google-seo-kai-social-media

Αναλύσαμε διεξοδικά το αν τα social media επηρεάζουν το seo μιας ιστοσελίδας και τα αποτελέσματα κατάταξης στις μηχανές αναζήτησης. Αξίζει όμως να σταθούμε στα λεγόμενα του Webmaster Trends Analyst, John Mueller, όταν κλήθηκε να απαντήσει στη παρακάτω ερώτηση:

Επηρεάζουν τα social media τα οργανικά αποτελέσματα της Google;

Ο Mueller απάντησε, “Όχι άμεσα, όχι.”. Στη συνέχεια όμως τονίζει, πως είναι σημαντικό να γνωρίζουμε την ετικέτα που φέρει ο σύνδεσμος (dofollow/nofollow). Εξηγεί επίσης ότι το περιεχόμενο στα social media μπορεί να εμφανιστεί στη κατάταξη των αποτελεσμάτων αναζήτησης σε συγκεκριμένα ερωτήματα.

Εν τέλη όμως, δεν υπάρχει άμεση επίπτωση στο περιεχόμενο, ώστε να εμφανιστεί υψηλότερα στην κατάταξη, μόνο και μόνο επειδή αποδίδει καλά στα κοινωνικά δίκτυα.

Διάβασε την απάντηση που δίνει ο Mueller:

Όχι άμεσα, όχι.

“Δεν υπάρχει κάποιος τρόπος ώστε τα social media να επηρεάζουν τα αποτελέσματα κατάταξης. Στην πλειοψηφία τους, τα κοινωνικά δίκτυα έχουν ετικέτα nofollow στους συνδέσμους που συμπεριλαμβάνονται στα posts τους.

Γι’ αυτό τον λόγο, δεν υπάρχει καμία περίπτωση να δοθεί ώθηση σε μια ιστοσελίδα για να παίξει ψηλά στις μηχανές αναζήτησης. Αυτό όμως που ίσως σε ξεγελάει και μπορείς να δεις, είναι ότι τα social posts εμφανίζονται σε υψηλές θέσεις, σε ορισμένα ερωτήματα αναζήτησης.

Μπορεί να υπάρξει περιεχόμενο όπως κάθε άλλου είδος περιεχόμενο – από τη στιγμή που η Google αντιμετωπίζει τα social posts ως αυτόνομες “σελίδες” στο διαδίκτυο – το οποίο μπορεί να καταταχθεί για συγκεκριμένες λέξεις κλειδιά, όνομα προϊόντος/υπηρεσίας και οποιαδήποτε άλλη παράμετρο υπολογίζει ο αλγόριθμος της Google.

Έτσι, μπορεί φαινομενικά να ενισχυθεί η παρουσία μια ιστοσελίδας στα αποτελέσματα κατάταξης, όχι όμως επειδή η Google εμπιστεύεται την (π.χ) www.paradeigma.gr, αλλά επειδή εμπιστεύεται το post της ιστοσελίδας που αναρτήθηκε στα κοινωνικά δίκτυα.

Μια άλλη πτυχή, που παρατηρείται ειδικά στο Twitter και το Google+, είναι ότι εάν η μηχανή της Google ανιχνεύσει περιεχόμενο σχετικό με τον χρήστη που πραγματοποιεί την αναζήτηση, τότε θα σερβίρει το περιεχόμενο που εντόπισε στα παραπάνω κοινωνικά δίκτυα.

Εν τέλη, δεν είναι ότι το περιεχόμενο κατατάσσεται σε υψηλότερη θέση λόγω της παρουσίας σου στα social media, αλλά το ότι υπάρχουν περισσότερα αποτελέσματα που περιέχουν το brand name σου.”

Η Google το έχει τονίσει ξανά και ξανά. Υπάρχει ένας ελάχιστος συσχετισμός στην ανάδειξη του περιεχομένου στα αποτελέσματα κατάταξης, επειδή είναι καλό το ίδιο το περιεχόμενο. Δεν υπάρχει ωστόσο καμία άμεση σχέση μεταξύ των social media signals και του αλγόριθμου της Google.

 

SUBSCRIBE & STAY DIGITAL
Κάνε εγγραφή και θα λαμβάνεις στο inbox σου όλα τα νέα trends γύρω από το Digital Marketing και το eCommerce. Το Digital Marketing εξελίσσεται, μη μένεις πίσω!
Spam Free! Μισούμε το spam όσο και εσύ, θα λαμβάνεις νέα μας 1 φορά την εβδομάδα!

Ο Σταύρος είναι απόφοιτος του τμήματος Μηχανικών Ηλεκτρονικών & Υπολογιστικών Συστημάτων του Α.Ε.Ι Πειραιά και κάτοχος τίτλου εξειδίκευσης στο Digital Marketing, του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Είναι πιστοποιημένος συνεργάτης της Google, και Founder του Grow-Digital.gr. Έχει αδυναμία στο Performance Marketing & δηλώνει φανατικός Blogger.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here