Το Facebook Advertising είναι μια σκακιέρα στην οποία αυτός που θα κινήσει καλύτερα τα πιόνια του, όσον αφορά το targeting, το creative design και το audience picking, κερδίζει!
Τo Facebook, για όσους το χειρίζονται σωστά, φημίζεται για το υψηλό conversion rate που χαρίζει, που εν συνεχεία οδηγεί σε υψηλότερο ROAS για τους advertisers συγκριτικά με άλλα κανάλια.
Πώς όμως μπορείς να βελτιώσεις το targeting στο Facebook χωρίς να δαπανήσεις πολλά χρήματα σε testing;
Εκεί κρύβεται μια μεγάλη παγίδα.
Γιατί εάν στοχεύσεις τους σωστούς ανθρώπους θα έχεις ως αντάλλαγμα ένα υψηλό return on investment, ταυτόχρονα όμως, μπορεί να χάσεις σημαντικό μέρος της επένδυσης εάν στοχεύσεις τους λάθους ανθρώπους.
Θυμίζει μια κατάσταση ‘hit or miss.’
Ως εκ τούτου, θα πρέπει να έχεις μεγάλη ακρίβεια όταν έρχεται η στιγμή να αποφασίσεις ποια κοινά θα στοχεύσεις και ποια όχι.
Παρακάτω, θα βρεις 10 tips που θα σε βοηθήσουν να καταλάβεις ποιο είναι το target κοινό σου, έχοντας πάντα ως επίκεντρο την επίτευξη υψηλού return on ad spend με τη βοήθεια φυσικά του ad personalization.
1. Αξιοποίησε τη δύναμη των Facebook Audience Insights
Τα Facebook Audience Insights προσφέρουν ένα σκασμό από πολύτιμα data για τα κοινά σου, συμπεριλαμβανομένων δημογραφικών στοιχείων, ενδιαφερόντων και τοποθεσίας.
Αυτές οι πληροφορίες μπορούν να σε βοηθήσουν να δημιουργήσεις ακόμα πιο αποδοτικές καμπάνιες με επίκεντρο το personalization.
Δες πώς θα τα χρησιμοποιήσεις:
➡️ Πήγαινε στο dashboard του Facebook Audience Insights και επίλεξε ένα κοινό. Μπορείς να επιλέξεις μεταξύ όλων των χρηστών του Facebook ή τους τρέχοντες followers σου.
➡️ Επίλεξε τα δημογραφικά στοιχεία που ταιριάζουν στο κοινό σου. Θα μπορείς έτσι να μάθεις για τα ενδιαφέροντά τους, την τοποθεσία, τα job titles, τη γλώσσα και ούτω καθεξής.
➡️ Μάθε τι είδους περιεχόμενο κάνει ‘consume’ το κοινό σου στο Facebook. Τι σελίδες ακολουθούν; σε ποιες κατηγορίες περιεχομένου ενδιαφέρονται περισσότερο;
➡️ Χρησιμοποιώντας το control panel στην αριστερή πλευρά της οθόνης, μπορείς να πειραματιστείς με τις επιλογές, περιορίζοντας το κοινό σου μέχρι να βρεις ένα target audience το οποίο μπορεί να σου χαρίσει υψηλό profitability. Στη συνέχεια, κάνε ‘save’ το κοινό σου.
Αφού αποθηκεύσεις το κοινό σου, κάνε click στο κουμπί Create Ad στην επάνω δεξιά γωνία της οθόνης.
Αυτό θα σε οδηγήσει σε ένα περιβάλλον για δημιουργία διαφημίσεων, όπου όλες οι επιλογές στόχευσης θα έχουν ήδη συμπληρωθεί για σένα.
Σε αυτό το σημείο να τονίσουμε ότι το Facebook εδώ και αρκετούς μήνες έχει ενημερώσει για την αφαίρεση του εργαλείου Audience Insights όπως το ξέρουμε τώρα, ενώ σχετικό popup εμφανίζεται στο πάνω μέρος της σελίδας του Audience Insights:
Τα Audience Insights θα ‘μετακομίσουν’ στο Facebook Business Suite Insights και μένει να δούμε το πώς θα μοιάζει το νέο περιβάλλον, αν θα γίνουν δηλαδή αλλαγές και ποιος θα είναι ο τρόπος λειτουργίας του – αν αυτός αλλάξει.
2. Κάνε το επόμενο βήμα με Custom Audience
Το Facebook Ads Manager σου επιτρέπει να ανεβάσεις το δικό σου κοινό με τη μορφή email λιστών, αριθμών τηλεφώνου και άλλους τύπους δεδομένων. Αυτή τη δυνατότητα την ονομάζει Facebook Custom Audiences.
Έτσι, θα μπορείς να εξατομικεύσεις περαιτέρω τη στόχευσή σου με περιεχόμενο προσαρμοσμένο πάνω στα διαφορετικά κοινά, ώστε να δείξεις τη κατάλληλη διαφήμιση στο κατάλληλο γκρουπ χρηστών.
Η αξιοποίηση των Facebook Custom Audiences μπορεί να οδηγήσει σε πολλές ευκαιρίες όπως:
- Αποστολή διαφημίσεων με στόχο το upsell με υφιστάμενους πελάτες.
- Το exclusion υπαρχόντων πελατών από τη λήψη διαφημίσεων που στοχεύουν στην προσέλκυση νέων πελατών.
- Στόχευση σε χρήστες που έχουν ήδη επισκεφτεί το website σου με σκοπό να τους πείσεις να επιστρέψουν και να αλληλεπιδράσουν ξανά μαζί του (θα χρειαστείς εγκατεστημένο Facebook Pixel γι’αυτό).
- Segmentation του κοινού σου και testing διαφορετικών εξατομικευμένων διαφημίσεων.
Η δημιουργία custom audience είναι τόσο απλή, όσο να το να μεταβείς στο Audience tab του Ads Manager και κάνοντας click στο Create a Custom Audience.
Οι διαθέσιμες επιλογές για Custom Audiences περιλαμβάνουν:
- Customer list: Περιλαμβάνει email ή αριθμούς τηλεφώνου, ονόματα και άλλους τύπους δεδομένων.
- Website: Χρησιμοποίησε αυτή την επιλογή για να κάνεις retargeting σε ανθρώπους που επισκέφτηκαν το website σου ή μια συγκεκριμένη σελίδα εντός χρονικού διαστήματος.
- App activity: Μπορείς να δημιουργήσεις ένα κοινό που αποτελείται από χρήστες που έχουν εκτελέσει συγκεκριμένες ενέργειες στο application σου.
- Offline activity: Αυτή η επιλογή σου επιτρέπει να στοχεύσεις άτομα που έχουν αλληλεπιδράσει προσωπικά με την επιχείρησή σου, σε ένα φυσικό κατάστημα ή τηλεφωνικό κέντρο.
- Facebook sources: Εδώ, μπορείς να στοχεύσεις τους χρήστες που αλληλεπιδρούν με το brand σου στο Facebook και το Instagram. Για παράδειγμα, χρήστες που παρακολούθησαν τα videos σου, είδαν το product catalog ή ακολούθησαν τη σελίδα σου.
Μόνο με τα Facebook Custom Audiences, μπορείς να πειραματιστείς με διαφορετικούς τύπους καμπανιών έως ότου δεις τα νούμερα να βελτιώνονται!
3. Δημιούργησε lookalike audiences για να πιάσεις μεγαλύτερο κοινό
Μόλις δημιουργήσεις ένα Custom Audience, το Facebook σου δίνει την επιλογή να στοχεύσεις επίσης άτομα που μοιράζονται ένα παρόμοιο προφίλ με το κοινό σου.
Τα κοινά αυτά ονομάζονται Lookalike Audiences και το είδος στόχευσης ονομάζεται Interest-based targeting.
Αυτή η διαδικασία είναι το κλειδί για την προσέλκυση νέων χρηστών για το business σου. Διότι αν στοχεύεις άτομα που έχουν τα ίδια ενδιαφέροντα, επιθυμίες και προβληματισμούς με τους καλύτερους πελάτες σου, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα και αυτοί να γίνουν πελάτες.
Για να δημιουργήσεις ένα lookalike audience, πήγαινε στο menu του Ads Manager και να επιλέξεις το Audience.
Θα βρεις την επιλογή να δημιουργήσεις custom audiences, lookalike audiences, saved audiences και άλλα. Όταν πατήσεις το κουμπί για τα lookalike audiences, θα εμφανιστεί αυτό το παράθυρο.
Εδώ, πρόσθεσε την πηγή για το lookalike audience – το υπάρχον κοινό ή τη λίστα που θέλεις να μοιάζει με το νέο σου κοινό. Αυτή η πηγή μπορεί να είναι μια λίστα από emails, δεδομένα από το website pixel ή ένα κοινό από το Facebook και το Instagram.
Μπορείς επίσης να προσθέσεις λίστα με πολύτιμους πελάτες, με βάση το πόσες φορές έχουν αγοράσει από σένα. Μπορείς επίσης να προσθέσεις πολλές πηγές συνδυαστικά και όχι μόνο μια.
Μετά από αυτό, επίλεξε την επιθυμητή τοποθεσία του lookalike κοινού. Στη συνέχεια, επίλεξε ποιο ποσοστό από τα πιο παρόμοια άτομα θέλεις να στοχεύσεις (όσο μεγαλύτερο το ποσοστό, τόσο πιο ευρύ θα είναι το κοινό).
Τέλος, κάνε click στην επιλογή Create Audience και είσαι έτοιμος να ξεκινήσεις να στοχεύεις αυτό το κοινό με διαφημίσεις.
4. Βάλε στο παιχνίδι τα saved audiences του Facebook
Το Facebook Ads Manager σου επιτρέπει να δημιουργήσεις όσα είδη κοινών θέλεις, με τις προδιαγραφές που θέλεις.
Η δημιουργία saved audiences σου επιτρέπει να τεστάρεις τις διαφημίσεις σου σε πολλά πιθανά είδη κοινού για να δεις τι λειτουργεί καλύτερα. Με αυτές τις πληροφορίες που θα εξάγεις, θα είσαι σε θέση να βελτιστοποιήσεις το conversion rate και το ROAS.
Ο καλύτερος τρόπος για να αξιοποιήσεις τα saved audiences είναι να στοχεύσεις κοινά χωρίς μεγάλο narrow down, αξιοποιώντας το λεγόμενο ‘layered targeting’.
Αν υποθέσουμε ότι κοιτάμε το πώς λειτουργεί από ψηλά, τότε θα δούμε ότι το Facebook σου επιτρέπει να κάνεις segmentation σε ένα κοινό με βάση τρεις κύριες κατηγορίες: τα δημογραφικά, τα interests και τα behaviors. Ωστόσο, σε κάθε μια από αυτές τις κατηγορίες, μπορείς με εξτρά περιορισμούς να μειώσεις το κοινό προς στόχευση.
Για παράδειγμα, πέρα από τα δημογραφικά στοιχεία, το Facebook θα σου επέτρεπε να στοχεύσεις όσους ενδιαφέρονται για χειμερινά σπορ, έχουν εισόδημα κάτω από 20,000€ ετησίως, και μένουν κοντά σε χιονοδρομικά κέντρα.
Όπως ειπώθηκε προηγουμένως, το targeting στο Facebook είναι ένα παιχνίδι που επιβραβεύει όσους μπορούν να εξατομικεύσουν με επιτυχία την εμπειρία του χρήστη.
Επομένως, εάν πουλάς προϊόντα για χειμερινά σπορ όπως σανίδες του σκι, το Facebook σου επιτρέπει να στοχεύσεις μόνο το κατάλληλο κοινό για αυτό.
Η διαδικασία είναι να δημιουργήσεις γκρουπς κοινών για να τεστάρεις, να κατανοήσεις τη συμπεριφορά τους και να βελτιστοποιήσεις τις μελλοντικές σου καμπάνιες.
5. Μην ξεχνάς το relevance
Το Facebook λαμβάνει υπόψη το πόσο σημαντική είναι μια διαφήμιση για έναν χρήστη πριν την προβάλλει, καθιστώντας το ‘relevance’, δηλαδή τη συνάφεια, έναν σημαντικό παράγοντα για την επιτυχία των διαφημίσεων.
Αλλά πώς μπορείς να μετρήσεις τη συνάφεια των διαφημίσεών σου;
Το Facebook παρέχει στους advertisers έναν οδηγό για τη διάγνωση διαφημίσεων με χαμηλή απόδοση. Ρίχνει μια ματιά στα τρία metrics που είναι σημαντικά για τη συνάφεια:
Quality: Η ποιότητα των εικόνων και των βίντεο.
Engagement: Πώς αλληλεπιδρά το κοινό με τις διαφημίσεις.
Conversion: Πόσα άτομα εκτελούν την ενέργεια για την οποία καλεί η διαφήμιση.
Αν οι διαφημίσεις σου δεν έχουν καλή απόδοση, το Facebook θα σου δώσει μια εικόνα για το πώς θα τις βελτιώσεις.
Συνοπτικά:
➡️ Οι διαφημίσεις θα πρέπει να αποτελούνται από υψηλής ποιότητας δημιουργικά (εικόνες, βίντεο, ήχο) ώστε να δημιουργούν μια ποιοτική εμπειρία για τα κοινά σου.
➡️ Οι διαφημίσεις σου οφείλουν να στοχεύουν κοινά τα οποία είναι πιο πιθανό να αλληλεπιδράσουν με αυτές.
➡️ Τα ad copies θα πρέπει να περιέχουν φασή παρότρυνση για δράση, ενθαρρύνοντας τους χρήστες να κάνουν μια επιθυμητή ενέργεια.
6. Αξιοποιίησε πρόσφατες συμπεριφορές αγορών
Ο καλύτερος τρόπος για να στοχεύσεις ένα κοινό με μεγάλη ακρίβεια με στόχο την αύξηση του conversion rate είναι μέσω του segmentation με βάση τις αγοραστικές του συμπεριφορές.
Κατά τη δημιουργία ενός κοινού στο Facebook Ads Manager, πήγαινε στην κατηγορία Behavior και περιόρισε το κοινό σου με βάση την τελευταία του αγορά.
Στη συνέχεια, εντόπισε τους χρήστες που αγόρασαν πρόσφατα ένα προϊόν ή μια υπηρεσία παρόμοια με αυτήν που διαφημίζεις αυτήν τη στιγμή.
Για παράδειγμα, εάν νοικιάζεις ή πουλάς έπιπλα για εκδηλώσεις (όπως γάμους), μπορείς να στοχεύσεις άτομα που αγόρασαν πρόσφατα ένα δαχτυλίδι αρραβώνων.
Αντίστοιχα, αν πουλάς προϊόντα μακιγιάζ, μπορείς να στοχεύσεις άτομα που αγοράζουν συχνά προϊόντα περιποίησης προσπαθώντας να τους κάνεις να αγοράσουν από σένα. Και ούτω καθεξής.
Με αυτήν την τακτική, φέρνεις τα κατάλληλα προϊόντα σε ένα εξαιρετικά στοχευμένο κοινό που ενδεχομένως να ενδιαφέρονται εκείνη τη στιγμή για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου. Αυτό δημιουργεί μια win-win σχέση!
7. Βρες και ανέπτυξε το περιεχόμενο που κερδίζει
Στα περισσότερα blogs και websites, συνήθως 2 έως 5 άρθρα οδηγούν το 80% της συνολικής επισκεψιμότητας.
Επομένως, εάν έχεις ένα καλοστημένο blog, χρησιμοποίησε αυτά τα 2, 3 ή 5 δημοφιλέστερα άρθρα ως ιδέες για τις επόμενες διαφημιστικές καμπάνιες στο Facebook.
Ας υποθέσουμε ότι ένα από αυτά τα άρθρα έχει τίτλο: “Πώς να Διακοσμήσεις το Μπαλκόνι σου”. Μπορείς να πάρεις αυτό το περιεχόμενο και να το επαναχρησιμοποιήσεις σε επιτυχημένες διαφημίσεις.
Μπορείς να επανασχεδιάσεις οποιονδήποτε τύπο περιεχομένου σε:
- Infographics
- Video
- Free video course
- Ebook
Όταν δημιουργείς πολλά είδη κοινών, χρειάζεσαι αρκετές ιδέες για διαφημίσεις για να τεστάρεις.
Η επαναχρησιμοποίηση – έστω και με παραλλαγές – του περιεχομένου που αποδεδειγμένα έχει πετύχει, θα σε βοηθήσει να καλύψεις αυτό το κενό γρήγορα και χωρίς πολύ κόπο.
Οι δυνατότητες έτσι γίνονται ατελείωτες. Εξάλλου πολλά άρθρα έχουν τονίσεις τη σημασία του updated ή και rewrited περιεχομένου με πολλαπλές χρήσης (SEO, Performance, Branding κ.α.).
8. Remarketing με το Facebook Pixel
Με το Facebook Pixel, μπορείς να δημιουργήσεις custom audiences με ανθρώπους που έχουν επισκεφτεί ήδη το site σου.
Το Facebook Pixel είναι ένα πανίσχυρο εργαλείο που μπορείς να χρησιμοποιήσεις για retargeting campaigns, όπου οι διαφημίσεις σου εμφανίζονται σε άτομα που έχουν αλληλεπιδράσει με διάφορους τρόπους με το site σου.
Ωστόσο, το να κάνεις retargeting με τον ίδιο τρόπο, σε όλους τους χρήστες που επισκέφτηκαν έστω και μια σελίδα στο site σου, είναι αρκετά ευρύ και ενδεχομένως να μην φέρει τα αποτελέσματα που αναμένεις. Επομένως, θα χρειαστεί να κάνεις narrow down και να περιορίσεις αυτά τα κοινά.
Αρχικά, θες να κάνεις retargeting σε χρήστες που επισκέφτηκαν μια από τις landing pages σου και δεν ολοκλήρωσαν μια αγορά. Ο λόγος πίσω από αυτό είναι να στοχεύσεις χρήστες που έχουν δείξει ενδιαφέρον για τα προϊόντα σου και που βρίσκονται στο στάδιο του consideration στο sales funnel.
Για αυτό, πρέπει να ρυθμίσεις το pixel στο site σου. Στη συνέχεια, θα μεταβείς στο Events Manager για να δημιουργήσεις ένα custom audience βάσει ατόμων που επισκέφτηκαν μια συγκεκριμένη σελίδα.
9. Αξιοποίησε τα life events
Όταν δημιουργείς ένα κοινό στα Facebook Ads, μπορείς να χρησιμοποιήσεις την επιλογή Life Events, κάτω από τα Demographics.
Η επιλογή αυτή σου επιτρέπει να στοχεύσεις άτομα να οποία βιώνουν μια ειδική περίοδο στη ζωή τους, όπως η αλλαγή εργασίας, ο γάμος, η αγορά ενός νέου αυτοκινήτου και άλλα.
Η επιλογή αυτή είναι εξαιρετική εάν βρίσκεσαι σε ένα brand που στοχεύσει στο seasonality, ή σε προϊόντα και υπηρεσίες που οι άνθρωποι ενδιαφέρονται πιο σπάνια μέσα στη διάρκεια του χρόνου. Έτσι, θα καταφέρεις να περάσεις διαφημιστικά μηνύματα, τη στιγμή που πρέπει, στα κατάλληλα και πιο ώριμα κοινά.
Ας δούμε ένα παράδειγμα το πώς εφαρμόζεται αυτό. Παρακάτω, η διαφήμιση αυτή στόχευσε άτομα που πλησιάζει η επέτειός τους με το έτερον ήμισυ.
10. Συνδύασε δύο ή περισσότερα μοναδικά κοινά
Όταν νιώθεις ότι τα κοινά σου είναι ήδη μεγάλα και δεν ξέρεις πώς και με ποιο τρόπο να τα περιορίσεις, μια λύση είναι να τα συνδυάσεις.
Ας υποθέσουμε ότι θες να στοχεύσεις γυναίκες στην Ελλάδα που ασχολούνται με το fitness, αλλά αυτό το κοινό είναι αρκετά ευρύ. Μπορείς να τα συνδυάσεις με ένα κοινό που περιέχει γυναίκες που, για παράδειγμα, παρακολουθούν αθλητικές εκπομπές.
Στην πραγματικότητα, θες να δημιουργήσεις ένα συνδυασμό που να βγάζει νόημα. Σε αυτό το παράδειγμα όμως, θα μπορείς να κάνεις μια παραπομπή σε αθλητικές εκπομπές στη διαφήμισή σου και να εμφανίσεις αυτή τη διαφήμιση μόνο σε γυναίκες που ασχολούνται με το fitness και παράλληλα παρακολουθούν αθλητικές εκπομπές.
Με αυτόν τον τρόπο προσθέτεις άλλο ένα ‘layer of personalization’ και κάνεις δυσκολότερο για το κοινό να αψηφίσουν τις διαφημίσεις σου. Θυμίσου ότι τα τελευταία χρόνια, οι χρήστες δίνουν όλο και λιγότερο σημασία σε διαφημίσεις, επομένως είναι σημαντικό να μπορείς να τραβήξεις την προσοχή τους με έναν τρόπο που θα τους κάνει να σκεφτούν ‘μα καλά…που ξέρουν αυτοί τι μου αρέσει;!’
Μπορεί το Facebook να αποδειχθεί κερδοφόρο;
Absolutely!
Τα Facebook Ads, συμπεριλαμβανομένων και των Instagram Ads, αποτελούν ένα από τα σημαντικότερα κανάλια του Performance Marketing, ενώ το ROAS για συγκεκριμένους κλάδους φτάνει να είναι το υψηλότερο συγκριτικά με οποιοδήποτε performance κανάλι.
Αυτό που πολλά brands κάνουν λάθος, είναι ότι δεν αξιοποιούν στο έπακρο τις δυνατότητες που δίνει το κανάλι, ενώ δεν δίνουν ιδιαίτερη σημασία στη δημιουργία έξυπνων και ελκυστικών marketing concepts από τα οποία θα προκύψει περιεχόμενο που θα κάνει τους χρήστες να αλληλεπιδράσουν. Τέλος, δεν βάζουν στην φιλοσοφία τους τον πειραματισμό και το AB testing.
Με τα παραπάνω tips όμως, ο πειραματισμός δεν τελειώνει ποτέ!
Have fun!