Ο Απρίλιος ήταν μια μεγάλη δοκιμασία για όλους. Καθώς η δημόσια υγεία και τα οικονομικά συστήματα ωθήθηκαν στα όριά τους ως αποτέλεσμα της πανδημίας του Covid-19, οι advertisers αναγκάστηκαν να κινηθούν γρήγορα αντιμετωπίζοντας παράλληλα μεγάλες προκλήσεις. Ταυτόχρονα, όλος ο κλάδος κλήθηκε να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα της καθημερινότητας. Ακόμη ο δρόμος είναι μακρύς, αλλά το τέλος Απριλίου και οι πρώτες μέρες του Μαϊου φαίνονται καλύτερες από ότι πριν μερικές εβδομάδες. Σε ορισμένες περιοχές ανά τον κόσμο, η καμπύλη αρχίζει να ισιώνει ξανά και άλλες περιοχές σχεδιάζουν προσεκτικά την επόμενη μέρα.
Οι advertisers ωθήθηκαν επίσης στα όριά τους από τον Covid-19, και είδαμε ότι η πανδημία επηρέασε τον κλάδο του digital marketing και άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιούμε αναζητήσεις στην Google.
Πολλοί εξακολουθούν να προσαρμόζονται σε αυτές τις ραγδαίες αλλαγές στη βιομηχανία μας, αλλά τα δεδομένα φαίνονται πολλά υποσχόμενα: Από τις αρχές Μαϊου οι PPC καμπάνιες φαίνεται να ανακάμπτουν από το σοκ του Covid-19. Παρακάτω ακολουθούν αποτελέσματα από πρόσφατη έρευνα του Wordstream σχετικά με τις αλλάγες στον τομέα του PPC.
Τα Search Ads άρχισαν να αποδίδουν καλύτερα τον Απρίλιο
Στα τέλη Μαρτίου με αρχές Απριλίου, πολλοί advertisers παρατήρησαν ανησυχητικές τάσεις να κυριαρχούν στις SERP λόγω του Covid-19. Συνολικά, οι αναζητήσεις σε λέξεις-κλειδιά μειώθηκαν, όπως και τα conversion rates. Επίσης, πολλές μικρές επιχειρήσεις μείωσαν τα marketing budgets τους κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.
Στα μέσα Απριλίου, εν μέσω της πανδημίας, τα πράγματα άρχισαν να αλλάζουν. Στην Αμερική τουλάχιστον, οι μικρές επιχειρήσεις άρχισαν να λαμβάνουν τα οφέλη του CARES Act Paycheck Protection ναι των SBA δανείων, και οι καταναλωτές επίσης άρχισαν να λαμβάνουν την οικονομική ενίσχυση. Αυτή η ένεση μετρητών βοήθησε στην ανακούφιση από το οικονομικό άγχος στην αγορά, και πολλοί καταναλωτές ήταν πιο προετοιμασμένοι να κάνουν τις αγορές τους μέσα από το web.
Παρόμοια εικόνα ίσχυσε και στην Ελλάδα, με την οικονομική βοήθεια προς τις επιχειρήσεις και τους εργαζόμενους σε αναστολή εργασίας να αποτελεί μια μικρή ανακούφιση και οικονομική ένεση στην αγορά. Ερωτηματικό ωστόσο αποτελεί το κατά πόσο σε advertising level, οι ΜΜ επιχειρήσεις έλαβαν τα free credits που υποσχέθηκαν Google και Facebook ως μέτρο ενίσχυσης της διαφημιστικής παρουσίας των επιχειρήσεων σε όλο τον κόσμο.
Ενώ πολλοί advertisers εξακολουθούν να μη λαμβάνουν τα ίδια αποτελέσματα με αυτά που είχαν το Φεβρουάριο ή στις αρχές Μαρτίου, οι περισσότεροι ανέφεραν πως παρατηρούν μια μικρή βελτίωση συγκριτικά με τις πρώτες μέρες της κρίσης. Συγκεκριμένα, ξεκινώντας από τη δεύτερη εβδομάδα του Απριλίυο, τα paid search conversions ανέκαμψαν στο 89% περίπου των προ-Covid επιπέδων τους. Οι advertisers στο Bing είδαν λιγότερη πτώση αρχικά από το Covid, αλλά είδαν παρόμοια ανάκαμψη στα τέλη Απριλίου.
Αρκετές ΜΜ επιχειρήσεις ξεκίνησαν ξανά να δαπανούν χρήματα στο paid search επίσης. Η μέση ημερήσια δαπάνη στο paid search αυξήθηκε επίσης περίπου 5% στα τέλη Απρίλη.
Το Reach επεκτείνεται πέρα από τις SERP μέσω display και shopping
Καθώς εργαζόμαστε, μαθαίνουμε, διαβάζουμε και παραμένουμε συνδεδεμένοι μέσα από τα σπίτια μας, η χρήση του internet εκτοξεύθηκε στα ύψη. Σύμφωνα με το Forbes, οι Αμερικανοί καταναλώνουν 70% περισσότερο περιεχόμενο στο διαδίκτυο. Αλήθεια, συμβαίνει το ίδιο και στην Ελλάδα; και αν ναι, πόσο μεγαλύτερο θα είναι αυτό το ποσοστό; Ακόμα κι αν το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου ξοδεύεται στις SERP, οι advertisers βρίσκουν ένα ταχέως αναπτυσσόμενο κοινό με τις διαφημίσεις σε Display και Youtube.
Οι ΜΜ επιχειρήσεις λιανεμπορίου βρίσκουν σχεδόν 40% αύξηση στην επισκεψιμότητα μέσα από τις shopping campaigns. Ο Covid-19 έχει περιορίσει σοβαρά το παραδοσιακό λιανεμπόριο και έχει καταστήσει απαραίτητο το ηλεκτρονικό εμπόριο για τους περισσότερους. Ωστόσο, οι μικρές επιχειρήσεις που διαφημίζονται στο διαδίκτυο τα πήγαν πολύ καλά τον Απρίλιο, καθώς οι μεγαλύτεροι ανταγωνιστές τους όπως η Amazon και η Wallmart έχουν ζοριστεί να διαχειριστούν την τεράστια εισροή παραγγελιώ, σταματώντας παράλληλα την μεγάλη διαφημιστική τους παρουσία.
To Facebook μεγαλώνει σε χρήση ενώ οι τιμές των διαφημίσεων πέφτουν
Πριν λίγες ημέρες το Facebook μοιράστηκε την απόδοση του Q1 2020, αναφέροντας υγιή ανάπτυξη YoY λόγω της αύξησης των πωλήσεων διαφημίσεων παρά την πανδημία. Στην ανακοίνωση αυτών των νεών, το Facebook σημείωσε ότι ως αποτέλεσμα του Covid-19, το κόστος των Facebook Ads σημείωσε σημαντική μείωση τις τελευταίες τρεις εβδομάδες του Μαρτίου, και έκτοτε παρέμεινε χαμηλό.
Ωστόσο, κατά την ίδια περίοδο, οι άνθρωποι βασίστηκαν όλο και περισσότερο στα social media για να βρίσκονται σε επικοινωνία με την οικογένεια και τους φίλους τους. Μέσα σε λίγες μόνο ημέρες, οι άνθρωποι έκαναν μαζική χρήση των WhatsApp, Facebook, Facebook Messenger και Instagram, βοηθώντας το Facebook να αναπτύξει την ενεργή βάση χρηστών του σε ένα νέο ρεκόρ 2,6 δισεκατομμυρίων ενεργών χρηστών κάθε μήνα. Η πρόσφατη αυτή ανάπτυξη περιλαμβάνει επίσης τη μεγαλύτερη ανάπτυξη που έχει δει η εταιρεία στις πολύτιμες αγορές της Βόρειας Αμερικής και της Ευρώπης, όπου αγωνίζεται να αναπτυχθεί τα τελευταία χρόνια.
Είναι προφανές ότι καθώς ο Covid-19 άλλαξε την καθημερινότητα όπως την γνωρίζαμε, πολλές μικρές επιχειρήσεις και advertisers θα αναγκαστούν να λάβουν γρήγορες αποφάσεις. Παρόλο που μπορεί να είναι ένας μακρύς δρόμος για την ομαλότητα, υπάρχει μια ελπίδα για τους advertisers που βρίσκυον περισσότερους πελάτες στο διαδίκτυο από ότι ήταν στις πρώτες μέρες αυτής της κρίσης.
Πηγές
Τα δεδομένα αυτά βασίζονται σε ένα δείγμα 13,821 πελατών της Wordstream με έδρα την Αμερική. Οι πελάτες αυτοί ανήκουν σε όλους τους κλάδους που διαφημίζονται στα Google Ads και στο Microsoft Advertising, από το Φεβρουάριο έως τον Απρίλιο 2020.