Ίσως ο τίτλος σε έβαλε σε σκέψεις όπως εμένα. Αλήθεια εσύ πόσα newsletter στα οποία έχεις κάνει subscribe “ανοίγεις” καθημερινά;
Οι πελάτες-καταναλωτές προτιμούν να επικοινωνούν με την επιχείρηση σου μέσω τηλεφώνου ή μέσω messaging apps;
Τα τελευταία χρόνια υπάρχει μεγάλη άνοδος στη χρήση των messaging apps όπως το Facebook Messenger.
Οι άνθρωποι επικοινωνούν σε καθημερινή βάση με τα αγαπημένα τους πρόσωπα μέσω Messenger. Αξίζει να αναφερθεί ότι πάνω από το 11% του ανθρώπινου πληθυσμού “ζει” μέσα στο Messenger.
Κατά την προσωπική μου άποψη το Messenger δεν είναι μόνο μέρος για να μιλήσει κάποιος με τους φίλους του και τα αγαπημένα του πρόσωπα, αλλά αποτελεί ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο στα χέρια των επιχειρήσεων και των Digital Marketers.
Πιστεύω επίσης ακράδαντα ότι σύντομα θα αντικαταστήσει το παραδοσιακό e-mail marketing.
Το Facebook Messenger ως εργαλείο marketing μπορεί να βοηθήσει κάθε Marketer που θέλει να:
- Aλληλεπιδράσει με τους πελάτες σε προσωπικό επίπεδο είτε με οργανικό τρόπο είτε μέσω advertisement.
- Να αυξήσει τα open rates και τα click-through rates των μηνυμάτων που θέλει να επικοινωνήσει (προσφορές, giveaways, συμμετοχή σε webinars κτλ.).
- Να δημιουργήσει warm leads μέσω στοχευμένων ερωτήσεων και lead magnets.
- Να βελτιώσει το customer service μέσω Messenger Bots.
- Να αυξήσει τα conversion rates και να μειώσει το κόστος για κάθε lead.
- Να αυξήσει την επισκεψιμότητα στο blog στέλνοντας σχετικά άρθρα μέσω Messenger bots με βάση τις προτιμήσεις των πελατών.
Χρήσιμα στατιστικά για το Facebook Messenger
- 3 δισεκατομμύρια ενεργοί χρήστες.
- 80% μέσος όρος open rates σε μηνύματα (33% για emails σύμφωνα με έρευνα του Ηubspot.
- 30% click-through rates (3% για emails σύμφωνα με έρευνα του chatfuel, της απόλυτης πλατφόρμας για δωρεάν κατασκευή messenger bots).
- 41% των marketers έχει δηλώσει ότι θα ενσωματώσουν Messenger Ads στις στρατηγικές τους (σύμφωνα με ετήσια έρευνα g του Social media examiner).
- 56% των ανθρώπων θα προτιμούσαν να στείλουν ένα μήνυμα σε επιχείρηση από το να καλέσουν (σύμφωνα με την έρευνα του Facebook IQ).
- 61% των ανθρώπων προτιμούν να λαμβάνουν προσωποποιημένα μηνύματα από επιχειρήσεις.
- 63% των ανθρώπων που λαμβάνουν προσωπικά μηνύματα από επιχειρήσεις σχηματίζουν μια καλύτερη άποψη για την επιχείρηση.
- 76% των ανθρώπων έχει δηλώσει ότι το messaging έχει βελτιώσει τις ζωές τους.
- Τελευταίο αλλά όχι σημαντικότερο, 1 στους 2 ανθρώπους είναι πρόθυμος να αγοράσει προϊόντα ή υπηρεσίες από επιχειρήσεις που μπορούν να επικοινωνήσουν μέσω messagingapps όπως το messenger. (Σύμφωνα με την έρευνα του Facebook IQ).
Σημαντικά στατιστικά για το Messenger καθ’όλη τη διάρκεια του customer journey
Consideration
- 35% των ανθρώπων κάνει ερωτήσεις σε επιχειρήσεις μέσω Messenger
- 33% των ανθρώπων ρωτά σχετικά με τις ώρες λειτουργίας και την τοποθεσία της επιχειρήσεις.
Conversion
- 34% των ανθρώπων κλείνει ραντεβού με τοπικές επιχειρήσεις μέσω messenger.
- 33% των ανθρώπων κάνει μια παραγγελία μέσω messenger.
Ελπίζω τα παραπάνω στατιστικά να μην σου προκάλεσαν πονοκέφαλο. Θέλω να πιστεύω ότι σε βοήθησαν για να πάρεις τις πρώτες αποφάσεις σχετικά με το Facebook Messenger και για να τρέξεις αποτελεσματικές καμπάνιες μέσω Messenger Ads.
Τι είναι τα Messenger Ads;
Μετά το άνοιγμα του messenger για τις επιχειρήσεις, το Facebook προχώρησε στο λανσάρισμα 3 νέων τύπων Ads στο messenger:
- Messenger Ads
- Click-to-messenger ads
- Sponsored Messages
Στην ουσία τα messenger ads είναι τύποι διαφημίσεων που ανοίγουν μέσα στο messenger όταν ο χρήστης πατήσει ένα call-to-action button.
Ποιοι είναι αυτοί οι 3 τύποι διαφημίσεων στο Messenger;
Οι νέοι τρεις τύποι διαφημίσεων στο στο Messenger είναι: Μessenger Ads,Sponsored Messages & Click-to-Messenger Ads.
- Messenger Ads: Όπως βλέπεις και στην εικόνα παραπάνω τα messenger ads εμφανίζονται στην αρχική σελίδα του messenger μαζί με τις υπόλοιπες συζητήσεις του κοινού που θες να στοχεύσεις. Τα messenger ads είναι κατάλληλα για να αυξήσεις το reach των ad campaigns σου.
- Click-to-messenger ads: Ο συγκεκριμένος τύπος εμφανίζεται κανονικά στο newsfeed των χρηστών καθώς και στο Instagram. Είναι κατάλληλος για να ενθαρρύνει συζητήσεις με υποψήφιους πελάτες σε προσωπικό επίπεδο στο Messenger και για να στέλνεις lead magnets μέσω Messenger αντί να οδηγείς τους υποψήφιους πελάτες σε landing pages.
- Sponsored Messages: Mέσω sponsored messages μπορείς να στείλεις προσωπικό μήνυμα σε χρήστες του Messenger που συνομίλησες μαζί τους στο παρελθόν (π.χ. άτομα που έκαναν κάποια ερώτηση στην σελίδα της επιχείρησης σου, ή πελάτες που συνομίλησαν μαζί σου μέσω της σελίδας της εταιρείας σου). Αποτελεί ιδανικό εργαλείο re-targeting.
Πως να δημιουργήσεις ένα Messenger Ad
Όπως ανέφερα και παραπάνω τα messenger ads είναι κατάλληλα για να αυξήσουν το reach των paid campaigns σου.
Ποια είναι τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσεις για τη δημιουργία ενός Messenger Ad;
- Από το Business Manager πατάς το κουμπί Create an Ad.
- Δώσε όνομα στην καμπάνια σου.
- Μετά θα πρέπει να διαλέξεις objective (traffic, conversions, app installs, reach, messages, brand awareness κτλ).
- Μετά πρέπει να επιλέξεις Edit placements εφόσον θες η διαφήμιση να παραδοθεί στην αρχική σελίδα του messenger των ατόμων που θέλεις να στοχεύσεις.
- Στη συνέχεια πρέπει να προσθέσεις το audience και το budget του campaign.
- Aφού κάνεις setup το audience και το budget πρέπει να δημιουργήσεις το περιεχόμενο της διαφήμισης, headlines, να προσθέσεις CTAbuttons. Το θετικό είναι ότι μπορείς να επιλέξεις video και carousel. To messenger λάνσαρε πρόσφατα video ads μέσα στο messenger.
- Tέλος, εφόσον κάνεις τον έλεγχο σου πατάς το placeorder για να δημοσιεύσεις το messenger ad.
Πώς να δημιουργήσεις ένα click-to-messenger ad
Αν θες να συνομιλήσεις με υποψήφιους πελάτες, να ενθαρρύνεις νέους πελάτες να κάνουν κάποια ερώτηση σχετικά με τα νέα προϊόντα ή υπηρεσίες ή να στείλεις lead magnets μέσα στο messenger αυτός ο τύπος διαφήμισης είναι για σένα.
Ποια είναι τα βήματα για να δημιουργήσεις ένα click-to-messenger ad;
- Από το Business Manager πατάς το κουμπί Create an Ad.
- Στο objective επιλέγεις messages.
- Στο Destination επιλέγεις click to messenger.
- Mετά επιλέγεις το audience και καθορίζεις το budget.
- Ξανά πάλι επιλέγεις headlines, cta buttons κτλ.
- Μετά πρέπει να επιλέξεις το περιεχόμενο του μηνύματος όταν οι χρήστες πατήσουν στο call-to-action της διαφήμισης σου. Το click-to messenger ads είναι ένας καλός τρόπος για να προωθήσεις το messenger bot της επιχείρησης σου.
- Τέλος, πατάς το place order για να δημοσιεύσεις το ad.
Πώς να δημιουργήσεις ένα sponsored message
Όπως ανέφερα παραπάνω τα sponsored messages είναι κατάλληλα για re-targeting. Ποια είναι τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσεις για τη δημιουργία ενός sponsored message;
- Από το Business Manager πατάς το κουμπί Create an Ad
- Στο objective επιλέγεις messages.
- Στο audience δημιουργείς ένα νέο custom audience, στην συνέχεια επιλέγεις το engagement και στην συνέχεια το Facebook page. Τέλος επιλέγεις τους ανθρώπους που έχουν στείλει μήνυμα στην σελίδα σου.
- Στο μενού των messages επιλέγεις το sponsored message και την σελίδα που θα στείλει το μήνυμα
- Στο placements επιλέγεις Automatic Placements
- Στο format επιλέγεις είτε text ή text+image
- Επιλέγεις ένα call-to-action button
- Tέλος κάνεις τον τελικό έλεγχο να δεις αν όλα είναι εντάξει και στη συνέχεια πατάς placeorder για να δημοσιεύσεις το sponsoredmessage σου.
Τώρα έχεις όλα όσα χρειάζεσαι για να σχεδιάσεις την πρώτη σου καμπάνια στο Messenger. Αν θέλεις να παρέχεις καινοτόμες υπηρεσίες για την επιχείρηση σου θα πρέπει επίσης να εντάξεις τα Messenger bots στην στρατηγική marketing της επιχείρησης σου.
Πρωτού όμως ξεκινήσεις τον σχεδιασμό ενός messenger bot μπορείς να διαβάσεις την συνέντευξη που είχα παραχωρήσει στο Γιώργο Χασιώτη σχετικά με τα οφέλη των chatbots για τις επιχειρήσεις.
Αναμένω τα σχόλια σου και τις προτάσεις σου σχετικά με τα Messenger Ads. Αν σου άρεσε αυτό το άρθρο μην ξεχάσεις να κάνεις share.
Θα χαρώ επίσης πολύ να μιλήσουμε για Messenger Ads και να μου πεις γεια στο Facebook | Instagram | LinkedIn.