SEO trends που θα επηρεάσουν το digital marketing σε όλα τα industries

SEO trends που θα επηρεάσουν το digital marketing σε όλα τα industries

Τα ίδια Παντελάκη μου, τα ίδια Παντελή μου!

Το SEO δεν σταματάει ποτέ, ενώ η Google συνεχίζει ακάθεκτη να ανακατεύει την τράπουλα γύρω από τα οργανικά αποτελέσματα και τα σήματα που δέχεται ώστε να κατατάσσει τα αποτελέσματα εκατομμυρίων webpages στο διαδίκτυο.

Επίσης, όσο ο ανταγωνισμός ανεβαίνει λόγω του digital penetration στις επιχειρήσεις και του κλάδου του SEO (όλο και περισσότερες επιχειρήσεις αναζητούν βοήθεια από SEO experts για να βελτιώσουν την κατάταξη του site τους), τόσο περισσότερο προσοχή απαιτείται στις λεπτομέρειες και φυσικά στην προσαρμογή στις απαιτήσεις της Google.

Υπάρχουν αξιοσημείωτες τάσεις στο SEO που επηρεάζουν σχεδόν κάθε κλάδο, όπως:

➡️ Local SEO

➡️ Featured snippets

➡️ Core Web Vitals

➡️ Google BERT

➡️ Testing & Improving UX

➡️ Mobile-friendly websites

Παρακάτω, κάνουμε ένα deep dive σε κάθε ένα από τα SEO trends που διάβασες στις παραπάνω γραμμές και κάποιες συμβουλές πάνω στις οποίες μπορεί ένα brand να ξεκινήσει να δουλεύει – φυσικά με τη βοήθεια ενός ή περισσότερων SEO experts – προκειμένου να κάνει catch up με τις προυποθέσεις που ορίζει η Google για να θεωρηθεί ένα site ως SEO optimized.

Local SEO

Όλο και περισσότεροι άνθρωποι χρησιμοποιούν την Google για να εντοπίσουν επιχειρήσεις κοντά τους. Για παράδειγμα, αν κάποιος αναζητήσει ‘φαρμακεία κοντά μου’, η μηχανή αναζήτησης θα επιστρέψει αποτελέσματα με βάση την τοποθεσία του χρήστη.

Μπορείς να αναζητήσεις χρησιμοποιώντας λέξεις-κλειδιά που βασίζονται στην τοποθεσία, τον ταχυδρομικό κώδικα, τον δήμο και άλλα γεωγραφικά στοιχεία.

Αυτό συνεπάγεται ότι οι τοπικές επιχειρήσεις που εξυπηρετούν και βασίζουν τον τζίρο τους με βάση την τοποθεσία τους, οφείλουν να έχουν βελτιστοποιημένη την ψηφιακή τους παρουσία σε μεγάλο βαθμό, ώστε να μπορούν να εντοπιστούν από τους χρήστες. Το πιο απλό είναι το άνοιγμα ενός λογαριασμού Google My Business και η συμπλήρωσή του με όλα τα απαραίτητα στοιχεία.

Επίσης, καθώς οι κριτικές πελατών αποτελούν ίσως τον νούμερο ένα παράγοντα για ένα δυνητικό πελάτη, είναι σημαντικό να υπάρχει διαφάνεια στις κριτικές που λαμβάνει μια επιχείρηση στον ψηφιακό κόσμο.

Οι κριτικές πελατών, αν και σε μόνο ορισμένες περιπτώσεις μπορούν να βοηθήσουν το SEO, είναι σημαντικό να υπάρχουν καθώς και να διαχειρίζονται με έναν τρόπο που δείχνει ότι η επιχείρηση σέβεται τους πελάτες της και είναι έτοιμη να λάβει feedback ώστε να το αξιοποιήσει και να γίνει καλύτερη.

Μη ξεχάσεις να διαβάσεις το άρθρο μας Google Reviews: 6 Tips για Αυξήσεις τις Κριτικές στην Google (και Γιατί Είναι Σημαντικό) για να μάθεις περισσότερα.

Featured Snippets

Τα featured snippets είναι εκείνες οι πληροφορίες (υπό τη μορφή εικόνας, video και κειμένου) που εμφανίζονται υπό συγκεκριμένες προυποθέσεις κάτω από μια αναζήτηση. Σε πολλές περιπτώσεις οι πληροφορίες αυτές παρέχουν στους χρήστες ένα απόσπασμα πληροφοριών που σχετίζονται με την αναζήτησή τους.

Τα websites που είναι βελτιστοποιημένα για να υποστηρίζουν featured snippets λαμβάνουν συνήθως περισσότερη επισκεψιμότητα σε σύγκριση με αυτά που δεν είναι.

Για τεχνικές πληροφορίες μη χάσεις το άρθρο μας Structured Data: Τι Είναι και Ποιος ο Ρόλος τους στο SEO [Beginners Guide].

Core Web Vitals

Τα Core Web Vitals είναι ένα σύνολο παραγόντων που η Google θεωρεί απαραίτητους για τη συνολική εμπειρία ενός χρήστη. Για παράδειγμα, αυτοί καθορίζουν πόσο γρήγορα φορτώνει μια σελίδα, πότε γίνεται ορατή στο χρήστη και πότε είναι έτοιμη για χρήση.

Εάν πληρούνται οι προυποθέσεις των Core Web Vitals, αυτό μπορεί να εγγυηθεί μια καλή εμπειρία χρήστη, που συνήθως μπορεί να σημαίνει και καλύτερα rankings στη μηχανή αναζήτησης.

Για πληροφορίες πάνω στα Core Web Vitals προτείνουμε το άρθρο Αλλαγές στο reporting των Core Web Vitals φέρνει η Google και το

Google BERT

Η Google έχει αναπτύξει το λεγόμενο BERT μοντέλο. Το BERT (Bidirectional Encoder Representations from Transformers) ουσιαστικά κρίνει άν ένα site περιέχει περιεχόμενο που εστιάζει στην πρόθεση αναζήτησης (search-intented focused), επιτρέποντας την εμφάνιση ανταγωνιστικών webpages πάνω από αυτό.

Έτσι, δημιουργώντας περιεχόμενο που είναι SEO-friendly και ακολουθεί τις απαιτήσεις της Google, οι χρήστες θα βλέπουν το site σου πιο συχνά από εκείνα των ανταγωνιστών σου, αυξάνοντας την επισκεψιμότητα και μετέπειτα τις πωλήσεις.

Testing & Improving UX

Η Google έχει κάνει ξεκάθαρο ότι θέλει οι χρήστες της να έχουν μια ευχάριστη εμπειρία κάθε φορά που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα.

Επομένως, γύρω από αυτό θα πρέπει να επικεντρώνεται ένα μεγάλο μέρος των προσπαθειών σου όταν πρόκειται για SEO. Το A/B testing, η βελτίωση του user experience, τα page speed tests και το συχνό audit του site σου σε συνδυασμό με το ποιοτικό περιεχόμενο, είναι τα κλειδιά για να βελτιώνεις συνεχώς το user experience και την αξία που λαμβάνουν οι χρήστες όταν πλοηγούνται στο site σου.

Mobile-friendly websites

Ένα από τα πράγματα που απογοητεύουν ένα χρήστη που πλοηγείται με κινητή συσκευή είναι η μη-βελτιστοποίηση ενός site για κινητά και tablets. Το να διαθέτεις ένα γρήγορο και mobile-friendly site είναι από μόνο του η μισή δουλειά στο SEO.

Ειδικά σε κλάδους, όπως το fashion και τα electronics, που η επισκεψιμότητα από mobile συσκευές ξεπερνούν το 70%-80%, είναι σημαντικό για έναν οργανισμό να έχει επενδύσει σε ένα mobile-friendly site.

Η Google παρέχει αρκετά δωρεάν εργαλεία για ανάλυση του mobile-friendliness και της ταχύτητας σελίδων σε κινητές συσκευές, όπως το Google PageSpeed Insights, για να δεις που σκοράρεις τη δεδομένη χρονική στιγμή.

Ο δρόμος προς το optimization

Μπορεί το SEO να μην αποτελεί προτεραιότητα για έναν οργανισμό με βάση τον κλάδο που δραστηριοποιείται και την ωριμότητα της ψηφιακής του παρουσίας.

Αν όμως υπάρχει μια ψηφιακή παρουσία και η επιτυχία του οργανισμού (από θέμα πωλήσεων ή κερδοφορίας) εξαρτάται από αυτή, το SEO είναι ένα κλειδί που μπορεί να ξεκλειδώσει αυτή την επιτυχία.

Για τους οργανισμούς που αναφέρουμε παραπάνω, το SEO είναι ένα ζωτικής σημασίας εργαλείο για την αύξηση της επισκεψιμότητας που μετέπειτα μπορεί να οδηγήσει σε επίτευξη άλλων στόχων του οργανισμού.

Αυτό που δυσκολεύει, ωστόσο, αρκετά τους οργανισμούς να κάνουν τις προσπάθειες του SEO να ευδοκιμήσει, είναι αφενός το know-how – το πώς δηλαδή θα εξακριβώσουν τους τομείς εκείνουν που χρειάζονται βελτιώση ώστε να τους βελτιώσουν και αφαιτέρου η θέσπιση μιας στρατηγικής με συγκεκριμένο action plan με συγκεκριμένες στοχοθεσίες και αναμενόμενα αποτελέσματα.

Μη ξεχνάμε ότι και το SEO απαιτεί μια Χ επένδυση και κόστος, το οποίο μετέπειτα θα πρέπει να αξιολογηθεί με βάση το ROI του.

Τα SEO trends που αναλύσαμε είναι μια καλή αρχή για να ξεκινήσεις να καταλαβαίνεις το που χρειάζεται να βάλεις χρόνο και προσπάθεια ώστε να κάνεις ‘follow the trend’, κάνοντας την Google να εμπιστευτεί το site σου που πλέον θα ακολουθεί όλες τις απαιτήσεις της, με στόχο το καλύτερο ranking σε keywords που έχουν πραγματικό business value.

Τέλος, κανένα trend δεν μπορεί να υπερκεράσει τα fundamentals. Έτσι και στο SEO, υπάρχουν κάποια basics που πρέπει να πληρούνται ώστε κάθε άλλη προσπάθεια να ευδοκιμίσει.

Μη χάσεις τα υπόλοιπα άρθρα για SEO που έχουμε δημοσιεύσει εδώ για να μη μένεις πίσω!

Grow Digital Team
We Are Digital! Είμαστε το μεγαλύτερο Digital Marketing & eCommerce news blog στην Ελλάδα και φέρνουμε στην οθόνη σου οτιδήποτε φρέσκο παίζει σε SEO, Performance & Digital Marketing, AI, Analytics και άλλα.