5 Digital Marketing εργαλεία για ανάλυση ανταγωνισμού

5 Digital Marketing Εργαλεία για Ανάλυση Ανταγωνισμού

Το ‘competition analysis’ είναι από τα πιο sexy keywords στον κλάδο του digital marketing και ecommerce!

Και ποιος δεν θέλει να γνωρίζει το πώς κινείται ο ανταγωνισμός του ώστε να είναι σε θέση να σχεδιάσει την επόμενή του κίνηση.

Σωστά;

Για να το πετύχεις όμως αυτό θα πρέπει να βρεις έναν τρόπο να παρακολουθείς τον ανταγωνισμό σε όλο του το ψηφιακό αποτύπωμα, όπου αυτό είναι εφικτό, προφανώς.

Για παράδειγμα, σίγουρα είναι σπουδαίο το να γνωρίζεις τα keywords που στοχεύει με Google Ads ο ανταγωνισμός. Αλλά αν χάνεις από τη μεγάλη εικόνα το SEO και το πώς οι κύριοι ανταγωνιστές σου κάνουν rank οργανικά με keywords, δεν θα σου δώσει ποτέ κάποιο πλεονέκτημα μακροχρόνια.

Αντίστοιχα, είναι σημαντικό να γνωρίζεις το πώς κινείται ο ανταγωνισμός στα social media, ποια είναι κατά προσέγγιση τα κανάλια επισκεψιμότητάς του κ.α.

Ποια είναι τα εργαλεία ανταγωνισμού που θα σε βοηθήσουν

Παρακάτω θα βρεις μια λίστα με διαθέσιμα εργαλεία ανάλυσης ανταγωνισμού για digital marketers.

Κάποια από αυτά είναι πιθανό να έχουν κάποιο overlap στις δυνατότητές τους, άλλα όμως παρέχουν δυνατότητες που μπορεί να σε ενδιαφέρουν άμεσα. Επίλεξε το κατάλληλο για σένα και τις ανάγκες σου!

1. AdSpy

Το λέει και το όνομα, AdSpy! Με αυτό το εργαλείο μπορείς να αποκτήσεις μια εικόνα από τις διαφημίσεις των ανταγωνιστών σου ώστε να δεις πώς αυτοί τοποθετούν το brand name τους στην αγορά.

Πέρα από αυτό όμως, το AdSpy παρέχει και άλλες δυνατότητες οι οποίες μπορούν να σου φανούν χρήσιμες.

Όπως φαίνεται στην παραπάνω εικόνα, υπάρχουν πολλά φίλτρα για να προσεγγίσεις εκείνο το γκρουπ διαφημίσεων που ταιριάζουν καλύτερα στο προφίλ το δικό σου αλλά και των ανταγωνιστών.

Ποιος το χρησιμοποιεί

  • Οι dropshippers χρησιμοποιούν το AdSpy για να εντοπίσουν νέα προϊόντα
  • Οι affiliates μπορούν να αξιοποιήσουν το Offer ID για να δουν πώς άλλοι affiliates προμοτάρουν μια προσφορά
  • Οι media buyers το χρησιμοποιούν για να δουν τις περιοχές εκείνες στις οποίες επικεντρώνεται ο ανταγωνισμός και να βρουν πιθανές ευκαιρίες

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα

  • Ανακάλυψε νέες ιδέες για καμπάνιες και παρακολούθησε αυτές των ανταγωνιστών σου
  • Εξοικονόμισε χρήματα στη δοκιμή νέων καμπανιών
  • Βρες νέα προϊόντα και ευκαιρίες

[link]

2. SpyFu

Αν θες να μάθεις τη φόρμουλα που χρησιμοποιούν οι ανταγωνιστές σου στο Search Marketing, το SpyFu μπορεί να κάνει όλη τη δουλειά για σένα.

Θα σε βοηθήσει επίσης να αποφύγεις λάθη και να εκμεταλλευτείς ευκαιρίες!

Τι προσφέρει:

  • Pay per click competition research σε οποιοδήποτε domain κάνει bid στα Google ads σου, ενώ βοηθάει στον εντοπισμό των βασικών keywords των ανταγωνιστών σου
  • Search Engine Optimization και Competition Research για τον εντοπισμό αλλαγών, τη λήψη προτάσεων για βελτιστοποίηση και τη στόχευση influencers των οποίων τα links θα σε βοηθήσουν να κάνεις rank για συγκεκριμένα keywords
  • Εργαλεία για Keyword Research ώστε να βρεις τα πιο κερδοφόρα keywords σε ένα συγκεκριμένο κλάδο. Επίσης θα σε βοηθήσει να βρεις νέα keywords για να στοχεύσεις

Πλεονεκτήματα του SpyFu:

  • Παρακολούθηση των SEO rankings όχι μόνο στην Google αλλά και στα Yahoo και Bing
  • Πρόσβαση σε προτάσεις και συμβουλές για βελτιστοποίηση στο SEO
  • Εξελιγμένες δυνατότητες παρακολούθησης ανταγωνισμού

[link]

3. Connect.io

Το Connenct.io είναι ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον εργαλείο που συλλέγει δεδομένα από το Facebook και ταυτόχρονα παρέχει analytics data.

Εν συντομία, το εργαλείo εντοπίζει τα audiences προς στόχευση και τα αξιολογεί, κάτι που μπορεί να σε βοηθήσει να σερβίρεις τη σωστή διαφήμιση στο κατάλληλο κοινό.

Ποιος το χρησιμοποιεί:

  • Affiliate marketers
  • Social media marketers
  • eCommerce marketers

Τι κάνει:

  • Αξιολογεί τα interests
  • Σου επιτρέπει να στοχεύσεις audiences με μια ξένη γλώσσα
  • Εντοπίζει αναξιοποίητα interests
  • Προσθέτει interests στον Ads Manager
  • Υποστηρίζει το interest ‘layering’
  • Δεν βασίζεται σε εξωτερικά εργαλεία παρακολούθησης

[link]

4. InterestExplorer

Παρόμοιο με το SpyFu, το InterestExplorer κάνει βασικά ότι λέει το όνομα.

Το Facebook δεν αποκαλύπτει εύκολα όλα τα interests στο διαχειριστικό του, οπότε αυτό το εργαλείο σου εξοικονομεί χρόνο τον οποίο θα ξόδευες για να εντοπίσεις αυτά τα interests στο Facebook.

Τι κάνει:

  • Εντοπίζει interests τα οποία δεν μπορεί να εντοπίσει ο ανταγωνισμός
  • Σου εξοικονομεί χρόνο στην αναζήτηση interests

[link]

5. BigSpy

Το BigSpy είναι ένα δωρεάν εργαλείο που μπορείς να χρησιμοποιήσεις για βρεις τα καλύτερα δημιουργικά εκεί έξω, χρησιμοποιώντας φίλτρα.

Μπορείς επίσης να ελέγξεις την απόδοσή τους, τα δημογραφικά και τη landing page των διαφημίσεων.

Ποιος το χρησιμοποιεί:

  • Media buyers
  • Ads agencies
  • Ad designers
  • Social media managers

Τι κάνει:

  • Περιέχει διαφημίσεις από τις μεγαλύτερες διαφημιστικές πλατφόρμες (Facebook, Instagram, Twitter κ.α.)
  • Διαθέτει εξελιγμένο μηχανησμό αναζήτησης και φίλτρων όπως χώρα, format, ad type κ.α.
  • Έχει όλα τα trending ads
  • Διαθέτει συνολικά μια βάση δεδομένων εκατομμυρίων διαφημίσεων

[link]

Key takeaways

Είναι ώρα να επιλέξεις τα εργαλεία που χρειάζεσαι και πιστεύεις ότι μπορούν να δώσουν αξία στην καθημερινότητά σου. Είτε έχεις ανάγκη από ανάλυση ανταγωνισμού, εύρεση νέων keywords, αναζήτηση σε best practices και inspiration γύρω από δημιουργικά και διαφημίσεις, όλα αυτά μπορούν να καλυφθούν με ένα από τα παραπάνω εργαλεία!

Grow Digital Team
We Are Digital! Είμαστε το μεγαλύτερο Digital Marketing & eCommerce news blog στην Ελλάδα και φέρνουμε στην οθόνη σου οτιδήποτε φρέσκο παίζει σε SEO, Performance & Digital Marketing, AI, Analytics και άλλα.