας βοηθήσουν να δημιουργήσουμε το πιο συναρπαστικό περιεχόμενο αλλά και για να δείξουν πόσο αποτελεσματική (ή μη) ήταν η καμπάνια. Αν θέλεις να προσδιορίσεις ποσοτικά τα conversions και την απόδοση της επένδυσής σου (ROI) και να δικαιολογήσεις την δαπάνη marketing έχεις ανάγκη από αυτά τα δεδομένα.
Ένα προσωπικό case study
Πρόσφατα ανέλαβα να δημιουργήσω και να εξελίξω την social media παρουσία μιας εταιρίας κοσμημάτων. Συζητούσα με την Brand Manager για τον εταιρικό λογαριασμό τους στο Instagram, ο οποίος μάλιστα είχε την μεγαλύτερη απήχηση και αποτελεσματικότητα από τα υπόλοιπα social κανάλια τους. Είχε οριστεί συγκεκριμένο μηνιαίο budget για φωτογραφίσεις, τις οποίες θα χρησιμοποιούσαμε ως content σε display διαφημίσεις και στα social media γενικότερα. Συναντηθήκαμε λοιπόν για να κάνουμε brainstorming και να συζητήσουμε τα πιο δημιουργικά photo-shoots που θα επιλέγαμε: street style φωτογράφιση, flatlays ή ένα κορίτσι στην ταράτσα φορώντας ένα βραχιόλι της εταιρίας και πίνοντας milkshake, χωρίς να φαίνεται το πρόσωπό της. Σαφώς και δεν υπήρχε κανένας δημιουργικός περιορισμός στην συζήτησή μας.
Ωστόσο, μελετώντας την παρουσία των τελευταίων 6 μηνών της εταιρίας στο Instagram (το πιο αποτελεσματικό κανάλι τους) διαπιστώσαμε ότι οι εικόνες με τα υψηλότερα ποσοστά conversions και engagement ήταν κοντινά πλάνα των κοσμημάτων που φορούσε ένα μοντέλο, της οποίας το πρόσωπο δεν φαινόταν καθόλου.
Φυσικά και θα μπορούσαμε να ήμασταν όσο δημιουργικοί θέλαμε (υπήρχε και το budget που υποστήριζε κάτι τέτοιο), ωστόσο το κοινό μας μιλούσε και μας έλεγε κάτι πολύ απλό: “Θέλω να δω το κόσμημα από κοντά και να φανταστώ τον εαυτό μου να το φοράει”.
Η λογική μας βοήθησε να εντοπίσουμε ακόμη καλύτερα την αγορά μας, να καθορίσουμε την αποτελεσματικότητα των προσπαθειών μας και να λάβουμε αντικειμενικές αποφάσεις. Ταυτόχρονα, το εικαστικό – δημιουργικό κομμάτι καθόρισε τον τρόπο με τον οποίο θα εντυπωσιάζαμε το κοινό και θα το πείθαμε να ασχοληθεί με το brand.
Με άλλα λόγια
Η λογική θα σε βοηθήσει να προσεγγίσεις το κοινό σου, η δημιουργικότητα θα σε βοηθήσει να το εντυπωσιάσεις. Ένας μοντέρνος μαρκετίστας και μια σύγχρονη ecommerce ομάδα θα πρέπει να είναι σε θέση να κάνουν ακριβώς αυτό, να συνδυάζουν και τα δύο.