112+1 SEO Ranking Factors της Google για το 2017

Σχεδίασε την στρατηγική σου για το 2017 και εκτόξευσε την ιστοσελίδα σου στα αποτελέσματα της Google.

Ranking Factors της Google για το 2017

Στο σύγχρονο Digital Marketing, η παρουσία μιας ιστοσελίδας στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων της Google – για συγκεκριμένες λέξεις & φράσεις κλειδιά – αποτελεί ίσως το σημαντικότερο κλειδί της επιτυχίας, μαζί με το επιτυχημένο SEO.

Η πρωτιά λοιπόν στην Google, αποτελεί προτεραιότητα κάθε επιχείρησης, θυμίζοντας συχνά πεδίο μάχης διαφόρων κλάδων για το ποιος θα κυριαρχήσει στις πρώτες 10 θέσεις των αποτελεσμάτων. Τι είναι όμως αυτό που οδηγεί μια ιστοσελίδα στην κορυφή;

Είναι γνωστό ότι γι’ αυτό τον σκοπό, η Google χρησιμοποιεί έναν τρομακτικά τεχνολογικά ανεπτυγμένο αλγόριθμο, ο οποίος λαμβάνει υπόψη διάφορους παράγοντες, και στη συνέχεια κατανέμει κατάλληλα τα αποτελέσματα. Το ερώτημα ωστόσο παραμένει το ίδιο, «Πως θα εμφανίζομαι ψηλά στη Google;»

Πόσοι Παράγοντες Επηρεάζουν τα Αποτελέσματα στην Google;

Έρευνες αποκαλύπτουν ότι υπάρχουν πάνω από 200 Ranking Factors στη Google. Ωστόσο, πρόσφατα, στέλεχος της Google (Search Quality Senior Strategist) αποκάλυψε ότι υπάρχουν 3 κορυφαίοι Ranking Factors στον αλγόριθμο της Google.

Παρακάτω, θα διαβάσεις τους 112+1 παράγοντες που επηρεάζουν την κατάταξη μιας σελίδας στα αποτελέσματα της Google, για το 2017. Κάποια είναι αληθή, κάποια αμφιλεγόμενα και κάποια είναι αποδεδειγμένα ότι έχουν οδηγήσει στην επιτυχία εκατοντάδες ιστοσελίδες ανά τον κόσμο. Είσαι έτοιμος;

Domain Factors

  1. Ηλικία του Domain

Ο μηχανικός της Google Matt Cutts ισχυρίζεται ότι η ηλικία ενός domain δεν αποτελεί πλέον τόσο σημαντικό παράγοντα. Το περιεχόμενο έχει μεγαλύτερη σημασία από την ηλικία, σε μακροπρόθεσμη βάση.

  1. Λέξεις Κλειδιά στο Domain Name

Η ύπαρξη λέξεων κλειδιών εντός του domain name, σε συνύπαρξη με λέξεις κλειδιά μέσα στο περιεχόμενο, επηρεάζουν θετικά τα αποτελέσματα κατάταξης.

  1. Λέξη-Κλειδί στην Αρχή του Domain Name

Η χρήση λέξης-κλειδιού στην αρχή του domain name, αποτελεί κρίσιμο και αδιαμφισβήτητο παράγοντα που μπορεί να ενισχύσει σημαντικά την κατάταξη μιας σελίδας στις μηχανές αναζήτησης.

  1. Μήκος Domain Name

Ο Matt Cuts, αναφέρει «Απ’ όσο γνωρίζω, καμία μηχανή αναζήτησης δεν έχει επιβεβαιώσει ότι θα χρησιμοποιήσει το μήκος του domain name ως παράγοντα κατάταξης». Ωστόσο καλό είναι να μην υπερβαίνει τις 2 λέξεις.

  1. Λέξη-κλειδί στο Sub-domain Name

Ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες κατάταξης είναι η ύπαρξη λέξεων-κλειδιών στο subdomain name. Ο πίνακας του MOZ 2011 επιβεβαιώνει ότι μια σελίδα μπορεί να επωφεληθεί από την ύπαρξη λέξεις-κλειδιού στο subdomain.

  1. Ιστορικότητα του Domain

Η Google χρησιμοποιεί έναν πολύ έξυπνο αλγόριθμο, ο οποίος ελέγχει την ιστορικότητα του domain, και δείχνει αν στην πορεία του χρόνου ήταν «καλό» ή «κακό». Εάν στο παρελθόν, μια σελίδα είχε προβεί σε κακόβουλες ενέργειες, τότε η Google το γνωρίζει.

  1. EMD (Exact Match Domains)

Τα EMDs εξακολουθούν να κάνουν τη διαφορά και είναι ένα από τα καθοριστικά στοιχεία για τους παράγοντες κατάταξης της Google. Ωστόσο, ο αλγόριθμος της Google μειώνει την κατάταξη των χαμηλής ποιότητας EMDs στα αποτελέσματα. Παρ’ όλα αυτά, τα EMDs υπερέχουν έναντι των υπολοίπων.

  1. Δημόσιο vs Ιδιωτικό WhoIs

Ένα αμφιλεγόμενο θέμα, είναι η στάση της Google απέναντι στην ιδιωτικότητα των domains. Ωστόσο, ο Matt Cuts υποστηρίζει «Όταν ελέγχω το WhoIs, αρκετοί webmasters έχουν ενεργοποιημένη την προστασία προσωπικών δεδομένων. Αυτό είναι σχετικά ασυνήθιστο. Έχοντας ενεργοποιημένη την WhoIs προστασία δεν είναι απολύτως κακό, αλλά αν λάβεις υπόψη όλους τους παράγοντες μαζί, καθώς και την ιστορικότητα, τότε μιλάμε για ένα πολύ διαφορετικό είδος webmaster σε σχέση με έναν απλό κάτοχο ιστοσελίδας». Η καλύτερη πρόταση είναι, πάντα να είμαστε ειλικρινείς με τις μηχανές αναζήτησης.

  1. Ποινές για WhoIs Ιδιοκτήτες

Μόλις η Google προσδιορίσει ένα άτομο ως spammer, εξετάζει όλες τις υπόλοιπες ιδιοκτησίες domain που ανήκουν στον συγκεκριμένου χρήστη.

  1. Κωδικός Χώρας TLD

Ο κωδικός χώρας (.gr, .com κτλ.) ενισχύει την κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης για την συγκεκριμένη χώρα, αλλά περιορίζει τις δυνατότητες της σελίδας στην παγκόσμια κατάταξη.

On-page Optimization

  1. Λέξεις-Κλειδιά στον Τίτλο

Η χρήση λέξεων-κλειδιών στον τίτλο της σελίδας είναι μια έξυπνη κίνηση, ειδικά αν στοχεύεις στην βελτιστοποίηση του SEO. Επίσης, αποτελεί ισχυρό παράγοντα που επηρεάζει τα αποτελέσματα κατάταξης.

  1. Λέξη-Κλειδί στην αρχή του Τίτλου

Σύμφωνα με πληροφορίες από το MOZ και το Backlinko, τίτλοι που έχουν λέξεις-κλειδιά στην αρχή της ετικέτας τους, αποδίδουν πολύ καλύτερα από τίτλους που περιέχουν λέξεις κλειδιά στο τέλος της ετικέτας.

  1. Λέξεις-Κλειδιά στην Περιγραφή

Χρησιμοποιώντας λέξεις-κλειδιά στις περιγραφές είναι αποτελεσματικό και σίγουρα κάνει τη διαφορά, ωστόσο πλέον δεν αποτελούν τόσο σημαντικό παράγοντα όσο παλαιότερα.

  1. Λέξη-Κλειδί στο H1

Η Η1 ετικέτα είναι η «δεύτερη ετικέτα τίτλου» της Google και ενσωματώνοντας τη σωστή λέξη κλειδί στο Η1 αυτομάτως δίνεις μια ώθηση στα αποτελέσματα κατάταξης.

  1. Λέξεις-Κλειδιά εντός Περιεχομένου

Η χρήση των λέξεων κλειδιών στο περιεχόμενο μπορούν να βελτιώσουν την κατάταξη. Προσοχή όμως στην υπερβολική χρήση των λέξεων-κλειδιών, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε αντίστροφο αποτέλεσμα.

  1. Μήκος Περιεχομένου

Όσο περισσότερο τόσο το καλύτερο. Η Google αγαπάει το περιεχόμενο, καθώς – σε λογικά πλαίσια – δείχνει ότι συμβάλει στην ποιότητα της σελίδας.

  1. Συχνότητα Λέξεων-Κλειδιών

Η συχνότητα των λέξεων-κλειδιών είναι ένας παράγοντας που υπολογίζει η Google, για να εξακριβώσει τη θεματική ενότητα μιας σελίδας. Υπερβολική χρήση λέξεων-κλειδιών ενδέχεται να οδηγήσει σε αντίστροφο αποτέλεσμα.

  1. LSI Λέξεις εντός Περιεχομένου

Οι LSI (Latent Semantin Indexing) είναι λέξεις παρόμοιες με συνώνυμα και άλλες συναφείς λέξεις-κλειδιά. Είναι λέξεις και φράσεις που χρησιμοποιεί ένας απλός άνθρωπος όταν αναφέρεται σε ένα θέμα. Οι LSI λέξεις βοηθούν τις «αράχνες» να κατανοήσουν το περιεχόμενο σε μεγαλύτερο βαθμό.

  1. LSI Λέξεις-Κλειδιά στον Τίτλο και Περιγραφή

Η χρήση LSI λέξεων στην περιγραφή και στον τίτλο βοηθούν την Google να διακρίνει συνώνυμα και λέξεις με αποτέλεσμα την ενίσχυση της SEO κατάταξης.

  1. Διπλότυπο Περιεχόμενο

Πες ΟΧΙ στο διπλότυπο περιεχόμενο, ακόμα και αν είναι ελαφρώς επεξεργασμένο, καθώς επηρεάζει αρνητικά τα αποτελέσματα κατάταξης.

  1. Χρόνος Φόρτωσης HTML

Ο κώδικας και τα αρχεία επηρεάζουν σημαντικά τον χρόνο φόρτωσης της σελίδας. Οι μηχανές αναζήτησης λαμβάνουν υπόψη τον χρόνο που χρειάζεται μια σελίδα για να φορτώσει ως παράγοντα κατάταξης.

  1. Χρόνος Φόρτωσης μέσω Chrome

Η Google πολύ συχνά χρησιμοποιεί στοιχεία που συλλέγει μέσω του Google Chrome για να εξακριβώσει τον ακριβή χρόνο φόρτωσης των ιστοσελίδων, καθώς λαμβάνει υπόψη και στοιχεία που προέρχονται από τον server, χρήση CDN και άλλα σήματα που δεν σχετίζονται με HTML.

  1. Canonical = Rel

Χρήση του κώδικα με σωστό τρόπο αποτρέπει την Google από τον έλεγχο σελίδων με παρόμοιο και διπλό περιεχόμενο.

  1. Βελτιστοποίηση Εικόνων

Η βελτιστοποίηση εικόνων με σωστό τίτλο, alt text, περιγραφή και caption είναι άκρως σημαντική για τις μηχανές αναζήτησης.

  1. Τακτική Ενημέρωση Περιεχομένου

Το ενημερωμένο περιεχόμενο είναι ζωτικής σημασίας για τις time-sensitive αναζητήσεις. Η Google έχει την δυνατότητα να προβάλει την τελευταία ημερομηνία ενημέρωσης μιας σελίδας. Το φρέσκο περιεχόμενο εκτιμάται περισσότερο από τις μηχανές αναζήτησης!

  1. Συντήρηση Περιεχομένου

Η προσθήκη φρέσκου περιεχόμενο και αφαίρεση παλαιών και ασήμαντων στοιχείων θα πρέπει να είναι μέσα στις προτεραιότητες κάθε webmaster.

  1. Ανανέωση Σελίδων και Ιστορικότητας

Η προσθήκη νέου περιεχομένου σε σελίδες δίνει πνοή ανανέωσης στην σελίδα. Η τεχνική αυτή μαζί με τις προηγούμενες ενισχύουν τα αποτελέσματα κατάταξης.

  1. Ανάδειξη των Λέξεων-Κλειδιών

Ανέδειξε τις βασικές λέξεις-κλειδιά τοποθετώντας τις στις πρώτες 100 λέξεις του αρχικού κειμένου. Αδιαμφισβήτητα ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες.

  1. Λέξεις-Κλειδιά στα H2 & H3

Ένας ακόμη σημαντικός παράγοντας είναι η χρήση των λέξεων-κλειδιών στα H2 & H3 της σελίδας.

  1. Σειρά των Λέξεων-Κλειδιών

Η έρευνα των λέξεων-κλειδιών είναι πολύ σημαντική, όσο σημαντική είναι και η σειρά τοποθέτησης των λέξεων-κλειδιών ώστε να σχηματίσουν την ιδανική φράση-κλειδί.

  1. Ποιότητα Εξερχόμενων Links

Αρκετοί SEO experts θεωρούν ότι η αναφορά σε εξωτερικές ιστοσελίδες με ποιοτικό περιεχόμενο, δίνει ώθηση στα αποτελέσματα κατάταξης.

  1. Εξερχόμενος Θεματικός Σύνδεσμος

To MOZ υποστηρίζει ότι οι μηχανές αναζήτησης χρησιμοποιούν το περιεχόμενο των σελίδων που συνδέονται με μια ιστοσελίδα, ως ένα σήμα σχετικότητας. Εάν έχεις μια σελίδα σχετική με ταξίδια, και τα links σου είναι προς ιστοσελίδες σχετικές με ψυχολογία, τότε αυτό ενδεχομένως να ληφθεί λάθος από τη Google και να θεωρήσει ότι η σελίδα σου είναι σχετική με ψυχολογία και όχι με ταξίδια.

  1. Γραμματική Δομή και Λάθη

Η σωστή γραμματική και ορθογραφία είναι ένα μέτρο ποιότητας, ωστόσο ο Matt Cutts ποτέ δεν ξεκαθάρισε αν αυτό μετράει για την κατάταξη στη Google.

  1. Μοναδικό Περιεχόμενο

Το μοναδικό περιεχόμενο είναι ζωτικής σημασίας για μια σελίδα. Αναπαραγωγή περιεχομένου από σελίδα σε σελίδα θα οδηγήσει σε χαμηλά αποτελέσματα κατάταξης, με πιθανότητα τιμωρίας από την ίδια την Google.

  1. Επιπρόσθετο Βοηθητικό Περιεχόμενο

Σύμφωνα με τη Google, χρήσιμο συμπληρωματικό περιεχόμενο που έχει ως σκοπό να βοηθήσει τους επισκέπτες του (μετατροπείς νομισμάτων, αριθμομηχανές) δείχνει την ποιότητα της σελίδας, προσθέτοντας αξία στη συνολική της εικόνα.

  1. Multimedia και Περιεχόμενο

Εικόνες, video και άλλες μορφές multimedia εμπλουτίζουν την ποιότητα του περιεχομένου.

  1. Αριθμός Εξερχόμενων Συνδέσμων

Υπερβολικός αριθμός dofollow συνδέσμων επηρεάζει αρνητικά την κατάταξη.

  1. Αριθμός Εσωτερικών Συνδέσμων

Ο αριθμός εσωτερικών συνδέσμων σε μια σελίδα, αδιαμφισβήτητα επηρεάζει θετικά την κατάταξη.

  1. Ποιότητα Εσωτερικών Συνδέσμων

Όταν εξωτερικές σελίδες κάνουν αναφορά προς την δική σου, η Google το λαμβάνει ως θετικό σήμα, κάτι που επηρεάζει άμεσα την κατάταξη.

  1. Broken Links

Τα broken links επηρεάζουν αρνητικά την κατάταξη. Αυτό γίνεται διότι οι μηχανές αναζήτησης λαμβάνουν σοβαρά υπόψη τη χρηστικότητα μιας σελίδας. Αν οι «αράχνες» επισκεφτούν μια σελίδα και καταγράψουν αρκετούς κατεστραμμένους συνδέσμους, αυτομάτως μειώνεται η αξία της. Έτσι, η σελίδα χαρακτηρίζεται ως «παραμελημένη και εγκαταλελειμμένη» από τις μηχανές αναζήτησης, οδηγώντας την χαμηλά στην κατάταξη.

  1. Readability Score

Βεβαιώσου ότι το περιεχόμενο είναι φιλικό προς τον χρήστη. Οι επισκέπτες προτιμούν να διαβάζουν απλή γλώσσα και η Google ενισχύει τις ιστοσελίδες στις οποίες οι χρήστες καθηλώνονται και παραμένουν πιστοί.

  1. Affiliated Links

Τα «affiliated links» δεν επηρεάζουν άμεσα το SEO. Όταν υπάρχουν αρκετά affiliated links σε μια σελίδα, ο αλγόριθμος της Google εξετάζει βαθύτερα σε άλλα σήματα ποιότητας, για να κρίνει κατά πόσον ή όχι, είναι μια «απλή» affiliated σελίδα.

  1. HTML Errors

Προχειρότητα στην κωδικοποίηση και λάθη στον HTML κώδικα είναι σημάδια κακής ποιότητας, και πολλοί SEO experts έχουν την άποψη ότι αυτό επηρεάζει αρνητικά την κατάταξη.

  1. Domain Authority – Page Hosts

Μια σελίδα επίσημου domain κατατάσσεται υψηλότερα στα αποτελέσματα κατάταξης σε σχέση με μια σελίδα που βρίσκεται σε ένα ανεπίσημο domain.

  1. Page Rank

Νωρίτερα, σελίδες με υψηλότερο PR είχαν καλύτερη κατάταξη σε σχέση με αυτές που είχαν χαμηλότερο PR. Η Google έχει πλέον σταματήσει την ενημέρωση του PR, γι’ αυτό και δεν παίζει τόσο μεγάλο ρόλο προς το παρόν.

  1. Μήκος URL

Τα μεγάλα σε μήκος URLs ενδέχεται να επηρεάσουν αρνητικά το search visibility. Ενώ οι τα μικρά σε μήκος URLs είναι πιο εύκολο να διαβαστούν και είναι αποτελεσματικότερα για το στοχευμένο κοινό.

  1. URL Path

Σελίδες που είναι πιο κοντά στην αρχική σελίδα λαμβάνουν ώθηση στην κατάταξη των μηχανών αναζήτησης.

  1. Ανθρώπινη Επεξεργασία

Η Google έχει σχεδιάσει ένα σύστημα που επιτρέπει την ανθρώπινη επεξεργασία των SERPs. Ωστόσο, αυτή η είδηση δεν έχει ακόμη επιβεβαιωθεί.

  1. Κατηγορίες Σελίδων

Η κατηγορία μιας σελίδας παίζει πολύ μεγάλο ρόλο. Η σελίδα που συνδέεται στενά με την κατηγορία που αναζητήθηκε, παίρνει bonus κατάταξης, σε αντίθεση με αυτή που δεν είναι τόσο σχετική με την επιλογή που αναζητήθηκε.

  1. WordPress Tags

Οι ετικέτες του WordPress ενισχύουν το SEO. Σε αυτό συμβάλλουν και πολλά plugins τα οποία έχουν σχεδιαστεί για να δομήσουν σωστά το SEO της σελίδας.

  1. Χρήση Λέξεων-Κλειδιών στο URL

Η χρήση λέξεων-κλειδιών στο URL είναι χρήσιμο και ταυτόχρονα αποτελεσματικός παράγοντας κατάταξης.

  1. URL Strings

Η Google διαβάζει τις κατηγορίες στο URL, παρέχοντας ένα θεματικό σήμα για το τι περίπου αφορά η σελίδα.

  1. Πηγές Παραπομπής (Άρθρα)

Η ποιότητα του περιεχομένου κρίνεται από τους συνδέσμους πηγής και τις αναφορές που παρέχονται στο τέλος του άρθρου. Οι χρήστες πρέπει να προσέχουν τις πηγές όταν περιηγούνται σε σελίδες στο διαδίκτυο (ειδικά όταν διαβάζουν άρθρα). Ωστόσο, η Google αρνείται ότι η χρήση τέτοιων εξωτερικών συνδέσμων επηρεάζουν το SEO.

  1. Bullets

Τα bullets και η αρίθμηση καθιστούν το περιεχόμενο πιο εύκολο να διαβαστεί, και η Google το αναγνωρίζει ως ποιοτικό περιεχόμενο.

  1. Προτεραιότητα Σελίδων στο Sitemap

Η προτεραιότητα μιας σελίδας που δίνεται μέσω του sitemap.xml επηρεάζει θετικά την κατάταξη, ως ένα βαθμό.

  1. Υπερβολικός Αριθμός Εξερχόμενων Links

Υπερβολικά μεγάλος αριθμός εξερχόμενων συνδέσμων μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά την αναγνωσιμότητα.

  1. Ηλικία Σελίδας

Το φρέσκο περιεχόμενο προτιμάται από τη Google, αλλά μια «ηλικιωμένη» σελίδα με συχνά updates σε τακτική βάση υπερέχει μιας νέας σελίδας.

  1. Ποσότητα άλλων Λέξεων Κλειδιών για Κατάταξη

Αν η σελίδα βρίσκεται σε υψηλή κατάταξη για ορισμένες ανταγωνιστικές λέξεις-κλειδιά, τότε η Google λαμβάνει ένα θετικό σήμα ποιότητας για την κατάταξη της σελίδας.

  1. User Friendly Σχεδιασμός

Το βασικό περιεχόμενο είναι ορατό, εφόσον ο σχεδιασμός της σελίδας είναι φιλικός προς τον χρήστη, και εύκολα προσπελάσιμος. Αυτό βοηθάει τους επισκέπτες να μείνουν στην σελίδα για περισσότερη ώρα, στέλνοντας θετικό σήμα στην Google για την ποιότητα της.

  1. Parked Domains

Τον Δεκέμβριο του 2011, η Google ανακοίνωσε ότι ελαχιστοποίησε την πιθανότητα καλής κατάταξης για τα παρκαρισμένα domains (domains που έχουν αγοραστεί αλλά δεν χρησιμοποιούνται).

  1. Χρήσιμο Περιεχόμενο

Εδώ δεν χωράνε λόγια, το χρήσιμο είναι αυτομάτως και καλό.

Site-Level Factors

  1. Ποιότητα και Μοναδικό Περιεχόμενο

Η Google θα αγνοήσει μια σελίδα η οποία στερείται αξίας και ενημερωτικού περιεχομένου. Το περιεχόμενο πρέπει να είναι μοναδικό και να φέρει σε έναν ορισμένο βαθμό, φρεσκάδα και νεότητα.

  1. Επικοινωνία – Η πιο Σημαντική Σελίδα

Τα στοιχεία επικοινωνίας θα πρέπει να είναι σωστά και ακριβή. Εάν τα στοιχεία αυτά, ταιριάζουν με τις WhoIs πληροφορίες, τότε θα είναι ένα πρόσθετο πλεονέκτημα.

  1. Domain Trust

Η εμπιστοσύνη του domain μετριέται από τον αριθμό των συνδέσμων προς την σελίδα. Αποτελεί εξαιρετικής σημασίας παράγοντα όταν πρόκειται για κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης.

  1. Αρχιτεκτονική Ιστοσελίδας

Μια ευχάριστη και καλά δομημένη αρχιτεκτονική δίνει τη δυνατότητα στην Google να οργανώσει θεματικά το περιεχόμενο. Αυτό με τη σειρά του βοηθά στην κατάταξη.

  1. Ενημερώσεις της Ιστοσελίδας

Πρόσθεσε φρεσκάδα στην σελίδα σου με φρέσκο και νέο περιεχόμενο. Η ενημέρωση της σελίδας σου είναι ένα πρόσθετο όφελος.

  1. Περιορισμός του Αριθμού των Σελίδων

Όσο περισσότερες σελίδες έχει ένα website, τόσο μειώνεται η ποιότητα πλοήγησης αποδυναμώνοντάς το. Μείωσε τον αριθμό των σελίδων που έχει, ή αύξησε την ευκολία της πλοήγησης.

  1. Η Σημασία του Sitemap

Το sitemap βοηθάει τις μηχανές αναζήτησης να «διαβάσουν» την σελίδα εύκολα, βελτιώνοντας την προβολή της στις μηχανές αναζήτησης.

  1. Uptime Ιστοσελίδας

Εάν η σελίδα παίρνει πολύ χρόνο για να φορτώσει, η Google το λαμβάνει αρνητικά επηρεάζοντας άμεσα την κατάταξη.

  1. Θέση του Server

Η τοποθεσία του server είναι εξαιρετικής σημασίας, δεδομένου ότι επηρεάζει την κατάταξη της σελίδας σε διαφορετικές τοποθεσίες. Ιδιαίτερη σημασία δίνεται στις γεωγραφικές αναζητήσεις.

  1. SSL Certificate

Η Google επιβεβαιώνει τις φήμες που θέλουν απαραίτητη την χρήση SSL μέσα στο 2017.

  1. Όροι Χρήσης και Προσωπικά Δεδομένα

Η ύπαρξη Όρων Χρήσεων και Προσωπικών Δεδομένων προσδίδουν κύρος και εμπιστοσύνη σε μια σελίδα, κάτι που λαμβάνεται θετικά από την Google.

  1. Διπλότυπα Meta-Tags

Εάν το περιεχόμενο των ετικετών είναι διπλό, τότε αυτομάτως μειώνεται και η ποιότητα της σελίδας.

  1. Breadcrumb Navigation

Το Breadcrumb είναι μια user friendly λειτουργία, που περιγράφει την αρχιτεκτονική δομή μιας σελίδας. Αυτό βοηθάει τον επισκέπτη να γνωρίζει ανά πάσα στιγμή σε πιο επίπεδο βρίσκεται, δίνοντας του την δυνατότητα να επιστρέψει άμεσα και ευκολία στην αρχική σελίδα, ή σε οποιοδήποτε επίπεδο επιθυμεί.

  1. Mobile Optimization

Η Google έχει εμμονή με την χρηστικότητα των σελίδων σε mobile συσκευές. Πλέον, σελίδες μη φιλικές προς mobile συσκευές θα μπαίνουν στη «μαύρη λίστα» της Google. Εάν δεν το έχει κάνει ήδη, είναι μια καλή ευκαιρία να ελέγξεις το responsiveness της σελίδας σου.

  1. YouTube

Λαχταράς να είσαι ο πρώτος των πρώτων, το YouTube είναι ο καλύτερός σου φίλος. Τα videos του YouTube έχουν μια προνομιακή μεταχείριση στα SERPs

  1. Ευχρηστία της Ιστοσελίδας

Μια δύσχρηστη σελίδα που δεν προσφέρει μια εύκολη πλοήγηση, σίγουρα θα οδηγήσει σε χαμηλή κατάταξη στη Google. Αυτό μπορεί να προκύψει από υψηλό ποσοστό εγκατάλειψης και χαμηλή επισκεψιμότητα.

  1. Χρήση των Google Analytics και Search Console

Η χρήση των 2 αυτών εργαλείων συνίσταται για τη βελτίωση του SEO.

  1. Κριτικές και Σχόλια

Αν η σελίδα σου λαμβάνει θετικές κριτικές και σχόλια από τους επισκέπτες, τότε σίγουρα θα είναι ένας παραπάνω λόγος για καλή κατάταξη.

Backlinks

  1. Backlinks από «Παλιά» Domains

Γνώριζες ότι τα backlinks από παλιά σε ηλικία domains είναι πιο ισχυρά από αυτά που προέρχονται από τα νεότερα; Ναι, αυτό έχει δοκιμαστεί και αποδειχθεί από την ίδια τη Google.

  1. Root Domains

Ο αριθμός των domains που συνδέονται είναι ένας σημαντικός παράγοντας για τον αλγόριθμο της Google.

  1. Σύνδεσμοι από Ξεχωριστές C-Class IPs

Σύνδεσμοι που χωρίζονται από την C-Class υποδεικνύουν ότι ένας ευρύτερος αριθμός από sites συνδέονται με το δικό σου. Ένας σημαντικός παράγοντας που παίζει ιδιαίτερο ρόλο στην κατάταξη.

  1. Page Links

Η σύνδεση των σελίδων μπορεί να ενισχύσει την παρουσία μιας σελίδας στα αποτελέσματα κατάταξης, ακόμα και αν είναι από το ίδιο domain.

  1. Image Links

Πότε μη ξεχνάς τα ALT tags για τους συνδέσμους εικόνων. Το ALT test είναι μια κειμενική έκδοση της εικόνας που χρησιμοποιείται όταν αυτή δεν μπορεί να προβληθεί.

  1. Χρήση Links από .edu ή .gov Domains

Ο Matt Cutts, μηχανικός της Google, υποστηρίζει ότι αν και ο παράγοντας αυτός δεν είναι τόσο σημαντικός, λαμβάνεται υπόψη στην κατάταξη μιας σελίδας.

  1. Page Authority

Όσο υψηλότερο είναι το authority Μιας σελίδας, τόσο περισσότερες είναι οι πιθανότητες για καλή κατάταξη στη Google

  1. Domain Authority

Το authority των linking domains παίζει σημαντικό ρόλο για τον αλγόριθμο της Google.

  1. «Κλοπή» των Backlinks Ανταγωνιστών

Τα links από άλλες ανταγωνιστικές σελίδες που πετυχαίνουν καλή κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης, είναι «υποψήφια» για κλοπή, και όχι, δεν είναι παράνομο.

  1. Social Shares

Η παρουσία στα social media και η αλληλεπίδραση του κοινού με αυτά, έχουν θετική επίδραση στην SEO κατάταξη. *Επίσημα έχει διαψευσθεί, η θετική επίδραση που μπορεί να έχει, είναι λόγω της επισκεψιμότητας και των καλών κριτικών που μπορεί να λαμβάνει μια σελίδα μέσω των social media.

  1. Links από Κακόβουλες Πηγές

Δώσε τέλος σε black hat SEO τεχνικές, τα links από χαμηλής ποιότητας σελίδες μπορούν να οδηγήσουν σε άσχημα αποτελέσματα.

  1. Guest Posting

Τα σχόλια των επισκεπτών είναι ένας πολύ καλός τρόπος για την ενίσχυση της κατάταξης στις μηχανές αναζήτησης.

  1. Link σε Αρχική Σελίδα ενός Domain

Τα links προς την αρχική σελίδα ενός domain παίζει κρίσιμο ρόλο στην αξιολόγηση της ιστοσελίδας. Ένας παράγοντας που συχνά δεν λαμβάνεται υπόψη.

  1. Η Λίστα των «Μη» για το Link Building

Η λίστα της Google για τις τεχνικές που δεν πρέπει να εφαρμόζονται, συχνά δεν λαμβάνεται υπόψη, με αποτέλεσμα να λαμβάνουν χαμηλές θέσεις οι σελίδες, στα αποτελέσματα.

  1. Διαφορετικότητα στους Τύπους Συνδέσεων

Εάν ένα μεγάλο ποσοστό των συνδέσεων προέρχεται από μια και μόνο πηγή, είναι spam. Ωστόσο, συνδέσεις από διαφορετικές πηγές είναι σημάδι ενός φυσιολογικού και ποιοτικού προφίλ ιστοσελίδας.

  1. Σύνδεσμοι Διαφημιζόμενων γύρω από τον Σύνδεσμο

Ορισμένοι σύνδεσμοι, όπως το «sponsored links”, «link partners» και άλλα, ενδέχεται να μειώσουν την αξία ενός συνδέσμου.

  1. Η δύναμη των Συμφραζόμενων Συνδέσμων

Συμφραζόμενοι σύνδεσμοι που βρίσκονται μέσα στο βασικό περιεχόμενο της σελίδας είναι πιο σημαντικά από links που βρίσκονται διάσπαρτα σε άλλα σημεία της.

  1. Υπερβολική Χρήση «301 Ανακατευθύνσεων»

Η υπερβολική χρήση 301 ανακατευθύνσεων επηρεάζει αρνητικά το SEO.

  1. Backlinks από Anchor Text

Τα Anchor Texts δεν είναι τόσο σημαντικά, αλλά τα backlinks που προέρχονται μέσω anchor texts δρουν ως ένα σήμα σχετικότητας.

  1. Εσωτερικοί Σύνδεσμοι Anchor Text

Οι εσωτερικοί σύνδεσμοι anchor text είναι ένα σχετικό πράγμα με το SEO. Ωστόσο, από άποψη σημασίας, ζυγίζεται με διαφορετικό τρόπο από τα backlinks μέσω anchor text.

  1. Link Title

Ο τίτλος του συνδέσμου, δηλαδή, το κείμενο που εμφανίζεται on hover γύρω από τον σύνδεσμο, είναι ένα ακόμη σήμα σχετικότητας, αν και δεν είναι τόσο αποτελεσματικό.

  1. Ηλικία των Backlinks

Η ηλικία των backlinks παίζει ρόλο. Όσο πιο παλιά τόσο πιο δυνατά.

  1. Συνεχής Ανταλλαγή Συνδέσμων

Σύμφωνα με τη Google, η υπερβολική ανταλλαγή συνδέσμων μεταξύ 2 ιστοσελίδων είναι κάτι που πρέπει να αποφευχθεί.

  1. Παρουσία στο DMOZ

Το DMOZ αποτελεί ένα ευρετήριο ιστοσελίδων, ίσως το πιο εμπιστευμένο από τη Google. Η παρουσία μιας ιστοσελίδας σε αυτό το ευρετήριο θεωρείται ζωτικής σημασίας.

Google User Interaction Factors

  1. Οργανικό CTR

Σελίδες που δέχονται περισσότερα clicks κρίνονται από το CTR. Υψηλότερο CTR λαμβάνει μεγαλύτερη ώθηση στα SERP για συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά.

  1. Ποσοστό Εγκατάλειψης

Ακόμη ένα αμφιλεγόμενο θέμα. Αρκετοί υποστηρίζουν ότι το ποσοστό εγκατάλειψης μετράει, καθώς η Google χρησιμοποιεί τους χρήστες ως «δοκιμαστές ποιότητας» για να κατανοήσει την ελκυστικότητα μιας σελίδας. Εάν οι επισκέπτες αφήνουν την σελίδα τότε το ποσοστό εγκατάλειψης αυξάνεται, επηρεάζοντας αρνητικά την κατάταξη.

  1. Direct Traffic

Πλέον, έχει αποδειχθεί. Η Google λατρεύει την άμεση επισκεψιμότητα καθώς υποδεικνύει την ποιότητα της σελίδας.

  1. Επαναλαμβανόμενη Επισκεψιμότητα

Η Google είναι σε θέση να γνωρίζει το αν οι χρήστες επιστρέφουν σε μια σελίδα μετά την πρώτη τους επίσκεψη. Η επαναλαμβανόμενη επισκεψιμότητα είναι δείκτης ποιότητα και βελτιώνει την κατάταξη.

  1. «Προσθήκη στα αγαπημένα»

Η Google «βλέπει» τα bookmarks που γίνονται μέσω του Google Chrome, δίνοντας ώθηση στις σελίδες που προτιμούν οι χρήστες.

Οι Νόμοι του Αλγόριθμου που Πρέπει να Γνωρίζεις

  1. QDF (Query Deservers Freshness)

Οι καινούριες σελίδες με φρέσκο περιεχόμενο ανιχνεύονται πιο συχνά

  1. Query Deservers Diversity

Η Google προσδίδει κύρος σε διφορούμενες λέξεις-κλειδιά όπως «WWF», «Ted» και ούτω καθεξής.

  1. Browsing History

Οι επισκέψεις σε σελίδες από χρήστες που είναι συνδεδεμένοι με το Google Accounts τους, προσδίδουν περαιτέρω αξία σε αυτές.

  1. Geo Targeting

Ειδικές προτιμήσεις γίνονται σε σελίδες που βρίσκονται σε τοπικό server και με συγκεκριμένο domain name.

  1. Google+ Circles

Ουδέν σχόλιο, απλά φτιάξε λογαριασμό στο Google+ και κάνε συχνές ανανεώσεις.

Συνοψίζοντας

Αδιαμφισβήτητα, οι παράγοντες τους οποίους λαμβάνει η Google υπόψη για τα αποτελέσματα κατάταξης, (ίσως) είναι αμέτρητοι, και κανείς δεν μπορεί με σιγουριά να τους απαριθμήσει ακριβώς. Ακόμα όμως και να μπορούσε, κάθε παράγοντας έχει ιδιαίτερο βάρος και σημασία. Το μόνο σίγουρο είναι ότι, όσους περισσότερους κανόνες ακολουθεί κάποιος για την ιστοσελίδα του, τόσο πιο πιθανό είναι να βρεθεί ψηλά στα αποτελέσματα κατάταξης. Ακόμα και τότε όμως, κανείς δεν μπορεί να πει με σιγουριά, τι είναι αυτό που σε οδηγεί στον θρόνο της Google, για συγκεκριμένα ερωτήματα.

SUBSCRIBE & STAY DIGITAL
Κάνε εγγραφή και θα λαμβάνεις στο inbox σου όλα τα νέα trends γύρω από το Digital Marketing και το eCommerce. Το Digital Marketing εξελίσσεται, μη μένεις πίσω!
Spam Free! Μισούμε το spam όσο και εσύ, θα λαμβάνεις νέα μας 1 φορά την εβδομάδα!

Το Grow Digital αποτελεί ένα ενημερωτικό portal βασισμένο στο σύγχρονο Digital Marketing και στις υποκατηγορίες του. Στόχος μας η σαφής, άμεση και έγκυρη πληροφόρηση του Ελληνικού σχετικά με έναν από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους κλάδους στην Ελλάδα.

2 ΣΧΟΛΙΑ

    • Καλησπέρα Γιάννη,

      Σύμφωνα με την ίδια την Google, ιδιαίτερη βαρύτητα θα πέσει στην χρήση SSL Certificate, καθώς έτσι θα ξεχωρίζει τα legit websites από τα spammy. Γιαυτό ίσως να παρατηρήσεις και εδώ στην Ελλάδα ότι αρκετά websites χρησιμοποιούν ssl, όπως και εμείς άλλωστε. Τώρα αν είχαμε να διαλέξουμε τους 9 υπόλοιπους πιο σημαντικούς παράγοντες, αυτοί θα ήταν οι εξής:

      1. Λέξεις-Κλειδιά στον Τίτλο
      2. Λέξη-Κλειδί στο H1
      3. Λέξεις-Κλειδιά εντός Περιεχομένου
      4. Λέξεις-Κλειδιά στην Περιγραφή
      5. Συχνότητα Λέξεων-Κλειδιών
      6. Βελτιστοποίηση Εικόνων
      7. Λέξεις-Κλειδιά στα H2 & H3
      8. Backlinks από «Παλιά» Domains
      9. Root Domain Backlinks

      Από την εμπειρία μας, η σωστή εμβάθυνση στους 10 παραπάνω παράγοντες μπορεί να φέρει μια ιστοσελίδα στην κορυφή των αποτελεσμάτων, αναλόγως βέβαια του ανταγωνισμού, του στόχου των λέξεων κλειδιών και φυσικά υπό την προϋπόθεση ότι δεν παραβιάζονται οι υπόλοιποι παράγοντες. Ελπίζω να σε καλύψαμε! Για οποιαδήποτε άλλη απορία είμαστε στη διάθεση σου!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here