Όλοι έχουμε ακούσει για το Adblocking και την ανησυχία που έχει δημιουργήσει στο οικοσύστημα του Digital Marketing.
Άλλοι λένε πώς ήρθε το τέλος της pay-per-click διαφήμισης, άλλοι πώς ήρθε η ώρα για το βασιλιά του digital marketing -το Content- να αναδειχθεί ακόμα περισσότερο. Υπάρχει λύση απέναντι στο adblocking;
Ας δούμε μερικά σύντομα νούμερα, από την έκθεση που δημοσιέυτηκε νωρίτερα το 2017 από την Pagefair, σχετικά με το adblocking και πώς αυτό αποτυπώνεται σε παγκόσμιο επίπεδο.
Η αλήθεια είναι πώς τα στατιστικά για τα adblockers τρομάζουν, με την Ελλάδα να μην αποτελεί εξαίρεση!
Αν αναλογιστείς ότι 1/2 νέους στην Ελλάδα χρησιμοποιεί στο σταθερό υπολογιστή ή στο laptop του κάποιο πρόγραμμα ad blocking, σημαίνει πως ήρθε η ώρα να βρούμε λύση σε αυτό το πρόβλημα (ή έστω να το διαχειριστούμε και να το αντιμετωπίσουμε έξυπνα).
Τα ποσοστά αυτά μειώνονται αισθητά σε tablets ή smartphones, ωστόσο, τα στατιστικά προμηνύουν ότι βαδίζουμε στα χνάρια της Αμερικάνικης κοινωνίας.
Επιφυλάσσομαι λοιπόν για την συνέχεια, καθώς υπάρχει μεγάλη περίπτωση όλο και περισσότεροι χρήστες tablet/smartphone να εγκαταστήσουν κάποιο πρόγραμμα ad blocking στο μέλλον.
Όπως καταλαβαίνεις, ως marketers, είναι λάθος να γυρνάμε την πλάτη και να σφυρίζουμε αδιάφορα μπροστά σε αυτά τα ποσοστά, πόσο μάλλον όταν μιλάμε ότι παρουσιάζονται στο νεανικό κοινό (όπου υπάρχουν εκατοντάδες εταιρίες στοχεύουν σε αυτό).
Υπάρχει λύση στο AdBlocking;
Ναι, υπάρχει. Ήδη πολλές εταιρίες έχουν αρχίσει και το δουλεύουν. Προσωπικά, θεωρώ πως δυο λύσεις είναι αυτές που μπορούν να λειτουργήσουν καλύτερα.
Έχοντας ως κοινή παραδοχή πλέον πως με το banner advertising γελάει μέχρι και η Λιάνα Κανέλλη, όταν το ’90 διαφήμιζε τα Froza της ΔΕΛΤΑ (top commercials ’90), πάμε να δούμε τις 2 κατηγορίες:
1. Content Marketing
Προσπάθησε να αναπτύξεις πολύτιμο content (περιεχόμενο) στην ιστοσελίδα σου, για παράδειγμα, μέσω ενός εταιρικού blog.
Όπως ήδη γνωρίζεις, όσο πιο καλό περιεχόμενο αναπτύσσεις, τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες να ανταμειφθείς από τις μηχανές αναζήτησης.
Επομένως, κάθε γραμμή περιεχομένου που γράφεις -ακολουθώντας πάντα τις βέλτιστες πρακτικές όσο αφορά τη δομή και το SEO- τόση περισσότερη αξία προσθέτεις στο site σου.
Επίσης, το content marketing δεν σταματάει στα εταιρικά blogs.
Μπορείς μέσα από το εταιρικό σου blog να προβάλεις τα προϊόντα/υπηρεσίες σου ή αν ασχολείσαι π.χ. με affiliate marketing ή αν είσαι influencer, να προβάλεις μέσα από content που αναπτύσσεις προϊόντα/υπηρεσίες από εταιρίες που θα συνεργάζεσαι.
Φυσικά, το δεύτερο (στην περίπτωση του affiliate ή influencer marketing), είναι ακόμα πιο δύσκολο γιατί πρέπει ήδη να έχεις αποδείξει ότι οι χρήστες σε επισκέπτονται συχνά, αλλά και να προβάλεις προϊόντα που τα πιστεύεις, μιλώντας για αυτά με σωστό τρόπο.
Άρα εδώ αγγίζουμε και το κομμάτι των influencers.
Related: Τι Είναι το Influencer Marketing; (και πώς θα βρεις τους σωστούς influencers)
2. Video Marketing
Πάλι θα το χωρίσουμε σε δυο υποκατηγορίες.
Στην πρώτη περίπτωση, η εταιρεία μέσα από το website της -στα πλαίσια του content marketing- μπορεί να παράγει δικά της video. Γι’ αυτές τις ενέργειες σίγουρα θα χρειαστεί άτομα που να γνωρίζουν από video editing, photoshop κ.ο.κ.
Στην δεύτερη περίπτωση, η εταιρεία μπορεί να προβάλλεται μέσα από διάφορα κανάλια στο YouTube.
Στο εξωτερικό, αλλά και στην Ελλάδα, τα χορηγούμενα videos έχουν ανοδική τάση.
Όπως καταλαβαίνεις, πάλι αγγίζουμε το θέμα των influencers και φυσικά είναι κάτι πιο απλό για τις εταιρίες, αφού οδηγούνται σε μια ήδη δοκιμασμένη και επιτυχημένη συνταγή (και χωρίς μεγάλο κόστος).
Αφενός, οι εταιρείες δεν θα κάνουν την καινοτομία μέσα από ένα δικό τους video, αφετέρου δεν θα «ανακαλύψουν τον τροχό απ’ την αρχή».
Η εταιρεία θα παραδώσει ένα banner/λογότυπο στον Youtuber, ο Youtuber θα πει μια ωραία ατάκα και στην καλύτερη των περιπτώσεων θα δοκιμάσει και το προϊόν/υπηρεσία in real time.
Ωστόσο, αν η εταιρεία προσπαθήσει να δημιουργήσει δικό της περιεχόμενο πάνω στο Video Marketing και ως παράλληλη λύση έχει και μια προβολή μέσω ενός Youtuber (που μιλάει στο νεανικό κοινό), αυτός θα ήταν ένας πολύ καλός συνδυασμός.
Άρα, το Video Marketing έχει μεγαλύτερη αξία πιο πολύ από ποτέ.
Πρέπει οι εταιρίες να το εκμεταλλευτούν σε μεγαλύτερο βαθμό -ειδικά στην Ελλάδα-, γιατί στο κάτω κάτω οι περισσότεροι πλέον πιο εύκολα θα δουν ένα video, παρά θα διαβάσουν ένα μεγάλο άρθρο.
Άρα, το Content Marketing της εταιρείας επιβάλλεται να περιλαμβάνει ένα 360° πακέτο.
Καταλήγοντας…
Υπάρχουν λύσεις πλέον για το AdBlocking. Τα agencies αλλά και τα brands, θα πρέπει να προσθέσουν στην στρατηγική τους κινήσεις, οι οποίες θα παραβλέπουν το trend του adblocking, ειδικά αν θέλουν να προσεγγίσουν συγκεκριμένα κοινά, όπως το νεανικό.
Όσο περνάει ο καιρός τα ποσοστά των adblockers θα αυξάνονται. Επομένως, οι «πιο παραδοσιακοί» τρόποι προβολής θα πάρουν θέση στα συρτάρια και κάθε εταιρεία θα κληθεί να ανακαλύψει νέους.
Άσε ένα comment για να μου πεις την άποψη σου για αυτό και να το συζητήσουμε.
Μπορείς να με βρεις σε LinkedIn και Instagram.
Σου άρεσε το άρθρο; Διάβασε και το προηγούμενο άρθρο του Γιώργου εδώ.