Ψάχνεις τρόπους να βελτιώσεις την απόδοση των social media καναλιών σου;
Έχεις ποτέ αναρωτηθεί πώς κινούνται και πως παρουσιάζονται οι ανταγωνιστές σου στα social media; Ποια είναι τα δυνατά τους σημεία, αλλά και που φαίνεται να υστερούν σε σχέση με εσένα;
Από την πιο μικρή μέχρι την πιο μεγάλη επιχείρηση, υπάρχουν κάποια δωρεάν εργαλεία που θα σε βοηθήσουν να προσδιορίσεις τι είναι αυτό που λειτουργεί καλύτερα για εσένα και τους ανταγωνιστές σου, τι δεν αποδίδει, και γιατί.
Σε αυτό το άρθρο, θα ανακαλύψεις τέσσερα δωρεάν εργαλεία για να συγκρίνεις την παρουσία σου στα social media σε σχέση με αυτή των ανταγωνιστών σου.
#1 Κάνε μια Social Σύγκριση “Σώμα με Σώμα”
Το Fanpage Karma θα αναλύσει τους λογαριασμούς σου καθώς και αυτών των ανταγωνιστών σου σε Facebook, Twitter, Google+, Instagram, YouTube και Pinterest. Ωστόσο, τα πιο χρήσιμα και με ουσία insights, αφορούν το κανάλι του Facebook.
Το free plan προσφέρει μια λεπτομερής (90 ημερών) ανάλυση για μια Facebook Page και ένα dashboard για οποιονδήποτε αριθμό ανταγωνιστών. Το free plan θα σου στέλνει επίσης εβδομαδιαία reports και alerts, αν εσύ το επιλέξεις.
Τα ανταγωνιστικά metrics που παρέχει το εργαλείο καλύπτουν πλήρως το engagement, growth καθώς και keywords, top posts, frequency, engagement ανά ημέρα και ώρα, post types, fans κλπ.
Η λεπτομερής και αναλυτική προσέγγιση περιλαμβάνει επίσης keywords και content source engagement (που απεικονίζονται μέσα από ένα χρωματιστό keyword cloud), post length, απόδοση ανά τύπο post, influencers, ιστορικότητα των posts και άλλα.
Εάν θες πρόσβαση και σε άλλα social channels, πιο λεπτομερής αναλύσεις, ή δυνατότητα export των αποτελεσμάτων σε Excel και PowerPoint, θα πρέπει να αγοράσεις τη Premium έκδοση του εργαλείου. Τα πλάνα ξεκινούν γύρω στα $75/μήνα.
Το interface στο σύνολό του είναι αρκετά εύχρηστο, εμφανίζει άμεσα τα συγκριτικά γραφήματα και διαγράμματα, και σου επιτρέπει να αξιολογείς γρήγορα τα όποια πλεονεκτήματα και αδυναμίες της σελίδας σου.
Στη συνέχεια, μπορείς να προχωρήσεις σε βαθύτερη ανάλυση, όπως στο content type, να χρησιμοποιήσεις timing και keyword tools, με στόχο να κατανοήσεις τι κρύβεται πίσω από τα δεδομένα που βλέπεις. Αντίστοιχα, θα έχεις την δυνατότητα να προσαρμόσεις ανάλογα τη στρατηγική σου.
#2 Αξιολόγησε την Απόδοση της Facebook Σελίδας σου
Το LikeAlyzer θα κάνει ένα σύντομο health check σε οποιαδήποτε Facebook page και να του δώσεις. Το εργαλείο αυτό χρησιμοποιείται κυρίως για έρευνα ανταγωνιστών επειδή δεν απαιτεί πρόσβαση στο Facebook Insights για να λειτουργήσει. Επίσης, οι δυνατότητές του παραμένουν οι ίδιες για οποιαδήποτε Facebook page κληθεί να αναλύσει.
Το LikeAlyzer, αν και δεν θα σου προσφέρει μια παράλληλη σύγκριση όπως το Fanpage Karma, τα δεδομένα που εξάγει παρουσιάζονται με τρόπο αρκετά φιλικό, ούτως ώστε να μπορείς εύκολα να τραβήξεις screenshots και να εισάγεις πολλαπλές αναλύσεις και γραφήματα σε ένα έγγραφο.
Το LikeAlyzer χρησιμοποιεί το δικό του scoring system προκειμένου να αποδώσει σε κάθε Facebook page μια συνολική βαθμολογία μεταξύ 1 και 100, χρησιμοποιώντας benchmarks ανά industry και αξιολογήσεις αντίστοιχων brands.
Σου παρέχει επίσης metrics όπως τα likes, growth, engagement rate και PTAT (People Talking About This). Κάθε ένα από αυτά τα metrics συνοδεύεται από ένα πράσινο tick ή από ένα κόκκινο Χ, υποδεικνύοντας αν το metric είναι ισχυρό ή αδύναμο.
Επιπλέον, το εργαλείο θα ελέγξει αναλυτικά κάθε χαρακτηριστικό της σελίδας σου, μετρώντας το responsiveness rate, timing, post type και page information (χρησιμοποιώντας τα ίδια check icons).
Παρέχει επίσης προτάσεις για τη βελτίωση της υγείας της σελίδας σου, όπως είναι οι τύποι περιεχομένου στους οποίους πρέπει να εστιάσεις και το πότε πρέπει να δημοσιεύεις για να λάβεις το μεγαλύτερο engagement.
Το LikeAlyzer είναι εξαιρετικό όταν θέλεις να πραγματοποιήσεις ένα γρήγορο έλεγχο στη σελίδα σου, αλλά θα επωφεληθείς ακόμα περισσότερο από αυτό αν το χρησιμοποιήσεις να αναλύσεις πολλούς ανταγωνιστές.
Δώσε ιδιαίτερη προσοχή στις προτάσεις που παρέχει το εργαλείο για άλλες σελίδες τρίτων, για να καθορίσεις το που θα μπορέσει το brand σου να ενισχυθεί και να βγει μπροστά στον ανταγωνισμό.
#3 Influencers: Gotta Catch ‘Em All!
Το Klear, πρώην Twtrland, χρησιμεύει τόσο ως πλατφόρμα ανακάλυψης influencers και ως analytics dashboard.
Ανακάλυψε influencers ψάχνοντας ανά skill και/ή ανά τοποθεσία, σε διάφορες κατηγορίες (celebrities, power users, casual κλπ.). Μπορείς να αναβαθμίσεις το πρόγραμμα στην Pro έκδοση, για να αποκτήσεις περισσότερες λειτουργίες, ξεκινώντας από $249/μήνα.
Μπορείς να δεις το προφίλ και αναλυτικές πληροφορίες για οποιονδήποτε influencer, αναζητώντας το όνομά του ή αν επισκεφτείς το http://klear.com/profile/USERNAME.
Το dashboard του θα σου σερβίρει το top περιεχόμενο κάθε influencer, σε Twitter, Facebook και Instagram. Μπορείς επίσης να δεις τα επίπεδα δραστηριότητας και responsiveness levels, καθώς και μια λίστα με τα άτομα με τα οποία o influencer αυτός αλληλεπιδρά συχνότερα.
Κάνε click στο tab Network για να δεις μια ανάλυση του ποιος ακολουθεί και αλληλεπιδρά με τον influencer, με βάσει το influence level του. Το tab Demographics κάνει breakdown ανά ηλικία, τοποθεσία, φύλο και ενδιαφέροντα, αν και θα πρέπει να αναβαθμίσεις στην Pro έκδοση για να δεις περισσότερα από ένα insights ανά κατηγορία.
Ως μια influencer-identification πλατφόρμα, το Klear είναι ένα από τα καλύτερα εργαλεία για να ανακαλύψεις influencers ανά interest. Είναι επίσης μια φανταστική επιλογή για competitor auditing.
Το πολύ προσεγμένο dashboard είναι σχεδιασμένο για να είναι αρκετά φιλικό προς το χρήστη, τα audience analysis tools σε βοηθούν να αξιολογήσεις όχι μόνο το μέγεθος, αλλά και την ποιότητα του κοινού που κάνει follow τον κάθε influencer.
#4 Ανέλυσε το Twitter Activity των Ανταγωνιστών σου
Το πιο ισχυρό-δωρεάν χαρακτηριστικό του Twitonomy είναι το εργαλείο ανάλυσης λογαριασμού. Κάνε Sign in μέσω του Twitter account σου, και στη δεξιά πλευρά, μπορείς να επιλέξεις να δεις την ανάλυση για το Twitter account σου ή οποιοδήποτε άλλο Twitter account που χειρίζεσαι.
Το εργαλείο θα καθορίσει πόσα tweets θα αναλύσει για να εξάγει τα τελικά συμπεράσματα. Συνήθως αυτός ο αριθμός είναι μεγάλος, κάποιες χιλιάδες για την ακρίβεια, αν και το activity level του account θα καθορίσει πόσο πίσω στο χρόνο θα φτάσει η ανάλυση.
Αν το account δεν κάνει tweets συχνά, η ανάλυση θα καλύψει ένα μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, μερικές φόρες μέχρι και χρόνια,. Μπορείς κάνοντας upgrade σε premium account για $19/μήνα, να ορίσεις το δικό σου date range για την εξαγωγή αποτελεσμάτων.
Η ανάλυση θα δημιουργήσει μια σειρά από metrics, συμπεριλαμβανομένων των average tweets/day, total retweets και favorites. Θα αναλύσει επίσης πόσα από τα tweets σου περιέχουν links, hashtags, mentions, replies και retweets.
Κάτω από τα metrics, το Twitonomy θα δείξει ποιος αλληλεπίδρασε μαζί σου συχνότερα μέσα στο προκαθορισμένο date range, με τη μορφή replies και mentions. Στη συνέχεια, μπορείς να κάνεις break down τα πιο retweeted και favorited tweets, και τις ημέρες και ώρες της εβδομάδας όπου παρουσιάστηκε το υψηλότερο activity του λογαριασμού.
Με την premium έκδοση, μπορείς να κάνεις λήψη όλων των tweets για οποιοδήποτε account, μέσα στην καθορισμένη χρονική περίοδο. Αυτό είναι εξαιρετικά χρήσιμο αν θέλεις να κάνεις τη δική σου ανάλυση δεδομένων, επειδή περιλαμβάνει τον αριθμό των retweeted και favorited tweets.
Ή μπορείς να κατεβάσεις τα δικά σου tweets, στο χρονικό διάστημα που ορίζει το Twitonomy δωρεάν.
Οι καρτέλες Mentions & RTs είναι λειτουργικές μόνο για το account που έχεις κάνει sign in, που σημαίνει ότι δεν μπορείς να τα χρησιμοποιήσεις για competitor analysis. Ακόμη, σου δίνει ένα χρήσιμο στιγμιότυπο από τους πιο engaged και influential χρήστες. Στη συνέχεια, μπορείς να κάνεις click και να αναλύσεις τα προφίλ τους.
Αυτό που ξεχωρίζει στο Twitonomy, είναι το πόσο αποτελεσματικά εμφανίζει όλες τις πληροφορίες που χρειάζεσαι για να αξιολογήσεις γρήγορα τη στρατηγική σου στα social media.
Το breakdown των χρηστών που αλληλεπιδρούν με το account συχνότερα, σε συνδυασμό με τα πιο χρησιμοποιημένα hashtags και το top content, σου επιτρέπουν να έχεις πλήρη επίγνωση του πώς ο λογαριασμός προσεγγίζει τη δημιουργία περιεχομένου και το engagement.
Κλείνοντας
Τώρα που διαθέτεις μερικά από τα ισχυρότερα εργαλεία για τον έλεγχο της παρουσίας των ανταγωνιστών σου στα social media, η πραγματική δύναμη αυτών των πόρων προέρχεται από τη συγκέντρωση όσων έχεις μάθει και τη θέσπιση νέων στόχων με στόχο την αναβάθμιση της social media στρατηγικής σου.
Σκέψου μερικά από τα κορυφαία posts που είδες, στους ανταγωνιστές σου και τράβηξαν το μεγαλύτερο engagement. Πώς μπορείς να τα αναπαράγεις στο δικό σου account; Τι γίνεται με τα engagement metrics; Ποιος έχει τα υψηλότερα rates και τι κάνει ο κάθε ανταγωνιστής σε επίπεδο outreach και δημιουργίας περιεχομένου;
Από τη στιγμή που θα είσαι σε θέση να γνωρίζεις ποιος κερδίζει, σου απομένει να βρεις το γιατί και να αναδιαμορφώσεις τη στρατηγική σου. Το μόνο σίγουρο για τα social media, είναι ότι είναι…social!
Οτιδήποτε και αν κάνουν οι ανταγωνιστές σου στα social media, είναι δημόσια και μπορούν να αναλυθούν.
Good luck!