Τρέχεις Facebook Ads για την προώθηση της επιχείρησής σου;
Αναρωτιέσαι πώς το Facebook pixel μπορεί να σε βοηθήσει στο optimization των διαφημίσεων και στην απόκτηση πολύτιμων insights για την επίτευξη των στόχων σου;
Σε αυτό το άρθρο, θα ανακαλύψεις πώς να εγκαταστήσεις και να χρησιμοποιήσεις το Facebook pixel για να παρακολουθείς την επισκεψιμότητα και άλλα metrics (π.χ. conversions) στο website σου, που προέρχονται από τα Facebook ads.
Τι είναι το Facebook Pixel;
Το Facebook Pixel είναι ένα κομμάτι κώδικα που τοποθετείται (συνήθως από έναν web developer ή PPC account manager) στο backend των websites για να κάνει track τους χρήστες που το επισκέπτονται και πραγματοποιούν διάφορες ενέργειες.
Το Pixel επιτρέπει την αποτελεσματική στόχευση καμπανιών, γι’ αυτό είναι απαραίτητο να το εγκαταστήσεις πριν ξεκινήσεις τα Facebook ads.
Το pixel μπορεί επίσης να παρακολουθήσει τη συμπεριφορά των χρηστών καθώς περιηγούνται μέσα στο website σου.
Αυτό θα σε βοηθήσει να βγάλεις πολύτιμα συμπεράσματα από τις διαφημιστικές σου ενέργειες.
Κάθε ad account λαμβάνει ένα default pixel για χρήση. Ο κώδικας αποτελείται από δύο βασικά μέρη:
- τον βασικό κώδικα του pixel (pixel base code)
και
2. τον κώδικα των events (event code).
Ο βασικός κώδικας του pixel είναι αυτός που παρακολουθεί όλη την επισκεψιμότητα στο site σου.
Τα events είναι πρόσθετα κομμάτια κώδικα που μπορείς να προσθέσεις κάτω από το βασικό κομμάτι κώδικα σε συγκεκριμένες σελίδες στο site σου και σου επιτρέπουν να παρακολουθείς συγκεκριμένες ενέργειες στις σελίδες αυτές.
Ρίξε μια ματιά στους τύπους των events codes που μπορείς να προσθέσεις:
- Search: Αν έχεις ένα eCommerce site, μπορείς να τοποθετήσεις το Search event code σε μια σελίδα αποτελεσμάτων αναζήτησης του site σου. Για παράδειγμα, αν κάποιος χρήστης αναζητήσει στο site σου για “παπούτσια Nike”, μπορείς να προσθέσεις αυτό το keyword στον κώδικα για τη σελίδα αποτελεσμάτων.
- View Content: Τοποθέτησε το View Content event σε μια προϊοντική σελίδα, για παράδειγμα, για να παρακολουθείς τις προβολές σε ένα συγκεκριμένο κομμάτι περιεχομένου.
- Add to Cart: Συμπεριέλαβε αυτό το event στην Add to Cart σελίδα του site σου. Εάν οι επισκέπτες προσθέσουν προϊόντα στο καλάθι τους, αλλά δεν ολοκληρώσουν την αγορά, μπορείς να χρησιμοποιήσεις τα δεδομένα του pixel για να τρέξεις στοχευμένες διαφημίσεις επάνω τους.
- Add to Wishlist: Εάν έχεις την επιλογή Wishlist στο site σου, μπορείς να τοποθετήσεις αυτό το event στη σελίδα για να κάνει track τα προϊόντα που θέλουν περισσότερο οι πελάτες σου. Στη συνέχεια, στόχευσέ τους με Facebook ad που θα περιέχει τις εικόνες αυτών των προϊόντων.
- Initiate Checkout: Τοποθέτησε αυτό το event στη σελίδα όπου ξεκινάει ένας χρήστης τη διαδικασία checkout.
- Add Payment Info: Το Add Payment event ενεργοποιείται όταν ένας χρήστης προσθέσει πληροφορίες πληρωμής.
- Purchase: Τοποθέτησε το Purchase event στη thank-you-page μετά αφότου οι χρήστες έχουν ολοκληρώσει μια αγορά στο site σου. Μπορείς να στοχεύσεις αργότερα αυτούς τους χρήστες εάν έχεις ένα νέο προϊόν που θες να αγοράσουν.
- Lead: Χρησιμοποίησε το Lead event στη thank-you-page μετά αφότου οι χρήστες έχουν συμπληρώσει μια φόρμα εκδήλωσης ενδιαφέροντος, μια email subscription form, ή απλά έστειλαν μια ερώτηση μέσω της φόρμας επικοινωνίας.
- Complete Registration: Χρησιμοποίησε το Complete Registration event για να κάνεις track τις εγγραφές σε events, webinars κλπ.
- Custom: Η μαγεία του Facebook pixel είναι ότι μπορείς να το προσαρμόσεις για να ανταποκριθεί σε συγκεκριμένους επιχειρηματικούς στόχους. Εάν δημιουργήσεις ένα custom event, θα πρέπει να δημιουργήσεις και ένα custom conversion που να σχετίζεται με το συγκεκριμένο event.
Αυτά τα διαφορετικά pixel events σου επιτρέπουν να συγκεντρώνεις δεδομένα που σε βοηθούν να δημιουργήσεις πετυχημένες διαφημίσεις στο Facebook και να μάθεις περισσότερα σχετικά με τα άτομα που επισκέπτονται το site σου.
Basic, Recommended και Advanced κώδικες
To Facebook σου δίνει επιλογές για βελτιστοποίηση των events. Μπορείς να εγκαταστήσεις το pixel ως έχει ή μπορείς να προσθέσεις τις δικές σου παραμέτρους.
Ας δούμε το View Content event, για παράδειγμα.
Το Facebook προτείνει να προσθέσεις values σε αυτό το level. Μπορείς να προσθέσεις μερικές ακόμα πληροφορίες συγκριτικά με την βασική έκδοση αυτού του κώδικα.
Μπορείς να πας σε ακόμα “βαθύτερα νερά” και να επιτρέψεις στο pixel να κάνει track συγκεκριμένα πράγματα.
Πώς να δημιουργήσεις και να εγκαταστήσεις το Facebook Pixel
Τώρα που γνωρίζεις τι είναι το Facebook pixel, είσαι έτοιμος να το εγκαταστήσεις και να ξεκινήσεις να το χρησιμοποιείς για στρατηγικούς σκοπούς.
Άνοιξε το Facebook Ads Manager και κάνε click στο top menu button (που έχει τρείς οριζόντιες γραμμές) και επέλεξε Pixels από το Assets column. (Ειδάλλως, πήγαινε απευθείας στη σελίδα του pixel.)
Στην επόμενη εικόνα, κάνε click στο Create a Pixel για να ξεκινήσεις τη διαδικασία.
Δώσε ένα όνομα στο pixel σου και κάνε click στο Next.
Εγκατάσταση του Facebook Pixel Base Code
Στη συνέχεια, πρέπει να κάνεις μια επιλογή για την εγκατάσταση του κώδικα pixel. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις τον Tag Manager για να εγκαταστήσεις το Pixel, εφόσον το CMS του site σου το επιτρέπει.
Ή μπορείς να κάνεις copy-paste τον κώδικα χειροκίνητα. Εάν δεν αισθάνεσαι άνετα να εγκαταστήσεις και να ρυθμίσεις μόνος σου τον κώδικα pixel, θα ήταν καλό να απευθυνθείς σε έναν έμπειρο web developer ή σε μια εταιρεία.
Εάν ακολουθήσεις τον τρόπο με το copy-paste, θα δεις στην οθόνη σου την σελίδα “Install Pixel Base Code”. Κάνε click στο code box για να αντιγράψεις τον κώδικα στο clipboard.
Τώρα, η επόμενη κίνηση είναι να κάνεις επικόλληση τον κώδικα ανάμεσα στα header tags του site σου, κάτω από τα SEO settings.
Εάν δεν είσαι σίγουρος πώς να το κάνεις, πιθανόν ο host provider σου να μπορεί να σου παρέχει οδηγίες.
Σημείωση: Η επιλογή “Advanced Matching” σου επιτρέπει να συλλέγεις ακόμα περισσότερες πληροφορίες από το site σου, όπως το όνομα και το τηλέφωνο. Αυτή η επιλογή θεωρείται πιο advanced και βρίσκει εφαρμογή συνήθως σε eCommerce sites.
Εγκατάσταση του Facebook Pixel Event Code
Κάνε click στο Next και στη οθόνη θα εμφανιστεί ακόμη ένα κομμάτι κώδικα που θα πρέπει να εγκαταστήσεις σε συγκεκριμένες σελίδες για να παρακολουθείς τις ενέργειες που διενεργούνται εκεί.
Όπως αναφέραμε και προηγουμένως, τα events σου επιτρέπουν να δημιουργείς εξαιρετικά στοχευμένες διαφημίσεις και να μαθαίνεις περισσότερα για το κοινό σου.
Επίλεξε το event θέλεις να παρακολουθήσεις. Εάν επιλέξεις το “Complete Registration”, για παράδειγμα, μπορείς να προσθέσεις την αξία κάθε ολοκληρωμένης εγγραφής για να παρακολουθείς περαιτέρω συγκεκριμένες σελίδες και να δημιουργήσεις στοχοθετημένες διαφημίσεις στο μέλλον.
Επίλεξε το event που θες να παρακολουθείς και κάνε click στο code box για να το αντιγράψεις. Στη συνέχεια, τοποθέτησε τον κώδικα του event στις σχετικές σελίδες του site σου.
Κάνε click στο Next για να προχωρήσεις στο επόμενο βήμα.
Το τελικό βήμα είναι να κάνεις test το pixel status. Για να το κάνεις αυτό, θα πρέπει να μεταβείς στο Ads Manager και στο Pixels.
Εάν το status του pixel είναι ενεργό, το pixel έχει εγκατασταθεί επιτυχώς. Ενδέχεται να χρειαστεί περίπου 20 λεπτά ώστε το status να γίνει update, επομένως, δώσε του λίγο χρόνο.
Πώς το Facebook Pixel βελτιώνει το Ad Targeting;
Ο σκοπός του Facebook Pixel είναι να σε βοηθήσει να μάθεις περισσότερα για τους χρήστες που γίνονται engaged με το περιεχόμενό σου.
Μπορείς να χρησιμοποιήσεις αυτήν την πολύτιμη πληροφορία για να δημιουργήσεις ελκυστικά προϊόντα και περιεχόμενο για το κοινό σου.
Είναι επίσης απίστευτα χρήσιμο για να στοχεύσεις το κοινό σου με Facebook ads.
Μπορείς να στοχεύσεις τους χρήστες που επισκέφτηκαν μια συγκεκριμένη σελίδα στο site σου (όπως ένα blog post) αλλά δεν έκαναν εγγραφή στη φόρμα newsletter που υπήρχε εκεί μέσα.
Δες ένα παράδειγμα ad targeting σε ένα custom audience, όπου ταυτόχρονα κάνουμε exclude ένα άλλο custom audience.
Χρησιμοποιώντας το pixel, μπορείς να στοχεύσεις χρήστες που είδαν το περιεχόμενό σου αλλά δεν έκαναν εγγραφή στο newsletter, κάνοντας ταυτόχρονα exclude τους χρήστες που είδαν το περιεχόμενό σου που τελικά εγγράφηκαν.
Η πρόσβαση στα Facebook Pixel Data
Πήγαινε στη σελίδα του Pixel στον Ads Manager για να έχεις πρόσβαση στα analytics του pixel.
Αρχικά, θα δεις ένα γράφημα που απεικονίζει πόσες φορές ενεργοποιήθηκε το pixel τις τελευταίες 14 ημέρες.
Κάτω από το γράφημα, θα βρεις 4 καρτέλες που σε βοηθούν να αναλύσεις τα pixel data. Δες μια σύντομη περιγραφή του τι θα συναντήσεις:
- Events: Δες όλα τα events που έχεις επιλέξει κάθε φορά που χρησιμοποιείς το pixel. Η πράσινη κουκίδα δείχνει ότι το pixel είναι ενεργό.
- URLs: Δες το ακριβές URL όπου ενεργοποιήθηκε το Pixel, καθώς και όλα τα third-party URLs. Τα δεδομένα αυτά σε βοηθούν να μετρήσεις τη δημοτικότητα συγκεκριμένων blog posts ή προϊοντικών σελίδων. Μπορείς να δεις τη δραστηριότητα του pixel τις τελευταίες 14 ημέρες.
- Domains: Βρες σε ποιο domain ενεργοποιείται το pixel. Η πληροφορία αυτή είναι χρήσιμη εάν έχεις πολλαπλά websites ή χρησιμοποιείς third-party sites. Σε μερικές περιπτώσεις, θα δεις websites όπου το pixel σου δεν είναι εγκατεστημένο. Αυτό είναι το referring website που έστειλε έναν χρήστη στις δικές σου σελίδες. Ένα παράδειγμα θα ήταν το guest post σου σε κάποιο άλλο blog.
- Devices: Δες ποια συσκευή χρησιμοποιήθηκε όταν ενεργοποιήθηκε το pixel. Αν δεις ότι οι περισσότεροι χρήστες χρησιμοποιούν mobile συσκευές για να δουν το περιεχόμενό σου, μπορείς να χρησιμοποιήσεις μόνο mobile ads στο μέλλον.
Takeaway
Το Facebook pixel είναι ένα παντοδύναμο εργαλείο. Και η ανάπτυξη μιας στρατηγικής για την επίτευξη συγκεκριμένων επιχειρηματικών στόχων θα σε βοηθήσει να καταλάβεις πώς μπορείς να εμπλακείς με τους τρέχοντες πελάτες και να βρεις νέα leads.
Ακόμη και αν δεν έχεις σχέδια να διαφημιστείς αμέσως στο Facebook, η εγκατάσταση του Facebook pixel θα σε βοηθήσει να μάθεις πώς οι άνθρωποι εμπλέκονται με το περιεχόμενο του site σου. Εγκατέστησε το base code pixel στο website σου και το Facebook θα ξεκινήσει αμέσως την παρακολούθηση.