Μια Απλή Στρατηγική για Αποτελεσματικό Ad Copy

Μάθε πώς θα δημιουργήσεις ελκυστικό περιεχόμενο το οποίο έχει ως στόχο να κάνει convert!

Μια απλή στρατηγική για αποτελεσματικό Ad Copy

Έχοντας διαβάσει τον τίτλο του συγκεκριμένου άρθρου, θα είναι εύλογο να αναρωτηθείς τι είναι το Ad Copy.

Πριν ξεκινήσουμε λοιπόν, ας σου δώσω ένα σύντομο ορισμό, ο οποίος φυσικά δεν είναι απόλυτα αντιπροσωπευτικός, καθώς οι περισσότερες από αυτές τις ορολογίες περιγράφονται καλύτερα στα αγγλικά.

Το Copy λοιπόν γενικά, είναι οποιοδήποτε κείμενο χρησιμοποιείται για λόγους διαφήμισης ή πωλήσεων.

Μπορεί να είναι οτιδήποτε, από το κείμενο της ιστοσελίδας σου, μέχρι αυτό που έχεις επιλέξει για το Landing Page σου, ή ακόμη και το κείμενο που έχεις επιλέξει ως εισαγωγή στο προφίλ σου στο LinkedIn.

Συγκεκριμένα, το Ad Copy είναι το κείμενο που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για διαφημιστικούς σκοπούς (σκέψου Google Ads, Facebook and Instagram Ads, Bing Ads κλπ).

Όπως ήδη γνωρίζεις λοιπόν, το να γράψεις Ad Copy το οποίο να είναι αποτελεσματικό – αν και το αποτέλεσμα διαφέρει κάθε φορά με βάση τον διαφημιστικό στόχο (advertising objective) που έχουμε θέσει – δεν είναι εύκολο.

Πρόκειται για μια διαδικασία η οποία απαιτεί εξαιρετικά σκληρή δουλειά, θέληση και έμπνευση.

Η αλήθεια είναι πως για πολύ καιρό, προσπαθούσα να βρω τρόπους για να βελτιώσω το Ad Copy μου και φυσικά να επιτύχω καλύτερα αποτελέσματα για εμένα και τους πελάτες του Slide In.

Ίσως να προσπαθείς για το ίδιο, ίσως και όχι.

Όπως και να έχει, κατάλαβα πως όλο το διάστημα βρισκόμουν σε λάθος πορεία.

Αντί να εστιάζω σε αυτό που πραγματικά μετράει, προσπαθούσα να γεμίσω τα κενά του μέτριου κειμένου μου με power words και φράσεις οι οποίες γνωρίζω πως τραβούν την προσοχή, αλλά δεν φέρνουν καμία απολύτως αξία στο target audience μου.

Τι είναι όμως αυτό που μετράει πραγματικά;

Γνώριζα πως θα έπρεπε να απαντήσω αυτή την απλή ερώτηση για να βελτιώσω τα αποτελέσματα των διαφημίσεων μου.

Κατάλαβα λοιπόν, πως αυτό που πραγματικά μετράει, είναι το ίδιο το προϊόν. Μπαίνοντας στη διαδικασία να μάθω καλύτερα και σε βάθος το προϊόν που θέλω να διαφημίσω, μπορώ να επικοινωνήσω το μήνυμα μου με πολύ πιο αποτελεσματικό τρόπο.

Έτσι, έψαξα για τρόπους που θα μου επέτρεπαν να μάθω καλύτερα το προϊόν μου και να βελτιώσω το Ad Copy μου.

Αφού τους βρήκα, συστηματοποίησα την διαδικασία και με μεγάλη χαρά την μοιράζομαι μαζί σου μέσω αυτού του άρθρου.

Δημιουργούμε μια λίστα από keywords

Το ξέρω πως κάτι τέτοιο μπορεί να ακούγεται μια διαδικασία η οποία είναι πλέον ετεροχρονισμένη. Πίστεψε με όμως, βοηθάει.

Σε αυτό το πρώτο βήμα λοιπόν, δημιουργώ πάντοτε μια λίστα από λέξεις κλειδιά σχετικά με το προϊόν, την υπηρεσία ή την εταιρία που θέλω να προωθήσω.

Πιθανώς να αναρωτιέσαι γιατί το κάνω.

Μα, για να έχω μια βάση η οποία θα μου επιτρέπει να γνωρίζω τι ακριβώς είναι αυτό που θέλω να διαφημίσω.

Ας το δούμε με ένα παράδειγμα από ένα πελάτη που είχαμε πριν από λίγο καιρό.

Ο πελάτης μας λοιπόν πουλούσε μέσω διαφημίσεων σε Facebook και Instagram ένα συγκεκριμένο προϊόν. Το προϊόν αυτό είναι ψεύτικα τατουάζ μανίκι.

Η αλήθεια είναι πως τότε δεν γνώριζα τίποτα για τατουάζ, πόσο μάλλον για ψεύτικα τατουάζ που φοριούνται στο χέρι.

Είχαμε όμως ένα συμβόλαιο και έπρεπε να κάνουμε ότι καλύτερο μπορούσαμε για τον πελάτη μας.

Τι έκανα λοιπόν;

Δημιούργησα μια λίστα με λέξεις κλειδιά, οι οποίες χαρακτηρίζουν ή σχετίζονται με το συγκεκριμένο προϊόν.

Για το συγκεκριμένο προϊόν λοιπόν, η λίστα μας (στα αγγλικά) συμπεριλάμβανε κάποιες από τις παρακάτω φράσεις:

  1. Temporary Tattoos
  2. Fake Tattoo Sleeves
  3. Fake Sleeve Tattoo
  4. Cheap Sleeve Tattoos Online
  5. Fashion Statement
  6. Fashion Accessory
  7. Slip On Fake Tattoo Sleeves
  8. Fake Tattoo Elastic Arm Sleeve

Έχοντας μια τέτοια λίστα, έχουμε ένα σημείο από το οποίο μπορούμε να ξεκινήσουμε.

Το σημαντικό είναι πως είμαστε σε θέση να περιγράψουμε πλέον το προϊόν μας με λίγες λέξεις ή φράσεις, ενώ πριν από λίγο δεν γνωρίζαμε σχεδόν τίποτα για αυτό.

Για να δημιουργήσουμε τη λίστα αυτή, κάνουμε αναζήτηση σε Google, Bing, Amazon, Product Hunt ή και Facebook (αν και η μηχανή αναζήτησης του έχει αρκετά κενά).

Χρησιμοποιούμε τα keywords ως όρους αναζήτησης

Σε αυτό το σημείο, θα αντιστρέψουμε κατά κάποιον τρόπο τη διαδικασία.

Αντί να ψάχνουμε για λέξεις κλειδιά, θα χρησιμοποιήσουμε τις λέξεις που έχουμε στη λίστα μας, ως όρους αναζήτησης (search terms) στις διάφορες μηχανές αναζήτησης.

Γιατί το κάνουμε όμως αυτό;

Επειδή θέλουμε να δούμε πως προωθούν άλλες εταιρίες που πουλάνε αντίστοιχα προϊόντα τα δικά τους προϊόντα.

Ενδιαφερόμαστε κυρίως για διαφημίσεις, που σημαίνει πως αν ψάχνεις έχοντας το Ad Blocker ενεργοποιημένο στον browser σου, θα χρειαστεί να τον απενεργοποιήσεις για λίγο, έως ότου τελειώσει η αναζήτηση.

Βλέποντας λοιπόν κάποιες από τις διαφημίσεις που εμφανίζονται ανάμεσα στα οργανικά αποτελέσματα, έχουμε μια καλύτερη εικόνα του τι είδους Ad Copies χρησιμοποιούν άλλες εταιρίες (πιθανώς ανταγωνιστές μας).

Η αναζήτηση όμως με τα keywords που έχουμε στη λίστα μας, είναι σημαντική και για έναν ακόμη λόγο: LSI keywords.

Δεν θα μπω σε λεπτομέρειες για το τι είναι τα LSI keywords, απλά θα σου πω ότι ψάχνουμε για λέξεις και φράσεις που βρίσκονται μέσα στο μικρό κουτάκι που βρίσκεται κάτω από τα αποτελέσματα αναζήτησης, όπως φαίνεται στο παρακάτω screenshot.

 

Ad copy 4

 

Τα LSI keywords είναι ένας εκπληκτικός τρόπος για να πάρουμε ιδέες, τις οποίες μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε αργότερα στο Copy μας.

Έχε στο νου σου, πως οι ιδέες αυτές βασίζονται σε αναζητήσεις χρηστών, σε απορίες και προβληματισμούς τους, άρα είναι κάτι που σίγουρα θέλεις να χρησιμοποιήσεις στο Ad Copy σου.

Αν θέλεις, στείλε μου ένα μήνυμα εδώ για να σου στείλω ένα από τα αγαπημένα μου tools για LSI keywords generation.

Ψάχνουμε για περιεχόμενο που είναι shareable

Στη συνέχεια λοιπόν, ψάχνουμε για περιεχόμενο το οποίο έχουν κάνει share πολύ χρήστες σε δίκτυα όπως Facebook, Twitter, Pinterest κλπ.

Γιατί το κάνουμε;

Για να μάθουμε από την επιτυχία των εταιριών που το δημιούργησαν.

Όπως γνωρίζεις λοιπόν, το Buzzsumo είναι ένα απίστευτο SaaS το οποίο σου επιτρέπει να αναγνωρίσεις τάσεις στα social media, να βρεις influencers αλλά και blog posts τα οποία είχαν πολλά share.

Αυτό που θα κάνουμε λοιπόν είναι να χρησιμοποιήσουμε και πάλι τα keywords μας, ώστε να βρούμε περιεχόμενο το οποίο γνώρισε μεγάλη επιτυχία online.

 

Ad copy 3

 

Έτσι, θα πάρουμε και άλλες ιδέες τις οποίες μπορούμε να προσαρμόσουμε στο Ad Copy μας.

Εάν χρησιμοποιείς το Buzzsumo για πρώτη φορά, θα δεις πως δεν είναι δωρεάν.

Έχει φυσικά ένα free trial 14 ημερών, αλλά στη συνέχεια θα πρέπει να αγοράσεις κάποιο από τα pricing plans που προσφέρονται, για να χρησιμοποιήσεις την υπηρεσία.

Αναζητούμε για διαφημίσεις στο Facebook

Από τη στιγμή που η εφαρμογή BigBigAds σταμάτησε να λειτουργεί, δεν έχουμε κάποιον τρόπο ώστε να δούμε τις διαφημίσεις των ανταγωνιστών μας στο Facebook. Σωστά;

Χμμ, κατά κάποιον τρόπο.

Πιστεύω πως γνωρίζεις το AdEspresso, μια εφαρμογή για ads management στο Facebook, η οποία ανήκει στη Hootsuite και είναι επίσημος marketing partner του Facebook.

Αυτό που ίσως δεν γνωρίζεις, είναι πως το AdEspresso, διαθέτει μια συλλογή με περισσότερα από 100,000 παραδείγματα διαφημίσεων στο Facebook, την οποία οι επισκέπτες μπορούν χρησιμοποιούν δωρεάν, για να πάρουν ιδέες για τις δικές τους διαφημίσεις.

Για παράδειγμα, εδώ είναι τα αποτελέσματα που πήρα για τον όρο “Content Marketing”.

 

Ad copy 2

 

Η μηχανή αναζήτησης λειτουργεί άψογα και μπορεί πραγματικά να σε βοηθήσει να διαμορφώσεις την στρατηγική διαφημίσεων σου αλλά να σου δώσει και ιδέες για το Ad Copy που θα χρησιμοποιήσεις.

Ψάχνουμε για pain points

Σε αυτό το σημείο, θα ψάξουμε για θέματα που απασχολούν τους εν δυνάμει πελάτες μας, καθώς και για προβλήματα που αντιμετώπισαν σχετικά με την χρήση προϊόντων ίδιων ή παρόμοιων με το δικό μας.

Αυτό το κάνουμε γιατί όταν πουλάμε ένα προϊόν, στην πραγματικότητα δεν πρέπει ποτέ να προσπαθούμε να το πουλήσουμε αλλά να προσπαθούμε να λύσουμε κάποιο πρόβλημα που οι καταναλωτές έχουν και που το συγκεκριμένο προϊόν μπορεί να λύσει.

Το καλύτερο μέρος για να κάνουμε μια τέτοιου είδους έρευνα είναι το Quora, ένα μέρος όπου οι χρήστες κάνουν ερωτήσεις λίγο πολύ για τα πάντα.

Για παράδειγμα, ρίξε μια ματιά σε αυτή την ερώτηση σχετικά με το SEO:

 

Ad copy 1

 

Ανακαλύπτοντας τους προβληματισμούς και τις ανησυχίες των πιθανών πελατών μας, μπορούμε να προσφέρουμε πιο αποτελεσματικά το δικό μας προϊόν ως τη λύση σε αυτούς τους προβληματισμούς.

Έτσι, καταφέρνουμε μέσω του Ad Copy μας να πουλήσουμε την λύση και όχι απλά ένα προϊόν.

Ψάχνουμε για τις διαφημίσεις των ανταγωνιστών μας

Πέρα από το AdEspresso, μπορούμε να παρακολουθήσουμε απευθείας τις διαφημίσεις των ανταγωνιστών μας, ώστε να διακρίνουμε τα δυνατά και αδύναμα σημεία τους.

Στις περισσότερες περιπτώσεις, αυτό που έχουμε να κάνουμε είναι μια απλή επίσκεψη στο site των ανταγωνιστών μας, όπου εάν υπάρχει εγκατεστημένο το Facebook Pixel – και με δεδομένο ότι ο ανταγωνιστής μας τρέχει όντως διαφημίσεις στο Facebook – μπορούμε να εμφανίσουμε τις διαφημίσεις τους στο News Feed μας.

Είναι καλό να έχουμε μια άποψη και σε καμία περίπτωση να μην αντιγράφουμε ή προσπαθούμε να κάνουμε ότι κάνει ο ανταγωνισμός.

Social proof

Και, για το τέλος αφήνουμε το social proof.

Ποιο είναι το πρώτο πράγμα που παρατηρείς όταν μπαίνεις να κλείσεις δωμάτιο σε ένα website όπως το booking.com;

Είμαι βέβαιος πως – πέρα από την τιμή – το πρώτο πράγμα είναι οι κριτικές.

Είναι ότι σημαντικότερο και πίστεψε με, όσο περνάει ο καιρός θα γίνεται ολοένα και πιο σημαντικό ακόμη και σε επίπεδο διαπροσωπικών σχέσεων.

Αυτό που ψάχνεις λοιπόν, μπορεί να ενισχύσει την θετική σου άποψη για το συγκεκριμένο μέρος ή να σε αποτρέψει από το να κάνεις μια κράτηση.

Η συγκεκριμένη ενότητα αποτελεί το social proof και είναι ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας.

Τι κάνουμε όμως όταν δεν έχουμε κάποια τέτοια ενότητα στο site μας ή σε κάποιο third-party site, ώστε να χρησιμοποιήσουμε κάποια από τις καλές κριτικές στο Ad Copy μας;

Αυτό που κάνω και που είναι εξαιρετικά αποτελεσματικό, είναι να βρω κάποιο post της εταιρίας που διαφημίζω στο Facebook, το οποίο έχει πολλά σχόλια σχετικά με το προϊόν ή τις υπηρεσίες της εταιρίας.

Στη συνέχεια, κάνω μια λίστα με σχόλια που έχουν θετική προδιάθεση και τονίζουν τα θετικα σημεία του προϊόντος μου.

Ειδικά εάν τρέχω διαφημίσεις στο Conversion Stage στο Facebook ή εάν σχεδιάζω ένα Landing Page, χρησιμοποιώ κάποια από αυτά τα σχόλια ως μέρος του Ad Copy μου.

Αυτό είναι ένα παράδειγμα του τι εννοώ:

 

Ad copy

 

Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα βήματα της διαδικασίας, το οποίο μπορεί να κάνει πραγματικά τη διαφορά στην απόδοση των διαφημίσεων σου.

 

Αυτό είναι το σημείο που σε ευχαριστώ για τον χρόνο που διέθεσες για να διαβάσεις αυτό το άρθρο.

Ελπίζω πραγματικά όσα αναφέρω να σε βοηθήσουν να βελτιώσεις το Ad Copy σου.

Αν το άρθρο αυτό σου άρεσε, θα το εκτιμούσα πραγματικά εάν μπορούσες να κάνεις ένα share σε Facebook ή LinkedIn, ώστε να φτάσει σε περισσότερους χρήστες.

Σε ευχαριστώ και σου εύχομαι καλή συνέχεια!

Γιώργος Χασιώτης
Ο Γεώργιος Χασιώτης γεννήθηκε στην Κοζάνη. Σπούδασε διοίκηση επιχειρήσεων και μετά από κάποια χρόνια επαγγελματικής εμπειρίας, αποφάσισε να ασχοληθεί αποκλειστικά με το μάρκετινγκ. Του αρέσει να σχεδιάζει συστήματα Inbound Marketing από το μηδέν, να ανακαλύπτει νέους τρόπους και τεχνικές ενίσχυσης του Customer Retention και να επικοινωνεί αποτελεσματικά το μήνυμα μιας εταιρίας μέσω Conversational Experiences. Είναι Co-Founder του Slide In, ενός Client-Centric Digital Agency το οποίο ειδικεύεται σε συγκεκριμένες μεθόδους Digital Marketing, από τεχνικές PPC Advertising μέχρι τεχνικές Customer Avatar Identification και Marketing Automation. Το Slide In αναλαμβάνει κυρίως πελάτες εκτός Ελλάδας, έχοντας αναπτύξει το πελατολόγιο του σε πάνω από 11 διαφορετικές χώρες.