Digital Marketing quick tips για την Black Friday

Digital Marketing tips για την Black Friday και την Cyber Monday

Ε-ε-έρχεται!

Η Black Friday είναι η μεγαλύτερη – από εμπορικής άποψης – μέρα στον πλανήτη!

Βέβαια, η λεξη “μέρα” θα μπορούσε να αντικατασταθεί από τη λέξη “περίοδος”, μιας και τα brands και οι καταναλωτές ετοιμάζονται τουλάχιστον 2-3 εβδομάδες πριν για εκείνη τη μέρα.

Παράλληλα, βλέπουμε τα πρώτα teasings και τις πρώτες εκπτώσεις 1-2 εβδομάδες πριν την επίσημη ημερομηνία της Black Friday.

Και φυσικά, μετά την Black Friday έρχεται η Cyber Monday, άλλη μια μέρα με έντονο καταναλωτικό ενδιαφέρον, πολλές εκπτώσεις και όρεξη για αγορές.

Δεν χρειάζεται να χάσουμε χρόνο στο πόσο σημαντική είναι η Black Friday και η Cyber Monday για τα brands, τα έχουμε πει και ξαναπεί και πλέον η αγορά είναι αρκετά ώριμη ώστε να αναλογιστεί τα μεγέθη των πωλήσεων που συμβαίνουν σε αυτές τις 2 εμπορικές μέρες.

Το άρθρο αυτό έχει ως στόχο να δώσει ιδέες και tips σε συναδέλφους που προετοιμάζονται πυρετωδώς και ίσως να έχουν αφήσει κάτι εκτός της checklist τους ή του στρατηγικού τους πλάνου.

Should we start?

#1 Ξεκίνα από νωρίς το ζέσταμα για την Black Friday

Αρκετά brands προετοιμάζονται και ξεκινούν να επικοινωνούν τις προσφορές τους με έξυπνα teasers πολύ πριν την Black Friday, συνήθως από τέλη Οκτωβρίου με αρχές Νοεμβρίου.

Πώς το κάνουν αυτό;

Αρχικά, φροντίζουν να έχουν ανανεωμένες landing pages για την Black Friday με στόχο να ξεκινήσουν να εμφανίζονται στις μηχανές αναζήτησης στους καταναλωτές που έχουν ξεκινήσει να βολιδοσκοπούν την αγορά.

Παράλληλα, με email marketing φόρμες προσπαθούν να αποκτήσουν τα emails των επισκεπτών ώστε δημιουργόντας μια ακολουθία από email μηνυμάτων, να τους προετοιμάσουν για τις προσφορές και…γιατί όχι…να είναι οι πρώτοι που θα τις λάβουν την ημέρα της Black Friday.

Η έγκαιρη τοποθέτηση στο Black Friday είναι μια έξυπνη τακτική για να συμβάλλει στην οικοδόμηση της προσμονής των πελατών, διασφαλίζοντας ότι ο ανταγωνισμός δεν θα κερδίσει ολόκληρο το μερίδιο αγοράς για εκείνη τη μέρα.

Εκτός από τη δημιουργία μιας landing page που περιλαμβάνει μια φόρμα για να καταχωρούν οι χρήστες τα emails τους, μπορείς να προωθήσεις τις προσφορές σε social media, Google και YouTube, είτε με τη μορφή teasers (τύπου “Κάτι έρχεται..”), είτε πιο “επιθετικά” ανακοινώνοντας συγκεκριμένες προσφορές σε κατηγορίες.

Ο στόχος του “going early” είναι η δημιουργία buzz και η προετοιμασία του target audience ότι κάτι φοβερό έρχεται στο brand σου!

#2 Επένδυσε στο email personalization

Τα tailored emails στους subscribers μιας λίστας είναι ένα κλασικό tip, που κάποιοι ωστόσο πολλές φορές δεν εφαρμόζουν.

Τα προσωποποιημένα emails επικεντρώνονται στην αποστολή πληροφοριών σχετικά με τις πωλήσεις προϊόντων που ταιριάζουν στα ενδιαφέροντα των subscribers σου.

Μπορείς να χρησιμοποιήσεις υφιστάμενα δεδομένα των πελατών σου, όπως ιστορικό αγορών, δημογραφικά στοιχεία και προτιμήσεις, για να βοηθήσεις στο καλύτερο segmentation και εν συνεχεία στόχευση των χρηστών αυτών.

Ας δούμε ένα παράδειγμα, ας υποθέσουμε ότι πουλάς laptops και ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Εξετάζεις τα δεδομένα της αγοράς και το engagement στο site σου και διαπιστώνεις ότι οι επισκέπτες ενδιαφέρονται περισσότερο για τα gaming laptops και για προϊόντα αναβάθμισης υπολογιστή.

Όπως αποδεικνύεται, έχεις εκπτώσεις σε gaming laptops και προϊόντα αναβάθμισης για την Black Friday!

Έτσι, μπορείς να δημιουργήσεις μια email επικοινωνία που εστιάζει στην προώθηση αυτών των προϊόντων στο Segment X καθώς και σε άλλα παρόμοια.

Έτσι, όταν το Segment X βλέπει αυτό το email, είναι πιο πιθανό να αλληλεπιδράσει καθώς είναι εξατομικευμένο στα ενδιαφέροντά του. Παράλληλα, αυξάνεται η πιθανότητα να ψωνίσουν από το κατάστημά σου την Black Friday, επειδή βλέπουν προσφορές για προϊόντα που τους ενδιαφέρουν.

Αν θέλεις να αξιοποιήσεις στο έπακρο τη marketing στρατηγική σου για το Black Friday, εστίασε στην ανάπτυξη πλάνου μιας email marketing στρατηγικής που προσαρμόζει τις προσφορές σε αυτά που θέλουν οι subscribers σου.

#3 Δημιούργησε product spotlights

Επόμενο στη λίστα μας είναι η δημιουργία spotlights με τα προϊόντα σου και στη συνέχεια η προβολή τους σε κανάλια όπως social media, YouTube και email marketing.

Τα product spotlights βοηθούν στο να δείξεις στο κοινό σου γιατί να θέλει να αγοράσει τα προϊόντα σου.

Όταν κάνεις highlight όλα τα χαρακτηριστικά τους, γεμίζεις με πληροφορίες τους καταναλωτές για το πώς είναι τα προϊόντα αυτά, λύνοντας απορίες για το αν τα χρειάζονται.

Παρακάτω, βλέπουμε ένα παράδειγμα από το brand Old Navy που ακολουθεί μια διασκεδαστική προσέγγιση για να τονίσει γιατί κάποιος θα ήθελε να αγοράσει τις άνετες κάλτσες του την Black Friday.

#4 Η δύναμη του FOMO

FOMO ή αλλιώς Fear of Missing Out.

Δεν είναι λίγα εκείνα τα brands που οι marketing ιδέες τους περιλαμβάνουν τη δημιουργία μιας αίσθησης FOMO ή urgency.

Όταν έχεις εκπτώσεις την Black Friday, ο στόχος είναι να ενημερώσεις τους καταναλωτές ότι πρέπει να αγοράσουν τώρα, αλλιώς θα χάσουν.

Είτε περιορίζεις τις εκπτώσεις σου στο Black Friday, είτε θες να τις παρατείνεις για το Σαββατοκύριακο που ακολουθεί, θέλεις να βεβαιωθείς ότι ορίζεις μια προθεσμία για να ενθαρρύνεις τους καταναλωτές να αγοράσουν.

Ας δούμε το παράδειγμα του Huckberry.

Μια άλλη βέλτιστη πρακτική είναι η χρήση countdown, όπου ο χρόνος μετράει αντίστροφα μέχρι το τέλος των εκπτώσεων.

Τα countdowns χρησιμοποιούνται σε landing pages, newsletters και σε Google Ads.

#5 Δημιούργησε έναν οδηγό για δώρα

Οι εορταστικές περίδοι είναι η καλύτερη στιγμή για δώρα!

Πρέπει να θυμάσαι ότι όταν οι άνθρωποι ψωνίζουν την Black Friday, συχνά ψωνίζουν για άλλους.

Έτσι, θα προσελκύσεις άτομα στο κατάστημά σου που μπορεί να μην έχουν ψωνίσει από σένα στο παρελθόν, αλλά έχουν ένα φίλο ή μέλος της οικογένειας που μπορεί να ενδιαφέρεται για τα προϊόντα σου.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η δημιουργία ενός οδηγού δώρου περιλαμβάνει στα ToDo για Black Friday.

Οι οδηγοί δώρων είναι ένας εξαιρετικά χρήσιμος τρόπος για να βοηθήσεις τους νέους αγοραστές να πλοηγηθούν στα προϊόντα σου.

Στο παρακάτω παράδειγμα, το Cratejoy προσφέρει πολλούς οδηγούς δώρων για να βοηθήσουν τους καταναλωτές να βρουν το έλειο δώρο.

Έχουν δημιουργίσει κατηγορίες όπως “δώρα για εσωστρεφείς” και “δώρα για καλοφαγάδες”.

Μπορείς να ακολουθήσεις αυτήν την προσέγγιση με δικούς σου οδηγούς δώρων ή μπορείς να εστιάσεις στη δημιουργία βασικών κατηγοριών όπως οδηγούς δώρων “for her” ή “for him”.

#6 Μη ξεχνάς το local SEO

Το άνοιγμα των καταστημάτων οδήγησε σε αύξηση των αγορών που πραγματοποιήθηκαν σε φυσικά καταστήματα.

Έτσι, αντίστοιχη πορεία αναμένεται να καταγράψει η αγορά την Black Friday, ενώ αύξηση παρουσιάζει και ο ηθικός καταναλωτισμός και οι βιώσιμες αγορές, μια τάση που κάνει τη διαφορά.

Οι καταναλωτές είναι πιο επιλεκτοί σε σχέση με το που αγοράζουν. Πολλοί από αυτούς προτιμούν τις μικρές τοπικές επιχειρήσεις έναντι των μεγάλων διαδικτυακών λιανοπωλητών.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η βελτιστοποίηση για local SEO είναι ζωτικής σημασίας για τη στρατηγική SEO της Black Friday.

Κάποια quick wins είναι η βελτιστοποίηση των listings στο Google My Business, Bing Places ή Apple Listings. Τα προφίλ των καταστημάτων θα πρέπει να έχουν όλες τις απαραίτητες πληροφορίες όπως όνομα, διεύθυνση, τηλέφωνο, website url και ώρες καταστήματος.

Παράλληλα, η δημιουργία location-specific landing pages μπορούν να οδηγήσουν επισκεψιμότητα στο site σου για αναζητήσεις που στοχεύουν σε προϊόντα ή υπηρεσίες σε συγκεκριμένες γεωγραφικές τοποθεσίες.

Τέλος, αν το Google Ads αποτελεί ένα κανάλι προβολής που διαχειρίζεσαι, η στόχευση σε local keywords με διαφημίσεις μπορεί να εγγυηθεί αυξημένη επισκεψιμότητα και προβολή διαφημιστικού μηνύματος σε χρήστες με σχετικές αναζητήσεις.

#7 Είναι έτοιμο το site σου;

Δεν είναι λίγες οι φορές όπου η αυξημένη επισκεψιμότητα τη μέρα του Black Friday έχει οδηγήσει websites στο να αναστείλουν τη λειτουργία τους λόγω υπερφόρτωσης συστημάτων.

Και κανείς δεν το θέλει αυτό τη μέρα όπου καταγράφει τις περισσότερες πωλήσεις, το σενάριο αυτό είναι εφιαλτικό.

Αυτό που θα πρέπει να σιγουρευτείς, σε συνεννόηση με τον developer ή την ομάδα που ευθύνεται για την εύρυθμη λειτουργία του site σου, είναι ότι για εκείνη τη μέρα οι πόροι των συστημάτων θα είναι επαρκείς για να αντέξουν την αυξημένη ζήτηση.

Το ίδιο ισχύει και για τα operations.

Μετά την ημέρα του Black Friday και με τις παραγγελίες να αυξάνονται σε τριπλάσιο ποσοστό, πολλές επιχειρήσεις αδυνατούν να διατηρήσουν την καλή εξυπηρέτηση (χρόνους picking, packing και αποστολών) με αποτέλεσμα να οδηγεί τους πελάτες τους σε δυσαρέσκεια, κακές κριτικές μέχρι και ακυρώσεις.

Οπότε, θέλει ιδιαίτερη προσοχή -operations wise- η Black Friday να μην οδηγήσει σε παράλυση ολόκληρη την επιχείρηση, που μπορεί μακροχρόνια να οδηγήσει σε απώλεια πελατών και εσόδων.

#8 Support και customer experience

Ας μη γελιόμαστε.

Λίγο πριν, κατά τη διάρκεια και μετά το Black Friday, τα τμήματα του support και του customer experience παίρνουν φωτιά.

Οι κλήσεις πληθαίνουν, οι ερωτήσεις αυξάνονται και μαζί τους το ενδιαφέρον των καταναλωτών και οι αγορές.

Στην προκειμένη, το τελευταίο πράγμα που θες είναι να χάσεις πελάτες λόγω κακής εξυπηρέτησης.

Αν δεν έχεις εργαλεία στα χέρια σου όπως live chat ή social media community management, θα πρέπει να θέσεις σε ετοιμότητα ένα πλάνο εξυπηρέτησης πελατών με αυξημένους πόρους και ταχύτητα στην εξυπηρέτηση.

Ακόμη πιο έντονα, αυτό θα πρέπει να ισχύσει μετά από μαζικές αποστολές email επικοινωνιών, λανσαρίσματα καμπανιών σε social media και Google και φυσικά την καθεαυτή ημέρα του Black Friday.

Μπορεί η Black Friday να είναι μια μέρα που ζορίζει τις επιχειρήσεις σε πολλούς τομείς, αλλά οι καταναλωτές δεν ρίχνουν στα standard τους όσον αφορά την εξυπηρέτηση που θέλουν να λαμβάνουν.

Grow Digital Team
We Are Digital! Είμαστε το μεγαλύτερο Digital Marketing & eCommerce news blog στην Ελλάδα και φέρνουμε στην οθόνη σου οτιδήποτε φρέσκο παίζει σε SEO, Performance & Digital Marketing, AI, Analytics και άλλα.