Σε χαλαρό ‘clubhouse-ικό’ κλίμα το βράδι της Τρίτη οι Σταύρος Θεοδωράτος, Βασιλική Κιούρκου και Κατερίνα Γκέκα συζήτησαν με περισσότερους από 40 clubhousers θέματα γύρω από το email marketing optimization, με κύριους πυλώνες το Design, Technology και Marketing.
Η συμμετοχή ήταν εκπληκτική και το feedback έδινε και έπαιρνε, όσο επαγγελματίες από διάφορα industries μοιράζονταν ερωτήσεις, απορίες και εμπειρία πάνω στο email marketing.
Δες παρακάτω τι ειπώθηκε και ποια ήταν τα key insights της συζητήσης:
Design
➡️ Brand & visual consistency – Είναι σημαντικό να υπάρχει συνέπεια στην εικαστική επικοινωνία (χρώματα, branding, look and feel) ώστε το email marketing να αποτελεί μια προέκταση του brand και του website μιας εταιρείας.
➡️ AB testing never stops – Το AB testing δεν πρέπει να σταματάει ποτέ, ενώ ένα best practice είναι να χωρίζονται σε πυλώνες τα στοιχεία που αποτελούν ένα email (hero image, buttons, call to actions, key messages) και εκεί να διενεργούνται οι πειραματισμοί. Ένα excel/google sheet μπορεί να βοηθήσει στον προγραμματισμό του ab testing, ενώ ταυτόχρονα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την αποτύπωση του performance των emails week over week.
➡️ Keep them light – Λόγω των περιορισμών που θέτουν οι email providers όπως Gmail και Outlook στο επιτρεπόμενο όριο μεγέθους ενός email (π.χ. το Gmail κάνει clip τα emails που ξεπερνούν τα 150kb), συστήνεται το light design στα emails ενώ κρίνεται απαραίτητη η μέτρηση του μεγέθους του email πριν αυτά αποσταλούν στους χρήστες.
➡️ Light Mode vs Dark Mode – Όλο και περισσότεροι χρήστες χρησιμοποιούν στις συσκευές τους dark mode. Τι γίνεται όμως με τα emails που έχουν σχεδιαστεί μόνο για Ligh Mode; Τα best practices γύρω από το design έχουν ήδη αναφερθεί σε σχεδιασμό emails τα οποία θα μπορούν να εμφανίζονται χωρίς πρόβλημα και στα 2 modes.
➡️ Image to text ratio – Προσπαθούμε να αποφεύγουμε τα βαριά GIFs και ακολουθούμε στο βαθμό του εφικτού την αναλογία 60% text – 40% image με στόχο να αυξηθεί το quality score του email.
Marketing
➡️ Surprise them! – Ένα email μπορεί να χαρίσει WoW Moments στους χρήστες! Τα brands θα πρέπει να εκμεταλευτούν τη δυναμική του email marketing συνδυαστικά με τα δεδομένα που διαθέτουν για αυτούς, ώστε μέσω personalized στρατηγικών να εκπλήξουν τους πελάτες τους (π.χ. Happy Birthday emails).
➡️ Momentum mails – είναι μεγάλη ευκαιρία η αξιοποίηση διαφόρων συνθηκών όπως ο καιρός, hot topics και επικαιρότητα ώστε οι marketers να επικοινωνήσουν έξυπνα μηνύματα με τους πελάτες τους. Η εκρηκτική αύξηση του engagement είναι εγγυημένη σε αυτού τους είδους το email marketing.
➡️ Εmail Automations – η σύντομη αναφορά (λόγω περιορισμένου χρόνου) στα email automations δείχνουν το σημαντικό ρόλο που παίζει το AI αλλά και τα automated emails σε μια email marketing στρατηγική. Με λίγη φαντασία και αρκετά δεδομένα, μια εταιρεία μπορεί να δημιουργήσει έξυπνα automated email sequences με στόχο να δείξει ότι είναι κοντά στον πελάτη και τον σκέφτεται.
➡️ Οι ESPs ως consultants – Συζητήθηκε το πόσο σημαντικό είναι οι πάροχοι email marketing υπηρεσιών να δρουν και ως consultants. Μιας και το specialization στο email marketing είναι δυσεύρετο και λόγω των συνεχών εξελίξεων στην τεχνολογία του email, οι πλατφόρμες παροχής υπηρεσιών email οφείλουν να δρουν ως σύμβουλοι και να κατευθύνουν τους πελάτες τους, χέρι-χέρι, στην email marketing στρατηγική τους.
Technology
➡️ Deliverability – Οι email providers γίνονται χρόνο με το χρόνο όλο και πιο αυστηροί. Το στοίχημα των brands είναι το κατά πόσο θα καταφέρουν να εισχωρήσουν τα emails τους στο Inbox των πελατών τους. Authentication protocols όπως τα SPF, DKIM, BIMI κρίνονται πλέον απαραίτητα ώστε τα brands να αναγνωρίζονται ως valid domains.
➡️ Integration Excellence – Το αποτελεσματικό email marketing χρειάζεται δεδομένα. Οι καλύτερες πηγές δεδομένων σε μια επιχείρηση είναι το website και το ERP ή CRM platform της. Έτσι, οι email marketing πλατφόρμες θα πρέπει να είναι ενοποιημένες και να ‘μιλάνε’ με τα υπόλοιπα συστήματα της επιχείρησης, ώστε η πληροφορία να ρέει απρόσκοπτα και οι marketers να είναι σε θέση να αξιοποιήσουν τα δεδομένα που έχουν στην κατοχή τους – από άλλα πληροφοριακά συστήματα.
➡️ GDPR – Κρίνεται απαραίτητη η προσοχή στη συλλογή, διαχείριση και συντήρηρη των πληροφοριών ενός χρήστη. Αν για παράδειγμα ένας χρήστης καλέσει στο τηλεφωνικό κέντρο μιας εταιρείας και ζητήσει να μην λαμβάνει πια ενημερωτικά emails, πώς θα ενημερωθεί η email marketing πλατφόρμα και ο διαχειριστής της; Η βαρύτητα του θέματος απαιτεί δημιουργία ενδοεταιρικών διαδικασιών οι οποίες θα ελέγχουν και θα διαχειρίζονται την πληροφορία αυτή.
Εργαλεία που αναφέρθηκαν
➡️ Google PostMaster Tools – δωρεάν εργαλείο reporting της Google για την αναφορά χρήσιμων στατιστικών που έρχονται από το Gmail [link]
➡️ mail-tester.com – υπηρεσία testing για spammy emails [link]
➡️ emojipedia – δωρεάν βιβλιοθήκη με emojis για τα emails σου [link]
➡️ Hunter.io Email Verifier – πλατφόρμα που ελέγχει την εγγυρότητα ενός email address [link]
Σε περιμένουμε στο επόμενο Clubhouse weekly session του Grow-Digital την Τρίτη 10/2, με θέμα που σηκώνει πολύ συζήτηση…Stay Tuned!
Υ.Γ. Για να λαμβάνεις real time ειδοποίηση όταν ξεκινούν τα sessions κάνε follow στο Clubhouse τους:
@stheodoratos
@vassiliki.k
@carenitta
Έχασες κάποιο session;
Μπήκες στο room στη μέση ή το τέλος του session;
Θες να θυμηθείς ποια ήταν τα σημαντικότερα takeaways της συζήτησης;
Μάθε τι ειπώθηκε στα προηγούμενά μας Clubhouse sessions παρακάτω:
#2 Clubhouse After-Session: Email Marketing Automations – Τι Συζητήθηκε