Explained: Οι 11 Τύποι των Facebook Ad Campaign Objectives και η Επιλογή των Καταλληλότερων

Explained: Οι 11 Τύποι των Facebook Ad Campaign Objectives και η Επιλογή των Καταλληλότερων

Η δυναμική της διαφημιστικής πλατφόρμας του Facebook είναι λίγο-πολύ γνωστή σε όλους εδώ και χρόνια. Πόσο μάλλον όταν έχεις επιλογή να εμφανίσεις τις διαφημίσεις σου όχι μόνο στο Facebook, αλλά σε Instagram, Messenger και άλλα σημαντικά placements.

Όμως, πολλές φορές η χρήση της πλατφόρμας συνοδεύεται με λάθος επιλογές σε κριτήρια στόχευσης, στόχους καμπανιών και γενικότερης λανθασμένης χρήσης – ή αν θέλεις, περιορισμένης αξιοποίησης – των δυνατοτήτων που παρέχει η πλατφόρμα, ξεκινώντας πάντα από το set up του στόχου της καμπάνιας.

Ο στόχος της καμπάνιας είναι το πρώτο πράγμα που ρωτάει το Facebook όταν δημιουργείς μια διαφήμιση και θεωρείται το Α και το Ω προκειμένου να επιτευχθούν τα “θέλω” σου. Ο στόχος αυτός, δηλαδή η ενέργεια που θέλεις να κάνει κάποιος όταν δει τη διαφήμισή σου, καθορίζει και τον τρόπο με τον οποίο ο αλγόριθμος θα σερβίρει τη διαφήμιση στους χρήστες.

Στο Facebook Ads Manager υπάρχουν 11 στόχοι που εκτείνονται στις τρεις γενικές κατηγορίες του ταξιδιού του καταναλωτή (buyers journey):

  • Awareness
  • Consideration
  • Conversions
Πηγή: Facebook Ads Manager

Με τόσες πολλές επιλογές είναι λογικό να δημιουργείται μια σύγχυση ως προς το ποιο objective είναι το καταληλλότερο για εσένα ώστε να εναρμονίζεται πλήρως με το αποτέλεσμα που θέλεις. Γι’αυτό το λόγο έχουμε οδηγήσει ένα αναλυτικό guide παρουσιάζοντας όλους τους στόχους καμπανιών που προσφέρει το Facebook ώστε να επιλέξεις ποιος στόχος είναι κατάλληλος για αυτό που θες να πετύχεις!

Facebook Campaign Objectives – Awareness

Ο τύπος αυτός βοηθάει στη δημιουργία ενδιαφέροντος για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου.

1. Brand Awareness

Όπως ίσως έχεις μαντέψει, αυτές οι διαφημίσεις συμβάλλουν στην αύξηση του awareness γύρω από την επιχείρησή σου. Αν θέλεις να συστήσεις την επωνυμία σου σε νέα κοινά, αυτή είναι η κατάλληλη επιλογή. Αυτό συμβαίνει επειδή το Facebook θα εμφανίσει αυτές τις διαφημίσεις σε ανθρώπους που είναι πιο πιθανό να δώσουν προσοχή και να ανακαλέσουν τις διαφημίσεις που είδαν (ονομάζεται ad recall lift, που σημαίνει ότι οι χρήστες που εκτέθηκαν στη διαφήμιση είναι σε θέση να θυμούνται ότι είδαν τη συγκεκριμένη διαφήμιση αν ερωτηθούν δύο ημέρες μετά).

Το Facebook μπορεί να προβλέπει το metric αυτό μέσω ερωτηματολογίου, ρωτώντας τους χρήστες αν θυμούνται ότι είδαν μια διαφήμιση, ενώ ταυτόχρονα αναλύει την προηγούμενη συμπεριφορά τους και τις αλληλεπιδράσεις τους με τις διαφημίσεις.

Λάβε υπόψη ότι ο μοναδικός στόχος αυτών των διαφημίσεων είναι να ευαισθητοποιήσουν τους χρήστες για το brand σου, επομένως τα clicks και το engagement δεν είναι metrics που θα έπρεπε να περιμένεις ως αποτέλεσμα. Ωστόσο, θα βοηθήσουν την επιχείρησή σου να φτάσουν στα “αυτιά” (ή στα μάτια) του στόχου-κοινού σου και να ενεργοποιήσουν ενδεχομένως το ενδιαφέρον τους.

Χρησιμοποίησε αυτές τις διαφημίσεις για να κρατήσεις τους καταναλωτές ενήμερους, ενώ επισημαίνεις τα δυνατά σημεία της επιχείρησής σου, όπως επίσης και τα στοιχεία που την κάνουν να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό.

All in all: Επίλεξε αυτό τον τύπο διαφήμισης για να αυξήσεις τις πιθανότητες του target audience σου να αναγνωρίσει και να αποτυπώσει το brand name στο μυαλό του, μαζί με τα χαρακτηριστικά που την κάνουν να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό.

2. Reach

Οι διαφημίσεις αυτές εμφανίζονται σε όσο το δυνατόν περισσότερα άτομα που ανήκουν στο target audience σου, ενώ παραμένουν εντός των περιορισμών στο budget που έχεις θέσει.Μπορείς επίσης να καθορίσεις συγκεκριμένη τοποθεσία που θες να εμφανιστεί η διαφήμιση, επομένως αυτή προσεγγίζει μόνο άτομα κοντά στην επιχείρησή σου. Ένα πρόσθετο μπόνους είναι η δυνατότητα επιλογής του Frequency, της συχνότητας δηλαδή των διαφημίσεων, που σημαίνει το πόσες φορές θα δει κάποιος χρήστης τη διαφήμιση.

Αφενός, αυτή η στρατηγική μεγιστοποιεί τον αριθμό των ατόμων που βλέπει τη διαφήμισή σου. Από την άλλη, το Facebook δεν λαμβάνει υπόψη την πιθανότητα του χρήστη να δώσει προσοχή στη διαφήμιση. Δηλαδή, μπορεί να καταλήξεις να πληρώνεις για την προβολή της διαφήμισης σε χρήστες που τείνουν απλά να κάνουν scroll στο feed.

All in all: Επίλεξε αυτό τον τύπο διαφήμισης για να στείλεις ένα μήνυμα σε όσο το δυνατόν περισσότερους χρήστες στο target audience σου, ακόμα και αν αυτό σημαίνει ότι προσπαθείς να προσεγγίσεις κοινό που αγνοεί πλήρως τις διαφημίσεις. Αυτός ο στόχος μπορεί να λειτουργήσει καλά για τοπικές επιχειρήσεις.

Facebook Campaign Objectives – Consideration

Οι Consideration τύποι καμπανιών ενθαρρύνουν τους χρήστες να σκεφτούν και να γνωρίσουν καλύτερα την επιχείρησή σου.

3. Traffic

Ο στόχος μια Traffic καμπάνιας είναι να στείλει άτομα από το Facebook (ή οποιοδήποτε άλλο Placement) σε ένα url/landing page της επιλογής σου, όπως στην αρχική σελίδα του website σου, σε ένα προϊόν ή υπηρεσία, σε ένα application κλπ.

Το Facebook το πετυχαίνει αυτό εμφανίζοντας τις διαφημίσεις σε χρήστες που είναι πιθανό να κάνουν click με βάση την προηγούμενη συμπεριφορά τους στην πλατφόρμα (κάτι που το Facebook γνωρίζει πολύ καλά). Φέρνοντας περισσότερους επισκέπτες στον επιλεγμένο προορισμό, θα αυξήσεις την πιθανότητα ενός χρήστη να πραγματοποιήσει επιθυμητές για εσένα ενέργειες, όπως μια αγορά ή τη συμπλήρωση μιας φόρμας ενδιαφέροντος.

Σημείωσε ότι στις Traffic καμπάνιες, το Facebook είναι υπεύθυνο μόνο για τη δημιουργία clicks, και δεν μετράει καμία άλλη ενέργεια ενός χρήστη μόλις εγκαταλείψει την πλατφόρμα.

All in all: Επίλεξε αυτό τον τύπο διαφήμισης για να κατευθύνεις τους χρήστες σε ένα νέο url/landing page ώστε να μπορούν να μάθουν περισσότερα σχετικά με το τι προσφέρεις ή προωθείς.

4. Engagement

Επίσης, βάσει της προηγούμενης συμπεριφοράς, η πλατφόρμα εμφανίζει engagement ads σε όσους προβλέπει ότι θα αλληλεπιδράσουν με τις διαφημίσεις σου υπό τη μορφή likes, reactions, comments και shares. Υπάρχουν 3 τύποι engagement ads: post engagement, page likes και event responses.

Τα post engagement και page likes ενισχύουν το engagement για τη διαφήμισή σου και τη Facebook page σου αντίστοιχα. Τα event response ads είναι ένας μοναδικός τρόπος προώθησης μιας εκδήλωσης με στόχο την αύξηση των συμμετοχών και την αναγνωρισμότητά της.

Τα engagement ads εμφανίζονται σε χρήστες που είναι πιο πιθανό να δώσουν προσοχή και να ενδιαφερθούν για μια διαφήμιση, αφού δουν πώς αλληλεπιδρούν άλλοι χρήστες με αυτή.

Πάρε τον εαυτό σου για παράδειγμα – θα αφιέρωνες περισσότερο χρόνο στο να ασχοληθείς με μια διαφήμιση που έχει 473 likes, ή με μια που έχει 14 likes; Συνήθως, η απάντηση είναι το πρώτο.

Όταν άλλοι χρήστες αλληλεπιδρούν με τις διαφημίσεις σου, η δραστηριότητά τους κοινοποιείται επίσης στους φίλους τους στο Facebook, προσεγγίζοντας ακόμη περισσότερα άτομα. Η επικύρωση αυτή ενισχύει το word of mouth marketing.

All in all: Επίλεξε αυτό τον τύπο διαφήμισης για να εδραιώσεις την αξιοπιστία του brand σου μέσω likes, comments και shares, αυξάνοντας την αλληλεπίδραση με την επιχείρησή σου στο Facebook.

5. App Installs

Οι διαφημίσεις αυτές συμβάλλουν στην αύξηση των app installs, μεταφέροντας τους χρήστες απευθείας στο App Store ή στο Google Play store για λήψη της εφαρμογής. Το Facebook εμφανίζει αυτές τις διαφημίσεις σε χρήστες που ανήκουν στο target audience σου που έχουν ήδη κατεβάσεις εφαρμογές μέσω διαφημίσεων, για να αυξήσει τις πιθανότητες εγκατάστασης της εφαρμογής.

All in all: Επίλεξε αυτό τον τύπο διαφήμισης για να αυξήσεις τα app installs της εφαρμογής σου.

6. Video Views

Το Facebook θα προωθήσει τα video views ads στο target audience με στόχο να λάβει όσο το δυνατόν περισσότερες προβολές. Αυτές οι διαφημίσεις μπορούν να αποτελέσουν έναν ισχυρό τρόπο για να πείς το brand story της επιχείρησής σου, ή να παρουσιάσεις την υπηρεσία σου με έναν έξυπνο και εικαστικά βέλτιστο τρόπο.

Αυτό που έχει πραγματική αξία στα video view ads είναι η ικανότητά τους να σε βοηθάει να κάνεις retarget όσους είδαν το βίντεο. Μπορείς να κάνεις retargeting σε χρήστες που παρακολούθησαν το βίντεο για να τους υπενθυμίσεις τα προϊόντα/υπηρεσίες ή το brand σου, με την ελπίδα να αυξηθεί το brand awareness και οι πωλήσεις.

All in all: Επίλεξε αυτό τον τύπο διαφήμισης για να αξιοποιήσεις το βίντεο με στόχο την μετάδοση πληροφοριών για την επιχείρησή σου και προσέγγισε το κοινό σου μέσω ενός τύπου διαφήμισης με αυξημένο engagement.

7. Lead Generation

Τα lead generation ads είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να συλλέξεις leads, επιτρέποντας ταυτόχρονα στο χρήστη να παραμένει στο Facebook. Οι χρήστες υποβάλλουν τα προσωπικά τους στοιχεία σε αντάλλαγμα μιας προσφοράς που δημιουργήθηκε από την επιχείρησή σου, όπως ένα κουπόνι ή ένα ebook.

Η δυνατότητα του χρήστη να παραμείνει στο Facebook είναι ένα τεράστιο πλεονέκτημα για αυτό τον τύπο διαφήμισης. Αυτό διευκολύνει το χρήστη να συμπληρώσει τη φόρμα, ενώ δεν αφήνει ποτέ τη σελίδα που βρίσκεται. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα μια ευχάριστη εμπειρία χρήστη, αυξάνοντας τις πιθανότητες για conversion.

Το Facebook μπορεί ακόμη και να συμπληρώσει αυτόματα αυτές τις φόρμες, τραβώντας τα στοιχεία επικοινωνία του χρήστη από το προφίλ του, που σημαίνει ότι το μόνο που έχουν να κάνουν οι χρήστες είναι click στην “Υποβολή”.

All in all: Επίλεξε αυτό τον τύπο διαφήμισης για να συλλέξεις leads για την επιχείρησή σου με μια δελεαστική συμπεριφορά. Αυτό λειτουργεί καλύτερα όταν ο χρήστης βρίσκεται ήδη στο στάδιο του consideration, και ως εκ τούτου είναι πρόθυμος να ανταλλάξει πληροφορίες για κάτι αξιόλογο σε αντάλλαγμα.

8. Messages

Με το objective αυτό, οι χρήστες μπορούν να στείλουν απευθείας μηνύματα στην επιχείρισή σου μέσω της διαφήμισης χρησιμοποιώντας το Facebook Messenger.

Αυτός είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για να συνδεθείς προσωπικά με τους χρήστες με στόχο να δημιουργήσεις μεγαλύτερο ενδιαφέρον για το brand σου. Η αλληλεπίδραση με το κοινό σου μέσω του Messenger σου επιτρέπει να συνδθείες με το κοινό σου, αντί απλά να μιλάς σε αυτό με δημοσιεύσεις.

Αξιοποίησε τις συνομιλίες ως μια ευκαιρία για απάντηση σε τυχόν ερωτήσεις, προσφορά υποστήριξης πελατών, δημιουργία σχέσεων με το κοινό σου και συλλογή leads με ταυτόχρονη αύξηση των πωλήσεων. Το Messenger είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να δείξεις στους πελάτες σου ότι όντως υπάρχει ένας άλλος άνθρωπος στην άλλη γραμμή, έτοιμος να τους βοηθήσει.

Με αυτές τις διαφημίσεις, είναι σημαντικό να είσαι έτοιμος να απαντήσεις γρήγορα και αποτελεσματικά μόλις ληφθούν τα μηνύματα. Διαφορετικά, οι υποψήφιοι πελάτες ενδέχεται να χάσουν το ενδιαφέρον τους εάν δεν ανταποκριθείς στα ερωτήματά τους. Δες τον οδηγό για Facebook Messenger Ads που έχουμε δημιουργήσει εδώ.

All in all: Επίλεξε αυτή τη διαφήμιση για να ενθαρρύνεις τους χρήστες να επικοινωνήσουν με την επιχείρησή σου μέσω του Facebook Messenger, εάν είσαι έτοιμος να απαντάς εγκαίρως.

Facebook Campaign Objectives – Conversions

Ο τύπος αυτός έχεις ως στόχο να κάνει το κοινό σου να αγοράσει ή να χρησιμοποιήσει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου.

9. Conversions

Ο στόχος των conversion ads είναι να ενθαρρύνουν τους χρήστες να κάνουν πολύτιμες ενέργειες στο website ή το application σου, όπως η εγγραφή σε ένα event, προσθήκη ενός αντικειμένου στο καλάθι ή τη πραγματοποίηση μιας αγοράς.

Αυτές οι διαφημίσεις έχουν μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα όταν προβάλλονται σε άτομα που είναι ήδη εξοικειωμένα με το προϊόν σου – πιθανώς, σε άτομα που έχουν ήδη περάσει από τα στάδια του awareness και του consideration και χρειάζονται μια επιπλέον ώθηση προς το conversion.

Η εγκατάσταση του Facebook pixel στο website σου θα απαιτηθεί για αυτές τις διαφημίσεις, προκειμένου να βοηθήσει το Facebook να βελτιστοποιήσει τις καμπάνιες σου. Το pixel είναι ένα κομμάτι κώδικα που καταγράφει τις κινήσεις των χρηστών μέσα στο site σου. Με κάθε conversion, το Facebook γνωρίζει ποιος χρήστες πρέπει να στοχεύσει στις διαφημίσεις ώστε να μεγιστοποιεί τις πιθανότητες μετατροπής. Μάθε περισσότερα για το Facebook pixel εδώ.

All in all: Επίλεξε αυτόν τον τύπο διαφήμισης για να αυξήσεις τα conversions στο site ή στο app σου. Καλό είναι οι διαφημίσεις αυτές να προβάλλονται σε όσους έχουν ήδη γνώση του brand σου.

10. Catalog Sales

Τα catalog sales ads δημιουργούνται με μια ολιστική άποψη των ecommerce καταστημάτων. Αντί να προωθούν ένα μεμονωμένο προϊόν ή υπηρεσία, οι διαφημίσεις με αυτό το στόχο θα εμφανίζουν σχετικά προϊόντα από το κατάστημά σου σε άτομα που έχουν δείξει ενδιαφέρον για αυτά. Το Facebook μπορεί να αναγνωρίσει αυτή τη συμπεριφορά με βάση την κατανόηση των προϊόντων σου και της συμπεριφοράς του χρήστη μέσω του Facebook pixel.

Αυτές οι διαφημίσεις απαιτούν να ενσωματώσεις τον κατάλογο προϊόντων του site σου στο Facebook, ώστε η πλατφόρμα να μπορεί να επιλέξει προϊόντα από το κατάστημά σου και να προσαρμόσει τις διαφημίσεις ανάλογα με τις ανάγκες των χρηστών που ανήκουν στο target group, ή ανάλογα με χαρακτηριστικά των προϊόντων όπως νέες αφίξεις.

Τα catalog sales ads είναι επίσης πιο συγκεκριμένες από τα conversion ads, καθώς ο τελικός στόχος είναι η επίτευξη πωλήσεων, ενώ ο στόχος των conversion ads μπορεί να διαφέρει ανάλογα με το στόχο. Για παράδειγμα, ένα conversion μπορεί να είναι η συμπλήρωση μιας φόρμας ενδιαφέροντος ή το download ενός pdf. Τέλος, μπορείς να δημιουργήσεις δυναμικές διαφημίσεις οι οποίες προβάλλονται σε χρήστες που έχουν ήδη αλληλεπιδράσει με προϊόντα ή υπηρεσίες σου.

All in all: Επίλεξε αυτή τη διαφήμιση αν προτιμάς το Facebook να επιλέξει προϊόντα από τον κατάλογό σου με στόχο τη μεγαλύτερη συνάφεια προς το κοινό σου, αξιοποιώντας τεχνολογίες όπως το mahcine learning για την αύξηση των πωλήσεων.

11. Store Traffic

Το objective αυτό είναι ιδανικό για επιχειρήσεις με φυσικά καταστήματα, καθώς ο στόχος είναι να αφαιρέσεις το ψηφιακό εμπόδιο και να φέρει επισκεψιμότητα στο κατάστημά σου.

Οι διαφημίσεις προβάλλονται σε άτομα που βρίσκονται κοντά στο κατάστημά σου, επομένως είναι πιο πιθανό να το επισκεφθούν. Είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι οι διαφημίσεις αυτές βασίζονται μόνο στη τοποθεσία, πράγμα που σημαίνει ότι δεν θα ληφθούν υπόψη τα δημογραφικά στοιχεία του κοινού.

Υπάρχουν δύο απαραίτητα πράγματα που πρέπει να γίνουν για να λειτουργήσουν οι διαφημίσεις αυτές. Ως διαφημιζόμενος, πρέπει να διασφαλίσεις ότι όλες οι τοποθεσίες της επιχείρησής σου έχουν εισαχθεί σωστά στο Business Manager. Για τον καταναλωτή, τα location services θα πρέπει να είναι ενεργοποιημένα, ώστε το Facebook να γνωρίζει πότε προβάλλει τη διαφήμιση.

Με αυτά τα 2 ευθυγραμμισμένα, θα μπορείς να παρακολουθείς τις επισκέψεις στο κάταστημα σε κάθε περιοχή μέσα από τη διαφήμιση.

All in all: Επίλεξε αυτή τη διαφήμιση εάν η επιχείρησή σου διαθέτει φυσικά καταστήματα και θες να αυξήσεις την επισκεψιμότητα.

Κλείνοντας

Τώρα, όταν συνδέεσαι στο Facebook Ads Manager, θα πρέπει να έχεις μια καλύτερη εικόνα του τι σημαίνουν όλοι οι στόχοι των καμπανιών. Εάν είσαι έτοιμος να σηκώσεις μανίκια και να ξεκινήσεις να δουλεύεις στην πλατφόρμα του Facebook, αλλά δεν είσαι σίγουρος για κάτι…drop a comment below και εδώ είμαστε να βοηθήσουμε!

ΠΗΓΗHubSpot
Grow Digital Team
Το Grow Digital αποτελεί ένα ενημερωτικό portal βασισμένο στο σύγχρονο Digital Marketing και στις υποκατηγορίες του. Στόχος μας η σαφής, άμεση και έγκυρη πληροφόρηση του Ελληνικού σχετικά με έναν από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους κλάδους στην Ελλάδα.