Για αρκετούς SEO specialists, η γραμμή μεταξύ του search engine optimization και των social media μπορεί μερικές φορές να μοιάζει θολή.
Ερωτήσεις όπως: “υποστηρίζουν τα social media τα οργανικά μου αποτελέσματα; Πόσο επηρεάζει η βελτιστοποίηση του search στα social media τη πιθανότητα του προφίλ μου να εμφανίζεται σε νέους χρήστες; Τι σημαίνει ότι τα tweets μου, ή τα instagram posts μου εμφανίζονται στα αποτελέσματα αναζήτησης;” είναι φυσιολογικό να δημιουργούνται σε οποιονδήποτε marketer.
Στο παρελθόν, η διαφορά μεταξύ του SEO και των social ήταν αρκετά μεγάλη. Όταν οι χρήστες πραγματοποιούν μια αναζήτηση στην Google ή σε κάποια άλλη μηχανή αναζήτησης, αναζητούν ενεργά απαντήσεις ή λύσεις στα προβλήματά τους.
Αυτή τη στιγμή, περισσότερο από ποτέ, οι χρήστες αναζητούν ενεργά στα social media χρησιμοποιώντας hashtags και trending topics – και όταν το κάνουν δεν θέλουν μόνο μια απάντηση – θέλουν μια συζήτηση. Αυτό σημαίνει ότι οι marketers έχουν περισσότερες ευκαιρίες για να μάθουν σχετικά με το target audience τους κατευθείαν μέσα από τις δικές του εμπειρίες.
Σημαίνει επίσης ότι υπάρχουν περισσότερα δεδομένα από ποτέ, που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για να ενισχύσουμε ακόμη περισσότερο το keyword research μας και να παράγουμε πιο χρήσιμο και στοχευμένο περιεχόμενο.
Η καλύτερη συμβουλή που μπορούμε να δώσουμε αυτή τη στιγμή, είναι να κάνεις join Facebook και LinkedIn groups για να καταλάβεις το target audience σου σε ένα μεγαλύτερο βαθμό. Ταυτόχρονα, δες μερικούς τρόπους για να χρησιμοποιήσεις τα social media προς όφελος του keyword research.
1. Χρησιμοποίησε το Facebook Ad Targeting Options για να αποκτήσεις καλύτερη εικόνα των Audiences
Καθώς οι χρήστες τείνουν να δίνουν όλο και πιο έγκυρες πληροφορίες στο Facebook, τα δεδομένα για targeting που διαθέτει είναι εξαιρετικά ακριβή.
Μπορείς να γνωρίζεις ακριβώς ποιο είναι το target market σου, αλλά θα μπορούσες να βρεις νέα ή συμπληρωματικά κοινά που θα μπορούσε η εταιρεία σου να προσεγγίσει.
Το advertising του Facebook σου δίνει κάποιες επιλογές για να ανακαλύψεις το κοινό σου:
- Geography
- Age
- Gender
- Interests
- Connections
- Relationship Status
- Languages
- Education
- Workplaces
Χρησιμοποιώντας αυτά, μπορείς να εντοπίσεις παρόμοια κοινά ή να αποκτήσεις περισσότερη πληροφορία σχετικά με τα δημογραφικά στοιχεία του υφιστάμενου κοινού σου για να καταλάβεις ακριβώς τις συνήθειές τους.
Όλη αυτή την πληροφορία μπορείς να τις χρησιμοποιήσεις στην παραγωγή περιεχομένου για να αυξήσεις την επισκεψιμότητα στο site σου και στη συνέχεια να μετατρέψεις τους χρήστες αυτούς σε πελάτες.
2. Ψάξε στα Trending Topics του Twitter για ευκαιρίες
Αρκετά από τα trending topics του Twitter είναι εξαιρετικό υλικό για παραγωγή περιεχομένου. Αλλά η πραγματική πολύτιμη πληροφορία βρίσκεται μέσα στις συζητήσεις αυτών των topics, και είναι το μέρος όπου οι marketers μπορούν να βρουν λεπτομέρειες για το τι έχει σημασία για το κοινό τους.
Επίσης, μπορείς να χρησιμοποιήσεις τις ίδιες λέξεις, ύφος και τόνο που χρησιμοποιούν και οι χρήστες αυτοί. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα αν έχεις στο επίκεντρο το είδος του κοινού στο Twitter το οποίο αντικατοπτρίζει το target audience σου.
Το κλειδί για να πετύχεις σε αυτό είναι να είσαι ιδιαίτερα ενεργός στο Twitter, ένα παρεξηγημένο κανάλι από τους marketers στην Ελλάδα.
Εάν δεν είσαι, υπάρχουν εργαλεία για social media monitoring που μπορούν να σε βοηθήσουν να αποκτήσεις μια καλύτερη εικόνα σε κοινά και να κατανοήσεις τις συζητήσεις που γίνονται από τα target audiences σου.
3. Έλεγξε τα αποτελέσματα των hashtags του Instagram search
Tο Instagram αρχίζει να αποκτά τη δική του μηχανή αναζήτησης. Μπορείς πλέον να ακολουθήσεις τα hashtags που σου αρέσουν.
Πολλά industries χρησιμοποιούν το Instagram ως lead-driver, ειδικά όταν υπάρχει έντονη η παρουσία του local marketing.
Ψάχνεις για ένα νέο φωτογράφο στην περιοχή σου; Πληκτρολογείς #athensphotography
Οι πιθανότητες λένε ότι θα θελήσεις να δεις τη δουλειά τους στο Instagram.
Ψάχνεις για έναν graphic designer που θα σε βοηθήσει με ένα project; Πληκτρολογείς #graphicdesignersofinstagram
Μπορείς να πάρεις μια ιδέα για το style τους στο Instagram.
Αναζητώντας hashtags που σχετίζονται με την επιχείρησή σου ή το target audience σου, και στη συνέχεια αναλύοντας τα δημοφιλέστερα posts, μπορείς να πάρεις μια ιδέα για το τι λειτουργεί καλά με τους χρήστες που αναζητούν αυτά τα hashtags.
Τι άλλα hashtags βλέπεις; Αποτελούν υποψήφια keywords που μπορείς να στοχεύσεις; Τι αναφέρει το Instagram caption για τα δημοφιλέστερα posts;
Εργαλεία όπως το TailWind μπορούν επίσης να σου δώσουν μια ιδέα γύρω από σχετικά hashtags. Επίσης, το Instagram από μόνο του προσφέρει ένα shortlist με σχετικά hashtags για να συμπεριλάβεις στην έρευνά σου.
4. Ρίξε μια ματιά στο περιεχόμενο του Pinterest
Το Pinterest είναι ένα θησαυροφυλάκιο από χρήσιμα δεδομένα, και συχνά (όπως και το Twitter) δεν αξιοποιείται από τους marketers όπως αξιοποιούνται άλλα κανάλια όπως το Facebook, το Instagram και τελευταία το LinkedIn.
Τους τελευταίους μήνες, το Pinterest κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος ως content platform, καθώς όλο και περισσότεροι χρήστες αλλά και επιχειρήσεις επιλέγουν να ανεβάζουν το δικό τους περιεχόμενο εκεί.
Αν κάνεις μια απλή έρευνα για το keyword “B2B marketing”, θα πάρεις πολλές ιδέες για topics που σχετίζονται με το social media marketing, marketing tactics, πώς να δημιουργήσεις infographics, product launches κλπ.
Έτσι, όχι μόνο μπορείς να αναζητήσεις συγκεκριμένα keywords στο Pinterest και να λάβεις άπειρα pins για inspiration, αλλά το Pinterest προσφέρει επίσης προτεινόμενα keywords για να σου δώσει περισσότερες ιδέες για το πώς μπορείς να εμπλουτίσεις και να προσαρμόσεις το προηγούμενο search term σου.
Και ακριβώς όπως η Google, έτσι και το Pinterest έχει επιλογές autofill στο search του, το Pinterest προσφέρει ακριβώς την ίδια λειτουργία, δίνοντάς σου ακόμα περισσότερους συνδυασμούς από keywords.
Τα Social και το Search είναι πιο συμβατά από όσο σκέφτεσαι
Μπορούμε να μάθουμε πολλά για τα social media από το search, και το αντίστροφο.
Αν και δεν μπορούν να βοηθήσουν το ένα το άλλο σε μεγάλο βαθμό και με άμεσο τρόπο, μπορούμε να μάθουμε περισσότερα σχετικά με το target audience μας και τους χρήστες από τον τρόπο με τον οποίο δημοσιεύουν, αλληλεπιδρούν και προωθούν την πληροφορία στις social media πλατφόρμες.