Πώς οι email marketers θα αντιμετωπίσουν τις αλλαγές του iOS 15

Πώς οι email marketers θα αντιμετωπίσουν τις αλλαγές του iOS 15

Τον Ιούνιο που μας πέρασε αναφερθήκαμε για πρώτη φορά στο πώς το iOS 15 θα αποτελέσει το νέο μεγάλο challenge στο email marketing, όταν είχαν κυκλοφορήσει οι πρώτες πληροφορίες σχετικά με το (επερχόμενο τότε) update της Apple.

Τώρα που το iOS 15 έχει λανσαριστεί επίσημα και οι εικασίες επιβεβαιώθηκαν γύρω από την επιρροή του στο email marketing, αναλύσαμε σε ένα νέο άρθρο όλες τις αλλαγές οι οποίες ήρθαν και όπως φαίνεται…θα μείνουν.

Το digital marketing community έχει ήδη αρχίσει να προετοιμάζεται για τη νέα μέρα, ενώ έχουν κυκλοφορίσει οι πρώτες προτάσεις για το πώς θα διαχειριστούμε αυτή την αλλαγή, χωρίς να επηρεαστούν τα brands όσον αφορά την email marketing στρατηγική τους.

Πάμε να δούμε αυτές τις προτάσεις και να τις συζητήσουμε!

1. Στενή παρακολούθηση όλων των μελλοντικών updates της Apple

Παρόλο που οι νέες λειτουργίες του iOS 15 έχουν ήδη γίνει released, υπάρχουν ακόμα πολλά να μάθουμε για το πώς μπορεί να επηρεάσει τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουμε το email marketing.

Από εδώ και πέρα είναι σίγουρο ότι brands, email marketing experts και digital marketers θα αρχίσουν να συλλέγουν δεδομένα και να καταλαβαίνουν όλο και περισσότερο την επιρροή του iOS 15 στο email marketing.

Δεν είναι τυχαίο ότι κορυφαίες πλατφόρμες email marketing όπως οι Klaviyo και MailChimp έχουν ήδη κάνει κάποιες πρώτες δημοσιεύσεις στα blogs τους γύρω από το iOS 15, χωρίς ωστόσο να έχουν δώσει κάποιες οδηγίες στους πελάτες τους για το πώς θα διαχειριστούν τη νέα κατάσταση. Αυτό σημαίνει ότι όλα τα product teams εργάζονται πάνω στο νέο update.

Καθώς μαθαίνουμε περισσότερα για αυτά τα νέα features, όλο και περισσότερο περιεχόμενο θα δημοσιεύεται για τους email marketers μαζί με best practices για το πώς θα συνεχίσει το email marketing να είναι αποδοτικό.

2. Να θυμάσαι ότι το iOS 15 δεν επηρεάζει όλους τους email readers

Παρόλο που το Apple Mail και οι Apple συσκευές αποτελούν πάνω από το 35% του συνολικού market share στον κόσμο, η Google, το Outlook και άλλοι email providers δεν έχουν ανακοινώσει παρόμοιες κινήσεις απορρήτου, πράγμα που σημαίνει ότι η IP και άλλα tracking data θα παρέχουν σταθερές πληροφορίες στους email marketers.

Ωστόσο, δεν είμαστε σίγουροι ότι η Microsoft και η Google δεν θα ακολουθήσουν μελλοντικά το παράδειγμα της Apple. Επομένως, είναι σημαντικό να θυμάσαι ότι εξακολουθείς να λαμβάνεις δεδομένα από αυτούς τους providers και θα μπορείς να κρίνεις σχετικά την επιτυχία στο email marketing από το open rate αυτών των providers.

3. Επανεξέτασε τους στόχους στο open-rate

Παρόλο που τα open rates δεν πρόκειται να εξαφανιστούν σύντομα, ένα μεγάλο μέρος τους στο email marketing ενδέχεται να μην είναι παρακολουθήσιμο.

Εξαιτίας αυτού, μπορεί να χρειαστεί να μειώσεις ή να αλλάξεις τους στόχους στο open rate για να προσδιορίσεις ποιες θα είναι πλέον οι νέες σταθερές.

Μιας και “data don’t lie”, καλό είναι να κάνεις μια άσκηση και να δεις α) τι ποσοστό χρηστών στην email λίστα σου χρησιμοποιεί iOS 15, β) τι ποσοστό επισκεψιμότητας έρχεται στο site σου από το email marketing με λειτουργικό iOS 15 και γ) αντίστοιχα το έσοδο από τον παραπάνω συνδυασμό.

Έτσι, θα μπορείς να κάνεις μια πρόβλεψη για το impact της αλλαγής αυτής στο business σου.

4. Αξιοποίησε άλλα email marketing data

Ενώ το open rate θεωρείται ένα βασικό metric στο email marketing, σίγουρα δεν είναι το μόνο metric που μπορείς να χρησιμοποιήσεις για να προσδιορίσεις την επιτυχία στο email marketing.

Δες ποια άλλα metrics έχει νόημα να παρακολουθείς για να καλύψεις το κενό που θα δημιουργηθεί λόγω του iOS 15:

Clicks και click-through rates: Ο αριθμός των clicks και του click-through rate θα σου δώσει πληροφόριση για το πόσοι ή πόσο συχνά οι χρήστες κάνουν click στο περιεχόμενό σου. Ένας μεγάλος αριθμός clicks ή ένα υψηλό ποσοστό click-through rate θα σημαίνει ότι το περιεχόμενό σου ήταν πολύ ελκυστικό και οι χρήστες θεώρησαν ότι έχει αξία για αυτούς.

Traffic στο website: Παρατηρώντας την επισκεψιμότητα στο site σου που προέρχεται από το email marketing, μπορείς να καταλάβεις ποιο περιεχόμενο του email έστειλε τους περισσότερους χρήστες στο site σου. Έτσι, αν ο στόχος σου είναι να φέρεις πωλήσεις, να αυξήσεις λίστες με audiences, να οδηγήσεις περισσότερα leads ή γενικά να αυξήσεις την επισκεψιμότητα σε έναν προορισμό, metrics όπως Sessions, New Users, Conversion Rate% και Transactions θα σου δείξουν αν ο δρόμος που βαδίζεις θα είναι ο σωστός.

Clickmaps: Αρκετοί email marketing providers όπως το HubSpot, η Moosend και το Klaviyo σου επιτρέπουν να βλέπεις σε ποιο περιεχόμενο οι χρήστες έκαναν περισσότερο ή λιγότερο click. Αυτό μπορεί να σε βοηθήσει να δεις ποιο περιεχόμενο στο email σου ήταν το πιο αποδοτικό.

Unsubscribe rates: Ένα αυξανόμενο unsubscribe rate μπορεί να υποδηλώνει ότι η email marketing στρατηγική σου (όπως για παράδειγμα η συχνότητα αποστολών ή το είδος περιεχομένου) μπορεί να οδηγεί τους χρήστες σε ενόχληση και δυσαρέσκεια. Αντίστοιχα, ένα χαμηλό unsubscribe rate μπορεί να υποδηλώνει ότι κρατάς τη λίστα σου engaged με ενδιαφέρον και ποιοτικό περιεχόμενο.

Email persona survey: Εκτός από τα διάφορα metrics, μπορείς να χρησιμοποιήσεις και άλλες στρατηγικές όπως έρευνες ή δημοσκοπήσεις, με στόχο να μάθεις περισσότερα σχετικά με τα ενδιαφέροντα των χρηστών σου. Τι θα ήθελα να δουν περισσότερο και που μπορείς να βελτιώσεις το περιεχόμενό σου;

Εκτός από όλα τα παραπάνω, μπορείς επίσης να χρησιμοποιήσεις εργαλεία email marketing ή benchmark reports για να δεις πώς τα δικά σου email marketing metrics συγκρίνονται με αυτά των άλλων brands από παρόμοια industries.

Ένας κόσμος γεμάτος Privacy

Η ανακοίνωση της Apple δεν είναι ο μόνος άξονας απορρήτου που θα επηρεάσει το digital marketing και σίγουρα δεν θα είναι ο τελευταίος.

Παρόλο που ο κόσμος μπορεί να αλλάζει με τρόπο που δημιουργεί κάποιες προκλήσεις για το digital και το email marketing, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορείς να συνεχίζεις να καινοτομείς με τη στρατηγική σου για να προσελκύσεις κοινά όπου και αν βρίσκονται.

Ενώ τα open rates είναι σίγουρα σημαντικά, υπάρχουν πολλοί άλλοι τρόποι για να συνδεθείς με τους email subscribers σου, να μάθεις από τα KPIs και να συνεχίσεις να δημιουργείς έξυπνο περιεχόμενο για αυτούς.

Σταύρος Θεοδωράτος
Αδυναμίες του οτιδήποτε έχει να κάνει με δεδομένα και...τα Τρίκαλα Κορινθίας! Ίσως είναι ο μοναδικός web developer στον κόσμο που έκανε στροφή προς το digital marketing! Δεν λέει ποτέ όχι στον καλό καφέ, στο gaming με φίλους και στη βόλτα κοντά στη θάλασσα.