Το Facebook Λανσάρει το “Messenger Kids”

Το Facebook Λανσάρει το Messenger Kids

Σίγουρα, αν ανήκεις στη γενιά των 70s/80s/90s, θα έχεις βρεθεί σε παρέα που συζητάτε για τα παιδικά σας χρόνια και πόσο διαφορετικά είναι τα πράγματα σήμερα σε σχέση με τότε.

Ειδικά όταν βλέπεις παιδιά ηλικίας 3+ να έχουν προσαρμοστεί πλήρως με tablets, ενώ εσύ σε τέτοιες ηλικίες είχες εντελώς διαφορετικό τρόπο «διασκέδασης», μπορείς να καταλάβεις πόσο έχουν αλλάξει οι εποχές.

Καλώς ή κακώς, η τεχνολογία εξελίσσεται και δεν μπορείς να κάνεις κάτι για αυτό. Καλώς ή κακώς, όλα τα παιδάκια πλέον έχουν λογαριασμούς στο Facebook.

Αν λοιπόν αποδεχτούμε ότι δεν μπορούμε να εμποδίσουμε την εξέλιξη αυτή, τουλάχιστον καλό θα ήταν να την ελέγχουμε. To Facebook ανακοίνωσε το λανσάρισμα του Messenger Kids, έτσι ώστε παιδιά έως 13 ετών να μπορούν να επικοινωνούν με τους online φίλους τους.

Οι ανήλικοι χρήστες του Messenger Kids θα μπορούν να κάνουν ατομικές ή ομαδικές συνομιλίες με τις -εγκεκριμένες από τους γονείς τους- επαφές, να στέλνουν βίντεο, φωτογραφίες, σκίτσα κ.α.

Όλα τα μηνύματα του παιδιού, που στέλνονται σε άτομα άνω των 13 ετών, θα εμφανίζονται στην εφαρμογή Messenger του γονιού. Αν δύο παιδιά θέλουν να γίνουν διαδικτυακοί φίλοι, θα πρέπει να το εγκρίνουν οι γονείς πρώτα.

Τυπικά, το Facebook και το Messenger απαγορεύονται σε παιδιά κάτω των 13 ετών, αλλά εκτιμάται ότι ήδη πάνω από 20 εκατομμύρια παιδιά σε όλο τον κόσμο τα χρησιμοποιούν με, ή χωρίς τη συγκατάθεση των γονιών τους.

Η νέα εφαρμογή έχει ως στόχο να ενισχύσει τους δεσμούς ενός παιδιού με τους φίλους του και την οικογένειά του, αλλά δεν είναι βέβαιο ότι όλοι οι γονείς θα τη δουν με εξίσου θετικό τρόπο.

Εδώ υπάρχουν οι δυο όψεις του νομίσματος. Η μια όψη λέει ότι το Facebook εκμεταλλεύεται (με την κακή έννοια) την τάση που υπάρχει για τους μικρούς -ηλικιακά- χρήστες και έτσι θέλει να μεγαλώσει ακόμα περισσότερο αυτό το κοινό με την βοήθεια του συγκεκριμένου app.

Η άλλη όψη λέει ότι υπάρχουν πολλά παιδιά που είναι ήδη online users και δεν υπάρχει κανένας έλεγχος σε αυτά. Άρα με αυτό το app θα μπορεί ο γονέας να έχει τον έλεγχο και να προστατεύει το παιδί του.

Ads Free (?)

Επιπλέον, το Facebook διαβεβαίωσε ότι δεν θα υπάρχουν καθόλου διαφημίσεις, ούτε προτροπές για αγορές μέσω του Messenger Kids.

Επίσης οι πληροφορίες που συλλέγει η εταιρεία κοινωνικής δικτύωσης (όνομα παιδιού, περιεχόμενο μηνυμάτων του κ.α.), δεν θα αξιοποιείται για ευρύτερους διαφημιστικούς σκοπούς, π.χ. για να στέλνονται στοχευμένες διαφημίσεις στους γονείς ανάλογα με τα μηνύματα που ανταλλάσσουν τα παιδιά τους, ή να στέλνονται σχετικές διαφημίσεις στους εφήβους αργότερα.

Ακόμη, το Facebook δεν θα γνωρίζει την ακριβή ηλικία κάθε παιδιού και δεν θα μετακινεί αυτόματα τους χρήστες του Messenger Kids στο κανονικό Messenger ή στο Facebook, όταν περάσουν το όριο των 13 ετών.

Αν το παιδί μετά τα 13 του θέλει να γίνει χρήστης του Facebook, θα ανοίγει ένα νέο ξεχωριστό λογαριασμό, στον οποίο δεν θα μεταφέρονται τα δεδομένα από το Messenger Kids.

Παράλληλα, το Facebook εκτός από την ανακοίνωση που έκανε για το αντίστοιχο θέμα, δημιούργησε το Messenger Kids site χωρίς ακόμα να έχει δώσει αρκετές πληροφορίες για αυτό.

Επίσης, πρόσθεσε και ένα “Hard Questions” page, με θέμα την ασφάλεια των παιδιών και τι μπορούν να κάνουν οι γονείς για τα παιδιά τους.

Apple First

Η διαδικασία για να κατεβάσει κανείς την εφαρμογή είναι η κλασσική, απ’ ευθείας από το App Store. Ο γονέας θα έχει πλήρη έλεγχο για τις συνομιλίες του παιδιού αλλά και ποιους δέχεται το παιδί για να μιλήσει.

Σε πρώτη φάση, η νέα εφαρμογή, που χρειάσθηκε 18 μήνες για να αναπτυχθεί, σύμφωνα με το BBC και το πρακτορείο Reuters, θα είναι διαθέσιμη στις ΗΠΑ σε συσκευές της Apple με λειτουργικό σύστημα iOS και θα ακολουθήσουν οι συσκευές Android, καθώς και περισσότερες χώρες.

Σύμφωνα με τους αναλυτές, το Facebook ουσιαστικά επιδιώκει να προσελκύσει νέες γενιές χρηστών και να τις «δέσει», προτού κάποια άλλη ανταγωνιστική εφαρμογή, όπως το Snapchat, τραβήξει το ενδιαφέρον ενός παιδιού έξι έως 12 ετών. Στη συνέχεια, το Facebook δικαιολογημένα «ποντάρει» ότι τα περισσότερα από αυτά τα παιδιά, όταν μεγαλώσουν, θα γίνουν μόνιμοι χρήστες του.

Καταλήγοντας…

Ειλικρινά, δεν είμαι σίγουρος ότι έχω σχηματίσει γνώμη. Από την μια λες, είναι κάτι που θα κάνει όλο και περισσότερους ανθρώπους και παιδιά να μπουν στον κόσμο του Facebook και σίγουρα αυτό δεν είναι απαραίτητα καλό, ειδικά όταν μιλάμε για παιδιά.

Από την άλλη όμως, ήδη υπάρχουν πολλά παιδιά online χωρίς κανέναν έλεγχο, και αυτό θα ήταν μια καλή λύση για το παιδί.

Εσένα ποια είναι η γνώμη σου; Γράψε στα σχόλια και θα το συζητήσουμε!

Μπορείς να με βρεις σε LinkedIn και Instagram.

Σου άρεσε το άρθρο; Διάβασε και το προηγούμενο άρθρο του Γιώργου με τίτλο «8 Απλές Συμβουλές για Digital Marketing Christmas Campaigns! 🎄».

Γιώργος Καρακίτσος
Ο Γιώργος είναι ένας πολύπλευρος Marketer με μεγάλη αδυναμία στο Digital Marketing & Μεταπτυχιακές σπουδές πάνω σε αυτό. Βρίσκεται στην παρέα του Grow-Digital.gr με σκοπό την ανάπτυξη δυναμικού content και νέων ιδεών.