SEO, content marketing, social media, optimization…Όλα αυτά και ακόμη περισσότερα κανάλια και τακτικές περιστρέφονται γύρω από τον τελικό στόχο: ένα υψηλό Conversion Rate.
Ας μη κρυβόμαστε, το Conversion Rate είναι ένα, όχι και τόσο εύκολο KPI, για να πετύχεις υψηλά νούμερα.
Μια απλή αναζήτηση στο διαδίκτυο αρκεί για να εντοπίσεις δεκάδες growth hacks, tricks και πρωτότυπους τρόπους για να αυξήσεις το conversion rate σου μέχρι και 400%, μόλις μέσα σε μια ημέρα.
Σε αυτό το άρθρο δεν θα συναντήσεις κάτι τέτοιο, ούτε κάποια άλλη μαγική λύση της στιγμής για να πετύχεις όλους σου τους στόχους, μόνο μέσα σε λίγες ώρες.
Θα σου δείξω το πώς μπορείς να επηρεάσεις θετικά το conversion rate του site σου, ανεξαρτήτου στόχου και industry, μέσω κάποιων αποτελεσματικών tips βασισμένων στο Google Analytics.
Αν πρέπει να σου μείνει, εν τέλη, κάτι από αυτό το άρθρο, είναι ότι το Google Analytics είναι ο καλύτερός σου σύμμαχος σε κάθε προσπάθεια βελτίωσης του conversion rate.
Τα παρακάτω tips που θα συναντήσεις, θα σε βοηθήσουν να κατανοήσεις βασικά metrics και να αξιοποιήσεις σημαντικές πληροφορίες για να βελτιώσεις το decision making στις διαδικασίες που απαιτούνται για την βελτιστοποίηση κρίσιμων δεικτών.
Θα μάθεις πώς να αυξήσεις το conversion rate παρακολουθώντας το bounce rate, υπολογίζοντας την ποιότητα της επισκεψιμότητας, αναγνωρίζοντας το πόσο αργούν να φορτώσουν οι σελίδες του site σου και πολλά άλλα.
Προς διευκόλυνσή σου, παρακάτω θα βρεις ένα table of contents για ευκολότερη πλοήγηση.
Let’s start!
- Αύξησε το Conversion Rate Αξιοποιώντας το Bounce Rate
- Κατανόησε την Συμπεριφορά των Χρηστών Βάση της Συνολικής Οργανικής Επισκεψιμότητας
- Βελτιστοποίησε το User Experience Με Χρήση Internal Search
- Μέτρησε την Ποιότητα του SEO Traffic Συγκρίνοντας τα Conversions
- Ανακάλυψε τις Σελίδες που Φορτώνουν Αργά και Βελτίωσε το Conversion Experience
- Ανέλυσε τη Συμπεριφορά των Χρηστών και Ικανοποίησε Καλύτερα τις Ανάγκες τους
- Βελτίωσε τα Conversions Αξιοποιώντας τα Landing Pages Reports
- Αναζήτησε Ευκαιρίες για Νέα Conversions στα PPC Data
Μπορούν τα Google Analytics να Αυξήσουν το Conversion Rate;
Η απάντηση είναι ναι, έμμεσα μπορούν. Το Google Analytics μπορεί να αυξήσει το conversion rate, εφόσον αξιοποιηθούν σωστά οι πληροφορίες που παρέχει σαν εργαλείο.
Από τη χρήση του Google Analytics προκύπτουν άμεσα και έμμεσα οφέλη. Το σημαντικό είναι να γνωρίζεις πού και τι πρέπει να εξετάσεις.
Και όταν το πετύχεις αυτό, ίσως εκπλαγείς από τις ιδέες και τις πληροφορίες που θα αποκτήσεις.
Για να παρακολουθείς το conversion rate, θα πρέπει να κάνεις χρήση reporting tools.
Το Google Analytics είναι το πιο δημοφιλές, δωρεάν εργαλείο, που μπορείς να χρησιμοποιήσεις για να μετρήσεις την επιτυχία των inbound marketing ενεργειών σου.
1. Αύξησε το Conversion Rate Αξιοποιώντας το Bounce Rate
Το Bounce Rate είναι ένα από τα σημαντικότερα metrics στο Google Analytics, καθώς και το πιο παρεξηγημένο. Ο λόγος; δεν μπορεί να καταγράψει το χρόνο παραμονής ενός χρήστη στο site.
Προς το παρόν η έννοια του χρόνου παραμονής δεν είναι πολύ σαφής, για να μην αναφερθώ στο γεγονός ότι είναι πολύ δύσκολο να μετρηθεί. Αυτό που μπορούμε να μετρήσουμε και να επωφεληθούμε είναι το bounce rate. Overview” width=”696″ height=”232″>
To metric αυτό είναι σημαντικό διότι παρέχει σημαντικές πληροφορίες για την ποιότητα των σελίδων σου. Με απλά λόγια, όσο μικρότερο το bounce rate, τόσο το καλύτερο -χωρίς αυτό να αποτελεί βέβαια, τον κανόνα.
Ένα χαμηλό bounce rate σημαίνει ότι οι χρήστες είναι ικανοποιημένοι με το περιεχόμενο που έλαβαν με βάση το search term που αναζήτησαν.
Το Google Analytics δεν κάνει διάκριση μεταξύ “καλού” και “κακού” bounce rate.
Ένα κακό “bounce” μπορεί να θεωρηθεί, για παράδειγμα, όταν ένας χρήστης προσγειωθεί στη σελίδα σου, ξαφνικά αποφασίσει ότι δεν ήταν αυτό που έψαχνε και στη συνέχεια επιστρέψει στη σελίδα αποτελεσμάτων της μηχανής αναζήτησης (χωρίς να εκτελέσει κάποια άλλη ενέργεια).
Ένα καλό “bounce” θεωρείται όταν ένας χρήστης φτάσει στη σελίδα σου, αποφασίσει να μείνει για να διαβάσει το περιεχόμενο, βρίσκει αυτό που ψάχνει και στη συνέχεια αποχωρεί (έχοντας εκτελέσει κάποια ενέργεια).
Για να παρακολουθήσεις το bounce rate μέσω του Google Analytics, θα πρέπει να κάνεις click στο Behavior > Site Content > Landing Pages και εκεί θα δεις τις σελίδες που οι χρήστες κάνουν click στο site σου.
Αυτές οι landing pages είναι αρκετά σημαντικές επειδή είναι το πρώτο πράγμα που ένας χρήστης βλέπει στο site σου.
Όπως μπορείς να δεις και παραπάνω, το Google Analytics μπορεί να υπολογίσει το bounce rate οποιασδήποτε σελίδας.
Το bounce rate συνδέεται άμεσα με το conversion rate, διότι αν οι χρήστες εγκαταλείπουν τις σελίδες σου πολύ γρήγορα, σημαίνει ότι το ποσοστό των χρηστών που πραγματικά ενδιαφέρεται για τα προϊόντα/υπηρεσίες σου, είναι ελάχιστο.
Επίσης, ίσως να αναθεωρήσεις για την βασική δομή των σελίδων σου ή της διαδικασίας checkout (σε ηλεκτρονικά καταστήματα).
Αν, για παράδειγμα, παρατηρήσεις υψηλό bounce rate στη σελίδα ολοκλήρωσης αγορών, θα πρέπει να εντοπίσεις τι είναι αυτό που κάνει τους χρήστες να εγκαταλείψουν. Είναι τα μεταφορικά κόστη; είναι οι τρόποι πληρωμής; είναι η τελική τιμή μαζί με το ΦΠΑ; Έλεγξέ το!
Φρόντισε να παρακολουθείς προσεκτικά το bounce rate -ειδικά αν έχεις ηλεκτρονικό κατάστημα- εντόπισε τι το προκαλεί και σιγουρέψου ότι δεν χάνεις conversion εξαιτίας αυτού.
2. Κατανόησε την Συμπεριφορά των Χρηστών Βάση της Συνολικής Οργανικής Επισκεψιμότητας
Αν αναρωτιέσαι αν η σελίδα σου είναι αποτελεσματική, η υψηλή επισκεψιμότητα σε συνδυασμό με ένα επίσης υψηλό conversion rate, μπορούν να απαντήσουν πολύ εύκολα στο ερώτημα.
Το Google Analytics σου παρέχει τη δυνατότητα να συγκρίνεις την επισκεψιμότητα κατά ημερομηνία, μεταβαίνοντας στο Acquisition > All Traffic > Channels.
Στη συνέχεια, μπορείς να επιλέξεις το χρονικό εύρος και να συγκρίνεις, προκειμένου να εντοπίσεις ύποπτες αυξομειώσεις από μήνα σε μήνα.
Με αυτόν τον τρόπο, θα μπορείς να γνωρίζεις αν οι digital marketing καμπάνιες σου αποδίδουν, ή αν έχει αλλάξει κάτι στην εποχικότητα ή τα trends.
Ένα πολύ χρήσιμο feature στο Analytics είναι τα customized alerts, τα οποία σε κρατάνε συνεχώς ενημερωμένο όταν κάτι συμβαίνει στο site σου. Συνήθως, χρησιμοποιείται σε SEO καμπάνιες.
Μέσα από το μενού πλοήγησης, μπορείς επίσης να επισκεφτείς την καρτέλα Real Time, η οποία ναι μεν παρέχει περιορισμένες πληροφορίες σχετικά με τους χρήστες που επισκέπτονται τη σελίδα σου, αλλά το κάνει σε πραγματικό χρόνο.
Στην καρτέλα αυτή μπορείς να δεις σε real time τους χρήστες που επισκέπτονται τις σελίδες σου, τις λέξεις-κλειδιά και τους referrals απ’ όπου προήλθαν, την τοποθεσία τους καθώς και τα conversions.
Στην καρτέλα Audience, θα βρεις δεδομένα που θα σε βοηθήσουν να κατανοήσεις το κοινό σου.
Εδώ θα βρεις λεπτομέρειες σχετικά με δημογραφικά στοιχεία, τεχνολογία κ.α.
Θα έχεις ακόμα τη δυνατότητα να δεις το πρόγραμμα περιήγησης και τις συσκευές που χρησιμοποιήθηκαν για την πρόσβαση των χρηστών στο site σου.
Η ενότητα Acquisition προσφέρει λεπτομέρειες σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο έφτασαν οι επισκέπτες στο site σου.
Ακολουθώντας τα παραπάνω, θα μπορείς να κάνεις track τα βήματα των επισκεπτών καθώς και να κατανοήσεις τη συμπεριφορά των αγοραστών.
3. Βελτιστοποίησε το User Experience Με Χρήση Internal Search
Τα Search Data σου δίνουν τη δυνατότητα να αποκτήσεις πρόσβαση σε πολύτιμα insights.
Ξεκινώντας από εδώ, θα μπορείς να λάβεις τεκμηριωμένες αποφάσεις σχετικά με τη digital marketing στρατηγική σου και συνεπώς να βελτιώσεις το conversion rate.
Γιατί πρέπει να εξετάσεις το Internal search του site σου;
Το Internal search μπορεί να σου δώσει μια γρήγορη εικόνα σχετικά με τον τρόπο με τον αναζητούν οι χρήστες μέσα στο site σου.
Ας δούμε πώς ακριβώς μπορείς να το κάνεις αυτό:
Μπορείς να δεις μια λίστα με τα search terms που έχουν αναζητήσει οι χρήστες στο domain σου, κάνοντας click στο Behavior > Site Search > Overview.
Η παρακολούθηση αυτού του συνόλου δεδομένων αποτελεί μια έξυπνη τακτική, διότι σου δίνει μια εικόνα για το τι ελπίζουν να βρουν οι χρήστες στο site σου.
Θα γνωρίζεις πολύ εύκολα το τι ψάχνουν οι χρήστες, κοιτώντας σε μια αναλυτική λίστα με τους όρους που αναζητήθηκαν στο χρονικό πλαίσιο που έχεις επιλέξει.
Για να μπορέσεις να αντλήσεις αυτά τα δεδομένα, θα χρειαστεί να ρυθμίσεις σωστά την αναζήτηση στο site σου.
Αναλόγως το industry που ανήκεις, είναι μια φοβερή ευκαιρία για να καλύψεις κενά, όπως σε:
- E-Shops: ένα προϊόν που θέλουν οι πελάτες σου, αλλά δεν το έχεις
- Blogs: ένα άρθρο ή κατηγορία, για το οποίο θα ήθελαν να μάθουν οι επισκέπτες σου
- Παροχή υπηρεσιών (ξενοδοχεία, εστιατόρια κλπ.): Μια προσφορά για την οποία αναζητούν οι ενδιαφερόμενοι αλλά μέχρι τώρα δεν είχες σκεφτεί να λανσάρεις.
Αν σου φαίνεται δύσκολο να κατανοήσεις τα metrics που εμφανίζονται στο report, διάβασε μια σύντομη ανάλυση τους παρακάτω:
Sessions with Search: Ο συνολικός αριθμός περιόδων σύνδεσης που έχει ένας χρήστης, ο οποίος έχει ολοκληρώσει τουλάχιστον μια αναζήτηση στο site σου.
Total Unique Searches: Ο συνολικός αριθμός αναζητήσεων που πραγματοποιήθηκαν στο site σου (εξαιρούνται οι διπλές αναζητήσεις κατά την ίδια επίσκεψη).
Results Pageviews/Search: Ο μέσος όρος των φορών που οι χρήστες είδαν τις σελίδες αποτελεσμάτων αναζήτησης, μετά την ολοκλήρωση μιας αναζήτησης.
% Search Exits: Το ποσοστό των περιόδων σύνδεσης στις οποίες οι χρήστες εγκατέλειψαν το site σου, αμέσως μετά την ολοκλήρωση μιας σύνδεσης.
% Search Refinements: Το ποσοστό των φορών που οι χρήστες πραγματοποίησαν μια πρόσθετη αναζήτηση, μετά την αρχική τους αναζήτηση.
Time after Search: Ο μέσος χρόνος που αφιερώνεται στο site σου, μετά την ολοκλήρωση μιας αναζήτησης.
Average Search Depth: Ο μέσος αριθμός των σελίδων αποτελεσμάτων που προβλήθηκαν από τους χρήστες, μετά την ολοκλήρωση μιας αναζήτησης.
Κάθε φορά που οι χρήστες αναζητούν κάτι, θα πρέπει να σε βάζει σε σκέψεις για το εάν παρέχεις αυτό το προϊόν/υπηρεσία ή αν καλύπτεις τις ανάγκες των επισκεπτών σου.
Αν δεν τις καλύπτεις, θα πρέπει να το κάνεις άμεσα.
Αυτό φυσικά είναι κάτι που θα αυξήσει και το conversion rate.
Σε περίπτωση που πολλοί επισκέπτες αναζητούν κάτι και δεν το βρίσκουν, το conversion rate θα πάρει πολύ χαμηλές τιμές και το bounce rate θα εκτοξευτεί.
4. Μέτρησε την Ποιότητα του SEO Traffic Συγκρίνοντας τα Conversions
Ακόμα και αν ακούς συχνά ότι η ποιότητα μπορεί να είναι υποκειμενική και δύσκολο να μετρηθεί, υπάρχουν μερικοί τρόποι με τους οποίους μπορεί κανείς να την μετρήσει, από όπου και αν προέρχεται (PPC, affiliate, display, email, Social, κλπ.).
Για να μετρήσεις την αλλαγή στην ποιότητα της επισκεψιμότητας μπορείς να χρησιμοποιήσεις την αναφορά Assisted Conversions: Conversions > Multi-Channel Funnels > Assisted Conversions.
Μπορείς να ορίσεις το εύρος ημερομηνιών για να συγκρίνεις τον τελευταίο με τον προηγούμενο μήνα.
Αφού το κάνεις, θα έχεις μπροστά σου μια σύγκριση των conversions που προήλθαν από Search, μήνα προς μήνα.
Εάν παρατηρήσεις μια μείωση των conversions που προέρχονται από το search, αλλά η συνολική επισκεψιμότητα είναι σταθερή, τότε μπορείς πολύ εύκολα να καταλήξεις στο ότι η SEO επισκεψιμότητα δεν είναι ποιοτική.
Είναι επίσης πολύ σημαντικό να καθορίσεις την τοποθεσία και το λόγο για τον οποίο οι χρήστες έρχονται στο site σου.
Επικεντρώσου στην ανάλυση του conversion rate, για κάθε στόχο που έχεις θέσει, για κάθε πηγή επισκεψιμότητας και για κάθε target market.
Παρόλο που πολλά ηλεκτρονικά καταστήματα τρέχουν καμπάνιες σε εθνική ή διεθνή κλίμακα, είναι σημαντικό να μάθουμε πώς αποδίδει κάθε γεωγραφική περιοχή.
Θα πρέπει να ελέγξεις, για παράδειγμα, το conversion rate για μια συγκεκριμένη πόλη, όπως η Θεσσαλονίκη και να δεις αν υπήρξε αύξηση τον τελευταίο μήνα.
Σε περίπτωση που έχεις μια τοπική επιχείρηση και το κοινό-στόχος σου βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη, θα πρέπει να ξέρεις κάθε μεταβολή που έχει στο conversion rate.
Αν θέλεις να ελέγξεις το conversion rate για κάθε πηγή επισκεψιμότητας στο target market σου, πρέπει να δημιουργήσεις ένα custom segment που θα περιλαμβάνει μόνο την επισκεψιμότητα από την πόλη σου.
5. Ανακάλυψε τις Σελίδες που Φορτώνουν Αργά και Βελτίωσε το Conversion Experience
Η υπομονή είναι αρετή. Αυτό το ρητό όμως δεν ισχύει στο κόσμο του διαδικτύου.
Αν θέλεις οι επισκέπτες να παραμείνουν στη σελίδα σου ώστε να μπορείς να τους πείσεις να πραγματοποιήσουν μια αγορά, πρέπει να λάβεις σοβαρά υπόψη το χρόνο φόρτωσης -όχι μόνο του site σου- αλλά και κάθε επιμέρους σελίδας.
Εξάλλου, με την πάροδο των ετών, οι χρήστες παρουσιάζονται όλο και πιο απαιτητικοί στο συγκεκριμένο κομμάτι.
Εάν δεν έχεις ήδη φροντίσει για το pagespeed optimization του site σου, τόσο σε desktop όσο και σε mobile συσκευές, θα πρέπει να το κάνεις άμεσα!
Εάν δεν έχεις πειστεί, δες τα παρακάτω:
- Το 79% των online shoppers δήλωσε ότι δεν θα επέστρεφε σε ένα αργό site για να πραγματοποιήσει μια ακόμη αγορά
- Το 73% των mobile users δήλωσε ότι είχε μια κακή εμπειρία, τουλάχιστον σε ένα site που καθυστέρησε να φορτώσει
- Το 44% δήλωσε ότι θα μιλούσε για την κακή online εμπειρία που βίωσε κατά τη διάρκεια μιας αγοράς
- Το 51% των mobile users δήλωσε ότι έχει συναντήσει τουλάχιστον ένα site το οποίο κράσαρε, κόλλησε, πάγωσε ή εμφάνισε error.
- Το 38% των mobile users λέει ότι έχει προσπαθήσει να συνδεθεί σε site το οποίο δεν ήταν διαθέσιμο
- Το 47% των καταναλωτών αναμένει ότι μια σελίδα θα φορτώσει σε 2 δευτερόλεπτα, ή λιγότερο
- Το 40% των χρηστών εγκαταλείπει ένα site που χρειάζεται περισσότερο από 3 δευτερόλεπτα για να φορτώσει
- Για κάθε 1 δευτερόλεπτο που περνάει για να φορτώσει μια σελίδα, παρατηρείται μείωση των conversions κατά 7%
- Αν ένα ηλεκτρονικό κατάστημα κερδίζει 1.000€ την ημέρα, 1 δευτερόλεπτο καθυστέρηση θα μπορούσε να κοστίσει σε απώλεια 2.100€ τον μήνα, ή 25.200€ τον χρόνο.
Όπως βλέπεις, είναι ξεκάθαρο ότι η βελτιστοποίηση του χρόνου φόρτωσης είναι ένα στοιχείο που συχνά παραβλέπεται.
Εκτός από την επίδραση στο user experience, η ταχύτητα σελίδας είναι ένας πολύ σημαντικός παράγοντας και για την οργανική κατάταξη.
Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να παρακολουθείς τακτικά τις αργές σελίδες, καθώς και το πώς επηρεάζουν το συνολικό conversion rate.
Για να ελέγξεις τους χρόνους φόρτωσης σελίδας, ακολούθησε τη διαδρομή Behavior > Site Speed > Page Timings.
Εάν ορίσεις τη μεσαία στήλη σε “Avg. Page Load Time”, το δεξί column σε “% Exit” και προσθέσεις ένα “Secondary Dimension” στο Medium για να φιλτράρεις να σου δείχνει μόνο την οργανική επισκεψιμότητα, θα έχεις την δυνατότητα να δεις τους μέσους χρόνους φόρτωσης σε όλο το site σου και το average exit percentage για όλες τις σελίδες.
6. Ανέλυσε τη Συμπεριφορά των Χρηστών και Ικανοποίησε Καλύτερα τις Ανάγκες τους
Αρκετοί SEO experts πιστεύουν ότι η ανάλυση του Shopping Behavior είναι ένα «αχρησιμοποίητο όπλο» στην ενότητα Enhanced Ecommerce του Google Analytics.
Εξοπλισμένος με αυτόν τον τύπο δεδομένων, θα μπορείς να αναλύσεις τον τρόπο με τον οποίο συμπεριφέρονται οι χρήστες.
Στη συνέχεια, θα δεις αν προχώρησαν στο checkout ή αν εγκατέλειψαν το site σου στη μέση της διαδικασίας checkout.
Όπως παρουσιάστηκε από τον Avinash Kaushik, co-founder του Market Motive Inc. και Digital Marketing Evangelist της Google, στο παραπάνω παράδειγμα μπορείς να παρατηρήσεις τα συνολικά sessions που δεν κατέληξαν σε conversion.
Από αυτά, μπορείς επίσης να δεις τον αριθμό των sessions με τις προβολές του προϊόντος, το Cart Abandonment rate και του Checkout Abandonment rate.
Είναι πολύ ενδιαφέρον να παρακολουθήσουμε αυτό το σενάριο.
Από τους 173k επισκέπτες, οι 29k είδαν την product page, μόνο οι 5k πρόσθεσαν κάτι στο καλάθι, οι 3k προχώρησαν στο check-out και στο τέλος μόνο οι 550 χρήστες ολοκλήρωσαν την αγορά.
Αλλά τι γίνεται τώρα; Ποιες πρέπει να είναι οι επόμενές σου κινήσεις; Υπάρχουν 2 πιθανά σενάρια.
Το πρώτο που μπορείς να κάνεις είναι να δημιουργήσεις ένα custom segment. Δες πώς θα μοιάζει το custom segment σου και θα παρατηρήσεις ότι οι αριθμοί θα αλλάξουν.
Μπορείς επίσης να τμηματοποιήσεις ανά άνδρες και γυναίκες, μικρούς ή μεγάλους αγοραστές και μπορείς να δημιουργήσεις ένα ξεχωριστό e-commerce segment για το γκρουπ.
Μπορείς να συνδυάσεις, για παράδειγμα, τα sessions με τα Product Views και μπορείς τότε να εφαρμόσεις το segment στην αναφορά Traffic Sources.
Ένα άλλο πράγμα που μπορείς να κάνεις είναι να αλλάξεις τα sessions metrics.
Μπορείς να επιλέξεις να δεις τους New and Returning Visitors, Abandonment metrics ή ακόμη και να επιλέξεις κατηγορία συσκευής, πόλη, πηγή και user category.
Αυτό σημαίνει ότι μπορείς να διαχωρίσεις διάφορους χρήστες και να ελέγξεις τη συμπεριφορά τους. Είναι επίσης πολύ ενδιαφέρον να ελέγξεις το segmentation των χρηστών ανά πηγή.
To Shopping Behavior Analysis από το Google Analytics, θα σου επιτρέψει να βελτιώσεις την εμπειρία των χρηστών, από την πηγή μέχρι και την ολοκλήρωση της αγοράς.
Το εργαλείο αυτό είναι εύκολο στη χρήση, παρέχει πολύτιμα insights και σου δίνει τη δυνατότητα να εντοπίσεις μερικά από τα σημαντικότερα προβλήματα που ενδέχεται να έχει το site σου.
Πρέπει να έχεις πάντα στο μυαλό σου ότι η αγοραστική συμπεριφορά, επηρεάζεται αρκετά από την εποχή και τους μήνες του χρόνου.
Για παράδειγμα, θα ήταν λάθος να συγκρίνεις ένα μήνα που περιέχει Black Friday προσφορές, με ένα μήνα όπου φημίζεται για τις μειωμένες πωλήσεις, όπως ο Σεπτέμβριος.
7. Βελτίωσε τα Conversions Αξιοποιώντας τα Landing Pages Reports
Είναι πολύ σημαντικό να χρησιμοποιείς την αναφορά των Landing Pages, καθώς σου δείχνει πρωτίστως ποιες σελίδες καλωσορίζουν τους επισκέπτες σου.
Ακόμα και αν η αρχική σου σελίδα είναι μοντέρνα, αισθητικά άψογη και pixel-perfect σχεδιασμένη, αν οι χρήστες κάνουν land για πρώτη φορά στο blog, αυτό σημαίνει ότι πρέπει να επωφεληθείς από αυτό και να εφαρμόσεις μια στρατηγική marketing βασισμένη σε αυτό που παρατηρούν, όταν φτάσουν εκεί.
Επίσης, θα πρέπει να γνωρίζεις αναλυτικά την απόδοση κάθε landing page που έχεις στο site σου.
Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο to Landing Pages report μπορεί να φανεί τόσο χρήσιμη.
Θα σου δώσει πληροφορίες σχετικά με ποιες σελίδες είναι επιτυχείς, δίνοντάς σου την ευκαιρία να εφαρμόσεις τις τακτικές που αποδίδουν σε αυτές τις σελίδες και στις υπόλοιπες.
Ας υποθέσουμε ότι έχεις ένα blog. Αν εφαρμόσεις ένα φίλτρο, θα μπορείς να δεις τις αναρτήσεις που προσελκύουν την περισσότερη επισκεψιμότητα στο site σου.
Θα μπορείς επίσης να μάθεις ακριβώς ποια άρθρα κινούν την περιέργεια στους χρήστες.
Μπορείς επίσης να χρησιμοποιήσεις custom segments για να φιλτράρεις το συνολικό traffic και να μάθεις πόσα άτομα προέρχονται από social media.
Αυτό μπορεί να σε βοηθήσει να κρίνεις την social media στρατηγική σου, καθώς και ποια άρθρα του blog σου είναι πιο ελκυστικά για τους χρήστες των social media.
8. Αναζήτησε Ευκαιρίες για Νέα Conversions στα PPC Data
Το Google AdWords μπορεί να προσφέρει πολλές πολύτιμες πληροφορίες, αρκεί να δώσεις την απαραίτητη προσοχή.
Τα PPC data μπορούν να σε βοηθήσουν στη δημιουργία μιας καλύτερης στρατηγικής SEO για να βελτιώσεις τα conversions και άλλα σημαντικά metrics.
Εάν τραβήξεις τα keywords data από το AdWords, μπορείς να κάνεις μια απλή συσχέτιση με τις best-performing σελίδες σου, στο Google Analytics.
Με αυτό τον τρόπο θα μπορείς να βελτιστοποιήσεις πιο αποτελεσματικά το copywrite των κειμένων σου και αυξάνοντας metrics όπως το quality score.
Η διαδικασία δεν είναι τόσο επίπονη. Είναι περισσότερο μια τεχνική που πρέπει να βεβαιωθείς ότι θα εκτελεστεί σωστά. Διαφορετικά, ενδέχεται να μην έχεις σχετικά αποτελέσματα.
Ακολούθησε τα 3 βήματα:
- Τράβηξε τα PPC data (search terms) για να εντοπίσεις τις best-performing landing pages
- Σύγκρινε τα δεδομένα από το Search Console με αυτά του PPC
- Σχεδίασε και εφάρμοσε τη στρατηγική SEO
To paid traffic περιέχει πάντα σημαντικές πληροφορίες, όπως το να δεις ποιες λέξεις-κλειδιά έχουν το μεγαλύτερο CTR, conversion rate και value για εσένα.
Αναζήτησε τις λέξεις-κλειδιά που είναι οι πιο ακριβές και έχουν το χαμηλότερο CTR. Θα πρέπει να προσέξεις ώστε να βελτιστοποιήσεις το περιεχόμενο του site σου και για όσες λέξεις-κλειδιά έχουν χαμηλή-μέση αξία και υψηλό CTR.
Εάν μεταβείς στο Acquisition > AdWords, στην πλατφόρμα του Analytics, θα βρεις αρκετές πληροφορίες σχετικά με τις paid καμπάνιες, τις λέξεις-κλειδιά κ.ο.κ.
Takeaway!
Αυτό το άρθρο δεν προορίζεται ως ένας οδηγός του Google Analytics για beginners, ούτε προσπαθεί να σου δείξει τις δυνατότητες του Google Analytics ως εργαλείο.
Στην πραγματικότητα, περιγράφει ορισμένες βέλτιστες πρακτικές και συμβουλές πάνω στο Google Analytics για να βελτιώσεις αποτελεσματικά και ορατά τα conversion rates σου.
Ίσως έχεις παρατηρήσει ότι το Google Analytics δεν είναι από τα πιο user friendly εργαλεία, παρόλο που μπορεί να σου προσφέρει πολύτιμα δεδομένα.
Εάν βρεθείς σε δύσκολη κατάσταση ή κολλήσεις σε κάποιο βήμα που αναγράφεται παραπάνω, άσε το σχόλιο σου και θα απαντήσω άμεσα.
Good luck!