Ανακάλυψε 13 Εργαλεία για Ανάλυση Ανταγωνισμού

Μάθε τα πάντα για τους ανταγωνιστές σου με τα κατάλληλα εργαλεία ανάλυσης. Δες σε ποια keywords στοχεύουν, πώς οδηγούν επισκεψιμότητα στο site τους καθώς και τι παρουσία έχουν στα social media.

Ανακάλυψε 10 Εργαλεία για Ανάλυση Ανταγωνισμού

Οι επιχειρήσεις και οι marketers που επικεντρώνονται στο target audience τους, στα ιδανικά buyer personas και στα “αδύναμα σημεία” των καταναλωτών, βρίσκονται μπροστά στο σκληρό παιχνίδι του marketing.

Αλλά εξακολουθούν να παραλείπουν ένα σημαντικό βήμα προς την επιτυχία. Εάν ανήκεις σε αυτούς που δεν διερευνούν διεξοδικά το τι κάνει ο ανταγωνισμός τους -και πώς το κάνει- μπορεί να σε αφήσει χιλιόμετρα πίσω στην κούρσα των πωλήσεων ή της κατάκτησης του μεγαλύτερου μεριδίου της αγοράς.

Χρησιμοποίησε Εργαλεία για Ανάλυση Ανταγωνισμού

Ευτυχώς, δεν είναι δύσκολο να κατασκοπεύσεις τους ανταγωνιστές σου. Μια απλή μελέτη των ιστοσελίδων τους μπορεί να σου δώσει πληροφορίες για το τι κάνουν σωστά και τι λάθος, καθώς και τι μπορείς να κάνεις εσύ καλύτερα. Υπάρχουν επίσης πολλά εργαλεία για ανάλυση ανταγωνισμού, κάτι που θα αναλύσουμε παρακάτω διεξοδικά.

Ήρθε η ώρα να κάνεις ένα βήμα παραπάνω και να προχωρήσεις βαθιά στην ανάλυση των ανταγωνιστών σου, μελετώντας τα backlinks τους, τα email marketing funnels και εξετάζοντας το είδος των λέξεων-κλειδιών (οργανικών και πληρωμένων αναζητήσεων) στα οποία εστιάζουν.

Παρακάτω θα έχεις την ευκαιρία να βρεις 10 εργαλεία για ανάλυση ανταγωνισμού, τα οποία θα σε βοηθήσουν να καταστρώσεις τα επόμενα σχέδια για να βρεθείς ένα βήμα πιο μπροστά στην αγορά.

1. SEMrush

Το SEMrush είναι ένα ευέλικτο εργαλείο που σε βοηθάει να διεξάγεις competitive research σε οποιοδήποτε domain και να χρησιμοποιήσεις τα δεδομένα αυτά για να βελτιώσεις τις καμπάνιες σου.

Το SEMrush θα σε βοηθήσεις στα εξής:

  • Έρευνα σε λέξεις-κλειδιά
  • Έρευνα ανταγωνιστή
  • Site audit
  • Ανάλυση backlink

Το εργαλείο αυτό σου παρουσιάζει τις σελίδες αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης (SERP) και τις λέξεις-κλειδιά, ενώ ενημερώνεται σε πραγματικό χρόνο.

Με real-time insights των λέξεων-κλειδιών και του ανταγωνισμού, μπορείς να δημιουργήσεις περιεχόμενο που θα είναι ελκυστικό προς τους αναγνώστες σου. Έτσι, θα μπορείς να στοχεύσεις αποτελεσματικά στο target-market σου.

2. Similarweb

Πως θα σου φαινόταν αν μπορούσες να γνωρίζεις με ακρίβεια πόσους μοναδικούς επισκέπτες έχουν οι ανταγωνιστές σου το μήνα; Ακούγεται ενδιαφέρον ε; Μπορεί να φαίνεται δύσκολο, αλλά όχι και αδύνατο. Το SimilarWeb είναι η λύση στο πρόβλημά σου.

Το Similar Web είναι κατά κύριο λόγο ένα από τα πιο γνωστά εργαλεία ανάλυσης ανταγωνισμού, για μια σελίδα, app ή πλατφόρμα. Χρησιμοποιείται από κορυφαία brands και παρέχει με ακρίβεια πολύτιμες πληροφορίες για συγκεκριμένα sites.

Οι πληροφορίες αυτές μπορούν να σε βοηθήσουν προκειμένου να σχεδιάσεις πιο προσεκτικά τη στρατηγική σου.

Για παράδειγμα, ένα από τα πιο σημαντικά metrics που πρέπει να ελέγξεις για τους ανταγωνιστές σου είναι η προέλευση της επισκεψιμότητας που λαμβάνουν. Εάν η κύρια πηγή επισκεψιμότητάς τους είναι τα social media, αυτό σημαίνει ότι μπορείς να επικεντρωθείς στο SEO και να πάρεις όλο το μερίδιο της αγοράς.

Αλλά εάν οι ανταγωνιστές σου κυριαρχούν στις πρώτες σελίδες των μηχανών αναζήτησης, μπορείς να επικεντρωθείς στη δημιουργία περιεχομένου και στη συνέχεια στο distribution του στα social networks. Με αυτό τον τρόπο θα αποκτήσεις μεγαλύτερη επισκεψιμότητα, θα εδραιωθείς ως brand και θα ισχυροποιήσεις την παρουσία σου σε όλα τα social media.

3. Alexa

Η Alexa είναι μια εταιρεία της Amazon. Ιδρύθηκε το 1996, έχοντας μια μεγάλη προϊστορία στο να παρέχει αναλυτικά στοιχεία σύγκρισης και βελτιστοποίησης ιστοσελίδων στο διαδίκτυο.

Διαθέτει ένα ολοκληρωμένο toolkit για competitor analysis και μπορεί να παρέχει λύσεις για 3 κατηγορίες:

  • Digital Marketers: Εάν είσαι digital marketer, η Alexa σου προσφέρει πολύτιμα insights βελτιστοποίησης για τους χρήστες. Παρέχει επίσης εργαλεία για συγκριτική αξιολόγηση έναντι του ανταγωνισμού σου, βοηθώντας να αποκτήσεις μια γενική εικόνα του ανταγωνιστικού τοπίου.
  • Publishers και διαχειριστές ιστοσελίδων: Είναι γνωστό ότι χρειάζεσαι να γνωρίζεις κάποια βασικά metrics με ακρίβεια, όπως τα monthly page views, unique visits, time on site, bounce rate και άλλα. Όταν έχεις στη διάθεσή σου αυτά τα metrics, θα είσαι σε θέση να αναπτύξεις μια στρατηγική περιεχομένου που σε βοηθά να εξελίσσεσαι, ακόμα και σε αυτή την ανταγωνιστική εποχή του content marketing.
  • Content strategists: Οι content strategists έχουν ένα αρκετά απαιτητικό έργο, επειδή ασχολούνται με την έρευνα, παραγωγή ιδεών, τη διανομή και τη διαχείριση της δημιουργίας περιεχομένου.

Μπορείς να χρησιμοποιήσεις την Alexa για συμβουλές πάνω στο SEO, προκειμένου να δημιουργήσεις περιεχόμενο που θα εντοπίζεται από τις μηχανές αναζήτησης και θα είναι κατάλληλο για το target-market σου.

Επίσης, έχεις τη δυνατότητα να συλλέξεις δεδομένα συμπεριφοράς χρηστών (behavioral data) και να τα χρησιμοποιήσεις για τη δημιουργία περιεχομένου που θα κάνει convert τους περιστασιακούς επισκέπτες της ιστοσελίδας σου, σε πιστούς αναγνώστες.

4. MOZ

Αν υπάρχει κάποιο εργαλείο για competitor analysis που δεν χρειάζεται συστάσεις, αυτό είναι το MOZ.

To MOZ είναι ένας κορυφαίος πάροχος εργαλείων SEO που χρησιμοποιεί τόσο βασικά όσο και προηγμένα εργαλεία έρευνας για να σε βοηθήσει στο Search Engine Optimization.

Το MΟΖ προσφέρει εργαλεία έρευνας λέξεων-κλειδιών, SEO Keyword generator και πρόσφατα λάνσαρε υπηρεσίες για local business listings. Επίσης, παρέχει ανάλυση link building που σου δίνει χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με τα inbound links σου καθώς και το link quality.

5. Visibility

Το Visibility είναι το #1 εργαλείο SEO στην Ελλάδα, με τη συμμετοχή του γνωστού digital agency, Netstudio.

Το Visibility προσφέρει μια πληθώρα υπηρεσιών, όπου:

  • Μπορείς να δεις ποιες αναζητήσεις οδηγούν επισκεψιμότητα στους ανταγωνιστές σου.
  • Παρακολουθείς την αέναη μάχη για την κατάκτηση της πρώτης σελίδας των αποτελεσμάτων αναζήτησης στο Google.gr.
  • Βλέπεις πώς οι αλλαγές του αλγορίθμου της Google επηρεάζουν την κατάταξη του site σου.
  • Ελέγχεις το on page SEO του site σου, παίρνοντας πολύτιμα insights για το πώς θα το βελτιώσεις.

To tool αυτό προσφέρεται δωρεάν και έχει ακόμη 3 paid plans (Standard, Pro, Premium). Επίσης, κατόπιν επικοινωνίας με την εταιρεία, υπάρχει η δυνατότητα δημιουργίας ενός custom plan ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες.

Με την εγγραφή σου στο Visibility, έχεις τη δυνατότητα να λαμβάνεις μηνιαίο report κατευθείαν στο email σου και να βλέπεις ποια ήταν η πορεία του site σου τον τελευταίο μήνα.

Είναι ένα εργαλείο που χρησιμοποιούμε και εδώ στο Grow-Digital και το συστήνουμε ανεπιφύλακτα!

6. Keyword Competitor

Το Keyword Competitor είναι ένα all-in-one εργαλείο για competitor analysis που σου εμφανίζει ευκαιρίες για λέξεις-κλειδιά, τις οποίες ο ανταγωνισμός σου αγνοεί.

Με το Keyword Competitor, έχεις πρόσβαση στις λέξεις-κλειδιά των ανταγωνιστών σου, για οργανική αλλά και πληρωμένη κίνηση.

Χρησιμοποιώντας αυτό το εργαλείο, μπορείς να πετύχεις τα παρακάτω:

  • Ανακάλυψε τις λέξεις και φράσεις-κλειδιά των ανταγωνιστών σου (organic + paid). Μπορείς επίσης να δεις μια προεπισκόπηση των διαφημίσεων και των landing pages τους.
  • Μπορείς εύκολα να δεις τη θέση στις μηχανές αναζήτησης για περισσότερες από 1,000 λέξεις-κλειδιά, χωρίς να ρισκάρεις την παραβίαση της πολιτικής της Google.
  • Μάθε τι συμβαίνει στις διαφημίσεις των ανταγωνιστών σου. Μπορείς να παρακολουθήσεις και να καταγράψεις καθημερινές αλλαγές στις θέσεις αναζήτησης των λέξεων-κλειδιών, διαφημίσεων και landing pages.
  • Δημιούργησε τις δικές σου εξατομικευμένες ρυθμίσεις και λάβε ειδοποιήσεις μέσω email όταν οι καμπάνιες των ανταγωνιστών σου έχουν καλύτερη απόδοση από τη δική σου.

7. Owletter

Το Owletter συγκεντρώνει όλα τα newsletters των ανταγωνιστών σου και τις αρχικές τους σελίδες σε ένα dashboard, δίνοντάς σου μια βάση δεδομένων με δυνατότητα αναζήτησης, που διατηρεί το Inbox σου ελεύθερο. Οι τιμές ξεκινούν από 5 δολάρια/μήνα, καλύπτοντας 5 ανταγωνιστές.

8. Ahrefs

Προσφέροντας free αλλά και paid επιλογές, το Ahrefs είναι ένα καταπληκτικό SEO και Keyword research εργαλείο. Μπορείς να το χρησιμοποιήσεις για να δεις που και σε ποια keywords εμφανίζονται οι ανταγωνιστές σου, πόσο οργανικό traffic έχουν και να δεις ποιο περιεχόμενο αποδίδει καλύτερα γι’ αυτούς.

9. SpyFu

Το SpyFu είναι μια cloud-hosted πλατφόρμα που επικεντρώνεται στο search marketing. Παρέχει πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με τα πιο κερδοφόρα keywords και διαφημίσεις για paid και organic search που χρησιμοποιούνται από ανταγωνιστές-marketers.

Το SpyFu είναι ένα σύγχρονο εργαλείο ανάλυσης ανταγωνισμού που σε βοηθά να ερευνήσεις και να κάνεις download τις πιο κερδοφόρες λέξεις-κλειδιά των ανταγωνιστών σου.

Σου παρουσιάζει όλες τις πληρωμένες λέξεις-κλειδιά όπου στοχεύουν οι ανταγωνιστές σου στο Google AdWords, καθώς και τις λέξεις-κλειδιά που κατατάσσονται στα οργανικά αποτελέσματα, προκειμένου να βελτιώσεις τη SEO απόδοση του site σου.

10. Social Mention

Η παρακολούθηση των social media είναι ένας δημοφιλής τρόπος για να δεις ποιος είναι ο ανταγωνισμός σου. Ωστόσο, θα πρέπει να κάνεις πολλά περισσότερα από το scrolling στα feeds του Twitter και του Facebook. Το Social Mention μπορεί να πάρει τις λέξεις-κλειδιά που ψάχνεις και να σου εμφανίσει τι ακριβώς συμβαίνει με τη συνομιλία στα social media καθώς και το αν είναι trending.

Για παράδειγμα, αν η επιχείρησή σου ενδιαφέρεται να πουλήσει περισσότερες content marketing υπηρεσίες, το Social Mention μπορεί να σου δείξει ποιος μιλάει για αυτές τις υπηρεσίες ήδη. Θα μπορείς να δεις το “volume” που έχει το θέμα της συζήτησης και το πως αποδίδει, τι reach έχει και πώς οι χρήστες αλληλοεπιδρούν μαζί του.

11. LikeAlyzer

Το LikeAlyzer θα κάνει ένα γρήγορο έλεγχο στο health check οποιασδήποτε Facebook σελίδας. Το εργαλείο αυτό χρησιμοποιείται και ως εργαλείο ανάλυσης ανταγωνισμού, καθώς δεν απαιτείται η πρόσβαση στα Facebook Insights για να λειτουργήσει.

Αν και δεν αποτελεί ένα “A versus B” εργαλείο για ανάλυση ανταγωνισμού, τα δεδομένα παρουσιάζονται με έναν αρκετά user-friendly τρόπο όπου έχεις τη δυνατότητα να τραβήξεις screenshots και να κάνεις import πολλαπλές αναλύσεις μέσα σε ένα αρχείο.

Το LikeAlyzer έχει ένα δικό του scoring system που βαθμολογεί την κάθε σελίδα με βαθμολογία από το 1 έως το 100, υπολογίζοντας το μέσο όρο από κάθε βιομηχανία (fashion, retail κλπ.). Είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο όταν θες να πραγματοποιήσεις ένα γρήγορο έλεγχο στη Facebook σελίδα σου, αλλά θα σου φανεί ακόμα πιο πολύτιμο εάν το χρησιμοποιήσεις για να αναλύσεις τον ανταγωνισμό σου στα social media.

12. WooRank

Το WooRank είναι ένα freemium εργαλείο που παρέχει μια γρήγορη επισκόπηση της ιστοσελίδας σου. Αν δεν έχεις premium account, έχεις τη δυνατότητα να δημιουργήσεις ένα συγκεκριμένο αριθμό από δωρεάν reports, αλλά είσαι σε θέση να δεις προηγούμενες έτοιμες αναφορές.

Επίσης, το εργαλείο παρέχει ένα 7-day unlimited free trial, που σου δίνει πρόσβαση σε όλα τα features του WooRank. To report χωρίζεται σε 8 υποκατηγορίες:

  • Marketing checklist
  • SEO
  • Mobile
  • Usability
  • Technologies
  • Social
  • Local
  • Visitors

13. Keyhole

Το Keyhole είναι ένα social media analytics tool για agencies, marketers, δημοσιογράφους αλλά και έμπειρα στελέχη του digital marketing. Αυτό που κάνει καλά, είναι να παρακολουθεί keywords και hashtags στο Twitter και στο Instagram.

Μπορεί να παρακολουθήσει μια πληθώρα στατιστικών γύρω από τη χρήση hashtags σε account level αλλά και σε πραγματικό χρόνο.

Ποια είναι τα δικά σου εργαλεία για ανάλυση ανταγωνισμού; Πώς σε βοηθούν στο να σχεδιάζεις την εκάστοτε στρατηγική σου; Άφησε ένα comment παρακάτω και θα προσθέσουμε το δικό σου εργαλείο στη λίστα μας!

SUBSCRIBE & STAY DIGITAL
Κάνε εγγραφή και θα λαμβάνεις στο inbox σου όλα τα νέα trends γύρω από το Digital Marketing και το eCommerce. Το Digital Marketing εξελίσσεται, μη μένεις πίσω!
Spam Free! Μισούμε το spam όσο και εσύ, θα λαμβάνεις νέα μας 1 φορά την εβδομάδα!

O Κωνσταντίνος είναι o Co-Founder του Grow-Digital.gr και ασχολείται με το σχεδιασμό και την εφαρμογή της στρατηγικής marketing του blog. Δηλώνει μεγάλος fan των startups και τον τελευταίο καιρό, το ενδιαφέρον του επικεντρώνεται γύρω από το inbound marketing.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here