Όπως κατάλαβες από τον τίτλο, πρόκειται να μιλήσουμε για κάτι ξεχωριστό.
Μέχρι τώρα, έχω αναφερθεί σε Social Media, E-Commerce, Brand Awareness, Content Marketing, tooltips και τελευταία τόλμησα να κάνω λόγο για το Adblocking.
Σήμερα όμως, θα προσπαθήσουμε να χαρτογραφήσουμε τα δεδομένα του SMS Marketing και να δούμε αν τελικά είναι κάτι που αξίζει να επενδύσουμε ή όχι, για το brand μας.
Το SMS Marketing θεωρείται από αρκετούς μια απαρχαιωμένη τακτική, είναι όμως έτσι;
Let’s start from the beginning…
Ως SMS Marketing, μπορούμε να ορίσουμε όλες τις ενέργειες που κάνει ένα brand, έτσι ώστε να επικοινωνήσει με τους δυνητικούς του πελάτες μέσω… μάντεψε!
Προφανώς, η όλη διαδικασία δεν γίνεται μέσω ενός κινητού τηλεφώνου που διαθέτει η εταιρεία και αρχίζει να στέλνει το ίδιο SMS σε μια ομάδα επαφών (για κάποιους που ακούνε το SMS Marketing πρώτη φορά σαν όρο, μπορεί να μην είναι αυτονόητο).
Στην αγορά υπάρχουν δεκάδες εργαλεία SMS Marketing που «λύνουν» τα χέρια των υπευθύνων και έτσι η διαδικασία γίνεται γρήγορα, οικονομικά και σε αρκετές περιπτώσεις αποτελεσματικά.
Η αλήθεια είναι πως δεν ξέρω να σας συστήσω κάποιο free tool, ωστόσο πολλές εταιρίες έχουν την trial version όπου με κάποιους περιορισμούς μπορείς να εξερευνήσεις το περιβάλλον του προγράμματος.
Συνήθως, το κόστος που θα πληρώσεις εξαρτάται από τον αριθμό μηνυμάτων που θες να στείλεις.
Επίσης, γίνεται ένας πανικός με τις «λίστες πελατών» που έχει η εκάστοτε εταιρεία. Σίγουρα, θα έχεις λάβει κάποια στιγμή ένα μήνυμα από κατάστημα που δεν έχεις επισκεφτεί ποτέ! Άρα, όταν λέω «πανικός», εννοώ όσο αφορά το θέμα της διαφάνειας και το πώς η εταιρεία βρήκε τον αριθμό σου χωρίς να της τον έχεις δώσει ποτέ και κατά πόσο νόμιμο είναι. Γιατί, όπως όλα έχουν την τιμή τους, έτσι και ο αριθμός μου/σου μπορεί να έχει την δική του. Αλλά ας αφήσουμε την νομιμότητα να την κρίνουν οι ειδικοί.
Γιατί όμως SMS Marketing;
Αυτό είναι το μεγάλο ερώτημα που μας ταλανίζει. Πάμε να δούμε κάποιες πιθανές απαντήσεις.
- Το SMS Marketing έχει open rate ≥ 95%. Λογικό! Πιστεύω πως όλοι καταλαβαίνουμε το γιατί.
- Κατά μέσο όρο ένα SMS διαβάζεται μέσα σε 3 λεπτά από την στιγμή που θα σταλεί.
- Και ήρθε η ώρα για το ultimate στατιστικό που πρέπει να απλά να κουνήσεις καταφατικά το κεφάλι σου: Το 90% των ενηλίκων έχουν κινητό τηλέφωνο, το οποίο βρίσκεται σε ακτίνα 2 μέτρων από αυτούς το 85% της ημέρας.
Επειδή αυτό το άρθρο όμως, δεν είναι sponsored από κάποια εταιρεία που παρέχει υπηρεσίες SMS Marketing, μπορούμε να δούμε τα πράγματα λίγο πιο ωμά.
Το open rate σαν στατιστικό, σίγουρα είναι πολύ μεγάλο αλλά και… αναμενόμενο. Άρα δεν αποτελεί ένα επιχείρημα, αλλά μια πληροφορία.
Τα υπόλοιπα 2 είναι στο χέρι της εταιρείας πόσο πετυχημένη θα κάνει μια SMS Marketing καμπάνια. Οι κανόνες για το πώς να γράψουμε ένα SMS είναι παρόμοιοι και στην ίδια βάση λογικής και αντιστοιχίας με το E-mail Marketing.
Δηλαδή, ένα μικρό (σχετικά) SMS που θα επικοινωνεί γρήγορα και άμεσα αυτό που θέλεις να πεις στον παραλήπτη, χωρίς να τον κάνεις να βαρεθεί. Τοποθέτησε και ένα link στο τέλος και είσαι εντάξει. Μην κάνεις ατελείωτο spam, είναι καλό ο παραλήπτης να ενημερώνεται συγκεκριμένα για προσφορές μέσω SMS και όχι για όλα τα νέα του brand.
Τελικά, αξίζει να τρέξω μια καμπάνια SMS Marketing;
Η απάντηση είναι ναι! Θα σου έλεγα όμως, να μην επενδύσεις αμέσως μεγάλο budget. Να ξεκινήσεις με έμμεσους και νόμιμους τρόπους να συλλέγεις τα τηλέφωνα των πελατών σου και στην συνέχεια να κάνεις μια καμπάνια έτσι ώστε να δεις αν πραγματικά βοηθάει για το δικό σου brand.
Όπως όλα, έτσι και το SMS Marketing δεν είναι απαραίτητο για όλα τα brand. Φυσικά το ίδιο ισχύει για πολλά πράγματα στο Marketing και στο Digital Marketing.
Για παράδειγμα, μια εταιρεία μπορεί να της είναι απαραίτητο το E-mail Marketing και να στηρίζει όλες τις στρατηγικές της με βάση αυτό, αλλά για μια άλλη, το E-mail Marketing να αποτελεί απλά μια πρόσθετη βοήθεια που ενισχύει το brand της.
Άρα, επένδυσε δειλά – δειλά, πάρε μια πρώτη γεύση, δες την αντίδραση του κόσμου και μετά… the decision is yours!
Last but not least!
Σε πολλές χώρες όπως και η Βρετανία, όταν περνάς έξω από κάποια καταστήματα, έρχεται στο κινητό σου ένα SMS notification που αφορά πληροφορίες για το συγκεκριμένο κατάστημα.
Η αλήθεια είναι πως στην Ελλάδα δεν έχω δει πουθενά να συμβαίνει κάτι αντίστοιχο και δεν γνωρίζω αν κάτι τέτοιο απαγορεύεται από το νομικό πλαίσιο που έχουμε (αν είσαι δικηγόρος feel free to comment).
Βασικά… και να μην είσαι δικηγόρος, feel free to comment!
Μπορείς να με βρεις σε LinkedIn και Instagram.
Σου άρεσε το άρθρο; Διάβασε και το προηγούμενο άρθρο του Γιώργου εδώ.