Για αυτούς που δίνουν μεγάλη προσοχή στην επισκεψιμότητα του site τους -όπως εμείς-, δεν υπάρχει τίποτα πιο ενοχλητικό από το να βλέπουν το Session Duration στις σελίδες τους να πλησιάζει το 0.
Το πρόβλημα γίνεται ακόμα χειρότερο όταν βρίσκεσαι σε redesign mode, πραγματοποιώντας δομικές αλλαγές στις σελίδες σου και θες να διαπιστώσεις αν οι αλλαγές αυτές κάνουν τους χρήστες να μείνουν παραπάνω χρόνο στο site σου. Totally blind!
Έχουμε αναφερθεί εκτενώς στο γεγονός ότι το Google Analytics δεν μπορεί να μετρήσει το χρόνο παραμονής ενός χρήστη, στην τελευταία σελίδα μιας επίσκεψης, ακόμη και αν παραμείνει εκεί για περισσότερο από 5 λεπτά. Αν ο χρήστης αυτός δεν κάνει click σε μια άλλη σελίδα ή αν δεν εκτελέσει μια ενέργεια, η συνεδρία του καταγράφεται ως μηδενική (0 δευτερόλεπτα).
Αρκετοί experts έχουν προτείνει μεθόδους για να μετρήσουν τον πραγματικό χρόνο παραμονής σε μια σελίδα, με τους περισσότερους από αυτούς να προσπαθούν να δώσουν απαντήσεις σε ερωτήματα όπως “έκαναν οι χρήστες scroll up ή scroll down;” ή “διάβασαν το περιεχόμενο μέχρι το τέλος;” και κατέγραφαν το χρόνο σε δευτερόλεπτα.
Μετά από πολλές σειρές δοκιμών και brainstorming, προέκυψε ότι το ζητούμενο ήταν ένα Audience – Βehavior – Engagement report, δηλαδή, μια απλή μέτρηση των sessions σε ένα ιστόγραμμα. Όμως υπάρχει μια καλύτερη και πιο απλή λύση.
Αντί να παρακολουθήσουμε τον πραγματικό χρόνο παραμονής σε μια σελίδα και στη συνέχεια να ασχοληθούμε με τα δεδομένα για να φτιάξουμε ένα ιστόγραμμα, σκεφτήκαμε να συνδέσουμε όλα τα groups του ιστογράμματος μαζί. Το αποτέλεσμα μας επέτρεψε να δημιουργήσουμε εύκολα ένα visualization report για να μετρήσουμε το χρόνο που σπαταλούν οι χρήστες στις landing pages μας ακόμα και αν κάνουν bounce.
Και επειδή οι tech-oriented marketers κυριαρχούν στο digital marketing, το hack αυτό απαιτεί χρήση κώδικα javascript, που θα πρέπει να τοποθετήσεις ακριβώς πριν το </head> tag:
<script type="text/javascript"> function timer11(){ga('send', 'event', 'TimeOnPage', '1', '11-30 seconds', { 'nonInteraction': 1 });} function timer31(){ga('send', 'event', 'TimeOnPage', '2', '31-60 seconds', { 'nonInteraction': 1 });} function timer61(){ga('send', 'event', 'TimeOnPage', '3', '61-180 seconds', { 'nonInteraction': 1 });} function timer181(){ga('send', 'event', 'TimeOnPage', '4', '181-600 seconds', { 'nonInteraction': 1 });} function timer601(){ga('send', 'event', 'TimeOnPage', '5', '601-1800 seconds', { 'nonInteraction': 1 });} function timer1801(){ga('send', 'event', 'TimeOnPage', '6', '1801+ seconds', { 'nonInteraction': 1 });} ga('send', 'event', 'TimeOnPage', '0', '0-10 seconds', { 'nonInteraction': 1 }); setTimeout(timer11,11000); setTimeout(timer31,31000); setTimeout(timer61,61000); setTimeout(timer181,181000); setTimeout(timer601,601000); setTimeout(timer1801,1801000); </script> </head>
Αυτό που κάνει ο παραπάνω κώδικας, είναι να σετάρει μια σειρά από timers που ενεργοποιούνται μετά από μια χρονική περίοδο και όταν το κάνουν, ενεργοποιούν ένα non-interaction event στο Google Analytics. Τα events χρησιμοποιούν μια κατηγορία ‘TimeOnPage’ και ένα Action step από 0 έως 6, ανάλογα με το χρόνο που αφιερώνει ο χρήστης σε μια σελίδα.
Στη συνέχεια, συμπληρώσαμε τα Event Labels με τα πραγματικά group labels που θέλαμε να εμφανίζονται στα reports μας (0-10 seconds, 11-30 seconds, 31-60 seconds κλπ).
Όλα τα sessions θα πρέπει να ενεργοποιούν το πρώτο event (0-10 seconds) και στη συνέχεια θα πρέπει να συνεχίσουν να ενεργοποιούν κάθε νέο level μέχρι να αποχωρήσει ο χρήστης από τη σελίδα.
Το αποτέλεσμα είναι μια απλή καταμέτρηση του αριθμού των sessions που παρέμειναν στο χρονικό διάστημα κάθε κατηγορίας. Θυμίζει ελάχιστα το Behavior report, αλλά η πληροφορία που θα πάρεις με αυτό το hack έχει πολύ μεγαλύτερη αξία από αυτή που φαντάζεσαι.
Καλές μετρήσεις!