Υπάρχει Λύση Απέναντι στο Adblocking;

Plus+ Infographic.

Υπάρχει Λύση Απέναντι στο Adblocking; Αν Ναι, Ποια;

Όλοι έχουμε ακούσει για το Adblocking και την ανησυχία που έχει δημιουργήσει στο οικοσύστημα του Digital Marketing.

Άλλοι λένε πώς ήρθε το τέλος της pay-per-click διαφήμισης, άλλοι πώς ήρθε η ώρα για το βασιλιά του digital marketing -το Content- να αναδειχθεί ακόμα περισσότερο. Υπάρχει λύση απέναντι στο adblocking;

Ας δούμε μερικά σύντομα νούμερα, από την έκθεση που δημοσιέυτηκε νωρίτερα το 2017 από την Pagefair, σχετικά με το adblocking και πώς αυτό αποτυπώνεται σε παγκόσμιο επίπεδο.

adblocking
Πηγή: https://pagefair.com/blog/2017/adblockreport/

Η αλήθεια είναι πώς τα στατιστικά για τα adblockers τρομάζουν, με την Ελλάδα να μην αποτελεί εξαίρεση!

Αν αναλογιστείς ότι 1/2 νέους στην Ελλάδα χρησιμοποιεί στο σταθερό υπολογιστή ή στο laptop του κάποιο πρόγραμμα ad blocking, σημαίνει πως ήρθε η ώρα να βρούμε λύση σε αυτό το πρόβλημα (ή έστω να το διαχειριστούμε και να το αντιμετωπίσουμε έξυπνα).

Τα ποσοστά αυτά μειώνονται αισθητά σε tablets ή smartphones, ωστόσο, τα στατιστικά προμηνύουν ότι βαδίζουμε στα χνάρια της Αμερικάνικης κοινωνίας.

Επιφυλάσσομαι λοιπόν για την συνέχεια, καθώς υπάρχει μεγάλη περίπτωση όλο και περισσότεροι χρήστες tablet/smartphone να εγκαταστήσουν κάποιο πρόγραμμα ad blocking στο μέλλον.

Όπως καταλαβαίνεις, ως marketers, είναι λάθος να γυρνάμε την πλάτη και να σφυρίζουμε αδιάφορα μπροστά σε αυτά τα ποσοστά, πόσο μάλλον όταν μιλάμε ότι παρουσιάζονται στο νεανικό κοινό (όπου υπάρχουν εκατοντάδες εταιρίες στοχεύουν σε αυτό).

Υπάρχει λύση στο AdBlocking;

Ναι, υπάρχει. Ήδη πολλές εταιρίες έχουν αρχίσει και το δουλεύουν. Προσωπικά, θεωρώ πως δυο λύσεις είναι αυτές που μπορούν να λειτουργήσουν καλύτερα.

Έχοντας ως κοινή παραδοχή πλέον πως με το banner advertising γελάει μέχρι και η Λιάνα Κανέλλη, όταν το ’90 διαφήμιζε τα Froza της ΔΕΛΤΑ (top commercials ’90), πάμε να δούμε τις 2 κατηγορίες:

1. Content Marketing

Προσπάθησε να αναπτύξεις πολύτιμο content (περιεχόμενο) στην ιστοσελίδα σου, για παράδειγμα, μέσω ενός εταιρικού blog.

Όπως ήδη γνωρίζεις, όσο πιο καλό περιεχόμενο αναπτύσσεις, τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες να ανταμειφθείς από τις μηχανές αναζήτησης.

Επομένως, κάθε γραμμή περιεχομένου που γράφεις -ακολουθώντας πάντα τις βέλτιστες πρακτικές όσο αφορά τη δομή και το SEO- τόση περισσότερη αξία προσθέτεις στο site σου.

Επίσης, το content marketing δεν σταματάει στα εταιρικά blogs.

Μπορείς μέσα από το εταιρικό σου blog να προβάλεις τα προϊόντα/υπηρεσίες σου ή αν ασχολείσαι π.χ. με affiliate marketing ή αν είσαι influencer, να προβάλεις μέσα από content που αναπτύσσεις προϊόντα/υπηρεσίες από εταιρίες που θα συνεργάζεσαι.

Φυσικά, το δεύτερο (στην περίπτωση του affiliate ή influencer marketing), είναι ακόμα πιο δύσκολο γιατί πρέπει ήδη να έχεις αποδείξει ότι οι χρήστες σε επισκέπτονται συχνά, αλλά και να προβάλεις προϊόντα που τα πιστεύεις, μιλώντας για αυτά με σωστό τρόπο.

Άρα εδώ αγγίζουμε και το κομμάτι των influencers.

Related: Τι Είναι το Influencer Marketing; (και πώς θα βρεις τους σωστούς influencers)

2. Video Marketing

Πάλι θα το χωρίσουμε σε δυο υποκατηγορίες.

Στην πρώτη περίπτωση, η εταιρεία μέσα από το website της -στα πλαίσια του content marketing- μπορεί να παράγει δικά της video. Γι’ αυτές τις ενέργειες σίγουρα θα χρειαστεί άτομα που να γνωρίζουν από video editing, photoshop κ.ο.κ.

Στην δεύτερη περίπτωση, η εταιρεία μπορεί να προβάλλεται μέσα από διάφορα κανάλια στο YouTube.

Στο εξωτερικό, αλλά και στην Ελλάδα, τα χορηγούμενα videos έχουν ανοδική τάση.

Όπως καταλαβαίνεις, πάλι αγγίζουμε το θέμα των influencers και φυσικά είναι κάτι πιο απλό για τις εταιρίες, αφού οδηγούνται σε μια  ήδη δοκιμασμένη και επιτυχημένη συνταγή (και χωρίς μεγάλο κόστος).

Αφενός, οι εταιρείες δεν θα κάνουν την καινοτομία μέσα από ένα δικό τους video, αφετέρου δεν θα «ανακαλύψουν τον τροχό απ’ την αρχή».

Η εταιρεία θα παραδώσει ένα banner/λογότυπο στον Youtuber, ο Youtuber θα πει μια ωραία ατάκα και στην καλύτερη των περιπτώσεων θα δοκιμάσει και το προϊόν/υπηρεσία in real time.

Ωστόσο, αν η εταιρεία προσπαθήσει να δημιουργήσει δικό της περιεχόμενο πάνω στο Video Marketing και ως παράλληλη λύση έχει και μια προβολή μέσω ενός Youtuber (που μιλάει στο νεανικό κοινό), αυτός θα ήταν ένας πολύ καλός συνδυασμός.

Άρα, το Video Marketing έχει μεγαλύτερη αξία πιο πολύ από ποτέ.

Πρέπει οι εταιρίες να το εκμεταλλευτούν σε μεγαλύτερο βαθμό -ειδικά στην Ελλάδα-, γιατί στο κάτω κάτω οι περισσότεροι πλέον πιο εύκολα θα δουν ένα video, παρά θα διαβάσουν ένα μεγάλο άρθρο.

Άρα, το Content Marketing της εταιρείας επιβάλλεται να περιλαμβάνει ένα 360° πακέτο.

Καταλήγοντας…

Υπάρχουν λύσεις πλέον για το AdBlocking. Τα agencies αλλά και τα brands, θα πρέπει να προσθέσουν στην στρατηγική τους κινήσεις, οι οποίες θα παραβλέπουν το trend του adblocking, ειδικά αν θέλουν να προσεγγίσουν συγκεκριμένα κοινά, όπως το νεανικό.

Όσο περνάει ο καιρός τα ποσοστά των adblockers θα αυξάνονται. Επομένως, οι «πιο παραδοσιακοί» τρόποι προβολής θα πάρουν θέση στα συρτάρια και κάθε εταιρεία θα κληθεί να ανακαλύψει νέους.

Άσε ένα comment για να μου πεις την άποψη σου για αυτό και να το συζητήσουμε.

Μπορείς να με βρεις σε LinkedIn και Instagram.

Σου άρεσε το άρθρο; Διάβασε και το προηγούμενο άρθρο του Γιώργου εδώ.

SUBSCRIBE & STAY DIGITAL
Κάνε εγγραφή και θα λαμβάνεις στο inbox σου όλα τα νέα trends γύρω από το Digital Marketing και το eCommerce. Το Digital Marketing εξελίσσεται, μη μένεις πίσω!
Spam Free! Μισούμε το spam όσο και εσύ, θα λαμβάνεις νέα μας 1 φορά την εβδομάδα!

Ο Γιώργος είναι ένας πολύπλευρος Marketer με μεγάλη αδυναμία στο Digital Marketing & Μεταπτυχιακές σπουδές πάνω σε αυτό. Βρίσκεται στην παρέα του Grow-Digital.gr με σκοπό την ανάπτυξη δυναμικού content και νέων ιδεών.

4 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Καλημέρα Γιώργο,

    Σχετικά με αυτό που έγραψες για τα banner advertising τι εννοείς? Ότι πλέον είναι ξεπερασμένο το banner advertising?

    “Έχοντας ως κοινή παραδοχή πλέον πως με το banner advertising γελάει μέχρι και η Λιάνα Κανέλλη, όταν το ’90 διαφήμιζε τα Froza της ΔΕΛΤΑ (top commercials ’90)”

    • Γεια σου Μάριε,

      Δεν το θεωρώ μόνο εγώ ξεπερασμένο αλλά και τα αποτελέσματα δείχνουν πως δεν έχει την απόδοση που είχε παλαιότερα! Άσε που πλέον, με το ad blocking τα banners περιορίζονται σε μεγάλο βαθμό.

      Επίσης, -άσχετα με το γεγονός ότι υπάρχει η δυνατότητα ad blocking- το banner advertising είναι “απαρχαιωμένο” την στιγμή που έχουμε τόσες άλλες καλύτερες τακτικές για advertising. Υπάρχουν πολλές περισσότερες τακτικές να “προβληθεί” ή να διαφημιστεί το brand σου οι οποίες έχουν καλύτερα αποτελέσματα.

      Εσένα ποια είναι η άποψη σου;

      • Καταρχήν να ξεκαθαριστεί κάτι. Στο banner advertising συμπεριλαμβάνεις και την προβολή στη google μέσω adwords?

        1. Εάν ναι, φαίνεται ότι σε λογαριασμούς adwords υπάρχουν conversions και view through conversions (μετατροπές εντός 30 ημερών μετά από προβολή διαφήμισης). Δεν γνωρίζω τι απόδοση είχε παλαιότερα για να συγκρίνω βέβαια και εάν πλέον αξίζει η αναλογία εργατοώρας δημιουργίας banner και εξόδων προβολής, σε σχέση με τα κέρδη . Ποια είναι η άποψη σου?

        2. Χωρίς να θέλω να αμφισβητήσω την άποψη σου (ότι είναι απαρχαιωμένο το banner advertising εφόσον περιλαβμάνεις και το adwords), γιατί πιστεύεις ότι χρησιμοποιούν μεγάλες εταιρείες δικτύων κινητής τηλεφωνίας που διαφημίζονται ήδη στην τηλεόραση και το banner advertising? Μήπως γιατί θεωρούν ότι υπάρχει πρόσφορο έδαφος προβολής στο google περιβάλλον που το επισκέπτονται όλοι ή όχι?

        3. Και τέλος: Ποιες τακτικές θα έλεγες ότι είναι πιο σύγχρονες και αποδοτικές παράλληλα και σε τι σειρά κατάταξης θα τις έβαζες ? Εάν θεωρείς ότι δεν είναι εύστοχο το αίτημα για τη σειρά κατάταξης, διότι εξαρτάται από την κάθε περίπτωση, αν θες απλά ανέφερε τις γενικές νέες και φρέσκιες τακτικές που “πιστεύεις” : )

        Φιλικά

        • Μάριε,

          Η προβολή μέσω AdWords σίγουρα είναι πολύ χρήσιμη, αλλά όπως ξέρεις η Google πέρα από την δυνατότητα που σου δίνει για banner, video advertising κ.ο.κ, σου δίνει και την δυνατότητα να ανέβεις σε ranking στις αναζητήσεις, πράγμα το οποίο είναι (πολύ) χρήσιμο για το brand awareness της εταιρείας.
          Το πόσες ώρες θα αφιερώσει κανείς για να δημιουργήσει ένα banner που θα του αρέσει το ξέρει μόνο ο ίδιος. Μπορεί να είναι expert και σε top level και μέσα σε λίγη ώρα να σου έχει δημιουργήσει το τέλειο banner. Όπως και το αντίθετο. Τα έξοδα προβολής πάλι εξαρτώνται από τρίτους παράγοντες.
          Όσο αφορά τις εταιρίες κινητής τηλεφωνίας δεν είναι και τόσο καλό παράδειγμα. Σκέψου απλά ότι η πολιτική marketing που χαράζουν βασίζεται πάνω σε μια τιμολογιακή πολιτική (αναγκάζοντας τον καταναλωτή να μην τον νοιάζει τίποτα άλλο και να πάει στο φθηνότερο). Ωστόσο, δέχομαι το παράδειγμα σου με άλλες μεγάλες εταιρίες (όχι στον κλάδο της τηλεφωνίας) που κάνουν banner advertising, και θα σου πω ότι υπάρχουν αντίστοιχα άλλες μεγάλες εταιρίες που έχουν σταματήσει αυτού του είδους την προβολή και δίνουν βάρος σε content creators, video marketing και content marketing. Το γιατί το ξέρουν οι ίδιες. Από εταιρεία σε εταιρεία διαφέρουν οι στόχοι, το προσωπικό, το know-how, και το training κ.ο.κ.
          To Google περιβάλλον το επισκέπτονται όλοι και όπως σου είπα στην αρχή, τα AdWords είναι πολύ χρήσιμα για το brand awareness και για το SER!
          Τέλος, όπως σου είπα και πάλι θεωρώ πως κάθε εταιρεία που κοιτάει στα μάτια το πρόβλημα του ad blocking πρέπει να εφαρμόσει τακτικές content και video marketing. Από το να χάνεις χρόνο και χρήμα για την δημιουργία banner (που αν κάνεις target σε νεανικό κοινό, χάνεις αυτομάτως το 50% και σου μένει το άλλο μισό και ζήτημα αν θα το πιάσεις όλο), θεωρώ ότι θα μπορούσες να έχεις καλύτερα αποτελέσματα άμα κοίταζες και λίγο παραπέρα από το συνηθισμένο.
          Ελπίζω να κάλυψα όλα όσα με ρώτησες, και σίγουρα αυτή είναι η προσωπική μου άποψη χωρίς να σου λέω ότι ισχύει σε όλες τις περιπτώσεις (λέγοντας σου όμως τι μπορεί να ισχύει για τις περισσότερες από αυτές).

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here