Δείκτης Κοινωνικής Προώθησης / Social Selling Index

Χρησιμοποιείς το LinkedIn για την επαγγελματική δικτύωση και την προσέλκυση leads; Η ανάπτυξη του δικτύου σου αποτελεί έναν από τους βασικούς σου στόχους; Ανακάλυψε το προσωπικό σου σκορ κοινωνικής προώθησης.

Δείκτης Κοινωνικής Προώθησης / Social Selling Index

Για όσους ενδιαφέρονται να μάθουν πόσο αποτελεσματικό είναι το επαγγελματικό προφίλ τους στην LinkedIn πλατφόρμα και συγκεκριμένα πόσο αποδοτική είναι η στρατηγική πώλησης που αξιοποιούν στο κανάλι (social selling strategy), αξίζει να χρησιμοποιήσουν το δείκτη κοινωνικής προώθησης (SSI) και να μάθουν τη θέση που έχει ο καθένας ως προσωπικό brand σε σύγκριση με τους υπόλοιπους χρήστες. Με άλλα λόγια, το συγκεκριμένο σκορ μετράει πώς η προσωπική μας επωνυμία τοποθετείται στο μυαλό της κοινότητας στους παρακάτω τέσσερις άξονες:

Εδραίωση της επαγγελματικής ταυτότητας (establish your professional brand)

Ο δείκτης καταμετρά πόσο ολοκληρωμένο είναι το προφίλ σου και πόσο σχετικές είναι οι δημοσιεύσεις στον κλάδο που εκπροσωπείς και στους επαγγελματίες που αναζητάς να προσελκύσεις. Ο αλγόριθμος καταμετρά κατά πόσο το περιεχόμενό σου κοινοποιείται / είτε πόσο ο ίδιος δημοσιεύεις αυθεντικό υλικό ή διαμοιράζεσαι άρθρα από αξιόπιστες πηγές. Ένα επιπρόσθετο στοιχείο που παίζει ρόλο στον υπολογισμό του δείκτη είναι ο αριθμός των followers που διαθέτεις.

TIPS βελτίωσης: Ο στόχος σου είναι η καθιέρωση της ταυτότητάς σου ως ηγέτης σκέψης. Απόκτησε συστάσεις από το δίκτυό σου καθώς επίσης ζήτησε την επιβεβαίωση στις δεξιότητες μέσω της λειτουργίας Endorsements.

Εύρεση του κατάλληλου δικτύου (find the right people)

Στο συγκεκριμένο άξονα, ο δείκτης κοινωνικής προώθησης καταδεικνύει κατά πόσο αναζητάς με αποτελεσματικό τρόπο τους κατάλληλους ανθρώπους για την επικοινωνία σου και χρησιμοποιείς τις σωστές λέξεις κλειδιά.


TIPS βελτίωσης: Με οργανικό τρόπο μπορείς να συνδεθείς με decision makers χρησιμοποιώντας ξεχωριστό περιεχόμενο. Συμπληρωματικά, τα επι πληρωμή search tools όπως το Sales Navigator tool βοηθούν στην αναγνώριση και εύρεση των leads. Προσοχή αν στα request που αποστέλλεις, λαμβάνεις ignore αυτό επηρεάζει τον δείκτη.

Αλληλεπίδραση με στοιχεία και έρευνες (engage with insights)

Ένας τρόπος να ανακαλύψεις το δίκτυο που σχετίζεται με τον κλάδο που εκπροσωπείς είτε τον κλάδο που τοποθετείται ο ιδανικός πελάτης, είναι η αλληλεπίδραση με το περιεχόμενο. Το LinkedIn μετράει την αλληλεπίδραση (αριθμός likes, shares και των σχολίων) που προκύπτει από τις δημοσιεύσεις σου καθώς και από τα απευθείας μηνύματα που λαμβάνεις ή αποστέλλεις.


TIPS βελτίωσης: Γίνε μέλος σε ομάδες/ groups και μοίρασε τη γνώση και την εξειδίκευσή σου με αυθεντικό περιεχόμενο χωρίς πωλησιακό τρόπο.

Χτίσιμο επαγγελματικών σχέσεων (build relationships)

Ο 4ος άξονας στηρίζεται στους δυο προηγούμενους και καταγράφει την ικανότητά σου να δημιουργείς σχέσεις με τους influencers / gatekeepers που μπορεί να σε προωθήσουν στους τελικούς λήπτες αποφάσεων. Σύμφωνα με το LinkedIn το 73% των αγοραστών B2B υπηρεσιών προτιμούν επαγγελματίες που τους έχουν συστήσει. Ο δείκτης περιλαμβάνει τις αναζητήσεις και τις θεάσεις (Views) του προφίλ σας καθώς και το διάστημα που το προφίλ σας είναι ενεργό.


TIPS βελτίωσης: Σχολίασε τις δημοσιεύσεις του δικτύου σου και των groups και κοινοποίησε το περιεχόμενο στο προσωπικό σου προφίλ.

Γιατί πρέπει να γνωρίζεις το δικό σου SSI score

Για να κατανοήσεις τη στρατηγική κοινωνικής προώθησης που εφαρμόζεις, θα πρέπει να γνωρίζεις πώς να τη μετρήσεις. Η βαθμολογία του δείκτη κοινωνικής προώθησης (SSI) κυμαίνεται μεταξύ 0-100 και προκύπτει όπως αναφέραμε από τις ενέργειές σου στους τέσσερις άξονες. Όση υψηλότερη βαθμολογία έχεις, τόσο υψηλότερες πιθανότητες πώλησης κατέχεις.

Συγκεκριμένα αποκτάς:

+45% περισσότερες ευκαιρίες πώλησης από τους υπόλοιπους χρήστες με χαμηλότερο σκορ.

+51% πιο πιθανό να πραγματοποιήσουν μια πώληση.

+78% να ξεπεράσουν τις πωλήσεις σε σύγκριση με όσους δεν χρησιμοποιούν μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Βάσω Τσoύνη
Η Βάσω είναι υπεύθυνη Marketing & Επικοινωνίας στην μεγαλύτερη εταιρεία παροχής λύσεων ανθρώπινου δυναμικού. Tα τελευταία 10 χρόνια έχει εργαστεί σε εταιρείες επικοινωνίας και σε inhouse τμήματα marketing εταιρειών διαφορετικών κλάδων, σχεδιάζοντας 360ο προγράμματα με έμφαση στο ψηφιακό marketing. Είναι απόφοιτη του Μεταπτυχιακού προγράμματος "Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας με Νέες τεχνολογίας" του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.