Παρά το γεγονός ότι το μερίδιο της Google και του Facebook στην αγορά του digital advertising αναμένεται να μειωθεί για φέτος, εντυπωσιακά δεδομένα από την εταιρεία ερευνών eMarketer δείχνουν ότι το λεγόμενο δυοπώλιο θα εξακολουθεί να ελέγχει περίπου το 60% αυτής της αγοράς – ή περίπου $77 δισεκατομμύρια δολάρια.
Στο υπόλοιπο 40% υπάρχει ένας εκπληκτικός αριθμός εναλλακτικών επιλογών. Η επισκεψιμότητα μπορεί να μην είναι τόσο υψηλή, αλλά ούτε και ο ανταγωνισμός για τις λέξεις κλειδιά – και ίσως το πιο ελκυστικό, το κόστος είναι συνήθως χαμηλότερο. Αυτό διευκολύνει τη δοκιμή νέων καναλιών για την ενίσχυση των marketing στρατηγικών σου, αξιοποιώντας μια cross-platform προσέγγιση.
Οι ειδικοί του online advertising έχουν μιλήσει, και δεκάδες έρευνες κυκλοφορούν σχετικά με τα πιο ελκυστικά κανάλια που μπορεί μια επιχείρηση να αξιοποιήσει στην στρατηγική της.
Γιατί να τεστάρεις νέα marketing channels;
Είναι απλό: το ROI μειώνεται με την πάροδο του χρόνου στα περισσότερο δημοφιλή δίκτυα, καθώς οι χρήστες συνηθίζουν στις διαφημίσεις και μαθαίνουν να τις μπλοκάρουν (ή απλώς, να μη δίνουν σημασία), αναφέρει ο Ketan Pande, founder του επιχειρηματικού δικτύου Goodvitae.
Στην πραγματικότητα, σύμφωνα με τον Jake Mastrandrea, growth marketer στην Adobe, οι marketers θα πρέπει να αξιοποιήσουν κανάλια όπου το customer lifetime value είναι τουλάχιστον τριπλάσιο του κόστους απόκτησης (cost of acquisition).
“Έτσι, εάν τα ανταγωνιστικά bids έχουν αυξηθεί και οι τιμές είναι πολύ υψηλές για το επιθυμητό conversion rate, ή αν έχεις εξαντλήσει το κανάλι του search και έχεις αρχίσει να φθήνεις εκεί, μπορείς να κάνεις τρια πράγματα: να δουλέψεις πάνω σε πυλώνες optimization για να ενισχύσεις τα conversions, να επεκτείνεις το εύρος των search terms, ή να δοκιμάσεις ένα νέο κανάλι”, προσθέτει.
Από την πλευρά του, ο Roger Maftean, content marketing specialist στο career network Zety, σημείωσε ότι τα brands και οι marketers θα πρέπει να εξετάσουν νεά ή διαφορετικά κανάλια βάσει δεδομένων και trends που δείχνουν ότι πιο hot σε marketing channel επιφυλάσσει το μέλλον.
“Ας πούμε ότι σκεφτόμαστε που θα βρίσκεται το digital marketing το 2021,” αναφέρει. “Πώς προετοιμαζόμαστε για αυτό, και τι μέτρα παίρνουμε ακριβώς για να κάνουμε πιο αποτελεσματικές τις digital marketing στρατηγικές μας;”
Επιπλέον, οι marketers που βασίζονται υπερβολικά σε ένα μόνο κανάλι, κινδυνεύουν να χάσουν την επισκεψιμότητά τους, αν για παράδειγμα, η Google αλλάξει τον αλγόριθμό της ή το Facebook κάνει suspend ένα λογαριασμό, αναφέρει ο Nelson Jordan, head of marketing της Ecommerce Profits, μια εταιρεία ψηφιακού marketing επικεντρωμένη στην ecommerce πλατφόμα Shopify.
“Το να βρεις το κατάλληλο product fit σε κάθε marketing κανάλι, είναι μια ισορροπία πόρων, στρατηγικής monetization, και customer interests,” αναφέρει ο Mastrandrea. “Όταν σκεφτόμαστε ποια νέα κανάλια πρέπει να πάρουν προτεραιότητα σε μια στρατηγική, θα πρέπει να σκεφτούμε με reverse engineer λογική και να επιλέξουμε ένα κανάλι που ταιριάζει περισσότερο με τα ενδιαφέροντα του target audience μας. Πάντα πρέπει να πειραματιζόμαστε και να παρακολουθούμε την απόδοση των ενεργειών μας σε σύγκριση με τους στόχους.”
Αλλά το κλειδί είναι η ισορροπία μεταξύ ήδη δοκιμασμένων και ανερχόμενων καναλιών.
“Μόλις εντοπίσεις μια ευκαιρία, διπλασίασε και πέρασε το 80% του χρόνου που εργάζεσαι σε αυτό το κανάλι”, υποστηρίζει ο Jeremy Ong, owner του money-making blog Hustlr, και άλλων όμοιων sites. “Ταυτόχρονα, το 20% του χρόνου σου θα πρέπει να δαπανηθεί για να πειραματιστείς σε media κανάλια που θα μπορούσαν ενδεχομένως να προσφέρουν αξία στην επιχείρησή σου”.
Ο Ong δήλωσε ότι τα sites του λαμβάνουν 60,000 επισκέτες, 3,000 email leads, και περίπου 1,000 conversions το μήνα, γεγονός που έχεις ως αποτέλεσμα ετήσια έσοδα ύψους $600.000. Και το 67% της επισκεψιμότητας προέρχεται από το search.
Ο Ben Lund, ιδρυτής του Rise Marketing Group, είναι λίγο πιο επιφυλακτικός, συστήνοντας στους advertisers να δαπανούν το 10% του προυπολογισμού τους για πειραματισμό.
“Η προσδοκία αυτής της επένδυσης είναι να μάθουμε να κατανοούμε τι λειτουργεί, και τι όχι,” αναφέρει. “Το όφελος είναι ότι μέσω δοκιμών σε άλλες πλατφόρμες, μπορείς να ξεκλειδώσεις άλλα κανάλια εσόδων”.
Ο πειραματισμός είναι σημαντικός για να καταλάβουμε ποιες πλατφόρμες θα λειτουργήσουν για σένα και την επιχείρησή σου. Παρακάτω θα βρεις 10 κανάλια για να δοκιμάσεις, που συστήνονται από τους experts του κλάδου αλλά και προτιμώνται από τους χρήστες!
1. Quora
Αν δεν είσαι εξοικιωμένος με την πλατφόρμα, το Quora είναι ένας Q&A ιστότοπος που επιτρέπει σε brands να φτάσουν τους χρήστες, απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις και προωθώντας τις απαντήσεις αυτές – για τους 100 εκατομμύρια χρήστες της πλατφόρμας. Σύμφωνα με τον Pande, αρκετοί marketers δεν έχουν ακόμη χρησιμοποιήσει αυτό το εντυπωσιακό κοινό.
“Μια καλά γραπτή απάντηση, μαζί με ένα σύνδεσμο προς τη landing page στο κάτω μέρος, μπορεί να κάνει θαύματα,” αναφέρει. “Κάποτε έγραψα μια απάντηση στο business section, η οποία συγκέντρωσε περισσότερες από 100.000 προβολές και έστειλε 5,000 κόσμος στη landing page μου. Επίσης, ανακάλυψα ότι ο χρόνος παραμονής των χρηστών που προέρχεται από το Quora είναι πολύ υψηλότερος, καθώς οι χρήστες του Quora έχουν τη συνήθεια να διαβάζουν τα πάντα λεπτομερώς”.
Ο Mark Nardone, executive vice president of marketing στην PR εταιρεία Pan Communications, σημειώνει ότι το Quora έχει πρόσφατα γίνει δημοφιλής κυρίως για τους B2B marketers!
“Το Quora δεν παρέχει μόνο ένα forum για τους marketers για να αποκτήσουν γνώσεις, αλλά επιθτρέπει στους experts του θέματος να κάνουν link σε δικό τους content, μέσα στις απαντήσεις τους,” αναφέρει. Λόγω αυτών των backlinks, το Quora έχει τη δυνατότητα να φέρνει πολύτιμη επισκεψιμότητα και SEO αποτελέσματα για όσους εκμεταλλέυονται όλες τις δυνατότητες της πλατφόρμας”.
Ο Jamson Thibault, owner του content marketing agency Massive Kontent, συμφωνεί ότι το Quora είναι “μια σπουδαία πλατφόρμα για την ανάπτυξη τόσο του expertise, όσο και του brand trust,” σημειώνοντας ότι έχει προσθέσει νέες δυνατότητες όπως η στόχευση λέξεων-κλειδιών, μαζική δημιουργία διαφημίσεων και retargeting.
Ο Mason Mitchell, content marketer με την πλατφόρμα messaging, Airy, δήλωσε ότι ένα άλλο πλεονέκτημα είναι ότι δεν είναι ένα κανάλι με μεγάλη ανάγκη αφιέρωσης εργασίας: η Airy δεν έχει αγγίξει την πλατφόρμα για μερικούς μήνες, αλλά οι απαντήσεις της εξακολουθούν να φέρνουν επισκεψιμότητα.
Επιπλέον, ο Eric Hoppe, director of marketing στην εταιρεία Crowd Content Media, δήλωσε ότι τα Quora Ads επιτρέπουν στους marketers να στοχεύουν συγκεκριμένες ερωτήσεις, κάτι που αποτελεί έναν πολύ καλό τρόπο για να στοχεύσεις top και mid funnel prospects.
Επίσης, είναι πολύ πιο προσιτό – ο Thibault δήλωσε ότι τα ποσοστά είναι συχνά ένα κλάσμα του κόστους των διαφημίσεων Facebook και Google.
2. LinkedIn
Ο Ong συνιστά το επαγγελματικό δίκτυο του LinkedIn, επειδή εν μέρει έχει μια αυξανόμενη κοινότητα χρηστών υψηλής αξίας, και επειδή είναι λιγότερο ανταγωνιστική.
Ο Lund αναφέρει ότι οι B2B marketers θα πρέπει να δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στυο LinkedIn και στις lead gen και sponsored message ads, οι οποίες λειτουργούν γενικά αρκετά καλά!
3. Reddit
Οι marketers που αναζητούν ένα νέο κανάλι για να προωθήσουν περιεχόμενο, θα πρέπει να εξετάσουν τα Reddit Ads, τα οποία μπορούν να συνδέσουν τα brands με top-of-funnel prospects, αναφέρει ο Hoppe.
Το Reddit είναι ένας από τους πιο δημοφιλείς ιστότοπους στον κόσμο, ωστόσο το eMarketer αναμένει ότι η διαφημιστική δαπάνη στο Reddit θα αντιπροσωπεύει λιγότερο από το 1% των συνολικών δαπανών του τρέχοντος έτους.
Οι marketers μπορούν να στοχεύσουν subscribers και viewers συγκεκριμένων sub-Reddits, που αποτελεί αυτόματα πολύ ακριβή στόχευσης. Αυτό το επίπεδο στόχευσης κοινού αντισταθμίζει το χαμηλότερο δυναμικό επισκεψιμότητας – συν, η διαφήμιση στο Reddit είναι πολύ φθηνότερη από τις δημοφιλείς εναλλακτικές λύσεις.
4. Voice Applications
Είτε είναι η Amazon, η Google, η Apple, ή οποιαδήποτε άλλη πλατφόρμα που παρέχει τέτοιες υπηρεσίες, το voice search είναι σε άνοδο.
Αυτό σημαίνει ότι οι marketers πρέπει να αναγνωρίσουν ότι οι καταναλωτές χρησιμοποιούν το voice search θα ακούσουν μόνο ένα αποτέλεσμα, πρόσθεσε η Nikki Bisel, ιδιοκτήτρια της Seafoam Media, marketing consulting agency.
“Εξασφάλισε τα long-tail keywords, βελτιστοποίησε τα meta descriptions και τους τίτλους σου για speech, και χρησιμοποίησε μόνο σημαντικές λέξεις-κλειδιά για top search spots,” αναφέρει ο Maftean. “Είναι μια εντελώς διαφορετική στρατηγική marketing, που δεν χρησιμοποιεί κατ’ ανάγκη την παλιά σχολή SEO, αλλά αν το κάνεις αυτό εκ των προτέρων, θα δεις μια τεράστια ώθηση στα αποτελέσματα, όχι μόνο τώρα, αλλά και στο μέλλον.”
5. Stories
Τα stories δεν είναι πια μόνο για τους καταναλωτές.
Αυτό είναι σύμφωνα με τον Hamna Amjad, content marketing executive στο media outlet Gigworker, ο οποίος δηλώνει ότι τα brands μπορούν να επωφεληθούν από τη σύνδεση με τους followers, και το humanization του brand, με περιεχόμενο όπως τα footage, behind-the-scenes, tutorials, try-ons, polls κλπ.
Η Morgan Lathaen, marketing and brand coordinator της marketing logistics εταιρείας Thumbprint, συμφώνησε ότι τα Stories μπορούν να σε βοηθήσουν να ενισχύσεις την online παρουσία σου και να συνδεθείς με το κοινό σου.
“Είναι όλο και πιο δημοφιλείς μεταξύ του Instagram, του Facebook, του Snapchat και του YouTube, επειδή οι χρήστες καταναλώνουν περιεχόμενο ψηφιακού βίντεο πιο γρήγορα,” πρόσθεσε ο Lathaen. “Επωφελήσου από αυτό το feature, επειδή τα stories είναι σε καλό δρόμο για να ξεπεράσουν τα posts στα feeds.”
6. Bing
Αν και έχει ένα πολύ μικρό κοινό, η κοινή λογική λέει ότι δεν χρειάζεται να ασχοληθείς με το Bing. Στην πραγματικότητα όμως, ο Hoppe αναφέρει ότι τα Bing Ads είναι πολύ παρόμοια με τα Google Ads – ενώ έχει βρει ότι το cost per lead είναι 40% μικρότερο στο Bing.
Ο Lund συμφωνεί ότι πρέπει να μεταφέρεις τις top-performing Google καμπάνιες και στο Bing.
Θα πρέπει να περιμένεις παρόμοιο performance και σχεδόν 20% λιγότερο traffic, προσθέτει.
7. Chatbots
Η Alexa Kurtz, marketing strategist και paid ad specialist στο digital agency WebTek, δήλωσε ότι δίνει προτεραιότητα στο chat ως ένα marketing κανάλι για τους πελάτες της, κυρίως γιατί οι καταναλωτές θέλουν άμεση ικανοποίηση.
“Οι χρήστες έχουν ερωτήσεις και θέλουν απαντήσεις το συντομότερο δυνατόν,” πρόσθεσε. “Με τα μηνύματα να στέλνονται απευθείας στο desktop ή στο email σου (ακόμη και ως text message), μπορείς να απαντήσεις στον πελάτη σου μέσα σε δευτερόλεπτα”.
Ο Robb Hecht, αναπληρωτής καθηγητής marketing στο Baruch College, συμφώνησε ότι οι χρήστες θέλουν απλώς να ρωτήσουν την ερώτησή τους, και να λάβουν εξατομικευμένες απαντησεις, παρά να περάσουν από μια “τεράστια και απρόσωπη ιστοσελίδα”.
Με κάποια chat tools, υπάρχει ακόμα και η δυνατότητα να πάρεις ονόματα και emails από τους χρήστες, αναφέρει ο Kurtz.
Εκτός από την εξυπηρέτηση πελατών, ο Amjad συνιστά τη χρήση chatbots για να εξυπηρετούν ως personal assistants αλλά και για το screening υποψηφίων για εργασία.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Mani Makkar, που χειρίζεται την στρατηγική περιεχομένου της εταιρείες VWO, το messaging είναι έως και 75% φθηνότερο από άλλα κανάλια – και έχει open rate 80% κατά μέσο όρο.
8. Text Messaging
Ενώ μπορεί να φαίνεται ενοχλητικό όταν εμφανίζεται για πρώτη φορά, τα text messages είναι ένας πραγματικά πολύ καλός τρόπος για να συνδεθείς με τους καταναλωτές που μοιράζονται τους αριθμούς κινητών τηλεφώνων τους. Αυτό είναι σύμφωνα με τον Charlie Worrall, digital marketing executive στο web design firm, Imaginair Digital, ο οποίος συνιστά επίσης και μηνύματα όπως οι καθημερινές προσφορές.
O John Frigo, SEO lead στο ecommerce site MySupplementStore.com, συμφωνεί ότι τα push notifications είναι μια πολύ καλή λύση, που ταυτόχρονα είναι αποτελεσματική και φθηνή.
“Γνωρίζεις ότι είναι ένας εν δυνάμη αγοραστής, καθώς επισκέπτεται το site σου και κάνει opt in! Υπάρχουν πολλά push notification apps που έχουν free tiers για να ξεκινησεις, και στη συνέχεια βλέπεις αν είναι μια αξιόλογη λύση για εσένα,” αναφέρει.
Για παράδειγμα, αν ξοδεύεις 100€ το μήνα σε μια υπηρεσία push notification, και σου γυρνάει 1.000€ σε revenue, τότε ενδεχομένως είναι μια υπηρεσία που πρέπει να συνεχίσεις να χρησιμοποιείς.
9. Podcasting
Προκειμένου να δημιουργήσεις ένα ενδιαφέρον podcast, τα brands και οι marketers θα πρέπει να αξιοποιήσουν το δικό τους, business περιβάλλον, για να εντοπίσουν topics, συνεντεύξεις και άλλα.
“Όσο μεγαλύτερα είναι τα ονόματα, τόσο πιο πιθανό είναι να δημιουργήσουν ενδιαφέρον, να δημιουργήσουν followers και να δώσουν περαιτέρω ώθηση για να εξασφαλίσουν και μελλοντικούς high profile καλεσμένους,” αναφέρει ο Kent Lewis, president του search marketing agency, Anvil Media. “Οι industry influencers είναι επίσης πιθανό να έχουν τους δικούς τους followers και να προωθήσουν τα podcasts στο δικό τους κοινό για μεγαλύτερο reach”.
Οι marketers πρέπει επίσης να εξετάσουν το ενδεχόμενο εμφάνισης σε υπάρχοντα podcasts στα industries τους.
Σύμφωνα με τον Lewis, η Anvil βοήθησε πρόσφατα στη δημιουργία περιεχομένου και digital marketing στρατηγικής για το Craving the Future podcast, το οποίο πραγματοποιήθηκε με ένα global brand στο χώρο του τουρισμό, με μεγάλη επιτυχία.
10. Livestreaming
Η άνοδος των πλατφορμών όπως το Twitch, το Tik Tok, και LinkedIn live, αποδεικνύουν ότι το livestreaming δεν πρόκειται να ξεθωριάσει σύντομα – και το κανάλι αυτό έχει την προοπτική τόσο για B2C, όσο και για B2B. Αυτό αναφέρει η Kristen McCabe, senior community marketing specialist στην software review πλατφόρμα, G2.com.
Η αναζήτηση νέων marketing καναλιών ξεκίνησε!
Είσαι έτοιμος να ξεκινήσεις το ταξίδι σου για νέα marketing κανάλια, νέες ευκαιρίες για growth και νέες κατακτήσεις σε share of voice! Το παν είναι να θέτεις κατάλληλους στόχους σε κάθε κανάλι, να πειραματίζεσαι με φειδώ, και να ανακαλύπτεις τι είναι αυτό που δουλεύει για σένα και την επιχείρησή σου.