Πρόσφατα η Google προχώρησε στο rollout του mobile-first indexing, χτυπώντας “κουδουνάκι” στα brands ότι πρέπει να σκεφτούν πρώτα τους χρήστες -εάν και εφόσον θέλουν να φανούν “καλύτεροι” στα μάτια της και να ξεχωρίσουν.
Ωστόσο, οι καταναλωτές έχουν μεγάλες προσδοκίες – περιμένουν τις ακριβείς πληροφορίες που ψάχνουν να είναι άμεσα διαθέσιμες, με έναν εύκολο και κατανοητό τρόπο, και στη μορφή που οι ίδιοι προτιμούν. Πώς είναι δυνατό να ικανοποιήσεις αυτή τη νέα και απαιτητική γενιά χρηστών του internet;
Η Alana Vieira, Product Marketing Manager της Google στον τομέα του mobile experience, υποστηρίζει ότι αυτές οι υψηλές προσδοκίες είναι μια ένδειξη για έναν αριθμό χρηστών που αυξάνεται, οι οποίοι περιμένουν χρήσιμη, προσωποποιημένη και χωρίς δυσάρεστες εκπλήξεις mobile εμπειρία σε όλο το εύρος της αναζήτησης.
Η συγκέντρωση της προσπάθειας από την πλευρά των brands στην υποβοήθηση αυτών των καταναλωτών μπορεί να μεταμορφώσει εντελώς το τελικό αποτέλεσμα.
Στην παρουσίασή της στο Intelligent Content Conference, με τίτλο Customer Experiences: One Step, One Second, η Alana μοιράζεται πώς μπορείς να προσφέρεις μια εμπειρία χρήστη με στόχο να ξεπεράσει το brand loyalty και να κάνει outrank τους ανταγωνιστές.
Και αν παρ’ όλα αυτά, τα παραπάνω δεν σου κεντρίζουν το ενδιαφέρον, η Alana υποστηρίζει επίσης ότι το user experience του brand σου μπορεί (και πρέπει) να ανταγωνίζεται το καλύτερο user experience που έχει ζήσει ποτέ ένας χρήστης.
Για να το πετύχεις αυτό θα πρέπει να εστιάσεις στρατηγικά σε αυτούς τους τρεις τομείς:
- Κάθε χρήστης
- Κάθε επόμενο βήμα
- Κάθε δευτερόλεπτο
Για να προσφέρεις τις πιο γρήγορες, πιο σχετικές και high-value εμπειρίες, κάθε χρήστης θα πρέπει να αντιμετωπίζεται με μοναδικό τρόπο, κάθε βήμα θα πρέπει να θεωρείται ως μια μοναδική “εμπειρία”, και κάθε δευτερόλεπτο πρέπει να μετράει τόσο σε εσένα, όσο και στο χρήστη.
More Personalization (σε επίπεδο user)
Η Alana επαναπροσδιορίζει τη φράση “relevant experience” σκεπτόμενη πέρα από τις τυπικές τακτικές retargeting.
Ο στόχος δεν είναι να δημιουργείς περιεχόμενο για να κάνεις reach όσους περισσότερους καταναλωτές μπορείς, αλλά να προσφέρεις πολύτιμες εμπειρίες σε έναν και μόνο άνθρωπο, με βάση το περιεχόμενο που μοιράζεσαι.
Το site της Hyundai αποτελεί ένα εξαιρετικό παράδειγμα. Μια interactive landing page περιμένει τους αγοραστές από την αρχή της διαδικασίας αγοράς, για να ταξινομούν και να εξερευνούν τα μοντέλα της μάρκας με βάση τις μεμονωμένες προτιμήσεις τους.
Οι πιο premium αγοραστές οδηγούνται σε μια σελίδα που εμφανίζει τοπικά showrooms και εποχιακές προσφορές.
Το αποτέλεσμα; Υψηλότερη κίνηση σε εκείνες τις τοπικές αντιπροσωπείες!
Σχεδόν το 90% των κορυφαίων marketers (εκείνων που κατά το τελευταίο έτος υπερέβησαν τους επιχειρηματικούς τους στόχους) αναφέρουν ότι το personalization συνέβαλε σημαντικά στην κερδοφορία των επιχειρήσεων.
Το ερώτημα δεν είναι πια εάν πρέπει οι επιχειρήσεις να επενδύσουν στο personalization, αλλά το πώς θα επενδύσουν σε αυτό. «Αφιερώστε χρόνο να μελετήσετε τα user data και τα analytics του site σας», προτρέπει η Alana.
«Ίσως ακόμη και να προσλάβετε μια data science ομάδα για να σας βοηθήσει να καταλάβετε πώς μπορείτε να δημιουργήσετε αυτές τις εμπειρίες για τους χρήστες σας».
Ωστόσο, μη ξεχνάς ότι όλα τα παραπάνω πρέπει να τα πράξεις με υπεύθυνο τρόπο και πάντα σύμφωνα με τους νόμους του GDPR.
Streamlining
Στη συνέχεια, αναφέρει η Alana, θα πρέπει να αντιμετωπίσεις κάθε βήμα της εμπειρίας ενός χρήστη ως ξεχωριστή εμπειρία.
Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι αυτό της Domino’s Pizza. Αντί να προσελκύει τους πεινασμένους πελάτες να καλέσουν τηλεφωνικά για παραγγελία (ο παραδοσιακός τρόπος παραγγελίας), η εταιρεία δημιούργησε πάνω από δώδεκα διαφορετικούς τρόπους παραγγελίας.
Τα παραδείγματα περιλαμβάνουν:
- Google Home
- Alexa
- Slack
- Facebook Messenger
- Text
- Tweet
- Car
- Smart TV
- Voice
- Wearables
“It seems you can get almost anything with a single click these days”, αναφέρει η landing page της εταιρίας. “But we thought that was one too many.” Και με αυτό, το brand παρουσιάζει στους χρήστες μια zero-click μέθοδο παραγγελίας.
Και πάλι, άξιζε ο κόπος; “Ως αποτέλεσμα της προσπάθειας, πλέον πάνω από το 60% των παραγγελιών της Domino’s έρχεται μέσω digital καναλιών, κυρίως από mobile,” προσθέτει η Alana.
“Μεταξύ του 2009 και 2018, το brand αύξησε το market share του από 9% στο 18%.”
Speed matters (every second)
Γνωρίζεις τι κάνουν οι επισκέπτες ενός site εάν η σελίδα αργήσει να φορτώσει για ένα χρονικό διάστημα; Προφανώς και γνωρίζεις, από τη στιγμή που η Google ποντάρει πολλά στο χρόνο φόρτωσης μια σελίδας!
Αλλά αυτό που πιθανώς να μην γνωρίζεις είναι το πόσο μεγάλο ρόλο παίζει αυτός ο χρόνος φόρτωσης, για κάθε δευτερόλεπτο που περνάει.
Σε σύγκριση με τον αναμενόμενο χρόνο φόρτωσης του χρήστη, κάθε δευτερόλεπτο που χρειάζεται για μια σελίδα να φορτώσει μπορεί να ρίξει το conversion rate έως και 20%.
Εάν ένα site κάνει περισσότερο από 3 δευτερόλεπτα για να φορτώσει, σχεδόν οι μισοί χρήστες θα εγκαταλείψουν.
Ίσως το πιο αφοπλιστικό πείραμα που έχει διεξαχθεί είναι αυτό του Avery Cavanah, Product Marketing Manager και Mobile Web Lead της Google. Ο Avery τέσταρε τα sites των εταιρειών που εκπροσωπήθηκαν στο Intelligent Content Conference.
“Τα sites σας χρειάζονται περίπου 15 δευτερόλεπτα για να φορτώσουν,” μοιράστηκε ο Avery. “Αυτό σημαίνει ότι οι χρήστες ίσως χρειαστεί να περιμένουν αρκετή (για αυτούς) ώρα μέχρι να μπορούν να ασχοληθούν με το περιεχόμενο που τόσο σκληρά εργαστήκατε για να δημιουργήσετε.”
Δεδομένου ότι το page speed αποτελεί μια σύγχρονη πρόκληση στον digital κόσμο, ο Avery αναφέρει ακόμα ένα στατιστικό. Η ταχύτητα επηρεάζει άμεσα τις οργανικές θέσεις μια σελίδα στο mobile search.
Ευτυχώς, δυο νέα εργαλεία μπορούν να βοηθήσουν τους developers και τους marketers να συνεργαστούν, και για πρώτη φορά, να αντιμετωπίσουν την ταχύτητα του site τους ως μια επιχειρηματική ευκαιρία για περισσότερα κέρδη.
Mobile speed scorecard
Βάλε το URL της σελίδας σου, το αγαπημένο σου website, τα websites των ανταγωνιστών σου, ή και όλα τα παραπάνω. Το νέο mobile speed scorecard της Google επιτρέπει μέχρι και 10 διευθύνσεις URL και της κατανέμει ανάλογα με το score που θα πετύχουν.
Γνωρίζοντας που βρίσκεται το site σου σε σχέση αυτά των ανταγωνιστών σου, είναι το πρώτο βήμα για να θέσεις προτεραιότητες στο πώς θα βελτιώσεις το user experience.
Αν το scorecard υποδεικνύει ότι το site σου μπορεί να γίνει penalized, θα πρέπει να γνωρίζεις κατά προσέγγιση πώς η αργή απόδοση επηρεάζει τα performance metrics του site σου. Και κάτω από το speed rank list, η Google προσφέρει ακριβώς αυτή την πληροφορία.
Revenue impact calculator
Εάν κάνεις scroll down, λίγο παρακάτω αποκαλύπτεται το revenue impact calculator της Google, ένα εύχρηστο εργαλείο που συνδυάζει παράγοντες όπως η τωρινή ταχύτητα του site σου, ο μέσος όρος επισκεπτών/μήνα, η εκτιμώμενη αξία μιας παραγγελίας, και το conversion rate.
Το αποτέλεσμα είναι μια εκτιμώμενη χρηματική αξία η οποία αυξομειώνεται βάσει της απόδοσης του site σου, κάτι που μπορείς να χρησιμοποιήσεις ως βάση για τις βελτιωτικές σου κινήσεις.
Παράδειγμα: Ας δημιουργήσουμε ένα σενάριο με το αγαπημένο μας pizza brand, Domino’s, το οποίο σκοράρει κατά μέσο όρο τέσσερα δευτερόλεπτα χρόνο φόρτωσης. Αν το site δέχεται ένα μέσο όρο 3 εκατομμυρίων μηνιαίων επισκεπτών και κάθε παραγγελία κοστίζει γύρω στα 35 ευρώ, θα μπορούσε να κερδίσει περισσότερα από 21 εκατομμύρια δολάρια τζίρο, μειώνοντας -δώσε προσοχή- κατά 1.5 δευτερόλεπτο το χρόνο φόρτωσης της σελίδας, σύμφωνα με εργαλείου της Google.
Landing page performance report
Πώς μπορεί να επηρεάζει μια landing page το χρόνο φόρτωσης μιας σελίδας; Το νέο page report της Google μπορεί να εντοπιστεί στο νέο AdWords μαζί με άλλες χρήσιμες πληροφορίες και θα σε βοηθήσει να απαντήσεις στην παραπάνω απάντηση. Το πιο σημαντικό στοιχείο ωστόσο που θα σε ωφελήσει ,είναι ότι θα δεις μάθεις πώς μπορούν να βελτιωθούν.
Accelerated mobile pages (AMP)
Η Google ποτέ δεν χτυπάει “καμπανάκι κινδύνου” χωρίς να παρέχει τις λύσεις στο πρόβλημα. Και για να βοηθήσει τους marketers να βελτιώσουν τους χρόνους φόρτωσης, δημιούργησε τα AMP (Accelerated Mobile Pages) – landing pages οι οποίες φορτώνουν κατά 85% ταχύτερα από τις τυπικές σελίδες για κινητά.
Η αλήθεια είναι ότι το AMP έφερε τα πάνω-κάτω στο online marketing και το SEO όταν πρωτοεμφανίστηκε στα οργανικά αποτελέσματα!
Την εμπειρία του AMP μπορείς να τη ζήσεις όταν συναντήσεις στα οργανικά αποτελέσματα της Google, ένα άρθρο του Grow-Digital.gr. Όταν γίνει αυτό, θα διαπιστώσεις ότι το άρθρο θα ανοίξει αστραπιαία, χωρίς να σου καταναλώσει μεγάλο όγκο δεδομένων.
Μέσα σε 2 δευτερόλεπτα μπορείς να διαβάσεις το άρθρο ή τις πληροφορίες που αναζήτησες! Φαντάσου τα οφέλη μιας τέτοιας λειτουργικότητας σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα με μεγάλη επισκεψιμότητα.
Πιο απαιτητικοί από ποτέ οι καταναλωτές
Ο τυπικός καταναλωτής σήμερα είναι πιο απαιτητικός από ποτέ. Περιμένει την καλύτερη εμπειρία χρήστη, γρήγορα και με ακρίβεια.
Το καλό είναι ότι όλα τα παραπάνω tips προέρχονται από τον βασιλιά των μηχανών αναζήτησης, κάτι που σημαίνει ότι εάν τα ακολουθήσεις τα αποτελέσματα θα είναι σύντομα εμφανή.
Μπορείς να παρακολουθήσεις ολόκληρη την ομιλία της Alana στο παρακάτω video:
Σημείωση: Όλα τα εργαλεία που αναφέρονται σε αυτό το άρθρο προτείνονται από την Google, όχι την ομάδα του Grow-Digital. Περιμένουμε τα comments και τις εντυπώσεις σου!