3 Εναλλακτικά Social Media Κανάλια για να Κάνεις τη Διαφορά

3 Εναλλακτικά Social Media Κανάλια για να Κάνεις τη Διαφορά

To social media αποτελούν πλέον ένα απαραίτητο marketing κανάλι για όλες τις επιχειρήσεις. Ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις προσλαμβάνουν καθημερινά social media specialists με σκοπό να αυξήσουν τόσο το brand awareness όσο και τις πωλήσεις μέσω των social media. Οι άνθρωποι πλέον “ζούν” στα social media και αυτό έρχεται να το επιβεβαιώσει πρόσφατη έρευνα του Statista.

Σύμφωνα λοιπόν με το Statista, οι χρήστες που χρησιμοποιούν τα social media αγγίζουν τα 2.62 δισεκατομμύρια παγκοσμίως για το 2018, ενώ το 2021 θα φτάσουν τα 3 δισεκατομμύρια. Αν θες να δεις επιπλέον χρήσιμα social media στατιστικά για το 2018 μπορείς να παρακολουθήσεις το video που δημιούργησε το Social Media College παρακάτω.

Πώς όμως μπορείς να αποκτήσεις ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε ένα περιβάλλον όπου όλοι χρησιμοποιούν τις βασικές social media πλατφόρμες για την επίτευξη των στόχων της επιχείρησής τους;

Θα σου δώσω την απάντηση παρακάτω.

Πρώτού όμως ξεκινήσουμε, μπορώ να σου πω ότι πρέπει να ανακαλύψεις «κρυφά» social networks μακριά από το Facebook, το LinkedIn, το Twitter, και το Instagram.

Σε αυτό το άρθρο θα σου προτείνω 3 εναλλακτικά και αξιοσημείωτα social networks που θα σε βοηθήσουν να αυξήσεις το brand awareness της επιχείρησης σου.

1. Quora

Σίγουρα γνωρίζεις για την ύπαρξη του Quora. Ήξερες όμως ότι;

  • Έχει 190 εκατομμύρια μηνιαίους χρήστες;
  • Eίσαι σε θέση να δημιουργήσεις ποιοτικά backlinks για το website σου;
  • Μπορεί να σε βοηθήσει στη SEO στρατηγική σου;
  • Μπορείς αυξήσεις το brand awareness της επιχείρησής σου;
  • Να αποκτήσεις leading θέση στο industry που δραστηριοποιείσαι δίνοντας value μέσω των απαντήσεων σου.

Τι είναι όμως το Quora;

Για αυτούς που δεν γνωρίζουν το Quora αξιζει να αναφέρω ότι είναι μια πλατφόρμα μέσω της οποία οι χρήστες μπορούν να ρωτήσουν διάφορες ερωτήσεις σχετικά με θέματα όπως, για παράδειγμα το marketing ή τα ταξίδια, και να λάβουν απαντήσεις από άλλους χρήστες.

Σαν χρήστης μπορείς να κάνεις join με το προσωπικό σου όνομα και να απαντήσεις σε ερωτήσεις που αφορούν τον κλάδο σου (σε προσωπικό professional επίπεδο) ή τον κλάδο της εταιρείας που εκπροσωπείς.

Πως να ξεκινήσεις στο Quora

Αρχικά όπως ανέφερα πρέπει να δημιουργήσεις προσωπικό προφίλ και όχι εταιρικό όπως στο Facebook και σε άλλα κοινωνικά δίκτυα.

Γιατί;

Γιατί πολύ απλά οι άνθρωποι εμπιστεύονται ανθρώπους και όχι brands. Αφού λοιπόν δημιουργήσεις το προφίλ σου μπορείς να προσθέσεις βασικές πληροφορίες για εσένα, όπως για παράδειγμα τον εργασιακό σου τίτλο π.χ. Social Media Specialist στην εταιρεία Χ.

Μπορείς επίσης να προσθέσεις και το website της εταιρείας σου. Μετά θα πρέπει να βρεις θέματα που αφορούν τον κλάδο σου και να κάνεις join τις συζητήσεις που έχουν αναπτυχθεί δίνοντας απαντήσεις στα ερωτήματα, χωρίς να προσπαθήσεις να «πουλήσεις» το προϊόν ή την υπηρεσία σου.

Μέσω του Quora μπορείς να δώσεις απαντήσεις μέσω κάποιων blog posts από το εταιρικό σου blog κτλ. Για παράδειγμα, κάποιος χρήστης ψάχνει travel tips για το Ηράκλειο και εσύ εκπροσωπείς την εταιρεία X που δραστηριοποιείται στο travel industry.

Τι μπορείς να κάνεις σε αυτή την περίπτωση; Μπορείς αρχικά να γράψεις 2-3 tips στην απάντηση του και τέλος να παραπέμψεις τον χρήστη στο blog post που είχατε γράψει για travel tips που αφορούν το Ηράκλειο. Προσωπικά το Quora με έχει βοηθήσει πολύ στην προσέλκυση πελατών για το travelgogo, το προσωπικό μου travel start-up.

Pro-tip: Μην χρησιμοποιήσεις το Quora με κύριο σκοπό την προώθηση των blog posts σου ή την προώθηση του website σου. Αντιθέτως προσπάθησε να αλληλεπιδράσεις με το community και να δώσεις value μέσω των απαντήσεων σου. Ξεκίνα με το Quora και να είσαι σίγουρος ότι θα δεις αποτελέσματα σύντομα.



2. Pinterest

Προσωπικά το Pinterest το θεωρώ ένα από τα ανερχόμενα social networks μετά το Instagram. Την ώρα που οι αλγόριθμοι διαρκώς αλλάζουν στα κύρια social networks και το οργανικό reach μειώνεται δραματικά για τα brands, το Pinterest αποτελεί μια πολύ καλή εναλλακτική επιλογή για brands που θέλουν να αυξήσουν τόσο το referral traffic, το brand awareness όσο και τις πωλήσεις τους.

Xρήσιμα στατιστικά για το Pinterest:

  • Διαθέτει 250 εκατομμύρια μηνιαίους χρήστες
  • Το 80% των χρηστών χρησιμοποιεί το Pinterest στο κινητό
  • Το 50% των χρηστών είναι international κοινό
  • Οι άνθρωποι χρησιμοποιούν τόσο για σχεδιασμό όσο και για έμπνευση
  • ΤΟ 81% των χρηστών είναι γυναίκες
  • Οι Millennials χρησιμοποιούν το Pinterest όπως ακριβώς και το Instagram
  • Το 87% των χρηστών έχει παραγγείλει προϊόντα μετά που είδαν κάποιο pin στο Pinterest

Πώς να ξεκινήσεις με το Pinterest

Aρχικά πρέπει να δημιουργήσεις ένα Business Account.

Πώς;

Σε γλίτωσα από Google Search μπορείς να δεις πως μπορείς να το κάνεις εδώ. Στη συνέχεια θα πρέπει να εξοικονομήσεις χρόνο για τον προγραμματισμό των pins σου. Mπορείς σε πρώτο στάδιο να ξεκινήσεις δωρεάν μέσω του Hootsuite (αν διαχειρίζεσαι πάνω από 3 accounts δεν μπορείς να προσθέσεις το Pinterest, καθώς το free plan σου δίνει τη δυνατότητα να προσθέσεις μέχρι 3 social networks).

Αν θες ένα πιο εξιδεικευμένο εργαλείο με analytics για τα την απόδοση των pins σου ή των keywords, μπορείς να χρησιμοποιήσεις το Τailwind, ένα εργαλείο που εξειδικεύεται στον προγραμματισμό Pins και Instagram posts.

To Pinterest λειτουργεί αποτελεσματικά με visuals. Όσο πιο ελκυστικά visuals δημοσιεύεις στα pins σου, τόσο περισσότερους χρήστες θα προσελκύσεις.

Το Pinterest είναι ένα από τα καλύτερα social networks για να αυξήσεις το web traffic του website και του blog σου. Αν δεν το έχεις συμπεριλάβει στην social media στρατηγική σου έως τώρα, πρέπει να το σκεφτείς ξανά.

3. Facebook Messenger

Το Facebook Messenger είναι το τρίτο Social Netowrk στην λίστα. H πλατφόρμα σου δίνει πολλές δυνατότητες, από τη δημιουργία ενός Messenger bot έως να συνδέσεις το website σου με Messenger plug-in και να απαντάς άμεσα στις ερωτήσεις των επισκεπτών. Με αυτό τον τρόπο βελτιώνεις το Customer service και το user experience του website σου.

Δεν θα σε πονοκεφαλιάσω άλλο με στατιστικά. Αν παρόλα αυτά θέλεις να μάθεις χρήσιμα στατιστικά για το Messenger μπορείς να διαβάσεις το προηγούμενο μου άρθρο. Το Messenger μπορεί να λειτουργήσει από μόνο του ως Sales Funnel. Θα σου εξηγήσω σε μελλοντικό άρθρο το πώς, για αυτό μείνε συντονισμένος στο grow-digital.

Στην digital εποχή λοιπόν που όλοι «χρησιμοποιούν» τα mainstream Social Networks εσύ μπορείς να ξεχωρίσεις και να πειραματιστείς με εναλλακτικά και αξιοσημείωτα Social Networks. Θα χαρώ πολύ να μάθω τα πρώτα σου αποτελέσματα από τα συγκεκριμένα Social Networks. Μπορείς να το κάνεις είτε μέσω LinkedIn είτε μέσω Facebook.

SUBSCRIBE & STAY DIGITAL
I agree to have my personal information transfered to MailChimp ( more information )
Κάνε εγγραφή και θα λαμβάνεις στο inbox σου όλα τα νέα trends γύρω από το Digital Marketing και το eCommerce. Το Digital Marketing εξελίσσεται, μη μένεις πίσω!
Spam Free! Μισούμε το spam όσο και εσύ, θα λαμβάνεις νέα μας 1 φορά την εβδομάδα!
Ο Αντώνης ζει και εργάζεται στην Πράγα ως Social Media Marketer. Μεγάλες του αδυναμίες το Social Media Marketing, το Visual Marketing και το Branding. Τα ενδιαφέροντα του κινούνται γύρω από το Digital Marketing, την καινοτομία και τις startups (πρόσφατα έκανε launch το δικό του startup venture, το travelgogo) και τέλος τις νέες τεχνολογίες.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.