#6 Clubhouse After-Session Performance Marketing vs Branding

Performance Marketing vs Branding

Η Μητέρα των Μαχών έλαβε θέση το βράδυ της Τρίτης 9/3 στο Clubhouse!

Θέμα μας, το Performance Marketing vs Branding…

Φυσικά, ο τίτλος ήταν ένα έξυπνο – όπως αποδείχτηκε – clickbait και σε καμία περίπτωση δεν τίθεται λόγος ως προς το ποιο από τα 2 είναι καλύτερο και μπορεί να αναπτύξει μια επιχείρηση!

Περισσότεροι από 110 συμμετέχοντες λίγο-πολύ συμφώνησαν ότι και τα 2 είναι εξίσου σημαντικά και απαραίτητα για μια σύγχρονη επιχείρηση που θέλει να είναι ανταγωνιστική όχι μόνο στο online περιβάλλον, αλλά και στο offline.

Στα πολύ θετικά της βραδιάς ήταν οι πολλές και διαφορετικές απόψεις και εμπειρίες που ακούστηκαν από έμπειρα στελέχη του χώρου, ενώ η διάρκεια του session ήταν μεγαλύτερη των 2 ωρών!

Συνοπτικά:

➡️ Reporting issues: Είναι αναμφισβήτητο πλεονέκτημα στο Performance Marketing η δυνατότητα λήψης μετρήσιμων αποτελεσμάτων σε μεγάλο βαθμό όσον αφορά τις διαφημιστικές ενέργειες. Στο Branding ωστόσο, ενώ οι επενδύσεις είναι σημαντικές από τα brands, δεν είναι εύκολη υπόθεση η μέτρηση της επένδυσης σε βραχυπρόθεσμο επίπεδο. Γι’ αυτό το λόγο τα brands ζητούν πολλές φορές τη στήριξη από την Ακαδημαϊκή κοινότητα και εταιρείες δημοσκοπήσεων προκειμένου να διενεργήσουν έρευνα ως προς την αποτελεσματικότητα των branding ενεργειών τους.

➡️ One strategy fits both: Το ένα αλληλοσυμπληρώνει το άλλο και οφείλουν να αποτελούν βασικούς πυλώνες στην αναπτυξιακή στρατηγική μιας εταιρείες. Αρκετοί συνομιλητές υποστήριξαν ότι το Performance Marketing περιέχει έντονα τα στοιχεία του branding, ενώ εταιρείες που επένδυσαν στο branding (π.χ. TV spots, Ράδιο) είδαν σημαντική βελτίωση στα performance KPIs των διαφημίσεών τους. Ως εκ τούτου, η βέλτιστη πρακτική περιέχει την εύρεση τρόπων και μεθόδων αυτά τα 2 να συνδυάζονται το ένα υπέρ του άλλου.

➡️ 1 purpose – different cultures: Καλώς ή κακώς, τα 2 αυτά πεδία ακολουθούν μια διαφορετική φιλοσοφία και απαιτούν συγκεκριμένα skillsets για να είναι επιτυχημένα. Το performance marketing μιλάει με data, hard metrics, optimization και focus στο αποτέλεσμα (ακόμα και αν αυτό σημαίνει να υπάρχουν ‘απώλειες’ π.χ. στην εμπειρία χρήστη), ενώ το branding μιλάει με συναισθήματα, ανθρώπους και ζωντανές εικόνες. Αυτό αποδυκνείεται από το γεγονός ότι στις εταιρείες υπάρχουν διαφορετικά τμήματα και επαγγελματίες πάνω από το κάθε ένα, κάτι που ορισμένες φορές οδηγεί σε συγκρούσεις επικοινωνιακές γύρω από διάφορα θέματα.

➡️ Future of Marketing: Το digital marketing αλλάζει και ίσως να μην είναι ποτέ όπως το ξέρουμε τώρα. Το cookieless οικοσύστημα, το privacy ως επίκεντρο των brands, το iOS14 και οι αλλαγές της Google στον Chrome, θα οδηγήσουν το performance marketing σε μια κατάσταση εντελώς διαφορετική από αυτή που το γνωρίζουμε τώρα, με λιγότερα διαθέσιμα data για τους advertisers, πτώση στο Roas και στο conversion performance και φυσικά αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο γίνεται η στόχευση κοινών. Το challenge των marketers είναι αφενός να προσαρμοστούν σε αυτές τις αλλαγές και αφαιτέρου να ανακαλύψουν ξανά τη μυστική συνταγή η οποία θα διατηρήσει και θα αναπτύξει το performance growth που έχουν μέχρι σήμερα.

➡️ Back to Basics: Η συνεχής ανάπτυξη των αλγορίθμων, του AI και των Automations, θα αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί το performance marketing. Οι performance marketers θα γίνουν λιγότερο hands on, πραγματοποιώντας ένα shift από το less technical to more creative, μιας και για όλα τα υπόλοιπα θα γίνονται μέσω αλγορίθμων (targeting, optimization, machine learning). Έτσι, θα δούμε μια επαναφορά σε μια περισσότερο marketing oriented φιλοσοφία, όπου η εμπειρία και ικανοποίηση χρήστη θα λάβει ακόμη περισσότερο προσοχή.

Grow Digital Team
We Are Digital! Είμαστε το μεγαλύτερο Digital Marketing & eCommerce news blog στην Ελλάδα και φέρνουμε στην οθόνη σου οτιδήποτε φρέσκο παίζει σε SEO, Performance & Digital Marketing, AI, Analytics και άλλα.