Η διαχείριση social media accounts για ένα ή περισσότερα brands μπορεί να φαίνεται εύκολη. Και ενώ μεγάλες εταιρείες με υποδομές και δομημένες ομάδες μπορούν να αναπτύξουν και να διαχειριστούν μια ισχυρή παρουσία στα social media, μικρότερες εταιρείες συχνά δυσκολεύονται περισσότερο σε αυτό το κομμάτι.
Δεν είναι λίγες οι φορές, επίσης, που τα social media χρησιμοποιούνται κυρίως για advertising ενώ ταυτόχρονα αγνοείται η δυνατότητα δημιουργίας μιας οργανικής παρουσίασης. Η δημιουργία ενός content calendar, ωστόσο, μπορεί να σε βάλει στο σωστό δρόμο και να σε διευκολύνει στις διαδικασίες του προγραμματισμού του περιεχομένου και, φυσικά, στην αύξηση του organic reach και του engagement.
Αν και λίγο-πολύ όλοι γνωρίζουμε την αξία των SoMe για τα brands, ας δούμε μερικά στατιστικά που έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
➡️ Το ROI των SoMe κυμαίνονται από 19 έως 24% (πηγή). Προφανώς, η δύναμη των οργανικών αποτελεσμάτων δεν πρέπει να αγνοηθεί σε μια εποχή όπου το paid advertising έχει οδηγήσει σε ασύμφορα κόστη.
➡️ To 55% των καταναλωτών μαθαίνει για brands μέσα από τα SoMe (πηγή).
➡️ Αν θες να αποδείξεις ότι το customer service είναι εκτός ανταγωνισμού, το 68% των καταναλωτών θέλει να αλληλεπιδρά με brands μέσα από SoMe, ενώ εάν η εμπειρία είναι καλή, το 78% είναι πρόθυμο να αγοράσει ξανά.
➡️ Τα SoMe μπορούν να αποτελέσουν μια εξαιρετική πηγή για first-party data, που γίνονται όλο και πιο δυσεύρετα (με νόμιμο τρόπο).
Πώς να δημιουργήσεις το δικό σου content calendar
Το πρώτο βήμα είναι να αποφασίσεις για τη στρατηγική σου, με λίγα λόγια, τα SoMe για τα οποία θες να δημιουργήσεις περιεχόμενο. Το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν θα θες να “απλωθείς” πολύ από την αρχή.
Βέβαια, πάντα έχεις την επιλογή να αναδημοσιεύεις μια δημοσίευση από ένα social media κανάλι (π.χ. Facebook) σε περισσότερα (π.χ. LinkedIn, Instagram, Twitter) με τη χρήση των κατάλληλων εργαλείων.
Υπάρχουν δωρεάν και επί πληρωμή επιλογές για δημιουργία content calendar, όπως:
Backlinko. Ιδανικό για blogs και news media sites που μπορούν να χρησιμοποιήσουν τόσο ομάδες, όσο και freelancers ή αυτόνομοι social media executives. Στο template περιλαμβάνεται η διαδικασία για content planning μαζί με την οργάνωση ορισμένων SEO στοιχείων, το content workflow και φυσικά ένα μηνιαίο calendar template.
Small Business Trends. Ένα template που ταιριάζει σε μικρομεσαία brands σε ένα αρκετά καθαρό design.
Hubspot. Το social media content calendar του Hubspot είναι από τα καλύτερα templates εκεί έξω. Θα σε βοηθήσει να οργανώσεις αποτελεσματικά τις SoMe καμπάνιες και φυσικά να αυξήσεις την παραγωγικότητά σου.

Μια ακόμη cost saving λύση είναι η συνεργασία με freelancers οι οποίοι αναλαμβάνουν με αμοιβή τη δημιουργία content calendar αλλά και του περιεχομένου του. Πλατφόρμες όπως το Fiverr, το Upwork και το Freelancer προσφέρουν πολλές τέτοιες υπηρεσίες.
Το content calendar δεν περιλαμβάνει μόνο social media posts και λανσαρίσματα καμπανιών, αλλά και blogposts, videos και άλλα key moments. Τα blog posts μπορεί να μην περιλαμβάνουν μόνο τη δημιουργία νέων άρθρων, αλλά και συντήρηση των παλιων για SEO optimization λόγους.
Πώς να βρεις inspiration για το content calendar
Αν ψάχνεις ιδέες για δημιουργία περιεχομένου, ο καλύτερος τρόπος είναι το social listening.
Μπορείς να εγγραφείς σε communities και να κάνεις follow άλλους social media influencers για να μάθεις τι είναι αυτό που αναζητούν οι χρήστες σε συγκεκριμένα industries, όπως μόδα, καλλυντικά, υπηρεσίες κ.α.
Ένας έξυπνος τρόπος είναι να ακροαστείς τι είναι αυτό που θέλουν να καταναλώσουν οι χρήστες σαν περιεχόμενο, παίρνοντας ιδέες από comments, trends και άλλα.
Ψάξε και βρες τους τύπους περιεχομένου που γίνεται viral σε διάφορες πλατφόρμες και κάνε deep dive στο “γιατί”.
Tips:
LinkedIn. Δύο λέξεις, personal connections. To community που δραστηριοποιείσαι θα σου δώσει ιδέες για hot topics με έναν official τρόπο. Προσπάθησε να κρατήσεις το περιεχόμενο σχετικό με το ύφος του LinkedIn.
TikTok. Απέφυγε τα clickbait ads. Αναζήτησε για influencers με μεγάλη απήχηση καθώς και για videos που γίνονται viral. Δημιούργησε videos με παρόμοια themes ενώ προωθείς ένα προϊόν ή μια υπηρεσία.
Instagram. Οι στόχοι του brand καθορίζουν το περιεχόμενο που θα δημιουργηθεί. Τα Instagram Reels, τα Stories και τα hashtags είναι η καθημερινότητα στο Instagram. Είναι ένα κανάλι που βασίζεται στο “visual”, επομένως το περιεχόμενο θα πρέπει να είναι υψηλής ποιότητας.
Pinterest. Παρόμοια με το Instagram, το Pinterest είναι ένα μέρος όπου οι άνθρωποι αντλούν καθημερινά έμπνευση και ιδέες, οπότε be creative.
Twitter. Αν ο στόχος σου είναι να μεταφέρεις το brand voice, το Twitter είναι το κατάλληλο μέρος. Ενώ στην Ελλάδα δεν είναι τόσο δημοφιλές, οι ενεργοί χρήστες είναι αρκετά engaged με το κανάλι. Μπορείς να συμμετάσχεις σε threads και discussions που γίνονται γύρω από το industry σου και να γίνεις μέρος της συζήτησης.
Τέλος, μην ξεχνάς να παρακολουθείς τις τάσεις γύρω από digital marketing, content marketing και δημιουργία περιεχομένου, καθώς συχνά οι τάσεις γίνονται το standard, σε έναν κλάδο που κινείται με ταχύτητα φωτός γύρω από τις εξελίξεις!
Και μη ξεχνάς, “Content is the King while Distribution is the Queen.”