Metaverse Marketing – Ποιο θα είναι το μέλλον του Search και του Social Marketing

Το Metaverse είναι έτοιμο για ταχεία ανάπτυξη που θα δημιουργήσει ευκαιρίες για τον κλάδο του digital marketing. Δες όλα όσα πρέπει να ξέρεις!

Metaverse Marketing - Ποιο θα είναι το μέλλον του Search και του Social Marketing

Έχουμε αναφερθεί αναλυτικά στο τι είναι το Metaverse και πώς συνδέεται με το marketing.

Και η αλήθεια είναι ότι το Metaverse είναι κάτι περισσότερο από ένα απλό trend – αρκεί απλά να ρωτήσεις τους Google, Facebook, Snapchat, Microsoft, Epic Games (η εταιρεία πίσω από το Fortnite) και Roblox για το τι πιστεύουν γι’αυτό!

Όμως, είτε μιλάμε για ένα απλό buzzword, είτε για την εξελιγμένη μορφή του Internet, οι digital marketers οφείλουν να γνωρίζουν και να αξιοποιήσουν τις ευκαιρίες που δημιουργούνται από την ταχεία ανάπτυξη του Metaverse.

Τι είναι το Metaverse

Φαντάσου ότι έχεις πρόσβαση σε ένα εικονικό σύμπαν όπου μπορείς να δημιουργήσεις έναν ολόκληρο ψηφιακό κόσμο, κουβαλώντας μαζί σου τις εμπειρίες του φυσικού κόσμου.

Μόλις πριν από τριάντα χρόνια το Internet έγινε διαθέσιμο για όλους, ενώ πριν από είκοσι χρόνια πολλές επιχειρήσεις συνειδητοποίησαν ότι ένα website ήταν πλέον αναγκαιότητα για να κάνουν τα βασικά του marketing.

Και ας μην μιλήσουμε για το πόσος καιρός χρειάστηκε για να γίνουν τα social media οχήματα για ανάπτυξη, διαφήμιση και κερδοφορία για εκατομμύρια brands εκεί έξω.

Πλέον, experts που ασχολούνται με την εικονική πραγματικότητα προβλέπουν ότι 93,3 εκατομμύρια άνθρωποι στις Ηνωμένες Πολιτείες θα χρησιμοποιούν VR και AR τεχνολογίες τουλάχιστον μια φορά το μήνα το 2022 – δηλαδή, το 28,1% του συνολικού πληθυσμού των ΗΠΑ.

Σε εννοιολογικό επίπεδο, το Metaverse μπορεί να θεωρηθεί ως η διάδοχος κατάσταση του σημερινού Internet – όπως ακριβώς το σημερινό mobile web δημιουργήθηκε πάνω από το σταθερό ευρυζωνικό διαδίκτυο της δεκαετίας του 1990 και των αρχών του 2000, σύμφωνα με το Metaverse Fund του Matthew Ball.

Η ανάπτυξη του 5G, της τεχνητής νοημοσύνης και του cloud, θα διευκολύνει σύντομα την παροχή μιας πιο απρόσκοπτης, ευχάριστης και οικονομικής online εμπειρίας VR και AR σε μια πληθώρα συνδεδεμένων συσκευών.

Ακριβώς όπως με το διαδίκτυο, οι γνώστες της βιομηχανίας προβλέπουν ότι το Metaverse θα γίνει αναγκαιότητα για όλα τα brands.

O Mark Zuckerberg πρόσφατα ανακοίνωσε ότι το Facebook μετατρέπεται σε μια “Metaverse” εταιρεία. Εν τω μεταξύ, η δημοσιογράφος τεχνολογίας Tara Swisher αναφέρει ότι εταιρείες όπως η Google και η Apple ενδεχομένως να είναι πιο κατάλληλες για να ηγηθούν της επανάστασης του Metaverse.

Το hype του Metaverse σε στιγμιότυπα

1. Το Google Trends εμφανίζει μια απότομη αύξηση στις αναζητήσεις των χρηστών που ψάχνουν για το “metaverse” τους τελευταίους 12 μήνες, σκοράροντας το μέγιστο 100ρι τον Νοέμβριο στην Ελλάδα. Παρόμοια ωστόσο είναι και η εικόνα σε παγκόσμιο επίπεδο.

2. Τα κορυφαία media έχουν ασχοληθεί εκτενώς με το Metaverse. Το Forbes, για παράδειγμα, έχει μια εβδομαδιαία στήλη που καλύπτει τα πάντα γύρω από τα metaverse news.

3. Υπάρχει community. Ο Matthew Ball, media analyst και co-founder του Investment Fund Metaverse ATF (NYSE: META) δημοσίευσε το The Metaverse Primer, ένα primer σε 9 δωρεάν δοκίμια που είναι μια καλή αφετηρία για κάποιον που θέλει να ξεκινήσει να ασχολείται.

4. Ήρθαν τα πρώτα job titles, όπως Chief Metaverse Officer. Αν ψάξεις πλέον στο LinkedIn για τον όρο “metaverse”, θα βρεις περισσότερες από 9800 αποτελέσματα ανθρώπων που χρησιμοποιούν το metaverse στο τίτλο προφίλ τους, στο headline ή την εμπειρία.

5. Τα Google News εμφανίζουν περισσότερα από 27,200,000 αποτελέσματα για τον όρο “metaverse news.”

6. Στο Twitter, το hashtag #metaverse λαμβάνει πλέον χιλιάδες Tweets την ώρα, ανάλογα τα νέα που αναπαράγονται στον κόσμο.

7. Το Instagram εμφανίζει πλέον περισσότερα από 330,000 αποτελέσματα για τον όρο metaverse στην αναζήτηση. Δεν είναι τυχαίο ότι το Instagram, μια αμιγώς photo-sharing εφαρμογή, κάνει στροφή από την εικόνα στο video ακολουθώντας το κύμα του Metaverse.

Τι θα συναντήσουν οι marketers στο Metaverse

Σύμφωνα με τη Wikipedia, το Metaverse είναι το άθροισμα όλων των εικονικών κόσμων, της επαυξημένης πραγματικότητας (Augmented Reality) και του διαδικτύου. Είναι ένας κοινόχρηστος “virtual” χώρος που δημιουργήθηκε απο τη σύγκλιση της φυσικής πραγματικότητας και του εικονικού χώρου, της επαυξημένης πραγματικότητας και του διαδικτύο.

Το Metaverse είναι ένα μέρος όπου όλοι θα έχουν ένα avatar. Είναι μια εικονική εμπειρία σε 3D σε οτιδήποτε κάνεις, είτε αφορά gaming, exploring ή creating.

Παρατηρείται μια αλλαγή στην επιχειρηματική νοοτροποία και την προσαρμογή από μια γενική παρατήρηση της εικονικής πραγματικότητας, προς τη χρήση VR για δημιουργία περιεχομένου, την εξερεύνηση, το gaming, τη συνεργασία και την κοινονικοποίηση.

Χάρη στην πανδημική ώθηση νέων τεχνολογιών και ευκαιριών, η εικονική πραγματικότητα απομακρύνεται γρήγορα από το παραδοσιακό στίγμα του “χάσιμο χρόνου” και πλέον αποτελεί την επόμενη τεχνολογική επανάσταση – όπως ακριβώς η τεχνολογία των κινητών διαμόρφωσε τον πολιτισμό μας από την πρώτη έκδοση του iPhone μέχρι και σήμερα.

Brands όπως τα Gucci, Nike, Disney, Snap και Facebook βρίσκονται στη μέση της δημιουργίας εικονικών κοινοτήτων, περιεχομένου, περιουσιακών στοιχείων (NFTs), μόδας, τέχνης, εμπειριών και κόσμων.

Σε λίγα χρόνια θα είμαστε σε θέση να βγαίνουμε από τον πραγματικό μας κόσμο και να μπαίνουμε σε έναν εικονικό κόσμο, με τη δική του οικονομία, περιβάλλον, νόμισμα και συμπεριφορές.

Πώς τα brands και οι marketers θα εκμεταλλευτούν το Metaverse

Η ιστορία επαναλαμβάνεται και τα πράγματα θυμίζουν λίγο την έκρηξη του mobile advertising πριν κάποια χρόνια. Οι έμπειροι marketers θα αναγκαστούν να εκπαιδευτούν πάνω στις τεχνολογίες εικονικής πραγματικότητας ώστε να προσαρμοστούν στους νέους κόσμους που αναδύονται.

Από την άλλη, τα brands θα πρέπει να επαναξετάσουν την παρουσία τους στον 3D κόσμο και μαζί με τους marketers να αγκαλιάσουν την αναδυόμενη τεχνολογία με μεγαλύτερη ταχύτητα. Στο Metaverse, όλοι μπορούν να κατασκευάσουν κάτι, συμπεριλαμβανομένων των brands.

Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στο πώς συμπεριφέρονται οι νέες γενιές, οι οποίες είναι early adopters και διαθέτουν ιδιαίτερη ευελιξία στην υιοθέτηση νέων τεχνολογιών.

Αρκεί να σκεφτούμε τι συμβαίνει στη ζωή ενός ατόμου μεταξύ 13 και 34 ετών. Μετακομίζει από το σπίτι του για πρώτη φορά, μένει σε δικό του χώρο είτε ως φοιτητής ή εργαζόμενος, αποκτά το πρώτο του αμάξι, την πρώτη πιστωτική κάρτα και αρχίζει να αγοράζει τα καθημερινά προϊόντα που θα χρειαστεί για την υπόλοιπη ζωή του.

Επομένως, η επόμενη γενιά καταναλωτών, είτε θέλουμε να το δεχτούμε είτε όχι, θα βρίσκεται στο Metaverse και πολύ πιθανόν ένα μεγάλο κομμάτι της αγοραστικής τους δύναμης θα μεταφερθεί εκεί.

SEO και Metaverse

Ακριβώς όπως ένα μεγάλο μέρος του marketing μεταπήδησε στο search engine optimization για να βρεθεί σε μηχανές αναζήτησης όπως η Google, το YouTube και το Bing, είναι πλέον καιρός να αρχίσει ο κλάδος να αναλύει το πώς θα μεταφερθεί αυτή η προσπάθεια στο Metaverse.

Θα είναι οι μηχανές αναζήτησης οι πύλες από τις οποίες θα βρεθεί κάποιος στο Metaverse;

Το μόνο σίγουρο είναι ότι η χρήση keywords όπως “metaverse” σε ένα brand name, προϊόν ή meta elements, θα είναι χρήσιμη για να βρεθεί κάποιος μπροστά σε όσους αναζητούν πληροφορίες, υπηρεσίες ή προϊόντα με βάση αυτόν τον τύπο αλληλεπίδρασης.

Το Local SEO είναι επίσης κάτι που θα επηρεαστεί από τις εξελίξεις γύρω από το Metaverse. Οι μικρές τοπικές επιχειρήσεις ή λιανέμποροι θα έχουν τη δυνατότητα μέσα από AR/VR τεχνολογίες να δημιουργήσουν τρισδιάστατες εμπειρίες απευθείας μέσα από τα business listings τους.

Η χρήση AR για τη δοκιμή παπουτσιών, η εκπαίδευση σε κάποιον για το πώς να ασκεί πρώτες βοήθειες ή η ανταλλαγή tips για την εφαρμογή καλλυντικών είναι όλα παραδείγματα για το πώς η στρατηγική περιεχομένου ενός brand μπορεί να επηρεάσει τα αποτελέσματα των αναζητήσεων.

Εξάλλου, σύμφωνα και με τον Eric Enge, συγγραφέας του The Art of SEO, μια απο τις βασικές πτυχές του Metaverse είναι ο μεγάλος ρόλος που παίζει η επεξεργασία εικόνας. Τόσο το AR, το VR αλλά και το visual search βασίζονται σε αυτήν.

Ωστόσο, είναι σημαντικό να αναγνωρίσουμε ότι οι δυνατότητες σε αυτόν τον τομέα εξακολουθούν να αναπτύσσονται και ότι οι πρακτικές εφαρμογές παραμένουν περιορισμένες. Ωστόσο, μερικές από αυτές φαίνονται αρκετά εντυπωσιακές.

Τέλος, αξίζει να σταθούμε λίγο στο visual search. Είναι αλήθεια ότι οι εικόνες είναι μια πολύ αποτελεσματική μορφή περιεχομένου. Καθώς η Google γίνεται όλο και καλύτερη στην κατανόηση του περιεχομένου και της ποιότητας των εικόνων, τόσο σημαντικότερος θα είναι αυτός ο παράγοντας.

Το καλύτερο που έχεις να κάνεις στην παρούσα φάση, πέρα από την παρακολούθηση για το πώς εξελίσσεται το Metaverse, είναι να δεις πώς μπορείς να εφαρμόσεις βασικές πρακτικές AR, VR και 3D στη marketing στρατηγική σου.

Social media και Metaverse

Όπως αναφέραμε και πριν, το Facebook βλέπει τον μελλοντικό του εαυτό ως μια αμιγώς Metaverse εταιρεία.

Εξοπλισμένο με brands και τεχνολογίες όπως το Oculus, την πλατφόρμα εικονικής πραγματικότητας Horizon και μια νεοσύστατη εκτελεστική ομάδα του Facebook Metaverse, το Facebook δείχνει πιο έτοιμο από ποτέ για τη μετάβαση από το 2D στο 3D!

Για κάποιον που θέλει να κάνει τα πρώτα του βήματα στο Metaverse μέσα από τα μάτια του Facebook, αρκεί να αγοράσει ένα Oculus 2 headset, να δημιουργήσει ένα Oculus account, να κάνει sign up στο Facebook Horizon και να δημιουργήσει το δικό του Avatar στο Oculus Home dashboard.

Μόλις ο χρήστης μπει στο Horizon, μπορεί να κάνει πράγματα όπως να επισκεφτεί διαφορετικούς κόσμους με επίκεντρο συγκεκριμένα ενδιαφέροντα και θέματα. Εκεί, μπορεί να ανακαλύψει τα πάντα, από κηπουρική μέχρι παιχνίδια και διαλογισμό, ακόμα και community groups που είναι συνδεδεμένα με Facebook Groups.

Το Facebook σου επιτρέπει επίσης να μοιράζεσαι στιγμές μέσα από το Horizon μέσω Facebook Groups, όπως selfie sharing από τον 3D κόσμο σε ένα 2D κοινό. Έτσι, δημιουργείται μια γέφυρα μεταξύ δυο διαφορετικών κόσμων.

Οι δυνατότητες είναι άπειρες, από τη δημιουργία κόσμων, τη συνεργασία με άλλους ανθρώπους σε όλο τον κόσμο, τη δημιουργία εκδηλώσεων και συναντήσεων μέχρι και την ανάπτυξη σχέσεων avatar-to-avatar.

Από την άλλη, το Snapchat επενδύει και αυτό συνεχώς στο Metaverse.

Μέσα από το Lens Web Builder οι χρήστες μπορούν να κάνουν τα πρώτα τους βήματα στο Snapchat. Προσφέρει έναν εύκολο και γρήγορο τρόπο για να χτίσει κανείς επαγγελματικά AR Lenses σε μόλις λίγα λεπτά, είτε μέσα από έτοιμα templates, είτε μέσα από προεπιλεγμένους 3D συνδυασμούς, είτε ξεκινώντας από το μηδέν.

Παράλληλα, το πρόσφατα λανσαρισμένο Snapchat Trends, ένα web-based εργαλείο για advertisers, βοηθάει στην ανακάλυψη trending λέξεων και φράσεων ανάμεσα στην κοινότητα του Snapchat, δείχνοντας τι προκαλεί buzz για μια κοινότητα 500 εκατομμυρίων ενεργών μηνιαίων χρηστών.

Το Snapchat ετοιμάζεται να μπει ακόμη πιο δυνατά στον κόσμο του 3D, λανσάροντας τα Spectacles: The Next Generation, τα πρώτα γυαλιά που ζωντανεύουν την επαυξημένη πραγματικότητα, με στόχο να δημιουργήσουν ακόμη περισσότερες ευκαιρίες για τους content creators.

Τέλος, στοχεύοντας στις ηλικίες 16-25, το Snap λάνσαρε πρόσφατα τα νέα 3D Bitmojis. Σε αυτά, μπορεί ο χρήστης να ντύσει το avatar του με τα αγαπημένα του brands και να δημιουργήσει μια ρεαλιστική τρισδιάστατη εκδοχή του πραγματικού του εαυτού.

Metaverse και Marketing – το μέλλον είναι εδώ

Γυαλιά και headsets που σε μεταφέρουν σε τρισδιάστατους κόσμους, NFTs, 5G, brands που κάνουν αγώνα δρόμου να εδραιωθούν από νωρίς στο Metaverse, next-gen ρομποτικές συσκευές και εξελιγμένα κινητά τηλέφωνα, virtual assistants, Amazon Alexa, Apple Siri και Microsoft Cortana.

Ναι, η επόμενη τεχνολογική ανάπτυξη ίσως βρίσκεται ήδη εδώ.

Μπορεί να πήρε 30 χρόνια από την αρχή του Internet για να φτάσουμε στο σήμερα, ωστόσο το Metaverse γνωρίζει μια ταχεία ανάπτυξη καθώς τεχνολογία και άνθρωποι είναι έτοιμοι για το επόμενο βήμα.

Και για να κλείσουμε όπως αρμόζει σε ένα τέτοιο άρθρο,

“In the metaverse, I drive a Ferrari.”

ΠΗΓΗSearchEngineJournal
Grow Digital Team
Το Grow Digital αποτελεί ένα ενημερωτικό portal βασισμένο στο σύγχρονο Digital Marketing και στις υποκατηγορίες του. Στόχος μας η σαφής, άμεση και έγκυρη πληροφόρηση του Ελληνικού σχετικά με έναν από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους κλάδους στην Ελλάδα.