Coronavirus: Διαταραχές και Αβεβαιότητα για το Digital Marketing Οικοσύστημα

13 digital marketing veterans σχολιάζουν το πιθανό impact του coronavirus στον κλάδο!

Coronavirus: Διαταραχές και Αβεβαιότητα για το Digital Marketing Οικοσύστημα

Ο κύκλος των ειδήσεων κυριαρχείται από συζητήσεις και εικασίες σχετικά με τον κονοροϊό. Αυτό ισχύει επίσης για τον τεχνολογικό τύπο, καθώς οι μεγάλες βιομηχανικές εκδηλώσεις ακυρώνονται και οι εταιρείες όπως οι Apple, Facebook και Uber αναφέρουν ότι τα έσοδά τους θα έχουν πτώση λόγω των προβλημάτων της αλυσίδας εφοδιασμού και της φθίνουσας ζήτησης των καταναλωτών.

Οι online publishers αναφέρουν ότι ο COVID-19 επηρεάζει ήδη τα έσοδα από τις διαφημίσεις. Συγκεκριμένα, η NY Times έκανε μια δήλωση στην οποία ανέφερε ότι τα έσοδα από τις διαφημίσεις θα μειωθούν περίπου στο 10% αυτό το τρίμηνο. Η εταιρεία το απέδωσε στην “αβεβαιότητα και ανησυχία για τον ιό”. Οι αναλυτές δηλώνουν ότι αναμένουν να δουν το γενικότερο business των Facebook ads να λαμβάνουν ένα χτύπημα βραχυπρόθεσμα (η Google επίσης δείχνει να ακολουθεί).

Πράγματι, η αβεβαιότητα και ο φόβος που έχει δημιουργηθεί έχει αντίκτυπο στην παγκόσμια οικονομία. Αυτό με τη σειρά του επηρεάζει το digital οικοσύστημα. Το πώς αυτό θα διαδραματίσει ρόλο βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα είναι μια ερώτηση που τέθηκε σε μερικούς digital marketers. Οι απαντήσεις τους είναι ποικίλες, αλλά μοιράζονται με τον κόσμο ορισμένα θέματα: την ακύρωση των διασκέψεων, τον αντίκτυπο στην αλυσίδα εφοδιασμού και τα logistics, το remote working και τον τρόπο με τον οποίο ορισμένοι κλάδοι θα υποφέρουν περισσότερο από κάποιους άλλους.

Tom O’Regan, Madison Logic

Οι βιομηχανικές διασκέψεις είναι είτε η πρώτη είτε η δεύτερη γραμμή δαπανών στα marketing budgets για τις επιχειρήσεις. Αυτά τα events στηρίζονται για να δημιουργήσουν νέες συνεργασίες, αλλά πιο σημαντικό, σε αυτό το περιβάλλον εμπορευματοποίησης, να διατηρήσουν και να αναπτύξουν τις ήδη υπάρχοντες. Η ευθυγράμμιση των ομάδων sales και marketing και η επιτυχία τους στην εκτέλεση των visual events και digital engagement θα είναι ο παράγοντας διαφοροποίησης στη διατήρηση των ρυθμών ανάπτυξης στους οργανισμούς τους. Με τη σωστή στρατηγική που επικεντρώνονται στους συνεργάτες και προμηθευτές τους, οι επιχειρήσεις μπορούν να επωφεληθούν από αυτό το νέο περιβάλλον και να οχυρωθούν ακόμη περισσότερο στο μέλλον.

Corporate website: https://www.madisonlogic.com/

Amy Barone, Splash

Ακόμη και πριν από το κίνδυνο με τον coronavirus, είχε παρατηρηθεί ότι οι event marketers επέλεγαν να επενδύσουν σε επαναλαμβανόμενα local events, αντί για ένα ή δυο μεγαλύτερα ετήσια γεγονότα. Τα local events είναι ευκολότερο να κλιμακωθούν, ενθαρρύνουν μια πιο ουσιαστική προσωπική σύνδεση, προσελκύουν μια ευρύτερη ομάδα συμμετεχόντων, συμπεριλαμβανομένων όσων δεν μπορούν ή δεν θα ταξιδέψουν. Μόλις τις τελευταίες ημέρες, βλέπουμε πολλές εταιρείες να μετατοπίζονται γρήγορα σε αυτή την προσέγγιση ενόψη των συνεχόμενων ακυρώσεων σε events, συνέδρια και διοργανώσεις.

Corporate website: https://splashthat.com/

Amanda Martin, Goodway Group

O coronavirus είναι μέσα στο μυαλό όλων των executives παγκοσμίως. Ο αντίκτυπος στη ζήτηση και προσφορά είναι το πρώτο πράγμα που περιμένουμε να δούμε με βάση τον τρόπο με τον οποίο τα αποθέματα αδειάζουν από τα ράγια και επηρεάζουν τα marketing budgets και τα έσοδα διαφήμισης. Ένα θέμα συζήτησης όταν μιλάμε με πελάτες είναι η κατανόηση του τρόπου με τον οποίο θα επηρεαστεί η βιομηχανία τους, για παράδειγμα, έχουμε δει μια πτώση στο κλάδο του hospitality και του τουρισμού γενικότερα.

Corporate website: https://goodwaygroup.com/

Sean Buckley, SpotX

Ενώ είναι πολύ νωρίς για να κατανοήσουμε τον μακροπρόθεσμο αντίκτυπο, βλέπουμε την επιδημία αυτή να έχει το μεγαλύτερο αντίκτυπο στην οικονομία του τουρισμού μέχρι σήμερα. Οι αεροπορικές εταιρείες και οι κρουαζιέρες έχουν αρχίσει να λαμβάνουν μέτρα όπως ακύρωση πτήσεων/αποπλεύσεων, booking ταξιδιών, παύση των διαφημιστικών τους καμπανιών κ.α. Αν συνυπολογίσουμε τα μέτρα που παίρνουν τα κράτη με κλείσιμο των συνόρων, τότε το πρόβλημα γίνεται ακόμα πιο σοβαρό.

Corporate website: https://www.spotx.tv/

Tony Rindsberg, Thankful

Το κύμα εμπορικών εκδηλώσεων και ακυρώσεων των συνεδριάσεων, ή καθυστερήσεων όπως το Shoptalk, αλλάζουν σημαντικά την κατανομή των δαπανών των επιχειρήσεων. Σκοπεύουμε να αξιοποιήσουμε τα ψηφιακά κανάλια πιο επιθετικά, αλλά με στρατηγική και προσοχή στην εξάπλωση του ιού. Αν συνεχιστεί η τρέχουσα τάση, θα πρέπει να εξετάσουμε σοβαρά το ενδεχόμενο τερματισμού κάποιων καμπανιών μέχρι να είναι έτοιμα τα brands να συζητήσουν εκ νέου το άνοιγμα στην αγορά.

Corporate website: https://www.thankful.ai/

Jonathan Kagan, MARC USA

Στο μυαλό μου, μερικά πράγματα θα συμβούν, και όλα καταλήγουν στον εκάστοτε επιχειρηματικό κλάδο. Στον τουρισμό, ιδιαίτερα στο διεθνή, πιθανότατα η κατάσταση θα χειροτερέψει, καθώς οι advertisers εργάζονται για να αποτρέψουν τις δαπάνες στο φόβο των συνεχόμενων ακυρώσεων ταξιδιών και κλείσιμο συνόρων. Είδαμε κάτι παρόμοιο το 2016 με τον Zika. Οποιοσδήποτε advertiser οδηγεί traffic στα φυσικά καταστήματα (σε όσα έχουν μείνει ανοιχτά), πιθανώς θα αποτύχει. Εντούτοις, πιστεύω ότι θα δούμε μια ανοδική πορεία στο delivery, την παράδοση προϊόντων super market κ.α. Εάν αυτό οδηγήσει σε ακόμη μεγαλύτερη οικονομική ύφεση, τότε βλέπω τα αυτοκίνητα / πολυτελή προϊόντα και ακίνητα να περνούν μια μεγάλη ύφεση όπως το 2007-2008.

Corporate website: https://marcusa.com/

Frederick Vallaeys, Optmyzr

Αν φτάσουμε σε ένα σημείο όπου πρέπει να αποφύγουμε εντελώς τα καταστήματα ή άλλους δημόσιους χώρους, τότε το ηλεκτρονικό εμπόριο θα γνώρισει άνοδο, ειδικά για FMCG, και αγορές που δεν μπορούμε να αναβάλλουμε για λίγες εβδομάδες. Αυτό θα είχε φυσικά μεγάλη επίδραση στους digital marketers που θα μπορούσαν να ανταγωνιστούν για τις αγορές των καταναλωτών που δεν είναι συχνοί διαδικτυακοί αγοράστες και γενικότερα εξοικιωμένοι με το online shopping.

Corporate website: https://www.optmyzr.com/

Samantha Barnes, bounteous

Ο βραχυπρόθεσμος αντίκτυπος του νέου coronavirus θα οδηγήσει πιθανώς σε κάμψη πολλούς κλάδους, αλλά θα δούμε μια μια άνοδο σε audience reach με τη συχνότητα των online touchpoints. Τα measurement strategies και οι στόχοι των επιχειρήσεων πρέπει να προσαρμοστούν αντίστοιχα και είναι μια ευκαιρία να οικοδομηθούν μακροπρόθεσμες σχέσεις για την επόμενη ανάκαμψη. Βλέπω επίσης μια αύξηση σε εκείνες τις “φωνές” που αναπτύσσονται επωφελούμενοι από τους φόβους των ανθρώπων, οπότε το σωστό μήνυμα την κατάλληλη στιγμή από τις επιχειρήσεις θα έχει ακόμα μεγαλύτερη σημασία τώρα. Όσον αφορά το μακροπρόθεσμο, δεν έχω καμία αμφιβολία ότι οι marketers και οι analysts θα καινοτομίσουν με τις εκτιμήσεις ότι τα customer journeys μπορούν να γεμίσουν με το άγχος και να μάθουν να αναγνωρίζουν τα όποια εμπόδια υπάρχουν σε αυτά.

Corporate website: https://www.bounteous.com/

Tonny Verre, The Integer Group

Αυτό που θεωρώ εγώ ως επιπτώσεις μικρής έως μεσαίας εμβέλειας (1 – 4 μήνες) ειδικά για το ηλεκτρονικό εμπόριο – αρχίζουμε ήδη να το βλέπουμε σε μεγάλες αγορές όπως η Amazon – είναι μια τεράστια αύξηση των online παραγγελιών, καθώς οι άνθρωποι αποφεύγουν την επαφή με πρόσωπα σε καταστήματα και εμπορικά κέντρα. Αυτό ισχύει όχι μόνο για τα προϊόντα απολύμανσης και καθαρισμού, αλλά για όλα τα αγαθά και υπηρεσίες: παράδοση super market, παράδοση αντικειμένων, αξεσουάρ gaming κ.α. Η μακροπρόθεσή επίδραση αυτής της τεράστιας αύξησης των παραγγειλών μέσω διαδικτύου, θα δημιουργήσει κατά τη γνώμη μου ένα stress σε συστήματα logistics, καθώς θα αναγκάσει τα marketplaces και τις εταιρείες να διεκδικήσουν 1 ή 2 ημέρες delivery. Αυτό θα τεντώσει το σύστημα καθώς πίσω στις φυσιολογικές ημέρες, το delivery window ηταν από 5 έως 7 ημέρες.

Corporate website: https://integer.com/

Eric Enge, Perficient Digital

Ο κύριος αντίκτυπος θα είναι αποτέλεσμα του φόβου που έχει δημιουργηθεί. Έχουμε ήδη δει ότι με πτώση πάνω από 1,000 μονάδες στο Dow, εταιρείες ακυρώνουν μεγάλες διασκέψεις και οχυρώνονται υπό το φόβο για μεγάλο χτύπημα στα κέρδη τους. Μακροπρόθεσμα, είναι δύσκολο να πούμε κάτι, καθώς όλα εξαρτώνται από το ρυθμό εξάπλωσης του ιού.

Corporate website: https://www.perficientdigital.com/

Emil Alon, Resonai

Είναι σημαντικό να υπάρχουν συγκεκριμένα policies για remote working σε μέρη που υποφέρουν από την πανδημία. Ακόμη και αν δεν υπάρχει άμεση ανησυχία στη γεωγραφική περιοχή τους, βλέπουμε τις εταιρείες να λαμβάνουν τα απαραίτητα μέτρα. Τεχνολογίες όπως AR training μπορούν να αναπτυχθούν και να χρησιμοποιηθούν από επιχειρήσεις προκειμένουν να φιλοξενήσουν στρατηγικές remote working όταν αυτό κρίνεται απαραίτητο. Το περιεχόμενο μπορεί να ανταλάσσεται απομακρυσμένα, χρησιμοποιώντας admin tools, για να εξοικονομίσουν χρόνο και χρήμα όταν πρόκειται για την ανάπτυξη νέας εκπαίδευσης.

Corporate website: https://www.resonai.com

Dana Tan, Under Armour

Ήταν προγραμματισμένο να συναντηθούμε με έναν πωλητή ο οποίος ταξίδευε από το Ηνωμένο Βασίλειο για να συναντηθεί μαζί μας αυτοπροσώπως. Υπήρξε κάποια ερώτηση σχετικά με το αν θα μπορούσαμε να προχωρήσουμε στη συνάντηση καθώς υπήρχε μια εταιρική πολιτική που δήλωνε ότι δεν πρέπει να συναντηθούμε με κάποιον που έρχεται από κάπου έξω από τις ΗΠΑ, εκτός αν βρισκόταν στη χώρα για τουλάχιστον 14 ημέρες. Έτσι, υπάρχει σίγουρα ένας αντίκτυπος στις συναντήσεις πρόσωπο με πρόσωπο. Αναρωτιόμαστε επίσης ποια θα είναι η σκηνή στο κομμάτι των συνεδρίων για το υπόλοιπο έτος. Φαντάζομαι ότι η απήχησή τους θα είναι χαμηλή.

Και τι σημαίνει ο coronavirus για το ecommerce, τις κυκλοφορίες νέων προϊόντων και την εφοδιαστική αλυσίδα; Δεν θεωρώ ότι γνωρίζουμε ακόμα την απάντηση. Ενώ υπάρχει βεβαίως ποικιλομορφία από κλάδο σε κλάδο, ο coronavirus έχει μια εξάπλωση σε παγκόσμιο επίπεδο.

Είμαι πολύ χαρούμενος ως digital marketer καθώς μπορών να κάνω τη δουλειά μου από το σπίτι. Οι υπάλληλοι παντοπωλείων, οι εργαζόμενοι σε υπηρεσίες τροφίμων και πολλοί άλλοι δεν έχουν αυτή την πολυτέλεια. Επίσης, συχνά δεν έχουν ελεύθερο χρόνο επί αμοιβής, πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει να πάνε στη δουλειά για να πληρωθούν. Αυτό αντίστοιχα σημαίνει ότι δουλεύουν ακόμα και άρρωστοι, γιατί διαφορετικά δεν θα μπορούν να πληρώνουν τα ενοικιά τους, ή να φροντίζουν τα παιδιά τους. Ίσως αν είναι να βγει κάτι καλό από όλη αυτή την ιστορία, είναι η επαναξέταση τέτοιων θεμάτων.

Corporate website: https://www.underarmour.com

Natalie Barreda, T-Mobile

Βραχυπρόθεσμα, νομίζω ότι η αβεβαιότητα σχετικά με το πώς θα προχωρήσουμε μπροστά στην επόμενη μέρα, θα έχει ως αποτέλεσμα για τους marketers να ξοδεύουν πολύ χρόνο στον προγραμματισμό για έκτακτα περιστατικά. Σε παρόμοια σημείωση, η συμπεριφορά των καταναλωτών είναι διαφορετική αυτή τη στιγμή από ότι θα ήταν σε μια φυσιολογική περίοδο. Ακούμε ήδη για τις επιπτώσεις στον κλάδο των ταξιδιών και του τουρισμού-φιλοξενείας. Νομίζω ότι αυτοί οι κλάδοι θα πρέπει να βρουν τρόπους να ενθαρρύνουν τους καταναλωτές να σκεφτούν πέρα από αυτή την τρέχουσα κατάσταση, σε έναν ελεύθερο από COVID-19 κόσμο.

Όσον αφορά τις μακροπρόθεσμες επιπτώσεις, αρχίζουμε ήδη να βλέπουμε πώς αυτό επηρεάζει την οικονομία από τη σκοπιά της χρηματηστηριακής αγοράς. Και αν αυτό συνεχιστεί, πρόκειται να χτυπήσει βαριά τους εργαζόμενους, επηρεάζοντας το πώς ο κόσμος καταναλώνει και αλληλεπιδρά με τα brands. Οι marketers θα πρέπει να έχουν πολύ ειλεικρινείς συζητήσεις σχετικά με τους εταιρικούς στόχους και την αξία των επενδύσεών τους. Ίσως είναι καιρός να ξαναδούν τα πράγματα από την αρχή και να κάνουν μια νέα πρόβλεψη για το 2020. Επιπλέον, τα brands θα πρέπει επίσης να αρχίσουν να σκέφτονται πώς μπορούν να αξιοποιήσουν το marketing τους, για να αντιμετωπίσουν ζητήματα που προκαλούνται από το COVID-19, όπως το ολικό lockdown των καταστημάτων. Η άριστη εξυπηρέτηση πελατών και η άρτια λειτουργία στο ecommerce περιβάλλον των επιχειρήσεων είναι επικτακτική ανάγκη σε εποχές όπως αυτή.

Corporate website: https://www.t-mobile.com/

ΜΕΣΩMartechtoday
Grow Digital Team
We Are Digital! Είμαστε το μεγαλύτερο Digital Marketing & eCommerce news blog στην Ελλάδα και φέρνουμε στην οθόνη σου οτιδήποτε φρέσκο παίζει σε SEO, Performance & Digital Marketing, AI, Analytics και άλλα.