Με την οικονομία να βρίσκεται σε αναταραχή και τους ανθρώπους να μένουν σπίτι, η συμπεριφορά στο πώς αναζητούν οι χρήστες έχει επηρεαστεί σε μεγάλο βαθμό.
Υπάρχει όμως ουσιαστική αλλαγή στη κατανομή των αναζητήσεων από mobile συσκευές σε desktop;
Αυξάνονται πραγματικά οι αναζητήσεις τις βραδινές ώρες;
Έχει αρχίσει να εξαφανίζεται η διαφορά σε όγκο αναζητήσεων ανάμεσα στις καθημερινές;
Και το πιο σημαντικό: πώς αυτό επηρεάζει τον Google Ads λογαριασμό σου;
Την απάντηση σε όλα τα παραπάνω δίνει ένα script δημιουργημένο από τον Martin Röttgerding που δημοσιεύτηκε πρόσφατα στη σελίδα του SearchEngineLand.
Το script αυτό δημιουργεί ορισμένα charts, δίνοντας τη δυνατότητα να εντοπίσεις αλλαγές στο search behavior με εύκολο τρόπο. Συνδυάζει τα ποσοστά των clicks και των conversions σε σύγκριση με:
- devices
- weekdays
- hour of the day
Στο default mode, συγκρίνει το Φεβρουάριο με τις 4 προηγούμενες εβδομάδες. Το αποτέλεσμα είναι ένα Google Spreadsheet που μοιάζει κάπως έτσι:
Το script αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί είτε σε ένα Google Ads account είτε σε ένα MCC. Αν χρησιμοποιήσεις αυτό το script σε MCC επίπεδο, το spreadhseet θα περιέχει ένα sheet ανά account.
Πώς να χρησιμοποιήσεις το script
Κάνε copy τον κώδικα από εδώ, και πρόσθεσέ τον ως new script στο λογαριασμό σου και στη συνέχεια κάνε run. Αυτόματα θα ανιχνεύσει εάν τρέχει σε MCC account ή όχι. Δεν χρειάζεται κάποια άλλη παραμετροποίηση.
Πώς να πάς πέρα από την κρίση: Δυνατότητες configuration
Το script αυτό για να τρέξει δεν χρειάζεται κάποια διαμόρφωση ρυθμίσεων. Ωστόσο, μπορείς να αλλάξεις κάποια πράγματα στον κώδικα για να αναλύσεις περισσότερες παραμέτρους. Όλες οι επιλογές διαμόρφωσης βρίσκονται στην αρχή του script μαζί με το documentation (συμπεριλαμβανομένων και παραδειγμάτων).
Παρόλο που το script δημιουργήθηκε για να αναλύσει τον αντίκτυπο της κρίσης του Covid-19, αποτελεί βασικά ένα εργαλείο σύγκρισης διαφορετικών περιόδων. Επομένως, μπορείς να αλλάξεις τη ρύθμιση των περιόδων για να εκτελέσεις ανάλυση σε διαφορετικές περιόδους όπως:
- Πάσχα vs Χριστούγεννα
- Άνοιξη vs Καλοκαίρι
- Χειμώνα vs Φθινόπωρο
- Μπορείς ακόμη και να μη συγκρίνεις, αλλά να αναλύσεις μια μοναδική περίοδο
Οι ρυθμίσεις στα adNetworkTypes σου επιτρέπουν να περιορίσεις την ανάλυση σε συγκεκριμένα δίκτυα, όπως Google Search ή Youtube.
Αν δεν θέλεις και τα τρία γραφήματα για τα devices, weekday, ή hour of the day, μπορείς να αλλάξεις τα rowDimensions settings. Εκτός από τα clicks και τα conversions, μπορείς επίσης να ορίσεις το script να εμφανίσει impressions, cost, και conversion value χρησιμοποιώντας τα metricNames settings. Η χρήση λιγότερων charts επιταχύνει το script.
Υπάρχουν ακόμη περισσότερες ρυθμίσεις:
- accountLabelName: Χρησιμοποίησε αυτή τη ρύθμιση αν θέλεις να βάλεις συγκεκριμένα labeled accounts στη διαδικασία.
- maxAccounts: άλλαξε τη ρύθμιση για να βάλεις στη διαδικασία λιγότερα ή περισσότερα accounts. Το script μπορεί να χειριστεί περισσότερα από 50, αλλά timeouts μπορούν να συμβούν όταν τα αποτελέσματα εμφανίζονται στο spreadsheet.
- spreadsheetName: πώς θα αποκαλείς το spreadsheet.
- viewerEmails και editorEmails: Χρησιμοποίησέ τα για να κάνεις assign viewer ή editor permissions για το spreadsheet.
- anonymizeAccountNames: εάν αυτό είναι ενεργό, τα accounts θα αριθμηθούν (σε περίπτωση που θες να κάνεις share ή να παρουσιάσεις ανώνυμα αποτελέσματα).
Συνοψίζοντας
Μερικά από τα ευρήματα που μοιράζεται ο δημιουργός του script, είναι τα εξής:
- Η επισκεψιμότητα και η κατανομή των conversions δεν άλλαξε δραματικά
- Τα μικρότερα accounts είχαν μεγαλύτερες διακυμάνσεις με περισσότερη επισκεψιμότητα
- Τα περισσότερα accounts ήταν σχετικά σταθερά
- Αλλαγές παρουσιάστηκαν στον όγκο των conversions και στο conversion rate