7 SEO Facts που Πρέπει να Γνωρίζεις για το 2018

Υποδέξου με το δεξί το νέο έτος, γνωρίζοντας όλα τα SEO trends που πρόκειται να παίξουν καθοριστικό ρόλο στην κατάκτηση των πρώτων θέσεων των SERPs. Είσαι έτοιμος;

seo factsΕπιδιώκεις να εκτοξεύσεις την οργανική απόδοση του website σου μέσα στο 2018; Αναρωτιέσαι ποια θα είναι τα SEO trends του ερχόμενου έτους;

Η Google και αρκετοί SEO experts έχουν αναφερθεί εκτενώς σχετικά με τις τακτικές που θα έχουν τον μεγαλύτερο αντίκτυπο στο SEO το 2018. Μέσα σε όλη αυτή τη βαβούρα είναι λογικό να μην μπορείς να εστιάσεις σε μια συγκεκριμένη στρατηγική. Το Grow-Digital είναι εδώ για να ρίξει φως στα σκοτεινά σημεία.

Με αυτό κατά νου, παρακάτω θα βρεις τα επτά SEO Facts που πρέπει να αποδεχθείς, μαζί με τα μεγαλύτερα SEO λάθη που καλό θα ήταν να αποφύγεις το ερχόμενο έτος.

1. Το Google mobilefirst index έρχεται για να μείνει

Ανακοινώθηκε επίσημα το 2016, με την Google να έχει ήδη ξεκινήσει να λανσάρει το πρώτο της mobile-first index. Αυτό ουσιαστικά σημαίνει ότι η Google θα rank-άρει τις mobile εκδόσεις περιεχομένου (ή ότι περιεχόμενο παίζει καλύτερα σε κινητές συσκευές), αντί του non-mobile περιεχομένου.

Αυτή η απόφαση αναμενόταν εδώ και πολύ καιρό, ειδικά αφότου η Google είχε αναφέρει ότι οι περισσότερες αναζητήσεις γίνονται πλέον από mobile συσκευές, πίσω στο 2015.

Ωστόσο, η Google επιβεβαίωσε ότι τα websites που δεν είναι έτοιμα για το mobile-first index, δεν θα γίνουν penalized. Με άλλα λόγια, έχεις λίγο περισσότερο χρόνο για να προετοιμάσεις το site σου κατάλληλα για αυτήν την επερχόμενη αλλαγή.

Ακολουθούν μερικά focus points για να σε βοηθήσουν να φτάσεις εκεί για το 2018:

  • Ξέχνα το m-dot. Η Google συνιστά τη μετάβαση σε ένα responsive design, σε αντίθεση με τη διατήρηση ενός subdomain μόνο για κινητές συσκευές.
  • Δημιούργησε περιεχόμενο κατάλληλο για χρήστες mobile συσκευών και desktop, ταυτόχρονα. Αυτό σημαίνει ότι δεν πρέπει να δημιουργείς διαφορετικό περιεχόμενο για συγκεκριμένες συσκευές.
  • Φρόντισε να περάσεις το website σου από το mobile-friendly testing tool της Google και βεβαιώσου ότι παρέχει μια θετική εμπειρία στους mobile users.
  • Είτε πρόκειται για mobile ή desktop, κανείς δεν θα μπορούσε να μην υπολογίσει τον παράγοντα page speed, κάτι που όλοι οι SEO experts συμφωνούν και δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα. Βεβαιώσουν ότι έχεις βελτιστοποιήσει κάθε στοιχείο που επηρεάζει το page speed του website σου (image optimization, browser caching κλπ.). Ο Neil Patel μέσω ενός διαγράμματος παρακάτω, επιβεβαιώνει ότι υπάρχει μια ξεκάθαρη συσχέτιση μεταξύ page speed και ranking position.
Συσχέτιση του page speed loading με το Google Ranking
Στο διάγραμμα φαίνεται η άμεση συσχέτιση του page load time και του Google Ranking, Via Neil Patel.

2. Δεν μπορείς να αποφύγεις τη δύναμη του Machine Learning

Εν συντομία, το RankBrain είναι το machine learning system της Google που υπολογίζει τον τρόπο με τον οποίο οι χρήστες αλληλοεπιδρούν με τις σελίδες αποτελεσμάτων της.

Ως ένα από τα τρία κύρια ranking-signals της Google, το RankBrain βοηθάει στον προσδιορισμό της κατάταξης ενός αποτελέσματος, ταυτόχρονα με το περιεχόμενο και την ποιότητα των backlinks.

Το 2018, εστίασε σε δύο τομείς που το RankBrain αναλύει για να βοηθήσει στον προσδιορισμό της κατάταξης – Click Through Rate και Dwell Time.

Η βελτιστοποίηση του CTR% μπορεί να προσφέρει πολύ σημαντικά κέρδη. High-ranking keywords με πολύ χαμηλό CTR (μπορείς να τα εντοπίσεις στην ενότητα Search Analytics του Google Search Console) θεωρούνται ευάλωτα στο να χάσουν την κατάταξή τους. Δώσε προτεραιότητα στα top 5 keywords με CTR<10% και ενίσχυσέ τα με περισσότερο δελεαστικούς τίτλους και περιγραφές.

Το Dwell Time είναι η περίοδος μεταξύ του κλικ σε μια σελίδα που εμφανίζεται στη SERP και της επιστροφής πίσω στα αποτελέσματα αναζήτησης – είναι παρόμοιο με το bounce rate, αλλά λαμβάνει υπόψη μόνο την επιστροφή του χρήστη πίσω στη SERP.

Ως δείκτης του RankBrain για την πρόθεση και το engagement του χρήστη, αφιέρωσε χρόνο να εντοπίσεις σελίδες στο Google Analytics με υψηλό bounce rate χρηστών που προήλθαν από τα οργανικά αποτελέσματα. Έλεγξε ξανά την ποιότητα του περιεχομένου και προσπάθησε να βρεις τη χρυσή τομή που ταιριάζει στην ανάγκη του επισκέπτη σου.

3. Μην βασίζεσαι μόνο στο guest blogging για link building

Πάνω απ’ όλα είναι σημαντικό να θυμάσαι ότι το SEO αφορά κυρίως περιεχόμενο και backlinks. Αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει το 2018, και η πρόσφατη μελέτη που ακολουθεί το επιβεβαιώνει:

Αριθμός των Backlinks vs Google Position, Via Backlinko
Αριθμός των Backlinks vs Google Position, Via Backlinko

Το περιεχόμενο πρέπει να είναι στο επίκεντρο της link building στρατηγικής σου. Εάν το περιεχόμενό σου είναι κακό, δεν θα αποκτήσει ποτέ valuable links. Είναι τόσο απλό.

Αν υπάρχει κάτι συγκεκριμένο που πρέπει να εστιάσεις το 2018, είναι το να μην βασίζεσαι σε μεγάλο βαθμό στο guest posting. Ενώ το link building μέσα από guest posts εξακολουθεί να “δουλεύει” καλά και θα συνεχίσει να αποδίδει και το 2018, η επιστροφή ενός ή δυο links για κάθε άρθρο μπορεί να μη δικαιολογεί το χρόνο και την προσπάθεια σου.

Αντ’ αυτού, επικεντρώσου στη δημιουργία περιεχομένου για το δικό σου website, το οποίο θα είναι τόσο καλό ώστε να αξιοποιηθεί κατάλληλα από τους Influencers του χώρου και προσφέρει πραγματική αξία στο κοινό σου.

Πλέον, είμαστε πνιγμένοι στο περιεχόμενο που παράγεται (και αναδημοσιεύεται συχνά) και βλέπουμε συχνά δεκάδες blogs που καλύπτουν το ίδιο θέμα με το ίδιο επίπεδο βάθους. Εάν δεν προσφέρεις  κάτι καινούριο, γιατί οι άνθρωποι πρέπει να το αναπαράγουν (ώστε έτσι να κερδίσεις links);

Πως άλλαξε το sharing των άρθρων με τα χρόνια
Το sharing περιεχομένου γίνεται όλο και πιο δύσκολο όσο αυξάνεται ο ανταγωνισμός, Via Brandwatch

Χρησιμοποίησε το 2018 ως την ευκαιρία να αρχίσεις να προσφέρεις περιεχόμενο υψηλής αξίας στο κοινό σου. Επίσης, μη ξεχάσεις να:

  • Προσδιορίσεις το υπάρχον περιεχόμενο που έχει συγκεντρώσει εξαιρετικά αποτελέσματα και να το κάνεις καλύτερο. Εάν υπάρχει ένα έγκυρο άρθρο σχετικά με link building για το 2018, γιατί να μη το μετατρέψεις σε Infographic ή σε ένα video; Τόσο το Buzzsumo, όσο και το Ahrefs, παρέχουν πληροφορίες για το περιεχόμενο που έχει δημιουργήσει το μεγαλύτερο buzz και αποτελεί trend στο digital community. Έτσι, μπορείς να εξάγεις τα δεδομένα αυτά και να επιλέξεις τις δημοφιλέστερες κατηγορίες που μπορείς να αξιοποιήσεις.
  • Ερευνήσεις knowledge bases και community hubs όπως το Αφουγκράσου τις ανάγκες που εκφράζουν τα μέλη αυτών των κοινοτήτων και δημιούργησε περιεχόμενο για να τις καλύψεις. Επίσης, εξέτασε το ενδεχόμενο να επενδύσεις σε ένα social listening tool όπως το Hootsuite, για να αποκτήσεις περισσότερες πληροφορίες για τα πιο “hot” θέματα που συζητάει το κοινό σου.

Οι παραδοσιακές πηγές για link building εξακολουθούν να αποδίδουν και να φέρνουν αποτελέσματα. Επομένως, φρόντισε να παρακολουθείς όχι μόνο τα δικά σου backlinks, αλλά και αυτά των ανταγωνιστών σου.

4. Επιζούν μόνο όσοι παράγουν highquality περιεχόμενο

Είναι πάντα σημαντικό να θυμάσαι ότι ο στόχος της Google είναι να αναδείξει στους χρήστες το καλύτερο αποτέλεσμα, με τους αλγόριθμους να αλλάζουν συνεχώς για να εξυπηρετήσουν αυτόν τον σκοπό. Αυτό θα συνεχίσει να συμβαίνει το 2018 και τα επόμενα χρόνια.

Υπάρχει μια σαφής συσχέτιση μεταξύ του λεγόμενου “content depth” και του ranking, όπως φαίνεται στα συμπεράσματα μιας μελέτης που έγινε από την Backlinko παρακάτω:

Αριθμός λέξεων και ranking position
Αποτυπώνεται ξεκάθαρα ότι περιεχόμενο με υψηλό αριθμό λέξεων κατατάσσεται καλύτερα στις SERPS.

Εάν έχεις παρατηρήσει σημαντικές σελίδες που παίρνουν την κάτω βόλτα, είναι απαραίτητο να εξετάσεις το “βάθος του περιεχομένου τους” καθώς και αν εξακολουθεί να είναι σχετικό. Είναι επίσης πολύ πιθανό κάποιος άλλος να έχει κάνει καλύτερη δουλειά στην αντιμετώπιση του θέματος (πιο σωστή και λεπτομερή ανάλυση, καλύτερη επεξήγηση) από τότε που το είχες γράψει.

Όσο αφορά τα άρθρα και γενικότερα το γραπτό περιεχόμενο, πάντα να στοχεύεις περίπου στις 2,000 λέξεις. Ίσως χρειαστεί να διαγράψεις/παραλλάξεις οτιδήποτε παλιό περιεχόμενο είναι εκτός εποχής ή δεν προσφέρει καμία αξία στο κοινό σου (ή καθόλου traffic). Ωστόσο, πριν πάρεις την απόφαση να διαγράψεις κάτι, προσπάθησε να το βελτιώσεις και να το αναπαράγεις υπό τη νέα του μορφή.

5. Περιεχόμενο optimized για featured snippets

Σχεδόν το 30% των αποτελεσμάτων στην Google περιέχει τουλάχιστον ένα featured snippet, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη που πραγματοποιήθηκε από το Stone Temple. Επιπλέον, η μελέτη αυτή αποκάλυψε ότι τα featured snippets επηρεάζουν σημαντικά το CTR των παραδοσιακών οργανικών αποτελεσμάτων αναζήτησης, που βρίσκονται κάτω από αυτά.

Στις περισσότερες SERPs κυριαρχούν τα featured snippets, knowledge graphs και rich snippets, καθώς η Google συνεχίζει να παράγει μια πιο visualized πηγή πληροφοριών, πέρα από τα παραδοσιακά οργανικά αποτελέσματα.

Ακολουθούν ορισμένες ενέργειες που μπορείς να ακολουθήσεις για να βελτιώσεις την ορατότητα του περιεχομένου σου στα featured snippets:

  • Βρες τις σελίδες που rank-άρουν πρώτη θέση και δεν καταλαμβάνουν ένα featured snippet στη SERP. Αυτή είναι η ευκαιρία σου για να “κερδίσεις” περισσότερες μάχες.
  • Κάνε update και βελτιστοποίησε παλιό αλλά αξιόπιστο περιεχόμενο για featured snippet. Φρόντισε να ακολουθήσεις τα guidelines της Google για το πώς θα το πετύχεις.
  • Να παρακολουθείς συχνά στο Ελληνικό (ή στο Ξενόγλωσσο, ανάλογα που στοχεύεις) community όλα τα trends και τις απορίες που προκύπτουν και προσπάθησε να δώσεις λύσεις.

6. Voice Search: «Μιλάει» αλλά ελάχιστοι το ακούνε (έρχεται)

To Voice Search ακούγεται εδώ και 6 χρόνια, αλλά η αυξανόμενη υιοθέτηση των virtual assistants και των “έξυπνων συσκευών” που αντιλαμβάνονται φωνητικές εντολές, έχουν ενισχύσει σημαντικά το παιχνίδι. Έχει αναφερθεί ότι τα “voice-enabled” devices θα βρίσκονται στο 55% των Αμερικάνικων νοικοκυριών έως το 2020.

Εάν το Voice Search δεν βρίσκεται στην ατζέντα σου -τουλάχιστον για την επόμενη διετία- ρίξε μια ματιά στα παρακάτω στατιστικά:

  • Το 60% των χρηστών που χρησιμοποιούν voice search ξεκίνησε να το κάνει τον τελευταίο χρόνο.
  • Το 40% των ενηλίκων χρησιμοποιεί voice search μια φορά την ημέρα.
  • Πρόβλεψη: Το 50% όλων των αναζητήσεων θα αποτελείται από voice searches μέχρι το 2020.

Για όσους είναι σχετικά νέοι στο voice search, ακολουθούν μερικές συμβουλές για να βελτιστοποιήσουν καλύτερη το περιεχόμενό τους, ώστε να είναι κατάλληλο για φωνητικές αναζητήσεις:

  • Αγόρασε έναν virtual assistant ή ένα smart speaker όπως το Google Home ή Amazon Echo, ώστε να αποκτήσεις εμπειρία στον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν.
  • Όπως επισημάνθηκε προηγουμένως, επένδυσε χρόνο στη βελτιστοποίηση του περιεχομένου που κατατάσσεται στις πρώτες θέσεις των μηχανών αναζήτησης, ώστε να εμφανίζεται ως featured snippet.
  • Χρησιμοποίησε εργαλεία όπως το Answer the Public για να προσδιορίσεις τα ερωτήματα αναζήτησης και να δημιουργήσεις περιεχόμενο γύρω από αυτά.
  • Σχεδίασε σχετικό περιεχόμενο που θα συμπεριλαμβάνει ερωτήσεις με τις απαντήσεις τους. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για blog posts και FAQ περιεχόμενο.

Η Google έχει υπαινιχθεί ότι θα εισαγάγει καλύτερο reporting για voice search στο Google Search Console. Ας ελπίσουμε ότι θα φανεί αυτό να έρχεται στο φως το 2018, μαζί με πιο λεπτομερή reports για voice search στα Analytics, ίσως.

7. Το Video αποτελεί μια απαραίτητη επένδυση

Το video έχει γνωρίσει μια τρομακτική εκτόξευση μέσα στο 2017. Αυτό αντικατοπτρίζεται στα παρακάτω στατιστικά όπως:

  • Το 45% των ανθρώπων παρακολουθεί πάνω από μια ώρα video στο Facebook ή το YouTube την εβδομάδα.
  • 1,3 δισ. άνθρωποι χρησιμοποιούν το YouTube.
  • Σε μια πρόσφατη έρευνα της STAT, ο αριθμός των video carousels που εμφανίζεται στη SERP της Google έχει σχεδόν διπλασιαστεί.
Video Carousels και SEO
Video Carousels και Ranking Position στις SERPS, Via STAT

Τι σημαίνει αυτό; Η Google δίνει μεγαλύτερη προσοχή στο video, δίνοντάς του προτεραιότητα στα αποτελέσματα αναζήτησης. Αν δεν εισάγεις τώρα το video στη marketing στρατηγική σου, τότε δίνεις μια καλή ευκαιρία στους ανταγωνιστές σου για να σε κάνουν outrank.

Το video content δεν σταματάει μόνο στο YouTube. Δημιούργησε και μοιράσου περιεχόμενο και σε άλλες πλατφόρμες όπως το Vimeo και το Dailymotion. Κάνε share το video σου στα Social Media ώστε να αυξήσεις έτσι και το engagement. Πάνω απ’ όλα, πάρε περισσότερες ευκαιρίες για να αυξήσεις το visibility και να προσελκύσεις νέους χρήστες με το video.

Εσύ ποιες άλλες SEO τακτικές σκέφτεσαι να αξιοποιήσεις μέσα στο 2018;

ΠΗΓΗWordstream
Grow Digital Team
We Are Digital! Είμαστε το μεγαλύτερο Digital Marketing & eCommerce news blog στην Ελλάδα και φέρνουμε στην οθόνη σου οτιδήποτε φρέσκο παίζει σε SEO, Performance & Digital Marketing, AI, Analytics και άλλα.