Intersecting Targeting στο Facebook – Αναλυτικός Οδηγός

Intersecting Targeting στο Facebook - Αναλυτικός Οδηγός

Όλοι θέλουν να διαφημίζονται στο Facebook αυτό το διάστημα.

Έτσι δεν είναι;

Όσοι βρίσκονται ήδη στο Facebook θέλουν περισσότερο και όσοι δεν βρίσκονται θέλουν να ξεκινήσουν.

Βέβαια, όλοι θέλουν αποτελέσματα σε λίγες μέρες – αν γίνεται μέσα σε μια εβδομάδα – αλλά αυτό είναι άλλο θέμα!

Η αλήθεια είναι πως οι περισσότερες εταιρίες αναζητούν στις μέρες μας την απόκτηση νέων πελατών (acquisition), ενώ θα έπρεπε να τους ενδιαφέρει η διατήρηση των πελατών που έχουν ήδη (retention).

Έτσι, οι περισσότερες εταιρίες χρησιμοποιούν τις διαφημίσεις στο Facebook για να αποκτήσουν νέους πελάτες και όχι για να διατηρήσουν τους ήδη υπάρχοντες πελάτες τους.

Αυτό δικαιολογεί το γεγονός πως το 63% των επαγγελματιών του μάρκετινγκ νιώθει πως η απόκτηση νέων πελατών είναι ο μεγαλύτερος τους στόχος.

Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να πιστεύεις και εσύ το ίδιο. Έτσι δεν είναι;

Ακόμη και να είναι δεν πειράζει. Έτσι και αλλιώς δεν θα σου μιλήσω (σε αυτό το άρθρο) για το customer retention, αν και – ειδικά εάν έχεις δική σου επιχείρηση – είναι το μοναδικό πράγμα που θα έπρεπε να σε ενδιαφέρει.

Παρόλα αυτά, εάν τρέχεις διαφημίσεις στο Facebook, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να μην αποδίδουν όπως θα ήθελες.

Θέλω να πω, έχεις κάνει τα πάντα σωστά. Έχεις σχεδιάσει το customer avatar σου, έχεις κάνει market research, έχεις δημιουργήσει κάποια custom κοινά και φυσικά έχεις χρησιμοποιήσει τα πιο υπέροχα γραφιστικά (τουλάχιστον έτσι σου λέει ο γραφίστας σου!) και φυσικά, το ad copy σου είναι καλύτερο από του Claude Hopkins.

Επέτρεψε μου να σε σταματήσω για λίγο…

Το γεγονός πως πιστεύεις πως έχεις κάνει τα πάντα σωστά, δεν σημαίνει απαραίτητα πως είναι όντως και σωστά. Από την άλλη, αν δεν πειραματιστείς, δεν θα μάθεις ποτέ τι λειτουργεί και τι όχι για την δική σου περίπτωση.

Γιατί το λέω αυτό; Επειδή πρέπει να πειραματιστείς για να βρεις το κοινό σου (target audience) και να αρχίσεις να βγάζεις πραγματικά λεφτά από αυτό.

Επομένως, ας ξεκινήσουμε από τα βασικά και ας εστιάσουμε στο κοινό που στοχεύεις. Δεν θα ήταν καλά εάν μπορούσες να κάνεις μια πιο ακριβή στόχευση των ανθρώπων που σε ενδιαφέρουν;

Σίγουρα θα ήταν!

Και αυτό θα προσπαθήσω να σου μάθω μέσα από αυτό το σύντομο άρθρο. Μείνε λοιπόν μαζί μου, για να μάθεις πως να στοχεύεις με ακρίβεια το κοινό που σε ενδιαφέρει, όποιο και αν είναι αυτό.

Εάν στο τέλος της διαδικασίας δεν κατάλαβες κάτι ή θα ήθελες να συζητήσουμε οτιδήποτε σε προβληματίζει, μπορείς να επικοινωνήσεις μαζί μου και θα προσπαθήσω να δώσω απάντηση στα ερωτήματα σου, όσο πιο σύντομα μπορώ (χωρίς χρέωση, μην ανησυχείς!)

Για να καταγράψουμε την μεθοδολογία, θα χρησιμοποιήσουμε έναν πελάτη μας, το οποίο είναι ένα dropshipping Eshop με γυναικεία ρούχα και αξεσουάρ και το οποίο βρίσκεται σε μια χώρα της Ευρώπης.

Ο ιδανικός πελάτης για εμάς λοιπόν (roughly speaking που λένε και οι ξένοι) είναι γυναίκες 18-44 στις οποίες αρέσει η μόδα και οι οποίες ζουν στις Ηνωμένες Πολιτείες και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Έτοιμος; Για να δούμε πως θα τις βρούμε!

Πρώτα από όλα, θέλω να δημιουργήσεις ένα αρχείο Excel και να δημιουργήσεις 5 στήλες.

Η κάθε μια από αυτές τις στήλες θα είναι και ένα interest group για το κοινό που στοχεύουμε.

Όπως καταλαβαίνεις, ένα Eshop το οποίο στοχεύει γυναίκες που ενδιαφέρονται για την μόδα και τα όμορφα ρούχα, μπορεί να έχει τα παρακάτω interest groups:

  1. Ρούχα και αξεσουάρ
  2. Fashion Eshops
  3. Fashion Magazines
  4. Fashion Shows
  5. Και ότι άλλο θέλεις…

Για τις ανάγκες του παραδείγματος, θα χρησιμοποιήσουμε τα περιοδικά μόδας

Ας πούμε λοιπόν πως μετά από κάποια έρευνα, έχουμε δημιουργήσει μια λίστα με τα παρακάτω περιοδικά.

Βέβαια, ξέρω τι σκέφτεσαι, θα έχει αυτά τα περιοδικά στο Facebook;

Ε, ναι, γιατί τεστάραμε και άλλα και αυτά είναι που το Facebook έχει.

 

 

Αφού λοιπόν προσθέσουμε όλα τα περιοδικά που μας ενδιαφέρουν, κάνουμε κλικ στο “Save”, δίνουμε μια ονομασία στο κοινό μας και είμαστε έτοιμοι να αρχίσουμε να το προσαρμόζουμε.

 

Στη συνέχεια, κάνουμε κλικ στην επιλογή “Audiences” και αρχίζουμε την επεργασία του κοινού μας.

 

Αφού έχουμε προσθέσει όλα τα περιοδικά, το κοινό μας θα μοιάζει κάπως έτσι:

 

Όπως καταλαβαίνουμε, αυτή την στιγμή η στόχευση μας δεν είναι αρκετά ακριβής και όχι μόνο επειδή στοχεύουμε περίπου 5,500,000 χρήστες.

Κυρίως επειδή στοχεύουμε οποιαδήποτε γυναίκα η οποία κατοικεί στις Η.Π.Α ή το Ηνωμένο Βασίλειο, είναι 18-44 και τις αρέσει τουλάχιστον ένα από αυτά τα περιοδικά.

Η αλήθεια όμως είναι – και αν σκεφτούμε εντελώς λογικά – πως ένα like σε μια τέτοια περίπτωση μπορεί να έγινε για πολλούς λόγους και σίγουρα δεν υποδηλώνει πάθος για την μόδα ή για το online fashion shopping.

Έτσι δεν είναι;

Τι μπορούμε να κάνουμε λοιπόν;

Χαίρομαι που ρωτάς!

Θα κάνουμε πιο ακριβή τη στόχευση μας (narrow down our audience).

 

 

Βρίσκουμε λοιπόν ένα προς ένα τα περιοδικά με τα περισσότερα like.

Στην περίπτωση μας το πρώτο είναι το Elle (magazine) με 49,063,860 χρήστες.

 

 

Συνεχίζουμε και με τα υπόλοιπα περιοδικά (ένα-προς-ένα με φθίνουσα επιλογή) και φτιάχνουμε διαφορετικά στρώματα (layers).

Συνήθως, δημιουργώ 4-5 διαφορετικά layers, έτσι ώστε το κοινό μου να είναι μεταξύ 90,000 και 250,000 χρήστες.

Θα μου πεις: ναι αλλά στοχεύεις το US και το UK και θα έχεις δίκιο.

Φτάσε σε σημείο που να έχει νόημα, γιατί προφανώς όταν στοχεύεις ένα μικρότερο κοινό όπως η Ελλάδα, δεν θα πάρεις τα ίδια αριθμητικά αποτελέσματα μετά από 4-5 layers.

Όταν λοιπόν τελειώσουμε, έχουμε κάτι τέτοιο:

Γιατί κάναμε την παραπάνω διαδικασία;

Για να δούμε.

Στην αρχή λέγαμε στο Facebook πως θέλω να στοχεύσεις οποιαδήποτε γυναίκα η οποία κατοικεί στις Η.Π.Α ή το Ηνωμένο Βασίλειο, είναι 18-44 και τις αρέσει τουλάχιστον ένα από αυτά τα περιοδικά.

Αυτό όπως είπαμε όμως δεν είναι καλό για την στόχευση μας.

Μέσω αυτής της διαδικασίας όμως,  λέμε στο Facebook πως πλέον θέλω να στοχεύεις γυναίκες οι οποίες κατοικούν στις Η.Π.Α ή το Ηνωμένο Βασίλειο, είναι 18-44 και τους αρέσει αυτό το περιοδικό ΚΑΙ αυτό το περιοδικό ΚΑΙ αυτό το περιοδικό ΚΑΙ αυτό το περιοδικό…

Όπως καταλαβαίνεις, εάν σε κάποιον χρήστη πληρούνται όλες αυτές οι προϋποθέσεις, τότε μιλάμε για κάποιο άτομο με πάθος για την μόδα. Θέλω να πω ένα like μπορεί να συμβεί τυχαία, τόσα πολλά ΜΑΖΙ όχι.

Αυτοί είναι χρήστες που ενδιαφέρονται για την μόδα. Ενδιαφέρονται πραγματικά. Γιατί, όσο πιο βαθιά πηγαίνουμε σε ένα intersected audience, τόσο πιο παθιασμένα άτομα θα βρίσκουμε

Όπως βλέπεις παρακάτω, η περιοχή που δημιουργείται και στην οποία τέμνονται οι 3, 4, 5 (ανάλογα με τον αριθμό των layers) κύκλοι, είναι το κοινό στο οποίο τελικά απευθύνεσαι μετά από αυτή την διαδικασία.

Όσο περισσότεροι οι κύκλοι, τόσο πιο ακριβής η στόχευση μας.

Ακούγεται καλό, έτσι;

Θέλω να προσέξεις όμως!

Το γεγονός ότι κάναμε όλη την διαδικασία δεν σημαίνει ότι χτυπήσαμε φλέβα χρυσού.

Όπως με κάθε άλλη διαδικασία που σχετίζεται με το advertising, τεστάρεις με μικρό budget και αφού δεις ότι το κοινό αποδίδει μπορείς να πας με full budget.

Θέλω να πω, πρώτα δοκιμάζεις με λίγα € και αν δεις ότι παίρνεις αποτελέσματα (μετά από 5-6 μέρες) που σε ικανοποιούν μπορείς να βάλεις περισσότερα χρήματα.

Όμοια με αυτή την διαδικασία, θα δημιουργήσουμε intersected audiences και για τα άλλα interest groups για τα οποία πρέπει να έχει προηγηθεί έρευνα.

Δεν θα λειτουργήσουν όλα. Θέλω να το περιμένεις αυτό.

Κάποιο από αυτά όμως σίγουρα θα λειτουργήσει και θα σου φέρει τα αποτελέσματα που θέλεις.

Εάν έχεις διαβάσει αυτό το άρθρο και έχεις φτάσει ως εδώ, μπορείς να μου στείλεις ένα PM ώστε να λάβεις ένα Template που χρησιμοποιώ για να οργανώσω τα Interest Group των πελατών μου, αλλά και να μοιραστώ μαζί σου και ένα Tip, το οποίο δεν αναφέρω στο άρθρο.

Στείλε μου εδώ και άφησε τα υπόλοιπα σε μένα!

 

Αυτό είναι το σημείο στο οποίο σε ευχαριστώ που διέθεσες λίγο χρόνο για να διαβάσεις το άρθρο μου. Ξέρω πως ο χρόνος σου είναι πολύτιμος και θα ήθελα να γνωρίζεις πως πραγματικά το εκτιμώ.

Τώρα περιμένω από εσένα να βάλεις σε εφαρμογή την παραπάνω τεχνική και να μου πεις πως πήγε!

Ααα, και, αν σου άρεσε αυτό το άρθρο μην ξεχάσεις να κάνεις Share (ναι, είναι το το καινούργιο Like…) και Like φυσικά αν και είναι πλέον λίγο μπανάλ!

Γιώργος Χασιώτης
Ο Γεώργιος Χασιώτης γεννήθηκε στην Κοζάνη. Σπούδασε διοίκηση επιχειρήσεων και μετά από κάποια χρόνια επαγγελματικής εμπειρίας, αποφάσισε να ασχοληθεί αποκλειστικά με το μάρκετινγκ. Του αρέσει να σχεδιάζει συστήματα Inbound Marketing από το μηδέν, να ανακαλύπτει νέους τρόπους και τεχνικές ενίσχυσης του Customer Retention και να επικοινωνεί αποτελεσματικά το μήνυμα μιας εταιρίας μέσω Conversational Experiences. Είναι Co-Founder του Slide In, ενός Client-Centric Digital Agency το οποίο ειδικεύεται σε συγκεκριμένες μεθόδους Digital Marketing, από τεχνικές PPC Advertising μέχρι τεχνικές Customer Avatar Identification και Marketing Automation. Το Slide In αναλαμβάνει κυρίως πελάτες εκτός Ελλάδας, έχοντας αναπτύξει το πελατολόγιο του σε πάνω από 11 διαφορετικές χώρες.