Long-Tail Keywords: Ένα Μυστικό Καλά Κρυμμένο Μόνο για Δυνατούς SEO Λύτες

Του Γιώργου Παπαθεοδώρου, ιδιοκτήτη της Digital Bang Ltd με έδρα το Λονδίνο.

long-tail-keywords

Τα long-tail keywords είναι μεγάλες σε μήκος και συγκεκριμένες φράσεις τις οποίες χρησιμοποιούμε όταν πραγματοποιούμε μια αναζήτηση στη Google και τις υπόλοιπες μηχανές αναζήτησης.

Η διαφορά τους με τα γενικά / πρωτεύοντα keywords (main / head / generic keywords) αλλά και τα δευτερεύοντα (broad match / body keywords) είναι ότι, πρόκειται για πολύ πιο στοχευμένες φράσεις και συνήθως χρησιμοποιούνται από χρήστες οι οποίοι βρίσκονται πιο κοντά στην ολοκλήρωση μιας ενέργειας / αγοράς (point-of-purchase).

Γιατί όμως τα longtail keywords είναι τόσο σημαντικά και πώς η σωστή επιλογή και χρήση τους μπορεί να κρίνει την επιτυχία ή μη της SEO στρατηγικής μας;

Ονομάζομαι Γιώργος Παπαθεοδώρου και είμαι ιδιοκτήτης της Digital Bang Ltd με έδρα το Λονδίνο. Σκοπός μου να δημιουργώ αξία στους συνεργάτες μου μέσα κυρίως από υπηρεσίες SEO, PPC & Inbound Marketing.

Περισσότερα

Οι 3 Κύριοι Τύποι Keywords

Για να κατανοήσουμε καλύτερα το λόγο για τον οποίο τα long-tail keywords είναι εξαιρετικά πολύτιμα, ας ρίξουμε μια ματιά στους 3 τύπους keywords που χρησιμοποιούμε στο content marketing:


1. Main
/ Head / Generic Keywords

Πρόκειται για γενικά, αόριστα keywords τα οποία χρησιμοποιούνται από χρήστες οι οποίοι βρίσκονται σε πρώιμα στάδια αναζήτησης και δεν έχουν εκφράσει ακόμα συγκεκριμένες προθέσεις. Παράδειγμα ενός τέτοιου keyword μπορεί να είναι το «iPhone 6».

Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό, δεν υπάρχει περίπτωση ποτέ η ιστοσελίδα μας να κάνει rank για ένα τέτοιο keyword, καθώς ο ανταγωνισμός είναι απλά τεράστιος (εκτός και αν είμαστε η ίδια η Apple ή το Wikipedia). Τα keywords αυτά είναι high-volume μεν, αλλά ταυτόχρονα είναι και high-competition / high-cost καθιστώντας τα μια κακή επιλογή για ένα νέο ή μικρό website.


2. Broad
Match / Body Keywords

Είναι τα πιο συνηθισμένα, καθώς καταλαμβάνουν ένα πολύ μεγάλο μέρος των αναζητήσεων, αποτελούμενα από 2-3 λέξεις. Ένα τέτοιο key phrase μπορεί να είναι το «θήκες για iPhone 6». Τα keywords αυτά παραμένουν high-volume μεν, αλλά ταυτόχρονα είναι και lower-competition / lower-cost καθιστώντας τα καλύτερη επιλογή για ένα νέο ή μικρό website, σε σχέση με τα keywords της προηγούμενης κατηγορίας.


3. Long
tail Keywords

Πρόκειται για τα keywords με τις λιγότερες αναζητήσεις, αλλά ταυτόχρονα αυτά που εκφράζουν πολύ συγκεκριμένες προθέσεις και χρησιμοποιούνται από χρήστες που βρίσκονται πολύ κοντά στην ολοκλήρωση μιας ενέργειας / αγοράς. Αποτελούνται συνήθως από 4-5 λέξεις ή και περισσότερες.

Ένα τέτοιο keyphrase μπορεί να είναι το «πλαστικές φθηνές θήκες για iPhone 6 σε πράσινο χρώμα» ή το «δερμάτινες θήκες για iPhone 6 Περιστέρι». Τα keywords αυτά είναι low-volume μεν, αλλά ταυτόχρονα είναι και low-competition / low-cost καθιστώντας τα τη βέλτιστη επιλογή για ένα νέο ή μικρό website.

Σε αυτό το σημείο να πούμε ότι σύμφωνα με την ίδια τη Google: Στο 15% των αναζητήσεων στις οποίες καλείται να δώσει απαντήσεις καθημερινά, οι χρήστες που τις πραγματοποιούν, κάνουν χρήση φράσεων που δεν έχουν χρησιμοποιηθεί ποτέ στο παρελθόν. Και σωστά μαντέψατε… Η πλειοψηφία αυτών είναι long-tail keywords.

Γιατί τα LongTail Keywords Είναι Τόσο Σημαντικά;

Σε συνέχεια και της προηγούμενης παραγράφου, μπορούμε λοιπόν συγκεντρωτικά να πούμε ότι, τα long-tail keywords:

  • Αποτελούν το 70% του συνολικού traffic στο web, άρα και στο δικό σου website. Μια απλή ματιά στο Google Search Console θα σε πείσει για του λόγου το αληθές.
  • Είναι ευκολότερο να κατακτήσεις υψηλές θέσεις στα οργανικά αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης σε σχέση με τα άλλα είδη keywords, λόγω μικρότερου ανταγωνισμού.
  • Ακριβώς επειδή τα long-tail keywords είναι τόσο συγκεκριμένα και εκφράζουν ακριβείς προθέσεις (αγοραστικό ενδιαφέρον), το conversion rate είναι πολύ υψηλότερο.

Πώς θα Εντοπίσω LongTail Keywords;

Αφού λοιπόν ξεκαθαρίσαμε το γιατί πρέπει να εντάξουμε τα long-tail keywords στην SEO στρατηγική μας, ήρθε η ώρα να δούμε το πώς θα τα εντοπίσουμε. Μέθοδοι και τεχνικές για keyword research υπάρχουν πάρα πολλές και μια αναζήτηση στη Google θα σε πείσει γι’ αυτό. Εμείς όμως εδώ θα αρκεστούμε σε 5 τεχνικές οι οποίες θα καλύψουν και τον πιο απαιτητικό marketer.

1. Google Search Console

Πριν ξεκινήσεις να ψάχνεις για νέα long-tail keywords, γιατί να μην βεβαιωθείς πρώτα ότι έχεις βελτιστοποιήσει την ιστοσελίδα σου για keywords για τα οποία λαμβάνεις ήδη impressions και clicks; Για να το κάνεις αυτό, συνδέσου πρώτα στο Google Search Console. Στην αριστερή μεριά της οθόνης πάτησε πάνω στο “Search Traffic” και επίλεξε “Search Analytics“. Κάνε tick τα φίλτρα «Clicks», «Impressions», «CTR», και «Position» και επίλεξε από το «Dates» διάστημα 90 ημερών που είναι και η μέγιστη ιστορικότητα δεδομένων που δίνει η Google.

Ακολούθως, φίλτραρε τα αποτελέσματα με βάση τις σελίδες («Pages»). Επίλεξε τη σελίδα που θέλεις να βελτιστοποιήσεις και φίλτραρε με βάση τα «Queries». Μια υπέροχη λίστα από long-tail keywords ξεδιπλώνεται μπροστά σου. Περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τη μέθοδο αυτή μπορείτε να βρεις σε αυτό εδώ τον οδηγό SEO για αρχάριους.

2. Wikipedia

Ναι σωστά διάβασες! Το website αυτό αποτελεί πραγματικό χρυσωρυχείο και για keyword research. Δοκίμασε να πληκτρολογήσεις πχ «ποδόσφαιρο» και θα καταλάβεις. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε που πετυχαίνει υψηλό rank για σχεδόν τα πάντα και έχει και δυνατό domain authority. Ανέτρεξε στον πίνακα περιεχομένων και πάρε πολλές ιδέες είτε για τη βελτίωση υφιστάμενου περιεχομένου είτε για τη δημιουργία νέου.

3. Google Keyword Planner Tool 

Συνδέσου στο Google AdWords (αν δεν έχεις λογαριασμό, δημιούργησε έναν γρήγορα, μέσα σε 5 λεπτά), πάτησε «Tools» και στη συνέχεια «Keyword Planner». Επίλεξε «Search for new keywords using phrase, website or category», συμπλήρωσε το topic που σε ενδιαφέρει να εντοπίσεις keywords πχ «θήκες για iPhone» και τέλος «Get Ideas». Voila! Εκατοντάδες keywords πολλά εκ των οποίων long-tail σε περιμένουν.

Μην παραλείψεις εκτός από το tab «Keyword ideas» να ελέγξεις και αυτό με τα «Adgroup ideas». Αναλυτικές οδηγίες για το πώς να χρησιμοποιήσεις το Keyword Planner Tool μπορείς να βρεις εδώ.

4. Google Auto suggestion

Θα έχεις παρατηρήσει ότι ενώ πληκτρολογείς μια λέξη-φράση στο κουτάκι αναζήτησης της Google, ταυτόχρονα εμφανίζονται κάποιες προτάσεις από την ίδια τη Google, η οποία προσπαθεί να «μαντέψει» τι είναι αυτό που ψάχνεις. Ωστόσο, η αλήθεια είναι ότι, δεν πρόκειται για… μαντεψιά.

Οι προτάσεις αυτές βασίζονται σε δεδομένα προηγούμενων αναζητήσεων και μπορούν να χρησιμοποιηθούν ώστε να εμπλουτίσουν τη λίστα με τα keywords που δημιουργούμε. Παράλληλα με αυτές τις προτάσεις, στο κατώτερο μέρος της οθόνης, θα βρεις κάποιες επιπλέον φράσεις οι οποίες και αυτές αποτελούν σημαντικά long-tail keywords .

5. Longtailpro.com

Είναι η μοναδική μη δωρεάν πρόταση για εξεύρεση long-tail keywords σε αυτό το άρθρο, αλλά λόγω της χρησιμότητας του συγκεκριμένου εργαλείου, θεωρήσαμε απαραίτητο να το αναφέρουμε για όσους θελήσουν να επενδύσουν λίγο παραπάνω χρόνο και χρήμα στην αναζήτηση αυτού του τύπου keywords.

Επίλογος

Αυτό ήταν λοιπόν! Φτάσαμε στο τέλος αυτού του άρθρου το οποίο θα σημάνει την αρχή της δικής σου προσπάθειας. Τα long-tail keywords δεν είναι πανάκεια και δεν πρόκειται να λύσουν το πρόβλημα κερδοφορίας της επιχείρησής σου ούτε την έλλειψη traffic στην ιστοσελίδα σου.

Είναι όμως μια εξαιρετική μέθοδος για να ανακαλύπτεις topics τα οποία με τη βελτίωση υφιστάμενου περιεχομένου, ή την κατάλληλη δημιουργία νέου, θα σε βοηθήσουν να προσφέρεις λύσεις σε πολύ συγκεκριμένα προβλήματα χρηστών.

Και όταν το κάνεις αυτό συστηματικά, δημιουργείς brand awareness, αναβαθμίζεις τον εαυτό σου σε αυθεντία σε συγκεκριμένο κλάδο, κάτι το οποίο θα βοηθήσει στη μετατροπή των απλών επισκεπτών (των οποίων τις ερωτήσεις απάντησες) σε μελλοντικούς σου πελάτες.
Τώρα ο λόγος σε εσένα. Ποιο είναι το αγαπημένο σου εργαλείο για τον εντοπισμό long-tail keywords; Έχεις προσπαθήσει να κάνεις rank για τέτοιου τύπου keywords και ποια τα αποτελέσματα; Περιμένουμε τα σχόλια σου παρακάτω.

 

Ο αρθρογράφος

Ο Γιώργος Παπαθεοδώρου είναι διπλωματούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Τεχνολογίας Υπολογιστών της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Πατρών και κάτοχος MBA από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΟΠΑ).

Εργάστηκε επί σειρά ετών ως Μηχανικός Τηλεπικοινωνιών στην Intracom και στη WIND μέχρι και το 2012 οπότε και αποφάσισε να ασχοληθεί με το διαδικτυακό marketing εστιάζοντας στις υπηρεσίες SEO (Search Engine Optimisation) και PPC (Google AdWords & Bing Ads).

Έχει παρακολουθήσει σειρά σχετικών σεμιναρίων και είναι Google Certified σε AdWords & Analytics. Είναι συνιδρυτής και συνιδιοκτήτης στη Digital Bang Ltd με έδρα το Λονδίνο.

Grow Digital Team
We Are Digital! Είμαστε το μεγαλύτερο Digital Marketing & eCommerce news blog στην Ελλάδα και φέρνουμε στην οθόνη σου οτιδήποτε φρέσκο παίζει σε SEO, Performance & Digital Marketing, AI, Analytics και άλλα.