Google Data Studio: Dynamic vs Static Reports: Πώς το Reporting Αλλάζει

Με το real-time reporting, την αλληλεπίδραση και τη δυνατότητα κοινής χρήσης, τα dynamic dashboards αποτελούν ένα εργαλείο εξοικονόμησης χρόνου για τους marketers, ενώ ταυτόχρονα κρατούν ενημερωμένους τους πελάτες τους on-demand!

Αρκετά agencies αλλά και marketers εξακολουθούν να χρησιμοποιούν τις old school πρακτικές για reporting. Γιατί όμως γίνεται αυτό; Με τις βελτιωμένες δυνατότητες για shareability και τα real-time analytics, έχει έρθει εδώ και αρκετό καιρό η στιγμή να προχωρήσουμε όλοι σε δυναμικά dashboards.

Υπάρχουν αρκετές επιλογές δυναμικών dashboards στην αγορά, αλλά στο συγκεκριμένο άρθρο, θα εστιάσουμε στο Google Data Studio (GDS). Άλλες επιλογές είναι συνήθως ακριβές, δύσκολες στην προσαρμογή και λιγότερο ευέλικτες στις διασυνδέσεις με άλλες πλατφόρμες. Το GDS παρέχεται δωρεάν από την Google, τείνει να αποδίδει καλύτερα και γενικότερα είναι ένα προϊόν της Google το οποίο βελτιώνεται και αναπτύσσεται συνεχώς.

Κύρια πλεονεκτήματα των δυναμικών dashboards

Real-time reporting: Σε αντίθεση με τα στατικά μηνιαία reports στο τέλος κάθε μήνα, το Google Data Studio παρέχει real-time reporting. Ορισμένες πηγές δεδομένων ανανεώνονται κάθε 15 λεπτά, ενώ άλλες σε μεγαλύτερο χρόνο, αλλά το lag δεν υπερβαίνει σχεδόν ποτέ τις 12 ώρες, για τις περισσότερες πηγές. Οι ημερομηνίες των reports μπορούν να προσαρμοστούν σε πραγματικό χρόνο, επιτρέποντάς σου να προβάλλεις τον προηγούμενο μήνα ή οποιαδήποτε χρονική περίοδο επιθυμείς.

Google Data Studio - Basic Analytics Report
Google Data Studio & Google Analytics Integration

Διαδραστικότητα: Εκτός από τα δυναμικά χρονικά πλαίσια, μπορείς επίσης να σετάρεις τα reports σου βάσει των dimensions. Με το πάτημα ενός κουμπιού, μπορείς να προσαρμόσεις όλες τις γραφικές παραστάσεις και τους πίνακες, ώστε να εμφανίζεται μόνο η επισκεψιμότητα φιλτραρισμένη ανά συσκευή ή traffic source. Ο χρήστης μπορεί να αλληλεπιδράσει με τον πίνακα και να κάνει drill down σε πιο συγκεκριμένες λεπτομέρειες. Σε αυτό το παράδειγμα, η Google δείχει πώς λειτουργούν τα διαδραστικά διαγράμματα. Στο παρακάτω screenshot μπορείς να δεις ένα φίλτρο για “age group”.

Google Data Studio - Basic SEO Report

Templates: Ενδεχομένως, το πιο ισχυρό χαρακτηριστκό του GDS είναι η δυνατότητα σύνδεσης των data sources σου με υπάρχοντα templates. Ένα agency για παράδειγμα, μπορεί να χρησιμοποιήσει ένα template και να το αντιγράψει για πολλούς πελάτες. Ενώ τα στατικά εργαλεία έρχονται συχνά με έτοιμα templates, καθώς το GDS είναι δωρεάν και ελεύθερα διαθέσιμο στην αγορά, υπάρχει μια ευρεία βάσει δεδομένων από third-party users που δημιουργούν και μοιράζονται τα templates τους. Το Google Data Studio προβάλλει templates από την κοινότητά του, που μπορεί να τα χρησιμοποιήσει όποιος ενδιαφέρεται.

Pricing: Μιας και αποτελεί ένα Google προιόν, το GDS είναι δωρεάν, σε αντίθεση με αρκετά στατικά εργαλεία reporting, τα οποία παρέχονται με χρέωση. Για οποιοδήποτε integration με προϊόν της Google, δεν χρειάζεται κάποιο thirt-party εργαλείο. Ωστόσο, αν θες να συνδεθείς με άλλες πλατφόρμες δεδομένων, όπως το Facebook Ads και το Instagram, τότε θα προκύψει ένα Χ κόστος.

Third-party connectors: Ενώ οι third-party connectors κοστίζουν χρήματα, προσφέρουν πρόσθετη χρηστικότητα, καθώς σου επιτρέπουν να συνδέσεις το GDS με μια μεγάλη ποικιλίαπ πλατφορμών. Το GDS διαθέτει πάνω από 100 connectors διαθέσιμους αυτή τη στιγμή.

Google Data Studio connectors

Shareability: Ένα στατικό report συνήθως αποστέλλεται ηλεκτρονικά ως αρχείο PDF ή Excel. Πέρα από τη δημιουργία ενός εκτυπώσιμου αρχείου, το GDS μπορεί να μοιραστεί μέσω ενός συνδέσμου και με προστασία με κωδικό πρόσβασης, αν το επιθυμείς. Μπορεί επίσης να ενσωματωθεί σε ένα website, χρησιμοποιώντας κώδικα html.

Διαφάνεια: Όταν ένας πελάτης μπορεί να ελέγξει την απόδοση των επενδύσεών του όποτε αυτός ή αυτή θέλει, υπάρχει περισσότερη διαφάνεια μεταξύ του agency και του πελάτη.

Εξοικονόμιση χρόνου: Η δυνατότητα να αυτοματοποιείς τη διαδικασία reporting για τους πελάτες τους και να την μοιράζεσαι μαζί τους γρήγορα, είναι κάτι το οποίο μειώνει αρκετά τις εργατοώρες. Χρησιμοποιώντας ένα έτοιμο template (υπάρχουν αρκετά δωρεάν αλλά και χαμηλού κόστους templates στην αγορά) θα σου εξοικονομήσει πολύτιμο χρόνο από την ανάπτυξη/ανανέωση των μηνιαίων reports σου. Οι επιλογές για sharing είναι επίσης σημαντικές για την εξοικονόμηση χρόνου, και την παρακολούθηση των επικοινωνιών μέσω email.

Περιορισμοί

Ορισμένα agencies χρησιμοποιούν το Excel ως εργαλείο reporting, το οποίο προσφέρει μεγάλη ευελιξία στους υπολογισμούς δεδομένων. Αλλά αυτοί οι υπολογισμοί, σε ένα ποσοστό, μπορούν να εκτελεστούν και στο GDS. Το κύριο ζήτημα είναι οι περιορισμοί σε σχέση με άλλα εργαλεία Business Intelligence. Για παράδειγμα, η προετοιμασία δεδομένων και τα blended data (αναμεμειγμένα δεδομένα) χρειάζονται αρκετή βελτίωση στο GDS.

Επίσης, χρειάζεται ένα καλύτερο σύστημα διαχείρισης περιεχομένου για να κάνει τη διαχείριση των reports πιο ομαλή. Ωστόσο, αυτό θα μπορούσε κάλλιστα να αποτελεί θέμα για ένα επόμενο άρθρο. Για σκοπούς reporting, και κυρίως για όσους θέλουν να δημιουργούν και να μοιράζονται εύκολα και γρήγορα reports, το GDS αποτελεί την καλύτερη λύση στην αγορά.

Πως να ξεκινήσεις

Κατά την επιλογή ενός template, θα πρέπει να προσέξεις τα εξής:

  • Data connection & integration
  • Παρουσίαση των δεδομένων με σχετικά visualizations (γραφήματα, πίνακες κλπ)
  • Ένα όμορφο background theme που να υποστηρίζει τη σωστή δομή

Μπορεί να υπάρχουν ήδη templates δημιουργημένα τα οποία ταιριάζουν στις ανάγκες σου. Αλλά ακόμα και αν δεν υπάρχουν, οι προσαρμογές στα υφιστάμενα templates είναι συνήθως εύκολες και μπορείς να τις πραγματοποιήσεις εύκολα. Αξιοποίησε τη δουλειά που έχει γίνει ήδη από άλλους για να το ξεκίνημά σου στο GDS.

Grow Digital Team
We Are Digital! Είμαστε το μεγαλύτερο Digital Marketing & eCommerce news blog στην Ελλάδα και φέρνουμε στην οθόνη σου οτιδήποτε φρέσκο παίζει σε SEO, Performance & Digital Marketing, AI, Analytics και άλλα.