Αυτές Είναι οι Top 10 Influencer Marketing Πλατφόρμες

Οι Top 10 Πλατφόρμες για Influencer Marketing Καμπάνιες

Έχουμε αναφερθεί αρκετές φορές στα άρθρα μας για την ανάπτυξη που γνωρίζει το Influencer Marketing, τόσο στον υπόλοιπο κόσμο -όσο και στην Ελλάδα.

Όλο και περισσότερες επιχειρήσεις αλλά και άνθρωποι αποφασίζουν να μοιραστούν το expertise τους προκειμένου να κάνουν τη διαδικασία (από την αναζήτηση ενός influencer από ένα brand μέχρι το λανσάρισμα της ενέργειας) πιο ομαλή και εύκολη.

Συγκεκριμένα, υπάρχουν δυο τύποι επιχειρήσεων που υποστηρίζουν τα brands τα οποία θέλουν να μπουν στο παιχνίδι του influencer marketing. Αυτές είναι τα agencies, και οι πλατφόρμες. Οι πλατφόρμες επίσης, δρουν και ως μέσα τα οποία κάνουν τη ζωή των influencers λίγο πιο εύκολη.

Αν κάνουμε ένα βήμα πίσω και δούμε τη μεγάλη εικόνα, θα καταλάβουμε ότι το influencer marketing δεν αποτελεί πυρηνική φυσική για τις επιχειρήσεις. Τα brands αξιοποιούν ανθρώπους με τεράστια επιρροή σε συγκεκριμένες περσόνες. Ωστόσο, ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις είναι ότι δεν μπορούν να ανακαλύψουν εύκολα ποιοι είναι οι αληθινοί influencers online.

Τη λύση καλούνται να δώσουν διάφορες πλατφόρμες οι οποίες δημιουργήθηκαν γι’ αυτό ακριβώς το σκοπό. Να λειτουργήσουν ως meeting places για τα brands ώστε να συνδεθούν με τους influencers.

Έτσι, αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε μια λίστα με τις δέκα καλύτερες πλατφόρμες για influencer marketing, βασισμένοι σε online κριτικές, συστάσεις και αξιολογήσεις. Δυστυχώς, δεν ανακαλύψαμε κάποια αξιόλογη επιλογή για τα Ελληνικά δεδομένα. Ωστόσο, κάποιες από αυτές τις πλατφόρμες περιλαμβάνουν και Ελληνικά influencer profiles.

Πλατφόρμες για Influencer Marketing

1. Upfluence

upfluence

Η Upfluence είναι μια πλατφόρμα αυτοεξυπηρέτησης, επιτρέποντάς της να διατίθεται σε τιμές προσιτές, για μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις. Αρκεί να αναφέρουμε ότι μεγάλες επιχειρήσεις όπως η Microsoft και το PayPal χρησιμοποιούν επίσης τις υπηρεσίες της Upfluence.

Δυο προιόντα που ξεχωρίζουν είναι το Facade, μια social media μηχανή αναζήτησης, και το Publisher, ένα influential relationship management system.

Η Upfluence αξιοποιεί μια γιγαντιαία βάση δεδομένων με 500 εκατομμύρια στοιχεία περιεχομένου, μεταξύ των Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, Pinterest και πολλά blogs. Οι επιχειρήσεις μπροούν να αναζητήσουν μέσω της βάσης δεδομένων για να βρουν influencers που ματσάρουν συγκεκριμένα κριτήρια.

Υπάρχει σημαντική ποσότητα πληροφοριών στη βάση δεδομένων για κάθε influencer. Οι επιχειρήσεις μπορούν να αναζητήσουν μέσα από πολλές επιλογές για να καταλήξουν στους influencers που διαθέτουν όλα εκείνα τα στοιχεία που τις ταιριάζει.

Το σύστημα διαχείρισης των influencers παρέχει εργαλεία για τα brands για να διαχειριστούν τις σχέσεις τους με τους influencers. Για παράδειγμα, τα brands μπορούν να δημιουργήσουν λίστες με κατάλληλους influencers για διάφορες ενέργειες και καμπάνιες. Μπορούν επίσης να παρακολουθήσουν την απόδοση των καμπανιών αυτών, και να συνεργαστούν και στο κομμάτι του περιεχομένου.

2. AspireIQ (ex Revfluence)

aspireiq

Το AspireIQ είναι μια πλατφόρμα αυτοεξυπηρέτησης που συνεργάζεται με το Instagram, και το YouTube. Διαθέτει μια βάση δεδομένων με πάνω από 150.000 influencers που έχουν εγγραφεί στην πλατφόρμα.

Παρόλο που οποιοσδήποτε μπορεί να εγγραφεί στο AspireIQ, οι creators πρέπει να πληρούν τα κριτήρια για να μπορούν να δουν brands ή καμπάνιες. Επί του παρόντος, χρειάζεται να έχει 500 Instagram likes ή 2,500 YouTube προβολές για να μπορείς να θεωρηθείς ως influencer.

Οποιοσδήποτε influencer που πληροί τα κριτήρια (και περνά ένα manual review για να εξασφαλιστεί ότι το δημοσιευμένο περιεχόμενο είναι κατάλληλο) καταχωρείτε στη βάση δεδομένων και μπορεί πλέον να δει οποιεσδήποτε προτάσεις από τα brands.

Διαθέτει μια απλή μηχανή αναζήτησης, συμπεριλαμβανομένου του “Quickmach” (κάτι παρόμοιο με του Tinder), που κάνει ότι καλύτερο μπορεί για να ματσάρει brands και influencers για μια συγκεκριμένη καμπάνια.

Το AspireIQ παρέχει ένα εξαιρετικά πλήρες φάσμα εργαλείων για marketing καμπάνιες, για να βοηθήσει σε κάθε πτυχή του campaign maangement τις επιχειρήσεις.

3. Hypr

hypr

Το Hypr είναι κατά κύριο λόγο μια πλατφόρμα για influencer marketing και που έχει σχεδιαστεί για να ανακαλύψει influencers με βάση τις δημοσιεύσεις τους σε Facebook, Twitter, Instagram, YouTube και Pinterest.

Η πλατφόρμα διαθέτει μια γιγαντιαία βάση δεδομένων με 10 εκατομμύρια influencers, μαζί με εκτεταμένα δημογραφικά στοιχεία για τους followers κάθε influencers. Προφανώς, δεν αποτελεί ένα ακόμη opt-in network. Στο Hypr έχουν αναπτύξει μια εξελιγμένη μηχανή αναζήτησης η οποία αναλύει social media posts, καθορίζει τη δημοτικότητά τους και συλλέγει δεδομένα.

Το Hypr αυτοχαρακτηρίζεται ως “talent agnostic”. Αυτό σημαίνει ότι βασίζεται αποκλειστικά σε δεδομένα, και όχι σε γνώμες, για να καθορίσει τους πραγματικούς influencers.

Είναι αναμφισβήτητο ότι η κύρια δύναμη του Hypr κρύβεται στην τεχνολογία της μηχανής αναζήτης που διαθέτει, η οποία επιτρέπει ολοκληρωμένες και στοχευμένες αναζητήσεις για συγκεκριμένους τύπους influencers (αν και οι δυνατότητες της πλατφόρμας περιορίζονται για όσους έχουν επιλέξει το Standard plan).

Το μόνο πραγματικό εργαλείο διαχείρισης είναι η δυνατότητα δημιουργίας λιστών με διαφορετικά groups από influencers.

4. Openinfluence

openinfluence

Η αποστολή του Openinfluence είναι να δώσει στα brands μια ανθρώπινη φωνή, και αυτό θα το πετύχουν μέσα από το περιεχόμενο. Έχουν δημιουργήσει μια βάση δεδομένων με 100.000 influencers σε Snapchat, Instagram, Twitter, Facebook, YouTube. Περιγράφουν τον εαυτό τους ως μια “Mobile First Compay” και τοποθετούν την κύρια εστίασή τους σε mobile-specific networks όπως το Instagram και το Snapchat.

Η καρδιά του Openinfluence είναι η μηχανή αναζήτησης influencers. Μαζί με τους 100.000 influencers, αναγνωρίζει 3.000.000 unique mentions και 5.000.000 keywords. Χρησιμοποιεί keywords για σκοπούς αναζήτησης και όχι προκαθορισμένα verticals. Προσφέρει πολλές επιλογές αναζήτησης για brands που προσπαθούν να εντοπίσουν τους κατάλληλους influencers.

Το Openinfluence είναι κάτι περισσότερο από μια μηχανή αναζήτησης. Βοηθάει τα brands να δημιουργήσουν μια στρατηγικής, να εντοπίσουν influencers, να γίνουν engaged μαζί τους και να λανσάρουν καμπάνιες.

5. Klear

klear

Το Klear δημιουργήθηκε πριν από μερικά χρόνια από τρεις αδερφούς – Guy, Eytan και Noam Avigdor, οι οποίοι θέλησαν να δημιουργήσουν έναν πιο έξυπνο τρόπο για να βγάζουν insights από το social web. Τώρα συνεργάζονται με μερικά απο τα μεγαλύτερα brands και agencies στον κόσμο, όπως η Huawei, IMG, Adidas, Microsoft και Coca Cola.

Τα plans της πλατφόρμας είναι πολύ απλά. Μπορείς είτε να δοκιμάσεις τις δυνατότητες της πλατφόρμας με το free plan, με περιορισμούς στους influencers και στα social profiles, ή να επιλέξεις το Advanced plan. Το Advanced plan επιτρέπει στα brands και στα agencies να εντοπίσουν influencers, να διεξάγουν έρευνες, να συνάψουν σχέσεις με influencers, να δουλέψουν πάνω σε social monitoring κομμάτια, ή να έχουν onet-to-one consulting meetings στα πλάισια της διαχείρισης του λογαριασμού τους.

Υπάρχει και μια επιλογή για μικρομεσαίες επιχειρήσεις, το 250$ / month Startu plan. Το πλάνο αυτό επιτρέπει στις επιχειρήσεις να συμμετέχουν σε influencer marketing ενέργειες, αλλά με περιορισμό στον αριθμό των results/search, profiles/month, στον αριθμό των influencers, brands και keywords.

6. Julius

julius

Το Julius ξεκίνησε τη ζωή του ως Thuzio, ένα web-based talent agency για αθλητές που θέλουν να κερδίσουν επιπλέον χρήματα μέσω guest εμφανίσεων ή συμμετοχών σε events. Με τον καιρό, άλλα είδη influencers εντάχθηκαν στο ρόστερ, και τελικά, το Thuzio μεταμορφώθηκε σε Julius, ένα εργαλείο για Influencer Search και Discovery.

Η βάση δεδομένων του Julius έχει πλέον αυξηθεί σε περισσότερους από 50.000 influencers. Καλύπτει ένα ευρύ φάσμα καναλιών social media, όπως: Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest, Vine, Snapchat και YouTube.

Το Julius επωφελείται από τη δυνατότητα μιας easy-to-use search λειτουργίας, με περισσότερα από 50 data points αναζήτησης, τα οποία μπορούν να συνδυαστούν με οποιονδήποτε τρόπο. Επωφελείται επίσης από έναν αποτελεσματικό τρόπο και εργαλείων δημιουργίας και διαχείρισης καμπανιών.

7. BrandBacker

brandbacker

Το BrandBacker είναι άλλη μια πλατφόρμα για influencer marketing που ενθαρρύνει τους ταλαντούχους χρήστες των social media να εγγραφούν ως influencers. Ειδικότερα επικεντρώνεται σε κατηγορίες όπως beauty, women’s fashion, mommy, menswear, lifestyle, food, travel κ.α. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν περισσότεροι από 20.000 influencers εγγεγραμένοι.

Οι influencers λαμβάνουν ευκαιρίες στο dashboard τους, όπως free samples, πληρωμένα posts, discounts και early access σε εφαρμογές, υπηρεσίες και προιόντα. Δίνεται επίσης η ευκαιρία να κάνουν αίτηση για καμπάνιες που τους ενδιαφέρει. Μόλις ένα brand έρθει σε συμφωνία με έναν influencer, το άτομο αυτό ξεκινάει να δημιουργεί περιεχόμενο και το υποβάλλει για έγκριση από το brand. Μόλις εγκριθεί, εναπόκειται στους ifluencers να δημοσιεύσουν το περιεχόμενο και να το μοιραστούν με το κοινό τους.

Το BrandBacker παρέχει πολλά χρήσιμα δεδομένα για τα brands. Τα brands μπορούν να μάθουν το ποιος μιλάει για το brand name τους, και να συγκρίνουν την απόδοση του περιεχομένου τους σε σχέση με τους ανταγωνιστές τους.

8. FameBit

FameBit

Το FameBit ξεκίνησε με επίκεντρο το video content, αρχικά συνδέοντας δημοφιλείς YouTubers με brands. Τα brands παρείχαν περιεχόμενο στην πλατφόρμα για τους δημοφιλείς YouTubers ώστε να το ανεβάσουν στο κανάλι τους, ή, εναλλακτικά, επέτρεψαν στους δημιουργούς να κάνουν τις δικές τους προτάσεις. Με την πάροδο του χρόνου, η πλατφόρμα επεκτάθηκε σε Facebook, Tumblr και Twitter. Για κάποιο χρονικό διάστημα υπήρξε συνεργασία και με Instagram influencers, αν και αυτό δεν ισχύει πλέον.

Η Google εξαγόρασε την πλατφόρμα τον Οκτώβριο 2016, όπου το FameBit ισχυρίστηκε ότι διέθετε περισσότερους από 300 εκατομμύρια subscribers.

Brands αλλά και creators, μπορούν να κάνουν sign up στην πλατφόρμα. Ωστόσο, για να θεωρηθεί κάποιος influencer, πρέπει να διαθέτει περισσότερους από 5.000 followers σε ένα social account για να γίνει αποδεκτή η αίτησή του.

Σε αντίθεση με πολλές άλλες πλατφόρμες, το FameBit επικεντρώνεται στους creators/influencers που αναζητούν brands για συνεργασία, και όχι το αντίστροφο. Τα brands δημοσιεύουν μια καμπάνια που θέλουν να τρέξουν, και οι creators υποβάλλουν προτάσεις για το τι θα μπορούσαν να κάνουν. Το FameBit κερδίζει λεφτά χρεώνοντας ένα τέλος 10% σε οποιαδήποτε συνναλαγή μεταξύ των brands και των influencers.

9. Find Your Influence

Find Your Influence

Το Find Your Influence αυτοχαρακτηρίζεται ως “The leading influencer marketing technology platform”, συνδέοντας περισσότερους από 100.000 influencers με περισσότερα από 500 brands και marketers, σε 10.000 καμπάνιες. Συνεργάζονται με influencers ανάμεσα σε blogs, Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, Vine και Pinterest.

Διαθέτουν μερικά από τα κορυφαία brand names του κόσμου, συμπεριλαμβανομένων των Lenovo, Kleenex, Sony, Hallmark, Walmart, Honda και Budweiser. Ωστόσο, το Find Your Influence προσφέρει ένα ευρύ φάσμα επιλογών τιμολόγησης, δίνοντας τη δυνατότητα ακόμα και σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις να αποκτήσουν πρόσβαση στην πλατφόρμα. Οι τιμές ξεκινούν από 300$ για τις μικρές επιχειρήσεις που θέλουν να εκτελέσουν 1 ενέργεια, μέχρι $1.500 για μεγάες επιχειρήσεις που θέλουν να εκτελούν απεριόριστες ενέργειες, επιλέγοντας ανάμεσα σε 100.000 influencers.

Η εξελιγμένη τεχνολογία είναι εμφανής στην πλατφόρμα, έχοντας αυτοματοποιήσει κάθε βήμα της influencer marketing διαδικασίας. Διαθέτουν εκτεταμένα real-time analytics και data-based reports, τα οποία διατίθενται στα brands για να μετρήσουν την επιτυχία των καμπανιών τους.

10. Grapevine Logic

Η πλατφόρμα του Grapevine επικεντρώνεται σε μεγάλο βαθμό στο matching των influential YouTuber creators με τα brands που ενδιαφέρονται να διαφημιστούν σε αυτή την πλατφόρμα. Στην πραγματικότητα αποτελεί μια opt-in πλατφόρμα για όσους έχουν πετυχημένα YouTube κανάλια (αν και μπορούν επίσης να συνδεθούν με τους Instagram λογαριασμούς τους).

Οποιοσδήποτε με ένα YouTube κανάλι μπορεί να συμμετάσχει στην Grapevine κοινότητα, αποκτώντας πρόσβαση στο Creator Match εργαλείο για να βρει και να συνεργαστεί με άλλους content creators. Για να γίνει αυτό, χρειάζεται είτε 10.000 YouTube subscribers είτε 5.000 Instagram followers.

Το Grapevine παρέχει λεπτομερή στοιχεία στα brands που θέλουν να σετάρουν τις καμπάνιες τους, για κάθε σχετικό influencer. Διαθέτουν επίσης και μια Recommendation Engine η οποία προτείνει κατάλληλους influencers στα brands. Τα αποτελέσματά του βελτιώνονται και αναδιαμορφώνονται καθώς τα brands συμμετέχουν σε ενέργειες, και καθίσταται σαφέστερο ποιοι τύποι influencers ταιριάζουν καλύτερα σε κάθε brand.

Grow Digital Team
We Are Digital! Είμαστε το μεγαλύτερο Digital Marketing & eCommerce news blog στην Ελλάδα και φέρνουμε στην οθόνη σου οτιδήποτε φρέσκο παίζει σε SEO, Performance & Digital Marketing, AI, Analytics και άλλα.