Διανύοντας μια εποχή απαιτητικών καταναλωτών, οι online έμποροι πρέπει να είναι σε θέση να αντιλαμβάνονται άμεσα τα πιο κρίσιμα ζητήματα των πωλήσεων. Τα Real-Time Analytics μπορούν να “διαβάσουν” τυχόν λάθη πριν αυτά γίνουν αιτία ζημίας στην επιχείρηση σου.
Διαβάζοντας τα real-time δεδομένα του website σου, μπορείς άμεσα να καταλάβεις μια πιθανή αιτία αύξησης στο Bounce Rate¹
Ευθύνεται κάποια πρόσφατη αλλαγή στο design της σελίδας σου, μια αλλαγή τοποθεσίας του menu ή του καλαθιού αγοράς;
Επίσης, είσαι σε θέση να δεις από ποια πηγή προήλθαν οι επισκέπτες της ιστοσελίδας σου με σκοπό να διαπιστώσεις το αν αποδίδουν οι διαφημίσεις στα διάφορα μέσα ή στο δίκτυο συνεργατών. Ακόμη, σου δίνεται η δυνατότητα να δεις ποιες σε ποιες σελίδες πλοηγούνται εκείνη την στιγμή οι επισκέπτες, και εφόσον ρυθμιστεί, να δεις και τις μετατροπές που εκτελούνται.
Παρακάτω αναγράφονται οι κύριοι λόγοι για τους οποίους θα πρέπει να δώσεις σημασία στα real-time analytics:
• Βεβαιώνεσαι ότι η ιστοσελίδα λειτουργεί σωστά. Σε πραγματικό χρόνο υποβολής εκθέσεων, θα ενημερωθείς εάν το site είναι κάτω ή καθυστερεί (lagging)
• Βρίσκεις και επιδιορθώνεις τα προβλήματα άμεσα. Το υψηλό bounce rate μπορεί να αποτελεί ένδειξη ενός προβλήματος στην ιστοσελίδα.
• Αποσαφηνίζεις το ποιος ψάχνει τι στην ιστοσελίδα σου. Το Google Real-Time μπορεί να σου δείξει την τοποθεσία και την πηγή προέλευσης των επισκεπτών.
• Διαπιστώνεις εάν λειτουργεί σωστά η διαδικασία μιας πώλησης. Εάν διαπιστώσεις μεγάλο όγκο επισκέψεων χωρίς ολοκλήρωση των αγορών, ενδέχεται να υπάρχει πρόβλημα με το άνοιγμα κάποιας σελίδας ή σφάλμα κατά την ολοκλήρωση της διαδικασίας παραγγελίας.
Υπάρχουν λιγότερο γνωστές λειτουργίες των Real-Time Analytics που αποτελούν χρήσιμο εργαλείο
• Βλέπεις το αν οι καμπάνιες σου στοχεύουν στο σωστό κοινό. Μπορείς να δεις την τοποθεσία των επισκεπτών (χώρα, νομό, πόλη) όπως επίσης και πηγές επισκεψιμότητας. Χρησιμοποιώντας το Google’s Analytics Events feature, μπορείς να δεις αν το κοινό που συμμετέχει σε συγκεκριμένο promotion προχωρά σε αγορές.
• Καθορίζεις γρήγορες αλλαγές για να προσεγγίσεις αποτελεσματικότερα το κοινό που επιθυμείς. Είτε λόγω τιμολόγησης, διαφήμισης ή ποιότητας, εάν διαπιστώσεις ότι η πλειοψηφία των επισκεπτών προέρχεται από μια συγκεκριμένη τοποθεσία, μπορείς να ανανεώσεις τις landing pages της ιστοσελίδας σου και να τους πείσεις να προχωρήσουν σε αγορά. Για παράδειγμα, ένα website που πουλάει παπούτσια μπορεί να θέλει να προβάλει χειμερινές μπότες στην κεντρική σελίδα, καθώς ο ecommerce manager διαπίστωσε ότι ένας μεγάλος αριθμός επισκεπτών προέρχεται από μια ορεινή περιοχή με χαμηλές θερμοκρασίες.
• Διαπιστώνεις το εάν οι επισκέπτες κλικάρουν σε συγκεκριμένα internal links². Εάν δημιουργήσεις ένα internal link το οποίο καταλήγει σε μια υποσελίδα, έχεις την δυνατότητα να μετρήσεις πόσα clicks παίρνει ο συγκεκριμένος σύνδεσμος. Εάν ο αριθμός είναι μικρός, αναδιαμόρφωσε το συνδεδεμένο κείμενο.
Πότε μπορώ βασιστώ στο Real-Time Reporting
Κάθε φορά ξεκινάει μια νέα διαφήμιση ή κοινωνική καμπάνια, έλεγξε άμεσα, σε πραγματικό χρόνο, τα reports για τυχόν προβλήματα. Τα real time data είναι επίσης χρήσιμα για την ανάλυση της επισκεψιμότητας που προέρχεται από ένα αποτέλεσμα αναφοράς, σε ΜΜΕ ή κάποιο περιοδικό (Online ή Offline).
Λανσάρεις εβδομαδιαία videos στο youtube; Το Real-Time μπορεί να σε βοηθήσει να διαχειριστείς τις μετατροπές κατά τη διάρκεια των πιο δημοφιλών στιγμών επισκεψιμότητας (πχ λίγες ώρες μετά από το λανσάρισμα του βίντεο). Η χρήση του Real Time σε τυχαίο χρόνο, καθώς και η εξέταση εβδομαδιαίων εκθέσεων, μπορεί να οδηγήσει σε σημαντικές πληροφορίες που πιθανώς να έχουν αμεληθεί, και επηρεάζουν σημαντικά την απόδοση της ιστοσελίδας.
Επιλογές εκτός του Google Real Time Analytics
Υπάρχουν κάποια online εργαλεία τα οποία προσφέρουν πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο και αποτελούν συμπληρωματικό σύμμαχο στη λήψη δεδομένων. Μερικά από αυτά ίσως αντικαταστήσουν την ανάγκη για το Google Analytics, αλλά υπάρχει και η δυνατότητα να συνδυάσεις 2 ή και περισσότερα εργαλεία για την ανάλυση των δεδομένων.
Το Chartbeat, είναι ένα διαδεδομένο, γρήγορο και ακριβές εργαλείο. Η συνδρομή του ξεκινάει στα 10$ τον μήνα με όριο τις 5.000 επισκέψεις. Όσον αφορά τη χρήση του, είναι ελάχιστα ευκολότερο από το Google Analytics, και σαν πρόσθετη λειτουργία έχει την ανάλυση της διατήρησης αλληλεπίδρασης. Επίσης, καταγράφει την αλληλεπίδραση με τα βίντεο και προσφέρει αναλύσεις σχετικά με το πως το περιεχόμενο της ιστοσελίδας, τραβάει την προσοχή των επισκεπτών.
Ένα ακόμη εργαλείο, είναι το SumoMe’s Content Analytics, μια δωρεάν υπηρεσία που δείχνει το σημείο μιας ιστοσελίδας που εστιάζεται ο επισκέπτης. Αυτή η πληροφορία μπορεί να φανεί χρήσιμη όταν ψάχνουμε το ιδανικό μέρος για να εμφανίσουμε μια call-to-action ενέργεια πχ “Κάντε Εγγραφή ΤΩΡΑ”.
Συνοψίζοντας
Οι πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο, δεν αντικαθιστούν την ανάγκη ανάλυσης των δεδομένων εβδομαδιαίως, μηνιαίως ή σε οποιοδήποτε μακροχρόνιο timing. Οι πληροφορίες εναλλάσσονται σε τρομακτικό βαθμό, οπότε κάτι που βλέπεις real-time, μπορεί να μην αντιπροσωπεύει την εικόνα μιας μηνιαίας αναφοράς. Εδώ ταιριάζει η παροιμία “όταν κάτσει η άμμος, δες το τοπίο”.
Ακόμη, αυτά τα εργαλεία μπορεί να σε παγιδεύσουν σε πολύωρες αναλύσεις. Για παράδειγμα, κάνεις post μια διαφήμιση στο facebook, και τα real-time αποτελέσματα δείχνουν τεράστια επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα σου, μην πέσεις στην παγίδα να κοιτάς για ώρες τα αποτελέσματα, ή να απογοητευτείς εάν κάποια στιγμή παρουσιαστεί κοιλιά στην επισκεψιμότητα. Παν μέτρον άριστον!
1. Bounce rate: είναι το ποσοστό των χρηστών που μπήκαν σε μία ιστοσελίδα και μετά βγήκαν χωρίς να συνεχίσουν την περιήγησή τους σε αυτήν. Το bounce rate όσο πιο μεγάλο είναι, τόσο το χειρότερο, τα ελληνικά ονομάζεται ποσοστό εγκατάλειψης.
2. Internal Link: ονομάζουμε συνήθως την ενέργεια σύνδεσης μιας λέξης, με μια σελίδα,εικόνα ή έγγραφο εντός της ιστοσελίδας. Για παράδειγμα, η λέξη growdigital θα καταλήξει στην αρχική μας σελίδα, ανοίγοντας ένα νέο παράθυρο. Το internal link building αποτελεί μια χρήσιμη στρατηγική seo.