Google Page Speed Update: O Νέος Ranking Factor του Mobile Search

Από τον Ιούλιο 2018, η Google θα εισάγει το mobile page speed ως παράγοντα κατάταξης στα αποτελέσματα αναζήτησης. Τι νέο έρχεται;

Ακόμα μεγαλύτερη έμφαση δίνει η Google στο page speed, ως παράγοντα κατάταξης στα αποτελέσματα αναζήτησης. Την παρακάτω είδηση την περιμέναμε λίγο-πολύ, και να που γίνεται πράξη!

Είναι επίσημο! Ξεκινώντας από τον Ιούλιο 2018, το page speed θα αποτελεί παράγοντα κατάταξης στα mobile search αποτελέσματα.

Την 17η Ιανουαρίου η Google ανακοίνωσε ένα νέο αλγόριθμο, σχεδιασμένο αποκλειστικά για mobile search.

Η δημοφιλής μηχανή αναζήτησης «βάφτισε» το νέο της επίτευγμα με την ονομασία “Speed Update”, και θα επηρεάσει μόνο ένα μικρό ποσοστό αναζητήσεων.

Μόνο οι σελίδες που “προσφέρουν μια πολύ αργή εμπειρία πλοήγησης στους χρήστες” θα επηρεαστούν από αυτό το update, δηλώνει η εταιρεία.

Η αλλαγή αυτή θα εφαρμοστεί τον Ιούλιο 2018, επομένως οι ιδιοκτήτες ιστοσελίδων θα έχουν αρκετό χρόνο για να προετοιμαστούν για το νέο “Αρμαγεδδών”, όπως τον χαρακτηρίζουν οι SEO experts ανά τον κόσμο.

Η Google προτείνει τη χρήση του νέου, ανανεωμένο PageSpeed report και εργαλεία όπως το LightHouse για να μετρήσεις το page speed και να κάνεις τις απαραίτητες βελτιώσεις.

Οι Doantam Phan, Project Manager στην Google και ο Zhiheng Wang, Staff Software Engineer επίσης στην Google, αναφέρουν:

Το “Speed Update”, όπως το αποκαλούμε, θα επηρεάσει μόνο σελίδες που παρέχουν μια πολύ αργή εμπειρία πλοήγησης στους χρήστες και θα επηρεάσει μόνο ένα μικρό ποσοστό αναζητήσεων. Έχει εφαρμογή σε όλων των ειδών τις ιστοσελίδες, ανεξαρτήτως πλατφόρμας ή τεχνολογίας. Η πρόθεση μιας αναζήτησης, αποτελεί ακόμη έναν πολύ ισχυρό δείκτη, επομένως μια αργή σελίδα θα συνεχίσει να κατατάσσεται ψηλά, εάν διατηρεί την ποιότητα του περιεχομένου της ψηλά.

Το πρόβλημα που υπήρχε με το PageSpeed Insights report είναι ότι, επειδή χρησιμοποιεί δεδομένα από τον Chrome Browser, δεν επαρκούν τα δεδομένα για να μετρήσει με ακρίβεια μικρότερα sites, επομένως το speed report δεν είναι διαθέσιμο για τους χρήστες.

Τα optimization scores είναι διαθέσιμα, αλλά δεν είναι αρκετό για να αποδείξουν αν οι σελίδες αυτές είναι γρήγορες ή όχι.

Πίσω στο 2010, η Google ανακοίνωνε ότι το page speed αποτελεί παράγοντα κατάταξης, αλλά με επίκεντρο τις αναζητήσεις μέσω desktop.

Τώρα, το 2018, επίκεντρο γίνεται η ταχύτητα φόρτωσης σελίδων σε mobile συσκευές.

Εδώ και χρόνια, η Google είχε υποσχεθεί να ασχοληθεί με το mobile page speed και ήρθε η ώρα να το κάνει.

Δεν είναι ξεκάθαρο ακόμη αν οι νέοι παράγοντες κατάταξης θα εφαρμοστούν και σε desktop αναζητήσεις, αλλά αν γίνει κάτι τέτοιο, θα είναι μια αλλαγή που δεν θα περάσει απαρατήρητη.

Αν το πρώτο πράγμα που σου έρχεται στο μυαλό διαβάζοντας αυτή την είδηση είναι τι μπορείς να κάνεις για να βελτιστοποιήσεις την ταχύτητα του site σου για mobile συσκευές, ρίξε μια ματιά στο άρθρο μας για το τι είναι το AMP και πώς θα το αξιοποιήσεις για να βελτιώσεις το χρόνο φόρτωσης.

Αν πάλι γνωρίζεις πολύ καλά το AMP, δες εδώ πώς θα το εγκαταστήσεις.

SUBSCRIBE & STAY DIGITAL
Κάνε εγγραφή και θα λαμβάνεις στο inbox σου όλα τα νέα trends γύρω από το Digital Marketing και το eCommerce. Το Digital Marketing εξελίσσεται, μη μένεις πίσω!
Spam Free! Μισούμε το spam όσο και εσύ, θα λαμβάνεις νέα μας 1 φορά την εβδομάδα!
ΠΗΓΗSearchengineland
Ο Σταύρος είναι απόφοιτος του τμήματος Μηχανικών Ηλεκτρονικών & Υπολογιστικών Συστημάτων του Α.Ε.Ι Πειραιά και κάτοχος τίτλου εξειδίκευσης στο Digital Marketing, του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Είναι πιστοποιημένος συνεργάτης της Google, και Founder του Grow-Digital.gr. Έχει αδυναμία στο Performance Marketing & δηλώνει φανατικός Blogger.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here