#2 Clubhouse After-Session: Email Marketing Automations – Τι Συζητήθηκε

Το τελευταίο session του Grow-Digital στο Clubhouse είχε αρκετή συζήτηση γύρω από τα Email Marketing Automations. Το room γέμισε με περισσότερους από 70 digital marketers ενώ το επίκεντρο ήταν τα automations best practices, οι τεχνικές λεπτομέρειες για να τρέξεις επιτυχημένα automations και top notch στρατηγικές!

#2 Clubhouse After-Session: Email Marketing Automations - Τι Συζητήθηκε

Μετά το επιτυχημένο #1 session για το Email Marketing γενικότερα, ήταν η ώρα να περάσουμε στο επιδόρπιο και να συζητήσουμε εκτενέστερα για best practices γύρω από τα Email Automations.

Περισσότεροι από 70 Clubhousers βρέθηκαν το βράδι της Τρίτης στο Clubhouse Session By Grow-Digital με κύριους συντονιστές της κουβέντας τη Βασιλική Κιούρκου, τον Σταύρο Θεοδωράτο, την Κατερίνα Γκέκα και τον Δημήτρη Δημητριάδη.

Δες παρακάτω τι ειπώθηκε και ποια ήταν τα key insights της συζήτησης:

Τα πρώτα βήματα στο Email Marketing Automation

➡️ Website & Email Marketing Platform – Εκτός από το app ή το website, η χρήση ενός Email Marketing Platform κρίνεται απαραίτητη για τα πρώτα βήματα στα Automations. Για μικρομεσαίες επιχειρήσεις συνιστάται η συνεργασία με κάποια από τις ελάχιστες Ελληνικές πλατφόρμες που παρέχουν τέτοιου είδους υπηρεσίες, ή σε περίπτωση που δεν υπάρχει το budget, μπορεί να γίνει προσωρινή χρήση πλατφορμών όπως το Mailchimp, οι οποίες παρέχουν κάποια free πλάνα με περιορισμένες δυνατότητες.

➡️ Technical Integration & Tracking Codes – Συζητήσαμε για Behavioral (συμπεριφορικά) και Conditional (υποθετικά) automations. Για τα πρώτα, αυτά που βασίζονται στη συμπεριφορά του χρήστη στο site, είναι απαραίτητο να γίνει τεχνική υλοποίηση γέφυρας μεταξύ website και email marketing platform, η οποία θα επιτρέψει την καταγραφή του journey του χρήστη στο site καθώς και τις κινήσεις του (π.χ. cart abandonment). Αυτό επιτυγχάνεται μέσω tracking codes τα οποία κάθε email marketing platform οφείλει να παρέχει στους πελάτες του.

➡️ Keep it simple and do it right – Ξεκίνα με απλά automations, τα οποία μπορείς να βρεις υπό τη μορφή έτοιμων template μέσα στο email marketing platform ώστε να έχεις ένα μπούσουλα και μια βάση να ξεκινήσεις. Βεβαιώσου ότι οι υλοποιήσεις σου λειτουργούν σωστά μέσω ποικίλων δοκιμών, ζητώντας τη βοήθεια ενός εξειδικευμένου developer.

➡️ Μέτρησέ τα! – Βασικό συστατικό της επιτυχίας είναι το measurement. Σιγουρέψου ότι χρησιμοποιείς utm’s στα automations σου και ότι τα αποτελέσματα καταγράφονται με ακρίβεια στο reporting εργαλείο σου (π.χ. Google Analytics). Επίσης, βεβαιώσου σε περίπτωση που χρησιμοποιείς δεδομένα από μια βάση (π.χ. CRM, ERP) ότι είναι σωστά, τηρώντας πάντα τους κανόνες του GDRP.

Best Practices

➡️ It’s All About Casual Personalization – Το μήνυμα που επικοινωνείς θα πρέπει να είναι απλό, προσωποποιημένο, όπως ακριβώς θα μιλούσε ένας πωλητής ενός φυσικού καταστήματος σε ένα πελάτη ο οποίος θέλει να εξυπηρετηθεί. Απέφυγε corporate-mood στο email σου (λαμβάνοντας υπόψη και το industry της εταιρείας) και χρησιμοποίησε ζωντανά εικαστικά τα οποία θα βγάζουν ανθρώπινα συναισθήματα (π.χ. μια κοπέλα που χαμογελάει) ώστε να προσθέσεις μια συναισθηματική πινελιά χαράς στο μήνυμά σου. Όπως είπε και η Κατερίνα, το humanized design είναι αυτό που μετράει!

➡️ Think Smart, Design Smarter – Υπάρχουν άπειρες ιδέες για email marketing automations. Birthday Automations, Automations για εορταστική ημέρα, Weather Automations, Trend Automations και οτιδήποτε άλλο σκεφτεί το μυαλό σου μπορεί να αποτελέσει μια αφορμή για δημιουργία automations. Σκέψου τα 3 καλύτερα automations που σε έχουν κάνει να χαμογελάσεις και θα διαπιστώσεις ότι είναι ένας αποτελεσματικός συνδυασμός δεδομένων και δημιουργικής σκέψης. Προσπάθησε να δημιουργήσεις κάτι αντίστοιχο, αλλά πρώτα συμβουλέψου τα δεδομένα που έχεις στη διάθεσή σου.

➡️ Deliverability Matters Too – Βρήκες email marketing platform, την ένωσες με το site σου, σύλλεξες τα πολύτιμα δεδομένα για τους χρήστες σου και σχεδίασες top email automations με έξυπνο design και catchy headlines. Μετά όμως, τι; Φτάνουν στο inbox των πελατών σου; Το deliverability και το spam rate είναι πολύ σημαντικά email marketing metrics τα οποία θα πρέπει να παρακολουθείς προσεκτικά στα πλαίσια της email στρατηγικής σου. Για περισσότερες πληροφορίες, ακολούθησε το link στο τέλος.

Παραδείγματα από Automations

Σημαντικά ή ασήματα, advanced ή basic automations, παρακάτω θα βρεις κάποιες ιδέες όπου μπορείς να ξεκινήσεις να δημιουργείς τα πρώτα σου automations ή να ενισχύσεις αυτά που ήδη έχεις:

➡️ Abandoned shopping carts – Θύμισε στους χρήστες που άφησαν κάτι στο καλάθι τους να επιστρέψουν και να αγοράσουν.

➡️ Product View automations – Είδε ένας χρήστης μια σειρά από προϊόντα αλλά δεν αγόρασε; Κάνε του ένα reminder με τα προϊόντα που είδε προσθέτοντας και κάποιες άλλες προτάσεις.

➡️ Category View automations – ίδιο με το Product View automation αλλά εδώ μιλάει για category και όχι product.

➡️ Weather automations – Βρέχει σε μια περιοχή; Ευκαιρία να πουλήσεις αδιάβροχα ρούχα και παπούτσια! Χιονίζει σε μια άλλη; τι λες να στείλεις ένα email με κορυφαίες επιλογές σε είδη σκι;

➡️ Purchase Review automations – Δώστε τη δυνατότητα στους πελάτες σου να βαθμολογήσουν την εμπειρία τους στο ηλεκτρονικό ή φυσικό σου κατάστημα.

➡️ Welcome automations – Καλωσόρισε τους νέους subscribers της email λίστας σου.

Έχασες κάποιο session;

Μπήκες στο room στη μέση ή το τέλος του session;

Θες να θυμηθείς ποια ήταν τα σημαντικότερα takeaways της συζήτησης;

Μάθε τι ειπώθηκε στα προηγούμενά μας Clubhouse sessions παρακάτω:

#1 Clubhouse After – Session: Email Marketing Optimization – Τι Συζητήθηκε

SUBSCRIBE & STAY DIGITAL
I agree to have my personal information transfered to MailChimp ( more information )
Κάνε εγγραφή και θα λαμβάνεις στο inbox σου όλα τα νέα trends γύρω από το Digital Marketing και το eCommerce. Το Digital Marketing εξελίσσεται, μη μένεις πίσω!
Spam Free! Μισούμε το spam όσο και εσύ, θα λαμβάνεις νέα μας 1 φορά την εβδομάδα!
Ο Σταύρος είναι απόφοιτος του τμήματος Μηχανικών Ηλεκτρονικών & Υπολογιστικών Συστημάτων του Α.Ε.Ι Πειραιά και κάτοχος τίτλου εξειδίκευσης στο Digital Marketing, του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Το 2020 απέκτησε τον μεταπτυχιακό τίτλο MSc στη Διοικητική Επιστήμη και Τεχνολογία από το ΟΠΑ. Είναι πιστοποιημένος συνεργάτης της Google και Founder του Grow-Digital.gr. Έχει αδυναμία στο Performance Marketing & δηλώνει φανατικός Blogger.