Τι κοινό έχουν τα Instagram Stories, τα Facebook Stories, τα Snapchat Stories και τα Tweeter Fleets;
Όλα βασίζονται στη λογική των stories, μια σειρά δηλαδή από εικόνες ή βίντεο τα οποία έχουν ως στόχο να πουν μια ιστορία ή να επικοινωνήσουν ένα μήνυμα με εξαιρετικά δημιουργικό και engaging τρόπο.
To visual storytelling έχει εξελιχθεί σε μια πολύ δυνατή βιομηχανία και πλέον το web απέκτησε το δικό του story format.
Τα Google Web Stories πρωτοεμφανίστηκαν το 2018 υπό την ονομασία AMP Stories και πλέον όλο και περισσότερα brands τα αξιοποιούν ως ένα φρέσκο μέσο επικοινωνίας.
Όμως, έχουν μια διαφορά με τα υπόλοιπα ‘συγγενικά’ τους story formats. Δεν απευθύνονται στους χρήστες, αλλά κυρίως σε publishers, brands και website owners.
Τι Είναι τα Google Web Stories
Τα Google Web Stories είναι σχεδόν ίδια με τα γνωστά stories formats που συναντάμε στις περισσότερες social πλατφόρμες και είναι διαθέσιμα στις mobile συσκευές.
Αποτελούν μια fullscreen εμπειρία που μπορεί να φιλοξενήσει κάθε είδους μορφή περιεχομένου.
Επίσης είναι προσβάσιμα σε όλους και φυσικά δωρεάν.
Το πιο σημαντικό είναι όμως το γεγονός ότι τα Web Stories έχουν τη δική τους θέση στα αποτελέσματα της Google στην κορυφή της σελίδας.
Και δεν σταματούν μόνο εκεί.
Τα Web Stories μπορούν να εμφανιστούν επίσης και στα Google Images, στο Discover και στα Google Apps.
Σου δίνουν πολύ μεγαλύτερο έλεγχο στο τι μπορείς να δημοσιεύσεις και πώς θα το κάνεις αυτό. Μπορείς να καθορίσεις το format, που θα το δημοσιεύσεις και πόσο διάστημα θες να μείνει ένα story στον ‘αέρα’.
Τα stories αυτά είναι γρήγορα και σου παρέχουν ένα εύκολο και easy-to-digest τύπο περιεχομένου.
Ενώ όμως έχουν δημιουργηθεί για χρήση σε mobile συσκευές, κάθε story μπορεί να έχει απήχηση και σε desktop χρήστες.
Αυτό σημαίνει ότι το mobile περιεχόμενο που ανεβαίνει ως Web Story μπορεί να φανεί σε όλες τις συσκευές και σε όλους τους χρήστες.
Τέλος, για να δημιουργήσεις Web Stories όπως θα δούμε παρακάτω, χρειάζεσαι πρόσβαση σε ένα website που είναι στημένο σε WordPress CMS.
Τα AMP Stories φεύγουν, τα Web Stories έρχονται
To 2018 η Google μας σύστησε τα AMP Stories ως ένα γρήγορο τρόπο δημιουργίας visual ιστοριών για το web.
Τον Μάϊο του 2020, τα AMP Stories μετονομάστηκαν σε Web Stories, ενώ τον Οκτώβριο του 2020 τα Web Stories ενσωματώθηκαν στη νούμερο ένα πλατφόρμα δημιουργίας ιστοσελίδων στον κόσμο, το WordPress.
Η Google συνεχίζει σήμερα να βελτιστοποιεί τα Web Stories της, ενώ εργάζεται σκληρά για την υιοθέτησή τους από brands και καταναλωτές.
Πρόσφατα, ανακοίνωσε ότι μερικά από τα εργαλεία της, όπως τα Rich Results Testing Tools και το Search Console, μπορούν πλέον να αναγνωρίζουν τα Web Stories.
Παραδείγματα από Web Stories
Μπορείς να αξιοποιήσεις τα Web Stories για πολλούς σκοπούς, ενώ έχουμε δει μέχρι τώρα κορυφαία brands να τα χρησιμοποιούν για να περάσουν το δικό τους μήνυμα.
Πώς θα φτιάξεις τα δικά σου Web Stories
Αν έχεις ένα website που χρησιμοποιεί το WordPress ως CMS, τότε είσαι τυχερός.
Η Google έχει εκδώσει ένα official Web Story plugin για το WordPress ώστε να μπορούν οι χρήστες να δημιουργούν τα δικά τους Web Stories. Το plugin αυτό περιέχει ένα ιδιαίτερο φιλικό drag-and-drop interface που χρησιμοποιεί έτοιμα templates για να σε βοηθήσουν να ξεκινήσεις.
Αφού εγκαταστήσεις το plugin, μπορείς να πας στο Editor Settings και να συμπληρώσεις τις πληροφορίες που ζητούνται. Έπειτα, είσαι έτοιμος να ξεκινήσεις. Η Google έχει εκδώσει επίσης ένα αναλυτικό documentation για να σου λύσει όλες σου τις απορίες.
Αν πάλι δεν χρειάζεσαι τα έτοιμα templates για βοήθεια αλλά θες να υλοποιήσεις τα δικά σου web stories, αυτό είναι εφικτό μέσα από το plugin.
Μόλις δημιουργήσεις το story, το plugin δημιουργεί ένα νέο Web Story custom post ώστε να το δημοσιεύσεις – αν και αυτό δεν θα εμφανίζεται στο feed της κεντρικής σελίδας.
Επομένως, που υπάρχει αυτό το post και ποιος είναι ο ρόλος του στην αύξηση της επισκεψιμότητας;
Πώς παίρνεις traffic από τα Web Stories
Τα Web Stories ‘ζουν και υπάρχουν’ στις δικές τους mini-pages του WordPress και δεν χρειάζεται να τα κάνεις κάπου embed ούτε να στέλνεις από μόνο σου traffic εκεί.
Για την ακρίβεια, δεν θέλεις να το κάνεις.
Θα μιλήσουμε αργότερα για το monetization των Web Stories, το οποίο λειτουργεί λίγο διαφορετικά σε σχέση με τα υπόλοιπα απλά posts.
Αυτό που θες είναι να χρησιμοποιήσεις τα Web Stories προκειμένου να ενισχύσεις τα blog posts σου και να κάνεις τους χρήστες να θέλουν να τα διαβάσουν, καθώς επίσης και να απολαύσουν τα Web Stories σου.
Δεν θέλεις λοιπόν να ξεχωρίσεις το traffic του Web Story από το referring blog post, αλλά να τα συνδυάσεις.
Γι’αυτό το λόγο δεν συστήνεται το embedding των Web Stories.
Ο στόχος είναι να φέρεις χιλιάδες νέους χρήστες στα Web Stories μέσα από το Google Discover. Με το CTR στο τέλος αυτών των stories θα κάνεις τους χρήστες να επισκεφτούν το site σου και να διαβάσουν το περιεχόμενό του.
Τέλος, σύμφωνα με SEO experts, τα stories αυτά θα αποτελέσουν ένα σύμμαχο στη βελτιστοποίηση για μηχανές αναζήτησης, για το οποίο θα ακολουθήσει ξεχωριστός οδηγός πολύ σύντομα!