Πώς να Δημιουργήσεις Ένα YouTube Κανάλι

Ας ξεκινήσουμε το άρθρο, έχοντας στο μυαλό μας ότι το video content ευθύνεται για το 75% του συνολικού online traffic, και ότι περισσότερα από 5 δισεκατομμύρια videos παρακολουθούνται κάθε μέρα.

Τέλεια!

Γνωρίζεις ήδη ότι το YouTube αποτελεί τη δημοφιλέστερη πλατφόρμα video περιεχομένου, και χρησιμοποιείται πλέον από εκατομμύρια επιχειρήσεις για διαφήμιση και προώθηση προϊόντων & υπηρεσιών.

Ωστόσο, δεν χρειάζεται να έχεις ούτε επιχείρηση, ούτε προϊόντα προκειμένου να έχεις το δικό σου προσωπικό κανάλι στο YouTube.

Μπορεί, όπως και εμείς, να έχεις ένα προσωπικό blog και να θέλεις να προσελκύσεις επισκεψιμότητα μέσω video content.

Μπορεί να είσαι ο επόμενος V-logger που θα βγάλεις πολλά λεφτά με τα videos που παράγεις.

Ή, μπορεί απλά να θέλεις να έχεις το δικό σου κανάλι, ώστε να ανεβάζεις videos από ταξίδια, parties και events, για να τα βλέπεις μαζί με τους φίλους σου.

Σε κάθε περίπτωση, αυτό το άρθρο θα σου δείξει βήμα-βήμα πώς να δημιουργήσεις ένα προσωπικό branded κανάλι στο YouTube, ώστε να αρχίσεις άμεσα να προωθείς το δικό σου περιεχόμενο.

Τα βήματα είναι τα εξής:

  1. Δημιούργησε ένα Google account (αν δεν έχεις ήδη ένα).
  2. Δώσε “ταυτότητα” στο κανάλι σου.
  3. Βελτιστοποίησε το design του καναλιού σου με εικόνες και γραφικά.
  4. Ανέβασε και βελτιστοποίησε τα videos σου αναζητήσεις.

Για να παρακολουθήσεις, να κοινοποιήσεις, να δημιουργήσεις ή να σχολιάσεις ένα video του YouTube, θα χρειαστείς ένα Google account.

1. Δημιουργία Google Account

Αν δεν έχεις ήδη Google account

Πληκτρολόγησε τη διεύθυνση youtube.com και κάνε click στο “sign in” στην πάνω δεξιά γωνία.

Από εκεί, θα οδηγηθείς σε μια σελίδα όπου θα σου ζητήσει η Google να κάνεις sign-in. Κάνε click στο “more options”:

 

YouTube More Options
Κάνε click στο More options αν δεν έχεις ήδη ένα λογαριασμό Google

 

Κάνε click στο “create account:

 

Δημιουργία λογαριασμού Google
Δημιούργησε ένα λογαριασμό Google

 

Από εκεί, θα σου ζητηθεί να συμπληρώσεις κάποια πεδία ώστε να ολοκληρώσεις τη δημιουργία του λογαριασμού σου.

Όταν το κάνεις με επιτυχία, συνέχισε στα παρακάτω βήματα.

Εάν έχεις ήδη Google account

Πήγαινε στο youtube.com και κάνε click στο “sign in” στην πάνω δεξιά γωνιά.

Από εκεί, θα μεταφερθείς στην ίδια σελίδα, όπως παραπάνω, όπου θα σου ζητηθεί να κάνεις sign in.

Εάν έχεις πολλαπλά Google accounts, σιγουρέψουν ότι θα κάνεις sign in με αυτό που θέλεις να συσχετισθεί με τον λογαριασμό σου στο YouTube.

2. Δώσε “ταυτότητα” στο κανάλι σου

Όταν είσαι έτοιμος και έχεις συνδεθεί στο λογαριασμό σου, είναι η ώρα να δημιουργήσεις ένα κανάλι.

Πίσω στο youtube.com, κάνε click στο εικονίδιο χρήστη στην πάνω δεξιά γωνία.

Εκεί, θα δεις ένα drop-down menu, όπου θα πρέπει να κάνεις click στο “Settings”.

 

YouTube settings
Κάνε click στα settings για να οδηγηθείς στις ρυθμίσεις του καναλιού σου

 

Από εκεί, θα οδηγηθείς στην επισκόπηση του λογαριασμού σου.

Κάτω από το “Additional Features”, υπάρχει η επιλογή “See all my channels or create a new channel”.

 

Δημιουργία νέου καναλιού YouTube
Δημιουργία νέου Brand καναλιού

Το πρώτο βήμα είναι να δημιουργήσεις ένα Brand account.

Μπορείς να δώσεις ότι όνομα θες, και δεν είναι απαραίτητο να έχει το ίδιο όνομα με το προσωπικό σου Google account –θα πρέπει ωστόσο να αντιπροσωπεύει το όνομα του Brand στο οποίο θα ανήκει το YouTube κανάλι.

 

Δημιουργία brand account
Πληκτρολόγησε το όνομα του Brand account σου

 

Αφού προσθέσεις το όνομα του Brand σου, ενδεχομένως να σου ζητηθεί να επιβεβαιώσεις το account μέσω SMS ή voice call.

Εάν συμβεί αυτό, τότε τοποθέτησε στο απαραίτητο πεδίο τον κωδικό που θα σου αποσταλεί.

Εφόσον ολοκληρώσεις τη δημιουργία του Brand account, θα μεταφερθείς στο dashboard του καναλιού σου.

Επομένως, είναι η ώρα να αρχίσεις να “γεμίζεις” το κανάλι με χρήσιμες πληροφορίες.

3. Βελτιστοποίησε το design του καναλιού σου με εικόνες και γραφικά

Υπάρχουν δυο στοιχεία που μπορείς να παραμετροποιήσεις σε ένα καινούριο YouTube κανάλι: τις περιγραφικές λεπτομέρειες και τα οπτικά.

 

Περιγραφικές λεπτομέρειες

Customize YouTube channel

 

Θα ξεκινήσουμε με τις βασικές λεπτομέρειες του καναλιού.

Αφού κάνεις click στο “CUSTOMIZE CHANNEL“, θα μεταφερθείς στη βασική σελίδα του καναλιού σου, όπου θα δεις το γνωστό εικονίδιο ρυθμίσεων στα δεξιά σου.

 

YouTube channel settings

 

Κάνε click στο εικονίδιο και στη συνέχεια στο “Advanced Settings“.

 

YouTube channel advanced settings

 

Εδώ έχεις τη δυνατότητα να εισάγεις μερικές βασικές πληροφορίες για το κανάλι σου, όπως τη χώρα που έχει έδρα, καθώς και να εισάγεις μερικές λέξεις-κλειδιά οι οποίες θα περιγράφουν το τι αφορά το κανάλι.

Μπορείς επίσης να συνδέσεις ένα AdWords account (για video ads) και Google Analytics account (για μετρήσιμα αποτελέσματα).

Μετά, θα πρέπει να προσθέσεις μια περιγραφή στο κανάλι σου και links.

Πίσω στο dashboard, κάνε click στο “About“ tab.

 

YouTube channel About

 

Εκεί θα σου ζητηθεί να συμπληρώσεις λεπτομέρειες όπως την περιγραφή του καναλιού -όπου μπορείς να το βελτιστοποιήσεις ώστε να εμφανίζεσαι σε σχετικές αναζητήσεις- καθώς και πληροφορίες επικοινωνίας, links προς το website σου και άλλα social media κανάλια.

Οπτικά

Όταν πρόκειται για το design ενός YouTube καναλιού, η Google παρέχει μια πληθώρα επιλογών, συμπεριλαμβανομένων gallery εικόνων και image editing tools.

Αυτό που θα πρέπει να δώσεις προσοχή, είναι να δημιουργήσεις ένα responsive banner που θα ταιριάζει σε όλους τους τύπους συσκευών, όπως desktop, mobile, tablet, και (γιατί όχι) τηλεόραση.

Η Google έχει ένα πολύ έξυπνο design map που σε βοηθάει να βρεις την καλύτερη διάσταση για κάθε συσκευή.

 

Google size guidelines
Βρες τη διάσταση που ταιριάζει για κάθε συσκευή

 

Όπως επίσης και το παρακάτω επεξηγηματικό video:

 

 

Σε αυτό το σημείο ήρθε η ώρα να ανεβάσεις μια profile photo.

Εάν το κανάλι προορίζεται για Brand account, όπως αυτό το παράδειγμα, θα πρέπει να ανανεώσεις την εικόνα αυτή μέσα από το Google account σου.

Όταν πατήσεις “Change” κάτω από την εικόνα προφίλ σου, ίσως δεις την παρακάτω εικόνα:

 

Edit profile image youtube

 

Κάνε click στο “edit“, και θα μεταφερθείς στην παρακάτω σελίδα, όπου μπορείς να αλλάξεις τις πληροφορίες του Brand account σου, συμπεριλαμβανομένου και της profile photo (όπου θα εμφανίζεται στο YouTube κανάλι σου).

 

Google about me

 

Προτείνεται η χρήση μια εικόνας μεγέθους 800×800 pixels.

Μετά, έρχονται πιο δημιουργικά πράγματα, όπως το decoration του προφίλ σου, με εικόνες και banners.

Πίσω στο dashboard, μπορείς να βρεις όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται για μια όμορφη διακόσμηση.

4. Ανέβασε και βελτιστοποίησε τα videos σου για αναζητήσεις

Η βελτιστοποίηση του καναλιού σου για αναζητήσεις είναι μόνο η αρχή.

Όταν ξεκινήσεις το uploading των videos, θα θες να τα βελτιστοποιήσεις για τους χρήστες που αναζητούν με συγκεκριμένα search terms, το οποίο θα βοηθήσει τα videos σου να καταταχθούν ψηλά.

Δεν αρκεί ένας ξεκάθαρος τίτλος για ένα video ώστε να πάρει καλό ranking έναντι των υπολοίπων. Παρακάτω θα δεις τα πιο σημαντικά στοιχεία που καλό θα ήταν να τα βελτιστοποιήσεις όσο το δυνατόν περισσότερο στο YouTube.

√ Title

Όταν αναζητούμε videos στο YouTube, το πρώτο πράγμα που κοιτάμε είναι ο τίτλος του. Αυτό συνήθως καθορίζει το αν θα πατήσουμε να δούμε το video, ή όχι. Αυτό σημαίνει ότι ο τίτλος πρέπει να είναι ξεκάθαρος και να τραβάει το ενδιαφέρον.

√ Description

Η περιγραφή είναι περιορισμένη στους 1,000 χαρακτήρες. Δεν πρέπει να ξεχνάς επίσης ότι ο χρήστης έκανε click για να δει το video, όχι να διαβάσει την περιγραφή του (ειδικά αν αυτή θυμίζει έκθεση).

Επιπλέον, το YouTube εμφανίζει μόνο τις πρώτες δυο ή τρεις γραμμές κειμένου, που ισούται με περίπου 100 χαρακτήρες. Μέσα σε αυτούς λοιπόν, φρόντισε να βάλεις το πιο σημαντικό μέρος της περιγραφής σου.

√ Tags

Τα tags δεν ωφελούν μόνο τον χρήστη να γνωρίζει το τι πρόκειται να δει, αλλά ενημερώνει και το ίδιο το YouTube, ώστε να καταλάβει το concept και το περιεχόμενο του video.

Με αυτόν τον τρόπο, το YouTube μπορεί να συσχετίσει το video σου με παρόμοια video, κάτι που μπορεί να ενισχύσει την απήχηση των videos σου. Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στα tags, ώστε να διατηρηθούν σχετικά με το περιεχόμενο του video.

√ Category

Επιλέγοντας μια κατηγορία είναι άλλη μια επιλογή για grouping του video σου με παρόμοια videos στο YouTube -αλλά δεν είναι τόσο απλό όσο ακούγεται.

Το “Creators Academy” του YouTube προτείνει στους marketers “think about what is working well for each category”:

  • Ποιοι είναι οι top creators σε κάθε κατηγορία; Τι τους έκανε γνωστούς, και τι είναι αυτό που κάνουν τόσο καλά;
  • Υπάρχει κάποιο πρότυπο μεταξύ των κοινών παρόμοιων καναλιών για μια συγκεκριμένη κατηγορία;
  • Μοιράζονται τα videos μιας συγκεκριμένης κατηγορίας, κάποια κοινά χαρακτηριστικά όπως η παραγωγή, το μήκος του video ή το format;

Αυτό ήταν, μαζί με εμάς, δημιούργησες και εσύ το πρώτο σου YouTube κανάλι, αλλά τώρα ήρθε η ώρα να το βελτιστοποιήσεις από όλες τις παραμέτρους.

Have fun and keep uploading!

SUBSCRIBE & STAY DIGITAL
I agree to have my personal information transfered to MailChimp ( more information )
Κάνε εγγραφή και θα λαμβάνεις στο inbox σου όλα τα νέα trends γύρω από το Digital Marketing και το eCommerce. Το Digital Marketing εξελίσσεται, μη μένεις πίσω!
Spam Free! Μισούμε το spam όσο και εσύ, θα λαμβάνεις νέα μας 1 φορά την εβδομάδα!
Το Grow Digital αποτελεί ένα ενημερωτικό portal βασισμένο στο σύγχρονο Digital Marketing και στις υποκατηγορίες του. Στόχος μας η σαφής, άμεση και έγκυρη πληροφόρηση του Ελληνικού σχετικά με έναν από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους κλάδους στην Ελλάδα.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here