Facebook Dynamic Ads: Οδηγός για e-commerce

Facebook Dynamic Ads: Οδηγός για e-commerce

Ποιες είναι οι προκλήσεις για τους διαχειριστές ενός e-shop; 

Η βασική πρόκληση είναι το scale-up. Πως μπορεί όμως να γίνει ένα πετυχημένο scale-up μέσω των Social Media; 

Υπάρχουν δύο τρόποι, o πρώτος τρόπος είναι η εξειδικευμένη στόχευση των κατάλληλων ανθρώπων που θα ενδιαφερθούν να αγοράσουν τα προϊόντα από ένα e-commerce κατάστημα και ο δεύτερος τρόπος είναι το cross-selling και up selling προϊόντων σε υπάρχοντες πελάτες μέσω της επαναστόχευσης (remarketing).  

Η επαναστόχευση ή αλλιώς remarketing είναι ένας από τους πιο αποδοτικούς τρόπους για την αύξηση των πωλήσεων ενός e-shop.

Tα Dynamic Ads του Facebook αποτελούν τον καλύτερο “σύμμαχο” για τους διαχειριστές ενός e-shop καθώς προσφέρουν δυναμικές επιλογές στόχευσης με σκοπό να βοηθήσουν από την μια τα e-shops να βρουν το κατάλληλο κοινό για τα προϊόντα τους κα από την άλλη να μπορούν να πουλήσουν πολλά περισσότερα προϊόντα σε υπάρχοντες πελάτες, αυξάνοντας με αυτόν τον τρόπο τους returning  και ευχαριστημένους πελάτες. 

Σε αυτό το άρθρο θα αναλύσουμε όλα όσα χρειάζεσαι για να κάνεις scale-up το e-shop σου μέσω των Facebook Dynamic Ads.

Τι είναι τα Facebook Dynamic Ads

Προτού όμως εξετάσουμε τι είναι τα Dynamic Ads θα ήθελα να θυμηθείς πόσες φορές έχεις δει διαφημίσεις στο Facebook ή στο Instagram feed σου που παρουσιάζουν προϊόντα που είχες δει σε κάποιο e-shop που επισκέφθηκες ή διαφημίσεις από άγνωστα e-shops με προϊόντα που είχες δει σε άλλα e-shops.

Τα Facebook Dynamic Ads σύμφωνα με το Facebook, βοηθούν τους Advertisers να δημιουργήσουν ad templates τα οποία χρησιμοποιούν αυτόματα τις φωτογραφίες και τις πληροφορίες των προϊόντων που επιθυμούν να διαφημίσουν στο Facebook & στο Instagram αντί να δημιουργούν ξεχωριστές διαφημίσεις για κάθε προϊόν που θέλουν να προωθήσουν.

Φαντάσου για παράδειγμα να θέλεις να προωθήσεις 100 διαφορετικά προϊόντα του e-shop σου χειροκίνητα. Θα ήταν μια αρκετά χρονοβόρα διαδικασία. 

Τα Facebook Dynamic Ads χρησιμοποιούν απλά το Product Catalog ενός e-shop και το Facebook Pixel με σκοπό να δημιουργήσουν αυτόματα personalized διαφημίσεις  για το κοινό που έχει εκφράσει ενδιαφέρον στα προϊόντα του e-shop.

Για την καλύτερη κατανόηση των Facebook Dynamic Ads θα χρησιμοποιήσουμε ένα παράδειγμα. Ας υποθέσουμε ότι διαχειρίζεσαι ένα e-shop που πουλάει accessories μόδας και θέλεις να στοχεύσεις άτομα που είδαν την τελευταία συλλογή βραχιολιών Χ. 

Οι χρήστες επισκέπτονται την σελίδα που εμπεριέχει την συλλογή βραχιολιών Χ τα προσθέτουν στο καλάθι τους αλλά δεν ολοκληρώνουν την αγορά τους. 

Εμείς έχουμε δημιουργήσει ένα Facebook Dynamic Ad το οποίο επαναστοχεύει τα άτομα που είδαν την σελίδα με την συλλογή βραχιολιών Χ. Όταν λοιπόν οι χρήστες ανοίξουν το Facebook θα δουν διαφήμιση που συμπεριλαμβάνει διάφορα βραχιόλια από την συλλογή Χ τόσο στο Facebook όσο και στο Instagram αν το έχουμε επιλέξει ως placement.

Τι χρειάζεσαι για να ξεκινήσεις με τα Facebook Dynamic Ads

  1. Facebook Pixel ή το SDK

Για να ξεκινήσεις με τα Facebook Dynamic Ads θα πρέπει αρχικά να εγκαταστήσεις είτε το Facebook Pixel στο website του e-shop σου ή το Facebook SDK στο mobile application του e-shop σου αν διαθέτεις. Για την εγκατάσταση του Facebook Pixel μπορείς να διαβάσεις τον αναλυτικό οδηγό εγκατάστασης από την ομάδα του Grow-digital. 

Ποια είναι τα κύρια events που απαιτούνται για τα Facebook Dynamic Ads; 

  • Το View Content που ενεργοποιείται όταν κάποιος χρήστης δει μια συγκεκριμένη σελίδα μέσα στο e-shop π.χ. τη σελίδα με τα ανοιξιάτικα φορέματα.
  • Το Add to Cart που ενεργοποιείται όταν κάποιος χρήστης προσθέσει ένα προϊόν στο καλάθι του π.χ. προσθέσει ένα ανοιξιάτικο φόρεμα.

Τέλος, το Purchase που ενεργοποιείται όταν κάποιος χρήστης ολοκληρώσει την αγορά του π.χ. όταν ο χρήστης αγοράσει το ανοιξιάτικο φόρεμα που πρόσθεσε στο καλάθι του.

Θα δούμε στην συνέχεια του άρθρου πως μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τα παραπάνω events για να επαναστοχεύσουμε αποτελεσματικά τους χρήστες που έχουν δει είτε κάποιο προϊόν στο e-shop μας ή έχουν προσθέσει κάποιο προϊόν στο καλάθι τους ή έχουν παραγγείλει κάποιο προϊόν.

Για να μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα Facebook Dynamic Ad θα πρέπει να έχουμε ανεβάσει το Product Catalog μας στο Facebook Business Manager. 

Tι είναι όμως το Product Catalog; To Product Catalog περιλαμβάνει πληροφορίες των εμπορευμάτων όπως για παράδειγμα την τιμή, φωτογραφίες και τις περιγραφές των προϊόντων ενός e-shop. 

Πώς όμως μπορείς να εγκαταστήσεις το Product Catalog στο Business Manager; Σε γλίτωσα από χρονοβόρο Google search βρίσκοντας τον οδηγό εγκατάστασης του Product Catalog που έχει δημιουργήσει το Facebook

Εάν όμως χρησιμοποιείς πλατφόρμες όπως το Shopify τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο απλά.  Μπορείς να βρεις περισσότερες πληροφορίες για την εγκατάσταση του Product Catalog εδώ

Παρακάτω βλέπεις ένα παράδειγμα Product Catalog από ένα CSV αρχείο.

Ποια είναι τα οφέλη των Facebook Dynamic Ads για το e-shop σου; 

Σε αυτό το σημείο θα εξετάσουμε τα οφέλη των Facebook Dynamic Ads για το e-shop σου. 

  • Εξοικονόμηση χρόνου: Mέσω των Facebook Dynamic Ads είσαι σε θέση να χρησιμοποιήσεις αυτόματα το Product Catalog χωρίς να χρειάζεται να διαμορφώνεις διαφημίσεις για κάθε προϊόν ξεχωριστά. 
  • Eύρεση νέων δυνητικών shoppers: Μέσω των DPA μπορείς να στοχεύσεις άτομα σύμφωνα με τα ενδιαφέροντα τους ακόμα και αν δεν γνωρίζουν για το e-shop σου, μέσω της στόχευσης για Broad Audiences. Αυτοί οι χρήστες θα δουν προϊόντα από το Product Catalog του e-shop σου ακόμα και αν δεν γνωρίζουν για αυτό. 

Ολοκλήρωση περισσότερων παραγγελιών: Μέσω των DPA μπορείς να επαναστοχεύσεις άτομα που για παράδειγμα έχουν προσθέσει στο καλάθι τους ένα προϊόν αλλά δεν το αγόρασαν δείχνοντας τους τα προϊόντα που άφησαν στο καλάθι τους. Σκοπός είναι να τους υπενθυμίσεις να ολοκληρώσουν τις αγορές τους μέσω του e-shop σου.

Πως να δημιουργήσεις το πρώτο  σου Dynamic Product Αd στο Business Manager  

Μετά την επιτυχή εγκατάσταση του Pixel και το ανέβασμα του Product Catalog του e-shop σου είσαι σε θέση να δημιουργήσεις την πρώτη σου Facebook Dynamic καμπάνια μέσα στο Facebook Business Manager. Σε αυτό το σημείο θα δούμε βήμα-βήμα τι πρέπει να κάνεις. 

  1. Δημιουργία καμπάνιας στο Business Manager 

Όπως κάθε φορά μέσα στο Ads Manager ξεκινάς μια καινούργια καμπάνια. Στο Objective θα πρέπει να επιλέξεις το Catalogue Sales για τη δημιουργία του Facebook Dynamic Product Ad.

2. Επίλεξε το Product Catalog του e-shop σου 

Στην συνέχεια θα πρέπει να επιλέξεις το Product Catalog του e-shop σου για να συνεχίσεις τη δημιουργία της καμπάνιας.

3. Επίλεξε τα προϊόντα που θέλεις να προωθήσεις

Σε αυτό το σημείο πρέπει να προσθέσεις τα προϊόντα που θέλεις να προωθήσεις στο κοινό σου.

4. Επίλεξε τα προϊόντα που θέλεις να προωθήσεις

Επόμενο βήμα είναι να επιλέξεις το κοινό στο οποίο θέλεις να προωθήσεις τα προϊόντα σου. 

Μπορείς

  •  να επαναστοχεύσεις (Retargeting) άτομα τα οποία έχουν επισκεφθεί το e-shop σου  και έχουν κάνει κάποια ενέργεια
  • να στοχεύσεις  άτομα τα οποία δεν έχουν επισκεφθεί ακόμα το e-shop σου (Broad Audience). 

Ας δούμε ένα παράδειγμα για Broad Audiences. Ας υποθέσουμε ότι είσαι διαχειριστής ενός fashion e-shop. Από την άλλη πλευρά βρίσκεται η Ελένη η οποία κοιτάζει διάφορα φορέματα σε πολλαπλά e-shops. 

H Ελένη επίσης αλληλεπιδρά με περιεχόμενο που εμπεριέχει παπούτσια στο Facebook και στο Instagram και τέλος η Ελένη δεν γνωρίζει για την ύπαρξη του e-shop σου. 

Όταν όμως η Ελένη ανοίξει το Facebook ή το Instagram Feed της θα δει το δικό σου Dynamic Ad με φορέματα από το Product Catalog του δικού σου e-shop. Φοβερό;

Επαναστόχευση ατόμων που έχουν επισκεφθεί το e-shop σου 

Όπως είπαμε και νωρίτερα μπορείς να επαναστοχεύσεις άτομα που έχουν επισκεφθεί το e-shop σου. Σε αυτό το σημείο θα αναλύσουμε τι μπορείς να επαναστοχεύσεις μέσω των Dynamic Ads έτσι ώστε να πετύχεις τους στόχους του e-shop σου. 

  • Επαναστόχευση ατόμων που πρόσθεσαν κάτι στο καλάθι τους αλλά δεν ολοκλήρωσαν την αγορά του. Μπορείς να καθορίσεις τις μέρες π.χ. να στοχεύσεις τα άτομα που πρόσθεσαν κάτι στο καλάθι τους αλλά δεν ολοκλήρωσαν την αγορά τις 3 τελευταίες μέρες. 

Pro tip: Το Copy του Ad θα πρέπει να υπενθυμίζει στον χρήστη να ολοκληρώσει την αγορά του και το Call to Action Button θα πρέπει να είναι Shop now. 

  • Επαναστόχευση ατόμων που είδαν την σελίδα κάποιου προϊόντος ή πρόσθεσαν το προϊόν στο καλάθι τους αλλά δεν ολοκλήρωσαν την παραγγελία.  Οι χρήστες θα δουν διαφήμιση με τα προϊόντα που είδαν ή με τα προϊόντα που πρόσθεσαν στο καλάθι τους αλλά δεν ολοκλήρωσαν την αγορά.
  • Επαναστόχευση ατόμων που έχουν αγοράσει με σκοπό το upsell των προϊόντων: Μπορείς να επαναστοχεύσεις άτομα που έχουν αγοράσει από το e-shop σου προσφέροντας τους εκπτώσεις για προϊόντα που θα μπορούσαν να αγοράσουν. 
  • Επαναστόχευση ατόμων που έχουν αγοράσει από το e-shop με σκοπό το cross-sell. Μπορείς να επαναστοχεύσεις άτομα που έχουν αγοράσει π.χ. ένα φόρεμα από το e-shοp σου και να τους προωθήσεις παπούτσια που θα μπορούσαν να συνδυάσουν με το φόρεμα ή κάποια fashion accessories.

Τips για την στόχευση 

Για το μεγαλύτερο ROI μπορείς να στοχεύσεις άτομα που πρόσθεσαν κάτι στο καλάθι τους αλλά δεν ολοκλήρωσαν την αγορά. 

Για να αυξήσεις το brand awareness του e-shop σου θα πρέπει να επιλέξεις ένα broad audience έτσι ώστε να μάθουν για το e-shop σου. 

Για καλύτερο customer retention και επαναλαμβανόμενες παραγγελίες από υπάρχοντες πελάτες θα πρέπει να επιλέξεις είτε cross-sell ή up-sell.

Πάντα επιλέγουμε το κοινό με βάση τους στόχους που θέλουμε να πετύχουμε. Σειρά τώρα έχει το Creative κομμάτι για να ολοκληρώσουμε το πρώτο μας DPA.

5. Επιλογή του Creative

Λίγο πριν πατήσεις το κουμπί Publish πρέπει να προσαρμόσεις το Ad προτού δημοσιευθεί.  Θα πρέπει να μεταβείς στο Ad Level και να επιλέξεις είτε single image ή carousel. 

Pro Tip: Το Carousel αποδίδει καλύτερα όταν θέλεις να διαφημίσεις μια ποικιλία προϊόντων στο κοινό που στοχεύεις.

Στο Text βάζεις το copy της διαφήμισης. Και πατώντας το + μπορείς να προσθέσεις είτε το όνομα του προϊόντος ή την περιγραφή του κτλ. Αυτά θα τοποθετηθούν αυτόματα από το Product Catalog του e-shop σου. 

Μπορείς επίσης να επεξεργαστείς τις φωτογραφίες όπως φαίνεται παρακάτω. Μπορείς να προσθέσεις δυναμικά overlays για την τιμή κτλ.

Για παράδειγμα μπορούμε να προσθέσουμε την τιμή του προϊόντος στην φωτογραφία όπως φαίνεται παρακάτω

Όπως φαίνεται και στο screenshot μπορείς να:

  • αλλάξεις το χρώμα σύμφωνα με τα brand guidelines του e-shop σου, 
  • την γραμματοσειρά, 
  • το σχήμα, 
  • την θέση της τιμής (πάνω αριστερά, κάτω αριστερά, πάνω δεξιά και κάτω δεξιά) 

Επίλογος

Με αυτόν τον περιεκτικό οδηγό είσαι έτοιμος να δημιουργήσεις την πρώτη σου Dynamic καμπάνια για το E-shop σου. 

Τα Facebook Dynamic Ads είναι η καλύτερη λύση για την προώθηση των προϊόντων σου καθώς σε βοηθούν να στοχεύσεις τα σωστά άτομα, να προσαρμόσεις το μήνυμα με βάση τις ανάγκες τους και να αυτοματοποιήσεις τη δημιουργία ads των προϊόντων σου.  Θεωρώ ότι πρέπει να εντάξεις τα DPA στην Paid στρατηγική σου εάν θέλεις να κάνεις scale-up μέσω των Social Media.

 Αν σου δημιουργήθηκαν απορίες θα χαρώ πολύ να σε βοηθήσω. Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να μου στείλεις μήνυμα στο LinkedIn.

Αντώνης Σπυριδάκης
Ο Αντώνης ζει και εργάζεται στην Πράγα ως Social Media Marketer. Μεγάλες του αδυναμίες το Social Media Marketing, το Visual Marketing και το Branding. Τα ενδιαφέροντα του κινούνται γύρω από το Digital Marketing, την καινοτομία και τις startups (πρόσφατα έκανε launch το δικό του startup venture, το travelgogo) και τέλος τις νέες τεχνολογίες.