Πως θα Βελτιώσεις την Κατάταξη του Site σου στη Google με H1 Tags

Τα H1 Tags αποτελούν έναν από τους πιο σημαντικούς παράγοντες κατάταξης της Google. Ήρθε η ώρα να τα αξιοποιήσεις σωστά!

seo-meta-tags-headings

Έχεις ποτέ αναρωτηθεί για το πόσα H1 tags πρέπει να έχει το περιεχόμενό των σελίδων μέσα στο site σου; Ή έχεις αναρωτηθεί ποτέ γιατί είναι τόσο σημαντική για το SEO αυτή η meta ετικέτα;

Εάν σου έχουν δημιουργηθεί δεκάδες ερωτήματα σχετικά με τα H1 tags, το άρθρο αυτό ήρθε για να δώσει απαντήσεις! Επίσης, θα σου δείξει το πως να διαχειριστείς τα H1 tags με στόχο την ανάδειξη του site σου στη Google και σε άλλες μηχανές αναζήτησης.

Τι είναι το H1 Tag

Το H1 Tag είναι συνήθως ο μεγαλύτερος και ο πιο σημαντικός τίτλος σε μια μεμονωμένη σελίδα ενός site. Χρησιμοποιείται για να παρουσιάσει το περιεχόμενο της σελίδας αυτής στο σύνολο της -δηλαδή να υποδηλώσει τη θεματική της ενότητα- ή απλά να αναφέρει τον τίτλο της ίδιας της σελίδας.

Ο τρόπος με τον οποίο χρησιμοποιούν τα διάφορα sites τα H1 Tags διαφέρει. Κάποια από αυτά, επιλέγουν να χρησιμοποιούν ολόκληρη πρόταση για το H1 Tag, ενώ άλλα sites περιορίζονται σε 2-3 λέξεις-κλειδιά (το πολύ) που ταιριάζουν με τον πραγματικό τίτλο της σελίδας.

Ωστόσο, τα οφέλη των H1 Tags στο SEO είναι πολλά, ειδικά εάν συμπεριλάβεις λέξεις-κλειδιά που είναι σχετικά με το περιεχόμενο της σελίδας, όσο πιο περιγραφικά γίνεται.

Για παράδειγμα, εάν είχες ένα site σχετικό με ανταλλακτικά ποδηλάτων, τότε, τα πιο λογικά H1 Tags θα ήταν:

  • Ανταλλακτικά Ποδηλάτων
  • Που να Αγοράσεις Ανταλλακτικά Ποδηλάτων
  • Αγόρασε Όλα τα Ανταλλακτικά Ποδηλάτων

Το H1 Tag σου δίνει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσεις διαφορετικές λέξεις-κλειδιά στα σωστά σημεία και είναι μια πολύτιμη πηγή για κάθε site που προσπαθεί να υπερνικήσει τον ανταγωνισμό του.

Όμως, πρόσεξε μη πέσεις στη παγίδα που πέφτουν αρκετοί. Θα πρέπει να χρησιμοποιείς μόνο τις λέξεις-κλειδιά που πραγματικά σχετίζονται με το περιεχόμενο της σελίδας αυτής. Ειδάλλως, θα είναι σαν να προσπαθείς να ξεγελάσεις τους χρήστες για να κερδίσεις clicks.

Για παράδειγμα, θα ήταν “φάουλ” εάν στο παραπάνω παράδειγμα με τα ανταλλακτικά ποδηλάτων, χρησιμοποιούσες σαν H1 Tag το «Ανταλλακτικά Μοτο-Αυτοκινήτων και Ποδηλάτων», απλά και μόνο για να κερδίσεις clicks από όσους ενδιαφέρονταν για ανταλλακτικά αυτοκινήτων και μηχανών.

Πόσα H1 Tags μπορείς να έχεις σε μια σελίδα

Συνήθως, χρησιμοποιούμε ένα (1) H1 Tag για τον κύριο τίτλο και στη συνέχεια χρησιμοποιούμε Η2 Tags για τους επιμέρους τίτλους. Όλα φυσικά εξαρτώνται από το πως θες να δομήσεις το περιεχόμενό σου.

Παρακάτω ακολουθεί ένα παράδειγμα κώδικα μιας συνηθισμένης σελίδας, όπου υπάρχουν περισσότερα από ένα H1 Tags. Στη συνέχεια εξηγούμε τι ακριβώς αντιπροσωπεύει το κάθε ένα tag καθώς και τον ρόλο του μέσα στη σελίδα:

<body>

<header>

<h1>site title</h1>

</header> <main> <h1>Page Title</h1>

<article> <h1>Article Title</h1> </article>

</main>

<footer></footer>

</body>

Στην ουσία, το πρώτο H1 αφορά τον τίτλο της σελίδας (SEO/Meta-title) το οποίο είναι το πρώτο tag που διαβάζουν οι μηχανές αναζήτησης και το δεύτερο Η1 αφορά τον τίτλο του περιεχομένου της σελίδας.

Αυτό, οπτικά, μεταφράζεται ως εξής:

h1-meta-seo-title
To Η1 meta title tag δεν είναι άμεσα εμφανές στον χρήστη και είναι το πρώτο H1 Tag που διαβάζουν οι μηχανές αναζήτησης.

 

h1-tags
O τίτλος του άρθρου ή της σελίδας αποτελεί H1 Tag και είναι εμφανές στον χρήστη.

Αυτό που πρέπει να κρατήσεις είναι ότι, τα 2 αυτά tags πρέπει να είναι σχεδόν ίδια.

Ποια είναι η διαφορά μεταξύ του SEO Meta Title και των υπόλοιπων H1

Καλή ερώτηση!

Το SEO title (το συναντάμε συχνά και ως meta title) δεν είναι άμεσα εμφανές στον χρήστη αλλά αποτελεί έναν από τους πιο σημαντικούς ranking factors της Google, καθώς είναι το πρώτο tag που διαβάζει όταν κάνει crawl ένα site. Αν χρησιμοποιείς ένα SEO automated tool όπως το Yoast SEO plugin, θα είσαι σε θέση να προσθέσεις το δικό σου SEO meta title στη σελίδα σου μέσα από το διαχειριστικό του.

Όταν κάνεις μια αναζήτηση στη Google, η πρώτη γραμμή των αποτελεσμάτων αναζήτησης εμφανίζει το SEO/Meta title, το οποίο αν δεν είναι βελτιστοποιημένο για συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά και αναζητήσεις θα δημιουργήσει πρόβλημα στη κατάταξη του site σου.

Δες όλα τα H1 Tags στη σελίδα σου

Εάν θες να ελέγξεις όλα τα H1 και H2 tags στη σελίδα σου, μπορείς να χρησιμοποιήσεις ένα free εργαλείο που μπορείς να βρεις εδώ h1 & h2 tag test!

SEO/Meta title – Κάνε το σωστά

Όταν ολοκληρώσεις την έρευνα για τις λέξεις-κλειδιά και αποφασίσεις ποιες από αυτές θα χρησιμοποιήσεις στη σελίδα σου, σιγουρέψου ότι θα συμπεριλάβεις τις επιλεγμένες λέξεις-κλειδιά στα H1 tags σου. Όπως αναφέραμε και πριν, στις περισσότερες των περιπτώσεων, τα SEO/Meta titles θα πρέπει να είναι ίδια με τα H1 tags εντός των σελίδων.

Δες μερικές κατευθυντήριες γραμμές πρέπει να θυμάσαι:

  • Χρησιμοποίησε ένα H1 tag ανά σελίδα
  • Τοποθέτησε το τίτλο της σελίδας στην κορυφή της σελίδας
  • Μην στοχεύεις τις ίδιες λέξεις-κλειδιά σε διαφορετικές σελίδες

Τι γίνεται με τις H2, H3, H4 ετικέτες

Οι υπόλοιπες ετικέτες είναι εξίσου σημαντικές τόσο για το SEO, όσο και για την δομή και το readability των σελίδων σου. Με την H2 ετικέτα να αποτελεί εξίσου σημαντική ετικέτα όπως και η H1, μπορείς να τη χρησιμοποιήσεις για να τονίσεις τις δευτερεύοντες -αλλά εξίσου σημαντικές- λέξεις κλειδιά.

Καταλήγοντας…

Τα H1 tags μπορούν είτε να σε οδηγήσουν στην κορυφή των αποτελεσμάτων κατάταξης -εάν χρησιμοποιηθούν σωστά-, είτε να καταστρέψουν το SEO της σελίδας σου εάν δεν δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στην κατασκευή τους. Προσπάθησε να μην υπερβάλλεις όταν σχεδιάζεις τα H1 tags σου και προσπάθησε να ακολουθείς τα guidelines που προτείνει και η ίδια η Google.

Εσύ, έχεις κάποιες συμβουλές για τη βελτιστοποίηση των H1 tags;

SUBSCRIBE & STAY DIGITAL
Κάνε εγγραφή και θα λαμβάνεις στο inbox σου όλα τα νέα trends γύρω από το Digital Marketing και το eCommerce. Το Digital Marketing εξελίσσεται, μη μένεις πίσω!
Spam Free! Μισούμε το spam όσο και εσύ, θα λαμβάνεις νέα μας 1 φορά την εβδομάδα!
  • ΕΤΙΚΕΤΕΣ
  • seo
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
Το Grow Digital αποτελεί ένα ενημερωτικό portal βασισμένο στο σύγχρονο Digital Marketing και στις υποκατηγορίες του. Στόχος μας η σαφής, άμεση και έγκυρη πληροφόρηση του Ελληνικού σχετικά με έναν από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους κλάδους στην Ελλάδα.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here