Είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα και συνηθισμένη ερώτηση σχετικά με τις διαφορές μεταξύ των δεδομένων από το Google Analytics 4 και το Google Search Console.
Και τα δύο είναι προϊόντα της Google, επομένως θα μπορούσαμε να υποθέσουμε ότι τα δεδομένα θα ταίριαζαν μεταξύ τους. Ωστόσο, δεν ταιριάζουν, και για πολύ καλούς λόγους.
Ας ρίξουμε μια ματιά στις διαφορές μεταξύ των δύο.
Traffic Mediums
Το GA4 μετρά τις αλληλεπιδράσεις των χρηστών με ένα website ή application. Είναι ιδιαίτερα προσαρμόσιμο και μπορεί ακόμη και να δεχτεί data inputs.
Το Google Search Console παρέχει μια επισκόπηση του performance ενός website στο Google Search.
Αυτό σημαίνει ότι το Google Analytics 4 μετρά την επισκεψιμότητα από όλους τους τύπους πηγών, συμπεριλαμβανομένων search καμπανιών, email newsletter, display ads και direct visits.
Το Google Search Console έχει πολύ πιο περιορισμένο πεδίο εφαρμογής, καθώς αναφέρει μόνο την επισκεψιμότητα στο Google Search.
Organic Sources
Μια άλλη βασική διαφορά που πρέπει να θυμάσαι είναι ότι κατά το reporting της οργανικής επισκεψιμότητας, το Google Analytics θα εξετάσει όλες τις πηγές που έχουν επισημανθεί ως «Organic Search», οι οποίες περιλαμβάνουν άλλες μηχανές αναζήτησης όπως η Bing, η DuckDuckGo και η Yandex.
Αυτό σημαίνει ότι εκτός εάν ρυθμίσεις το Google Analytics 4 να φιλτράρει τις οργανικές πηγές αναζήτησης μόνο στην Google, θα δείς πολύ διαφορετικούς αριθμούς μεταξύ των δύο πλατφορμών.
Clicks & Sessions
Οι δύο πιο συγκρίσιμες μετρήσεις είναι τα «Sessions» του Google Analytics 4 και τα «Clicks» του Google Search Console. Ωστόσο, δεν είναι πανομοιότυπες μετρήσεις.
Ένα «session» στο GA4 μετριέται όταν ένας χρήστης είτε ανοίγει τo site ή το app σου προβάλλει μια σελίδα του website σου. Ένα session, από προεπιλογή, διαρκεί μόνο 30 λεπτά, αν και αυτό μπορεί να τροποποιηθεί μέσω των settings του GA4.
Ένα «click» στο Google Search Console μετριέται όταν ένας χρήστης κάνει κλικ σε έναν σύνδεσμο που εμφανίζεται στο Google Search (σε web, images ή video, συμπεριλαμβανομένων των News και Discover).
Οι λόγοι για μεγαλύτερα GSC Clicks από GA4 Sessions
Όπως μπορείς να φανταστείς, αυτές οι μικρές αλλά κρίσιμες διαφορές στους τεχνικούς τρόπους με τους οποίους καταμετρώνται αυτές οι δύο μετρήσεις μπορούν να έχουν σημαντικό αντίκτυπο στους τελικούς όγκους που αναφέρονται.
Υπάρχουν και άλλοι λόγοι που μπορούν να επηρεάσουν τους τελικούς αριθμούς.
Συνήθως, βλέπουμε τα “clicks” του Google Search Console να είναι υψηλότερα από τα οργανικά “sessions” του Google Analytics από την Google.
Ας υποθέσουμε ότι ένας χρήστης κάνει κλικ σε μια οργανικό αποτέλεσμα στο Google Search και καταλήγει στο website. Τι θα καταγραφόταν σε διαφορετικά σενάρια;
Cookies
Αυτός είναι ένας παράγοντας διαφοροποίησης που γίνεται ολοένα και πιο εμφανής καθώς αλλάζει το policy που αφορά τα cookies και το privacy.
Το GA4 απαιτεί την αποδοχή των cookies για την παρακολούθηση της αλληλεπίδρασης ενός χρήστη με ένα website, ενώ το GSC δεν το κάνει.
Αυτό σημαίνει ότι ένας χρήστης μπορεί να κάνει κλικ σε ένα οργανικό αποτέλεσμα, το οποίο καταγράφεται ως “click” στο Google Search Console, να φτάσει στο website, αλλά να μην αποδεχτεί cookies. Αυτό σημαίνει ότι θα υπάρχει ένα κλικ που θα έχει καταχωρηθεί στο Google Search Console, αλλά κανένα session δεν θα έχει καταχωρηθεί στο Google Analytics 4.
Javascript
Το GA4 δεν θα λειτουργήσει εάν η JavaScript είναι αποκλεισμένη στο website, ενώ το GSC δεν βασίζεται στον κώδικα του website για την παρακολούθηση των clicks, αλλά βασίζεται σε δεδομένα από την πλευρά της μηχανής αναζήτησης. Επομένως, θα συνεχίσει να καταγράφει clicks.
Εάν η JavaScript είναι αποκλεισμένη με κάποιο τρόπο, αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα και πάλι την καταγραφή ενός click στο Google Search Console, αλλά κανενός session στο Google Analytics 4.
AdBlockers
Εάν ο χρήστης χρησιμοποιεί έναν AdBlocker, αυτό μπορεί κάλλιστα να απενεργοποιήσει το Google Analytics 4, εμποδίζοντας την καταγραφή του session.
Ωστόσο, επειδή το Google Search Console δεν επηρεάζεται από τα προγράμματα αποκλεισμού διαφημίσεων, θα εξακολουθεί να καταγράφει το click.
Tracking Code
Το Google Analytics 4 παρακολουθεί μόνο σελίδες που έχουν εγκατεστημένο τον κώδικα παρακολούθησης GA4.
Εάν η διεύθυνση URL στην οποία κάνει κλικ ο χρήστης από τα αποτελέσματα του Google Search δεν περιέχει τον κώδικα παρακολούθησης, το Google Search Console θα καταγράψει το click, αλλά το Google Analytics δεν θα καταγράψει το session.
Filters & Segments
Το GA4 επιτρέπει το filtering και το segmentation, τα οποία μπορούν να αποκλείσουν ορισμένες επισκέψεις ή να τις αναταξινομήσουν ως προερχόμενες από άλλα source mediums.
Το Google Search Console δεν το επιτρέπει αυτό. Αυτό σημαίνει ότι εάν ο χρήστης κάνει κλικ σε ένα URL και εμφανίσει κάποια συμπεριφορά που τον “παγιδεύει” σε ένα φίλτρο, τότε το Google Analytics ενδέχεται να μην καταμετρήσει αυτό το session ή μπορεί να το αναταξινομήσει ως προερχόμενο από πηγή διαφορετική από την Google.
Σε αυτήν την περίπτωση, το Google Search Console θα καταγράψει το κλικ, αλλά το Google Analytics 4 ενδέχεται να μην καταγράψει το session ή μπορεί να το καταχωρίσει ως διαφορετικό source ή medium.
Ομοίως, εάν το GA4 account σου έχει ρυθμισμένα segments και αυτά δεν λειτουργούν σωστά κατά τη διαδικασία του reporting, ενδέχεται να διαπιστώσεις ότι κάνεις report μόνο ένα υποσύνολο των οργανικών δεδομένων, ακόμη και αν τα πλήρη δεδομένα έχουν καταγραφεί σωστά από το Google Analytics 4.
Γιατί τα GA4 μπορεί να καταγράφουν περισσότερα sessions από τα clicks του GSC
Ακολουθεί η μετάφραση του κειμένου στα ελληνικά, διατηρώντας την αρχική δομή και την τεχνική ορολογία:
Στη δική σου περίπτωση, αναφέρεις ότι έχεις παρατηρήσει μια απότομη αύξηση στην επισκεψιμότητα από οργανική αναζήτηση μόνο στην αρχική σου σελίδα, για παράδειγμα. Ας εξετάσουμε μερικούς από τους πιθανούς λόγους που μπορεί να συμβαίνει αυτό.
Semantics
Θέλoυμε να ξεκινήσουμε εξετάζοντας τις τεχνικές λεπτομέρειες. Δεν έχεις προσδιορίσει ποιο metric χρησιμοποιείς για να ορίσεις την “επισκεψιμότητα” (traffic) στα Google Analytics 4.
Για παράδειγμα, εάν χρησιμοποιείς “page views”, τότε αυτό δεν θα ήταν ένα στενά συγκρίσιμο metric με τα “clicks” του Google Search Console, καθώς μπορεί να υπάρχουν πολλαπλά page views ανά session.
Ωστόσο, εάν εξετάζεις τα “sessions”, αυτό είναι πιο συγκρίσιμο.
Επίσης, δεν έχεις προσδιορίσει εάν έχεις εφαρμόσει φίλτρο για να εξετάσεις μόνο την Google ως πηγή της οργανικής επισκεψιμότητας, ή εάν ενδέχεται να συμπεριλαμβάνεις και άλλες μηχανές αναζήτησης ως πηγές.
Αυτό θα σήμαινε ότι πιθανότατα λαμβάνεις πολύ υψηλότερα sessions στα Google Analytics, καθώς το Google Search Console καταγράφει μόνο τα clicks από την Google.
Προβλήματα στο Tracking
Θα ξεκινούσαμε εξετάζοντας τον τρόπο με τον οποίο έχει ρυθμιστεί το tracking στο website σου. Θα μπορούσες να έχεις ρυθμίσει λανθασμένα το cross-domain tracking, ή να υπάρχει κάτι που προκαλεί τη διπλή ενεργοποίηση (fire twice) του tracking code σου, μόνο στην αρχική σελίδα.
Αυτό θα μπορούσε να προκαλέσει την καταγραφή διογκωμένων sessions στον λογαριασμό σου στο GA 4.
Πολλαπλά Domains
Ο τρόπος με τον οποίο έχεις ρυθμίσει τα properties σου στα Google Analytics 4 μπορεί να διαφέρει αρκετά από τον λογαριασμό σου στο Google Search Console.
Στα GA4, είναι δυνατόν να συνδυάσεις πολλαπλά domains κάτω από ένα view, ενώ στο GSC, αυτό δεν είναι εφικτό.
Έτσι, για παράδειγμα, εάν έχεις ένα brand με πολλαπλά ccTLDs όπως example.com, example.fr, example.co.uk, τότε θα τα έχεις ορίσει ως ξεχωριστά properties στο Google Search Console.
Στα Google Analytics 4, ωστόσο, είναι δυνατόν να συνδυάσεις όλα αυτά τα websites για να εμφανίσεις τη συνολική επισκεψιμότητα του brand.
Μπορεί να μην είναι προφανές με την πρώτη ματιά όταν εξετάζεις την επισκεψιμότητα της αρχικής σου σελίδας, καθώς πιθανότατα θα βλέπεις μόνο μία γραμμή με το “/” ως το αναφερόμενο URL.
Όταν προσθέσεις το “hostname” ως μια επιπλέον στήλη σε αυτά τα reports, θα σου εμφανιστεί μια ανάλυση της αρχικής σελίδας κάθε ccTLD ξεχωριστά, αντί για μια συνδυασμένη γραμμή για την αρχική σελίδα.
Σε αυτή την περίπτωση, μπορεί να εξετάζεις τον λογαριασμό του Google Search Console για ένα από τα ccTLDs σας, π.χ., το example.com, ενώ όταν κοιτάς την επισκεψιμότητα στα Google Analytics 4, μπορεί να βλέπεις μια γραμμή που αναλύει τη συνδυασμένη επισκεψιμότητα των αρχικών σελίδων όλων των ccTLDs.
Διάρκεια ενός τυπικού session
Το Google Search Console καταγράφει clicks από το Google Search. Δεν προχωρά πολύ πέρα από αυτό το αρχικό ταξίδι από τα SERP στο website. Ως εκ τούτου, στην πραγματικότητα αναφέρει πώς οι χρήστες έφτασαν στo website σου από μια οργανική αναζήτηση.
Τα Google Analytics 4 εξετάζουν ΚΑΙ τη συμπεριφορά του χρήστη στο website σου. Αυτό σημαίνει ότι θα συνεχίσουν να παρακολουθούν έναν χρήστη καθώς πλοηγείται στο site.
Όπως αναφέρθηκε, by default, τα Google Analytics 4 θα καταγράφουν ένα session μόνο για 30 λεπτά, εκτός εάν συμβεί άλλη αλληλεπίδραση.
Εάν ένας χρήστης πλοηγήθηκε στο site σου, έφτασε στην αρχική σελίδα και στη συνέχεια απάντησε σε ένα τηλεφώνημα για μία ώρα, μπορεί να εμφανιστεί ως αδρανής στην αρχική σου σελίδα για 30 λεπτά.
Στη συνέχεια, όταν επιστρέψει στον υπολογιστή του και πλοηγηθεί από την αρχική σελίδα σε μια άλλη, αυτό θα μετρήσει ως ένα δεύτερο session που ξεκινά.
Είναι πολύ πιθανό σε αυτό το σενάριο το δεύτερο session να αποδοθεί σε direct/none, αλλά μπορεί να υπάρχουν περιπτώσεις όπου τα Google Analytics 4 είναι σε θέση να αναγνωρίσουν την προηγούμενη πηγή (referral source).
Ωστόσο, είναι απίθανο αυτό να προκαλέσει την απότομη αύξηση στην οργανική επισκεψιμότητα που έχεις παρατηρήσει στην αρχική σου σελίδα.
Bots που μιμούνται την Google
Μπορεί κάλλιστα τα Google Analytics 4 να αναγκάζονται να ταξινομούν λανθασμένα την επισκεψιμότητα της landing page ως προερχόμενη από οργανική πηγή αναζήτησης, λόγω bot traffic που παραποιεί (spoofing) τις πληροφορίες παραπομπής (referral information) μιας μηχανής αναζήτησης.
Το Google Search Console είναι καλύτερο στο φιλτράρισμα αυτής της ψεύτικης επισκεψιμότητας λόγω του τρόπου με τον οποίο καταγράφει τις αλληλεπιδράσεις από το Google Search σε ένα website.
Εάν υπάρχει μια έξαρση από bots που επισκέπτονται την αρχική σου σελίδα με αυτό το ψεύτικο Google referrer, μπορεί να καταμετρηθούν λανθασμένα sessions από τα Google Analytics 4 ως γνήσιοι επισκέπτες από τo Google Search.
Λάθος ταξινομημένα UTMs
Το tracking με UTMs χρησιμοποιείται συχνά στο digital marketing για την ακριβέστερη απόδοση επισκέψεων, τζίρου και άλλων μετρήσεων σε διαφορετικές μεταξύ τους καμπάνιες.
Δίνει τη δυνατότητα στους marketers να καθορίσουν το μέσο (medium), το source (πηγή) και την καμπάνια από την οποία προήλθε η επισκεψιμότητα εάν έκαναν κλικ στη διαφήμισή τους. Ωστόσο, συμβαίνουν λάθη και αρκετά συχνά, τα UTM ρυθμίζονται λανθασμένα, γεγονός που μεταβάλλει αμετάκλητα το attribution της επισκεψιμότητας.
Σε αυτήν την περίπτωση, εάν ένα μέλος της ομάδας σου δοκίμαζε μια νέα καμπάνια ή ίσως χρησιμοποιούσε ένα UTM ως μέρος ενός split test, ενδέχεται να είχε ορίσει λανθασμένα ως “organic” το medium αντί της σωστής τιμής.
Ως εκ τούτου, όταν ένας χρήστης κάνει κλικ στη διαφήμιση ή συμμετέχει στο split test, η επίσκεψή του ενδέχεται να αποδοθεί λανθασμένα ως οργανική αντί για τη σωστή πηγή.
Τα UTM δεν επηρεάζουν το Google Search Console με αυτόν τον τρόπο, επομένως η επισκεψιμότητα που αποδίδεται λανθασμένα στο Google Analytics 4 δεν θα καταγραφεί στο Google Search Console ως οργανικό κλικ.
Συνοψίζοντας
Υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους το Google Analytics 4 μπορεί να αναφέρει διαφορετικό όγκο sessions από ό,τι το Google Search Console αναφέρει τα κλικ.
Όταν χρησιμοποιείς αυτές τις δύο πηγές δεδομένων, είναι καλύτερο να αναγνωρίζεις ότι αναφέρουν παρόμοιες αλλά όχι ακριβώς τις ίδιες μετρήσεις.
Είναι επίσης συνετό να αναγνωρίζεις ότι το Google Analytics 4 μπορεί να δεχθεί σημαντικό customization, αλλά τα ακατάλληλα settings μπορούν να οδηγήσουν σε αποκλίσεις δεδομένων.
Είναι καλύτερο να χρησιμοποιείς αυτά τα δύο εργαλεία σε συνδυασμό για το SEO reporting, για να έχεις την ευρύτερη δυνατή εικόνα της απόδοσης της οργανικής αναζήτησης.
![[Podcast] Mike Konstantoulakis: Data-Driven Οργανισμοί, AI & Data, Attribution & MMMs, Data Silos Mike Konstantoulakis: Data-Driven Οργανισμοί, AI & Data, Attribution & MMMs, Data Silos, Εκπαίδευση](https://www.grow-digital.gr/wp-content/uploads/mike-konstantoulakis-data-driven-organismoi-ai-attribution-mms-data-silos-218x150.webp)
![[Podcast] Υπάρχει το τέλειο Attribution Model; [Podcast] Υπάρχει το τέλειο Attribution Model;](https://www.grow-digital.gr/wp-content/uploads/podcast-iparxei-to-teleio-attribution-model-218x150.webp)

![[Podcast] Η Black Friday έρχεται και τρέχουμε να σωθούμε [Podcast] Η Black Friday έρχεται και τρέχουμε να σωθούμε](https://www.grow-digital.gr/wp-content/uploads/Top-5-episodes-q125-218x150.webp)















![[Podcast] Mike Konstantoulakis: Data-Driven Οργανισμοί, AI & Data, Attribution & MMMs, Data Silos Mike Konstantoulakis: Data-Driven Οργανισμοί, AI & Data, Attribution & MMMs, Data Silos, Εκπαίδευση](https://www.grow-digital.gr/wp-content/uploads/mike-konstantoulakis-data-driven-organismoi-ai-attribution-mms-data-silos-324x160.webp)
![[Podcast] Υπάρχει το τέλειο Attribution Model; [Podcast] Υπάρχει το τέλειο Attribution Model;](https://www.grow-digital.gr/wp-content/uploads/podcast-iparxei-to-teleio-attribution-model-324x160.webp)
