Αρκετοί αναρωτιούνται “Γιατί τόσο μεγάλο buzz γύρω από τα email automations;”.
Όλο και περισσότεροι email marketers κάθε χρόνο ανακαλύπτουν πως με τα σωστά εργαλεία μπορούν να στείλουν περισσότερα personalized emails στα σωστά segments των subscribers τους τη σωστή στιγμή.
Γιατί; Μα φυσικά γιατί βλέπουν εκπληκτικά αποτελέσματα:
- Tα automated emails κάνουν convert 2.5 φορές περισσότερο από ότι τα bulk emails (Metrilo).
- Πάνω από το 75% του revenue έρχεται από triggered campaigns παρά από τις κλασικές καμπάνιες (DMA).
Ας δούμε όμως 7 διαφορετικά automated emails που κάθε e-shop μπορεί να δημιουργήσει.
1. Welcome series automation
Η αύξηση του traffic σε ένα e-shop είναι μια πολύ καλή ευκαιρία για να μεγαλώσει η λίστα με τους subscribers. To Welcome email είναι ο τέλειος τρόπος να υποδεχθείς τους νέους, υποψήφιους και μη, πελάτες του brand σου.
Είναι η καλύτερη στιγμή να τονίσεις όλα εκείνα τα σημεία που κάνουν το brand σου ξεχωριστό, να μοιραστείς τα social media accounts σου και να συλλέξεις πληροφορίες ώστε να καταλάβεις καλύτερα τι θέλουν να μαθαίνουν από το brand σου οι subscribers σου. Έχεις μια ευκαιρία να κάνεις καλή πρώτη εντύπωση και αυτό το email να αποτελέσει μια exclusive παρουσίαση του brand σου.
To welcome email είναι το πρώτο βήμα να συνδεθείς πραγματικά με τους χρήστες σου και να θέσεις τα θεμέλια όλης της μετέπειτα σχέσης. Να είσαι σίγουρος ότι θα τους δείξεις ακριβώς ό,τι πρέπει να μάθουν για εσένα.
Tip: Και μην ξεχάσεις να κάνεις stand out στο Inbox τους με ένα creative subject line!
2. Browse abandonment automation
Μέρος των αγορών των χρηστών στα καταστήματα είναι το window shopping. Γιατί να μη μεταφέρεις την εμπειρία αυτή και online μέσα από το email;
Μπορείς να το πετύχεις αυτό με ένα browse abandonment automation. Οι subscribers μπορούν να λαμβάνουν emails με βάση τα προϊόντα που κοιτούν στο e-shop σου ενώ μπορείς να ελέγχεις πόσο συχνά θα γίνεται trigger το μήνυμα, καθώς και ποιοι χρήστες θα το λαμβάνουν.
Tip: Δημιούργησε ένα απλό email. Ο χρήστης έχει δείξει ήδη ενδιαφέρον για το προϊόν, οπότε δεν χρειάζεται να τον αποσυντονίσεις με cross-sell ή πολλαπλά CTAs. Κράτησε το ενδιαφέρον του χρήστη με ένα απλό reminder για τα προϊόντα που έχει ήδη δει και αλληλεπιδράσει μαζί τους.
3. Abandoned cart automation
Σκέψου πως ένας χρήστης έχει ήδη προσθέσει τα προϊόντα στο καλάθι του αλλά κάτι συνέβη και έπρεπε να κλείσει άμεσα τον υπολογιστή ή το κινητό του. Σε αυτή την περίπτωση το abandoned cart automation μπορεί να βοηθήσει.
Είναι πολύ δύσκολο για τους χρήστες να θυμούνται όλα τα προϊόντα που έχουν προσθέσει στο καλάθι τους και έχουν σκοπό να αγοράσουν. Τα abandoned cart emails λειτουργούν ως μια υπενθύμιση στους καταναλωτές πως τα προϊόντα τους περιμένουν στο καλάθι τους.
Επιπλέον, τα abandoned cart emails δημιουργούνται δυναμικά, ανάλογα με τα προϊόντα που έχει ο κάθε χρήστης στο καλάθι του, οπότε το personalization βοηθά στη βελτίωση όλων των email marketing metrics.
Tip: Πειραματίσου με Α/Β tests σχετικά με το χρόνο αποστολής τους. Τα brands που έχουν πιο ακριβά προϊόντα ενδεχομένως να έχουν πλεονέκτημα με ένα μεγαλύτερο delay καθώς δίνουν στον καταναλωτή την ευκαιρία να ψάξει και να σκεφτεί περισσότερο την επερχόμενη αγορά του. Σε αντίθεση με τα λιγότερο ακριβά προϊόντα που μπορεί να είναι καλύτερο να υπάρχει μικρότερο delay καθώς οι αγορές δεν χρειάζονται προγραμματισμό.
4. Thank you email
Ποιός δεν θα εκτιμούσε ένα “Ευχαριστώ”; Το thank you flow, το οποίο μπορεί να στηθεί για όταν ολοκληρώσει ένας χρήστης την αγορά του, επιτρέπει να χτιστεί εντονότερα το brand loyalty εκφράζοντας ευγνωμοσύνη στους καταναλωτές της επιχείρησής σου.
Ένα μικρό ευχαριστώ μπορεί να πάει τη σχέση brand- καταναλωτή πιο μακριά, ειδικά σε μια χρονιά που οι εκπτώσεις ήταν ατελείωτες και ο online ανταγωνισμός ενισχυμένος. Ο καταναλωτής σε επέλεξε για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σου. Κάνε τον να νιώσει ξεχωριστός με ένα προσωποποιημένο ευχαριστώ.
5. Cross-sell and up-sell automations
Μερικές φορές ο αριθμός των επιλογών που προσφέρεις στο e-shop σου μπορεί να είναι πολύ μεγαλύτερος από ότι μπορεί να διαχειριστεί ένας καταναλωτής. Κάποιες φορές οι καταναλωτές απλά δεν έχουν αρκετό χρόνο να κάνουν εκτενή έρευνα. Τα cross-sell & up-sell automations θα βοηθήσουν εκείνους τους χρήστες να βρουν ακριβώς αυτό που ψάχνουν.
Χρησιμοποίησε αυτό το automation για να δείξεις άλλα παρόμοια προϊόντα. Μπορείς να επιλέξεις κάποια best sellers ή να εκμεταλλευτείς τα product recommendations για να κάνεις προτάσεις βασισμένες στις αγορές άλλων χρηστών ή παρόμοιων καταναλωτών.
Tip: Κράτησε ένα time delay μετά την αγορά ενός προϊόντος και μετά στείλε ένα email για να αγοράσει ο χρήστης ένα συμπληρωματικό προϊόν ή την επόμενη έκδοση του προϊόντος που αγόρασε.
6. Back in stock automation
Ανεξαρτήτως βιομηχανίας, ένα στόχο έχουν όλοι όσοι έχουν ecommerce εταιρεία και αυτός είναι η αύξηση του εσόδου.
Γι’ αυτό το λόγο είναι πολύ σημαντικό να έχεις back-in-stock automation ώστε να μη χάσεις ούτε μια πώληση, ακόμα και αν το προϊόν βγήκε εκτός αποθέματος. Υλοποιώντας ένα back-in-stock journey θα δώσεις κίνητρο στον καταναλωτή να κάνει εγγραφή για ειδοποίηση όταν το συγκεκριμένο προϊόν επιστρέψει στο e-shop σου. Μπορείς να κάνεις αυτούς τους καταναλωτές να νιώσουν ξεχωριστοί αν επικοινωνήσεις πρώτος και τους ενημερώσεις ότι το προϊόν που ήθελαν είναι πάλι διαθέσιμο.
Tip: Μη ξεχάσεις να ορίσεις κανόνες για τον έλεγχο του αποθέματος πριν ενημερώσεις τους καταναλωτές. Δεν θα ήθελες να πεις σε 100 πελάτες ότι ένα δημοφιλές προϊόν είναι back in stock αν μόνο τα 10 από αυτά θα είναι διαθέσιμα.
7. Birthday automation
Πόσοι πωλητές σε κατάστημα θυμούνται τα γενέθλια σου; Φαντάζομαι δεν είναι πολλοί.
Εάν και εφόσον έχεις συλλέξει την απαραίτητη πληροφορία από τους πελάτες σου μπορείς εκείνη την ημέρα να τη γιορτάσεις μαζί με ένα birthday automation. Αυτή την ξεχωριστή ημέρα μπορείς να τους προσφέρεις δωρεάν μεταφορικά, μια έκπτωση ή απλά να πείς Χρόνια Πολλά!
Με αυτά τα 7 automations μπορείς να ξεκινήσεις και όσο περνάει ο καιρός οι ευκαιρίες είναι αμέτρητες για να μπορέσεις να βελτιώσεις την εμπειρία των χρηστών σου.
Σημαντικό είναι να γνωρίζεις ποιό είναι το κοινό σου και τι το ενεργοποιεί και έχοντας αυτά ως αφετηρία μπορείς να δημιουργήσεις μοναδικό περιεχόμενο που θα δώσει λόγο στους χρήστες να ανοίξουν τα emails σου.