Το πόσο σημαντικό είναι να δημοσιεύεις και να μοιράζεσαι τακτικά περιεχόμενο είναι λίγο-πολύ γνωστό. Ακόμα πιο σημαντικό όμως είναι το timing, εκείνη η “χρυσή στιγμή” όπου θα πετύχεις τα μέγιστα σε engagement και επισκεψιμότητα που μπορεί να προέλθει από ένα άρθρο, μια δημοσίευση ή μια εικόνα που θα κάνεις share. Γνωρίζεις όμως πώς θα το πετύχεις όμως αυτό;
Δεκάδες φορές έχω δεχθεί την εξής ερώτηση: “Πότε είναι η καλύτερη στιγμή για να ανεβάσω ένα post στο blog μου, ή μια δημοσίευση στα social media;”
Μέχρι και στον εργασιακό μου τομέα ήρθα αντιμέτωπος με αυτή την ερώτηση, όταν μου ανατέθηκε να παρουσιάσω ένα αναλυτικό report με εκείνες τις ώρες και ημέρες της εβδομάδας, όπου η επισκεψιμότητα βρίσκεται στο ζενίθ της.
Η πραγματική απάντηση είναι…
Δεν υπάρχει μια συγκεκριμένη χρονική στιγμή που να ταιριάζει σε όλους. Η καλύτερη στιγμή για δημοσίευση περιεχομένου, εξαρτάται από πολλούς παράγοντες τους οποίους θα πρέπει να μελετήσουμε και να αναλύσουμε εις βάθος.
Κάθε οργανισμός, website ή επιχείρηση, διαφέρει. Έτσι, κάθε ένα από αυτά, απευθύνεται και προσελκύει ένα διαφορετικό κοινό με μοναδικές συνήθειες όσον αφορά τον τρόπο με τον οποίο “καταναλώνει περιεχόμενο”.
Ο στόχος σου ως digital marketer, ως επιχειρηματίας ή ως data analyst, είναι να κατανοήσεις το website σου, να αναλύσεις τα δεδομένα και να καθορίσεις το βέλτιστο πλάνο ενεργειών που πρέπει να γίνουν.
Ένα μεγάλο πλεονέκτημα στο digital marketing είναι η πρόσβαση σε πραγματικά στατιστικά στοιχεία και πληροφορίες, σχετικά με την απόδοση ενός website. Μπορούμε να βρούμε απαντήσεις σε συνηθισμένες ερωτήσεις, διερευνώντας τα analytics του website μας.
Φυσικά, η εμπειρία και η αντίληψη παίζει μεγάλο ρόλο όταν πρόκειται να προχωρήσουμε σε εις βάθος ανάλυση των δεδομένων. Ας μείνουμε όμως στα ρηχά.
Εάν έχεις πρόσβαση στο Google Analytics του website σου, με λίγη δουλειά μπορούμε να αποκαλύψουμε τις κατάλληλες ημέρες και ώρες για να προσελκύσουμε επισκέπτες στο blog ή την σελίδα μας μέσω δημοσιεύσεων, την κατάλληλη στιγμή.
Ας πάμε στο Google Analytics…
Custom Google Analytics Report
Κάνε log in στον λογαριασμό σου στο Google Analytics και φόρτωσε αυτό το custom report στο αντίστοιχο view.
Αυτό το custom report που αποτελεί ένα από τα αγαπημένα μου, θα σου δώσει γρήγορη πρόσβαση σε ένα chart, το οποίο περιγράφει την επισκεψιμότητα του website σου ανά ώρα και ημέρα της εβδομάδας.
Για να δεις αυτό το report, πήγαινε στο Customization >> Custom Reports >> Traffic by Hour & Day.
Στη συνέχεια, όρισε ένα εύρος ημερομηνιών ώστε να έχεις ένα σημαντικό μέγεθος δείγματος.
Μπορείς να εξάγεις αυτά τα δεδομένα σε excel, pdf ή csv για περαιτέρω επεξεργασία ή παρουσίασή τους σε τρίτους.
“Βασιλιάς” το Ποιοτικό Περιεχόμενο
Το ποιοτικό περιεχόμενο είναι το Α και το Ω στο digital marketing. Ανέπτυξε περιεχόμενο με αξία για τους αναγνώστες σου. Με το κατάλληλο promotion, το website σου θα προσελκύσει επισκεψιμότητα μέσω του social sharing και του οργανικού traffic.
Εάν δεν γνωρίζεις πραγματικά τι είδους περιεχόμενο θα πρέπει να παράξεις, διερεύνησε τι ψάχνει το κοινό σου, πάνω σε ποια θέματα θέλει να αποκτήσει γνώση και αντίστοιχα χάραξε τη στρατηγική σου.
Για παράδειγμα, στο grow-digital.gr έπειτα από αναλύσεις, καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι η θεματολογία και τα άρθρα που παρουσιάζουν χρήσιμα εργαλεία & tips γίνονται πιο αγαπητά και λαμβάνουν περισσότερα clicks και shares.
Δες και αυτό: Γράψε καταπληκτικά blog posts ακολουθώντας 10 απλά βήματα
Και το Περιεχόμενο Έχει Διάρκεια Ζωής
Αν το περιεχόμενο σου δεν αντέχει στο χρόνο (π.χ. αφορά ένα event ή ένα σεμινάριο), τότε ενδεχομένως να έχει μικρή διάρκεια ζωής. Όταν συμβαίνει αυτό, η χρονική στιγμή που δημοσιεύεις το post, μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην επιτυχία ή αποτυχία του.
Ωστόσο, εάν το post σου θεωρείται “αειθαλές” (π.χ. 112+1 SEO Ranking Factors της Google για το 2017) και μπορεί να χρησιμεύσει ως “πηγή επισκεψιμότητας” για μήνες ή ακόμα και χρόνια, η χρονική στιγμή της δημοσίευσης δεν είναι τόσο σημαντική.
Όταν Κάνεις Share
Παρακολούθησε τους λογαριασμούς σου στα social media για να δεις το πότε το περιεχόμενό σου λαμβάνει το μεγαλύτερο engagement, είτε με τη μορφή likes, είτε shares. Εάν διατηρείς μια ισχυρή παρουσία σε πολλαπλές πλατφόρμες, θα πρέπει να σχεδιάσεις προσεκτικά τον προγραμματισμό των δημοσιεύσεων.
Μπορείς επίσης να δοκιμάσεις διαφορετικές στρατηγικές σε διαφορετικές πλατφόρμες. Το Instagram για παράδειγμα, τείνει να έχει μεγαλύτερο engagement τα απογεύματα και τα σαββατοκύριακα, ενώ το Twitter είναι μια “ολοήμερη υπόθεση”. Μπορείς να ανακαλύψεις μερικά από αυτά τα δεδομένα μέσα από τα Analytics του website σου.
Μη ξεχάσεις να δεις και άλλα χρήσιμα Custom Google Analytics Reports εδώ.
Τι Πρέπει να Κρατήσεις
Η εφαρμογή αυτών των απλών μετρήσεων μπορεί να βοηθήσει σημαντικά στη μεγιστοποίηση της επιτυχίας στο digital marketing.
Με την πάροδο του χρόνου, η ανάπτυξη μιας βασικής αντίληψης του data-driven marketing και των analytics, θα σε βοηθήσει να πάρεις πιο σωστές αποφάσεις κατά τη διάρκεια της στρατηγικής σου.
Έχεις ερωτήσεις, απορίες, ή κάποια πρόταση για μελλοντικό άρθρο; Leave your comment and let us know!