Εδώ και ένα χρόνο, περίπου, το Instagram έχει λανσάρει τα γνωστά πλέον stories, σε μια προσπάθεια να εισάγει αυτό που έκανε το Snapchat με μεγάλη επιτυχία.
Τελικά τα κατάφερε! Και ένα χρόνο μετά τα stories του Instagram είναι μακράν πιο δημοφιλή απ’ ότι αυτά του Snapchat.
Πριν λίγες μέρες, το Instagram λάνσαρε ένα ακόμη νέο feature στα stories, που έγινε γίνει “viral” πολύ πριν το καταλάβουμε.
Ο λόγος για τα Instagram polls.
Αν δεν έχεις ακούσει ακόμα για αυτά, αρκεί να σου πω πως όταν ανεβάζεις ένα story, μπορείς να κάνεις μια ερώτηση και αυτός που το βλέπει να σου απαντήσει με ναι/όχι κ.ο.κ.
Για να καταλάβεις καλύτερα τα poll stories είναι κάπως έτσι:
Το ερώτημα είναι: Μπορούν τα poll stories να βοηθήσουν την εταιρεία σου στα πλαίσια ενός Instagram Marketing Campaign;
Η απάντηση είναι δύσκολο να δοθεί με απόλυτη βεβαιότητα.
Ο λόγος είναι απλός.
Μπορεί τα Instagram Stories αποτελέσουν έναν “κομήτη” στον κόσμο του Instagram, κερδίζοντας απότομα σε virality και στη συνέχεια να φθίνουν (λίγο δύσκολο, αλλά ποτέ μη λες ποτέ).
Το σίγουρο είναι ότι, πως προς το παρόν, μπορείς να τα εκμεταλλευτείς και να κερδίσεις όσο το δυνατόν περισσότερα από αυτά.
Για αυτούς που είναι analytics addicted, να είναι σίγουροι πως μπορούν -εννοείται- να δουν τα στατιστικά που επιθυμούν και να βγάλουν τα δικά τους συμπεράσματα.
Πάμε λοιπόν να δούμε 7 τρόπους που μπορούν να βοηθήσουν το brand σου.
1. Ask “yes” or “no” questions
Προς το παρόν, η πλειοψηφία των ερωτήσεων που διενεργούνται στο Instagram έχουν σαν απάντηση το “ναι” ή “όχι”. Για παράδειγμα, «Σου αρέσει…; Θα το ήθελες…;».
Αυτό σου δίνει τη δυνατότητα να κάνεις ένα άτυπο A/B testing στα προϊόντα σου, ώστε να βολιδοσκοπήσεις αν το προϊόν σου θα έχει απήχησή στους καταναλωτές, όπως επίσης και να δώσεις τη δυνατότητα στους followers να εκφέρουν την άποψή πάνω σε marketing-oriented ερωτήσεις.
2. “This” or “that” questions
Εάν είσαι ανάμεσα σε 2 πράγματα που θες να κάνεις promote, το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να ζητήσεις feedback από το κοινό σου.
Επίσης, με αυτόν τον τρόπο μπορείς να δώσεις 2 επιλογές στον καταναλωτή, χωρίς να του αφήνεις παραπάνω επιλογές -αυτό έχει σχέση και με ψυχολογία καταναλωτή κ.τ.λ.
Π.χ. “Τι θα προτιμούσατε ως δώρο με την παραγγελία σας; δωρεάν μεταφορικά ή έκπτωση 15% στην επόμενη αγορά;”
Related: Emotional Marketing: Πώς Επηρεάζουν τα Ανθρώπινα Αισθήματα την Αγοραστική μας Συμπεριφορά
3. Market research
Να η ευκαιρία να μάθεις ακόμα περισσότερα για τους καταναλωτές σου. Κάνε ερωτήσεις δημογραφικού περιεχομένου και μάθε τι ακριβώς ζητάει ο πελάτης σου (αυτό θα φανεί πολύ χρήσιμο στους data driven marketers).
Αργότερα, μπορείς να χρησιμοποιήσεις τα δεδομένα αυτά ώστε να στοχεύσεις το κοινό σου με pay-per-click καμπάνιες
4. Μάθε τους fans σου
Σίγουρα, απ’ όλους τους followers που έχεις, δεν είναι όλοι τους loyal fans.
Ειδάλλως, το engagement στο profile σου θα ήταν τεράστιο.
Επομένως, από τους 100 followers που θα δουν το story σου, μπορεί να πάρουν μέρος στο poll μόνο οι 30.
Αξιοποίησε αυτήν την πληροφορία και κράτησε τουλάχιστον αυτούς τους 30 engaged χωρίς δεύτερη σκέψη. Αυτοί εξάλλου θα έχουν το μεγαλύτερο value για εσένα!
Related: Linktree: Ένα εργαλείο που θα Ξεχωρίσει στο Instagram
5. E-mail Marketing! Can I e-mail you?
Ένα λεπτό. Τι εννοείς;
Κι όμως τα polls μπορεί να σε βοηθήσουν να μεγαλώσεις την λίστα με τα e-mail των πελατών σου.
Μια απλή ερώτηση σαν αυτή «Θα ήθελες να σε κρατάμε ενήμερο για ότι νέο υπάρχει;» ή σαν αυτή «Γράψου σε εμάς και κέρδισε 5% έκπτωση. Θες;», σου δίνουν το πλεονέκτημα να στείλεις ένα direct message σε αυτούς που απάντησαν «Ναι» και να πάρεις το e-mail τους.
6. Πάρε feedback
Ρώτησε τους followers σου αν θέλουν να δουν κάτι συγκεκριμένο από το brand σου.
Μια προσφορά, κάποια έξτρα παροχή ή έναν απλό διαγωνισμό. Δώσε βήμα στους δυνητικούς πελάτες σου ώστε να σου δείξουν το δρόμο και να αφουγκραστείς τις ανάγκες τους.
7. Δημοσκοπήσεις
Ας υποθέσουμε ότι θες να αυξήσεις το brand awareness.
Έτσι λοιπόν, ψάχνεις συνέχεια νέους τρόπους να το πετύχεις. Μπορεί πολλές φορές να θες να ρωτήσεις το κοινό σου τι θέλουν να δουν από εσένα ή να τους θέσεις ένα δίλλημα προς συζήτηση.
Μια δημοσκόπηση είναι ο καλύτερος τρόπος για να μαζέψεις χρήσιμες πληροφορίες ώστε να τις αξιοποιήσεις προς όφελός σου, καλύπτοντας ταυτόχρονα τις ανάγκες των καταναλωτών.
Takeaway
Ο λόγος λοιπόν που είμαι θετικός προς τα Instagram Polls είναι γιατί είναι ένας ακόμα τρόπος που επιτρέπει στο κοινό να γίνει engaged με στο brand σου, δίνοντάς σου άμεσο feedback.
Επίσης, θα σε βοηθήσει να κατανοήσεις τι είναι αυτό που θέλει να δει το κοινό σου και ποιες είναι οι ανάγκες του.
Αν αυτό το εκμεταλλευτείς σωστά και χωρίς υπερβολές, τότε θα σου φανεί ένα αρκετά χρήσιμο εργαλείο. Στους ανθρώπους αρέσει να νιώθουν μέρος μιας μεγάλης ομάδας και τα Instagram polls κάνουν ακριβώς αυτό το πράγμα.
Εσένα πως σου φαίνονται τα Instagram Polls; Τα έχεις χρησιμοποιήσει;
Μπορείς να με βρεις σε LinkedIn και Instagram.
Σου άρεσε το άρθρο; Διάβασε και το προηγούμενο άρθρο του Γιώργου εδώ.