online-εργαλεία-παρακολούθησης-στατιστικών

Το σύγχρονο Digital Marketing, σου επιτρέπει να παρακολουθείς σημαντικά στατιστικά της ιστοσελίδας σου, όπως η επισκεψιμότητα, η συμπεριφορά των επισκεπτών, οι μετατροπές που πραγματοποιούνται, τα έσοδα από τις μετατροπές αυτές, ο χρόνος που αφιερώνουν οι επισκέπτες, η απόδοση της σελίδας σε mobile συσκευές και άλλα insights, μέσω online εργαλείων.

Το να προσπερνάς την παρακολούθηση και την ανάλυση των στατιστικών της ιστοσελίδας σου, είναι σαν να διοικείς μια επιχείρηση, χωρίς παρακολουθείς την πορεία της, τα έσοδα/έξοδα και άλλες βασικές παραμέτρους που επηρεάζουν άμεσα την βιωσιμότητα της.

Την δυνατότητα παρακολούθησης των παραπάνω στατιστικών, δίνουν μια πληθώρα online εργαλείων παρακολούθησης δεδομένων (τόσο δωρεάν όσο και επί πληρωμής), προσφέροντας σημαντικές πληροφορίες για την επίδοση αλλά και απόδοση της ιστοσελίδας σου.

Αν και κυρίαρχος της κατηγορίας φαίνεται το δημοφιλές εργαλείο της Google, Google Analytics, τα υπόλοιπα εργαλεία δεν υστερούν σε δυνατότητες. Μπορείς να τα δοκιμάσεις και να επιλέξεις το ιδανικότερο για σένα.

Τι είναι τα Web Analytics ή αλλιώς Metrics;

Πριν περάσουμε στα 10 καλύτερα εργαλεία για την παρακολούθηση των στατιστικών της σελίδας σου και την κατανόηση της απόδοσης της, αξίζει να κάνουμε μια γρήγορη ανασκόπηση στο τι είναι στην πραγματικότητα τα Web Analytics (τα συναντάμε συχνά και ως Metrics).

Τα Web Analytics αποτελούν περισσότερο μια συνεχή διαδικασία, απ’ ότι μια απλή ανάλυση δεδομένων. Η διαδικασία αυτή ξεκινάει με την συλλογή και ανάλυση, τόσο των δικών σου, όσο και των στατιστικών των ανταγωνιστών σου. Το πιο σημαντικό όμως, είναι το επόμενο βήμα, δηλαδή η ανάλυση των δεδομένων που έχεις συλλέξει.

Η σωστή ανάλυση και μετάφραση των δεδομένων, θα σε οδηγήσει σε μια σειρά ενεργειών που πρέπει να ευθυγραμμίζονται με τους σημαντικότερους επιχειρηματικούς σου στόχους:

  • αύξηση πωλήσεων
  • αύξηση των social shares
  • αύξηση εμπλοκής με τους χρήστες
  • αύξηση επισκεψιμότητας

ή όποιους άλλους στόχους έχεις ορίσει.

Τα Καλύτερα Εργαλεία για την Κατανόηση Συμπεριφοράς Επισκεπτών

1. Google Analytics ( Δωρεάν )

Ξεκινάμε με τον κυρίαρχο της κατηγορίας, το Google Analytics. Όντας κατάλληλο για όλα τα μεγέθη των επιχειρήσεων, το εργαλείο της Google έχει γίνει το standard web analytics tool, και ο λόγος δεν είναι επειδή προσφέρεται δωρεάν.

Το Google Analytics, αποτελεί ένα από τα ισχυρότερα εργαλεία της αγοράς, το οποίο θα σε βοηθήσει να κατανοήσεις επακριβώς, την συμπεριφορά των χρηστών που επισκέπτονται την σελίδα σου.

Ακόμα και στην περίπτωση που διαχειρίζεσαι ένα e-commerce site, το Google Analytics μπορεί να αναλύσει τις πληροφορίες που συλλέγονται από τις συναλλαγές και να σε κατευθύνει στα προϊόντα ή τις σελίδες που οδηγούν στις περισσότερες πωλήσεις/κέρδη.

Πέρα από τα στοιχεία συμπεριφοράς των χρηστών, το Google Analytics κάνει σπουδαία δουλειά προσφέροντάς σου μια αίσθηση των δημογραφικών χαρακτηριστικών των επισκεπτών σου. Σου δείχνει την προέλευση, τον browser μέχρι και την ανάλυση της οθόνης των επισκεπτών.

Ενώ ο όγκος των δεδομένων του Google Analytics φαίνεται γιγαντιαίος – τρομάζοντας πολλές φορές τον απλό χρήστη – έχουν προστεθεί αρκετά εκπαιδευτικά tips για να σε κατευθύνουν ανά πάσα ώρα και στιγμή.

2. Chartbeat ( 9€/μήνα )

Εάν δραστηριοποιείσαι στον εκδοτικό τομέα (blog, news portal, media) και θες να βλέπεις τι γίνεται στην σελίδα σου realtime, το Chartbeat φτιάχτηκε για σένα.

Το Chartbeat σου μεταφέρει realtime δεδομένα για την συμπεριφορά των επισκεπτών της σελίδας σου, με λεπτομέρεια που φτάνει μέχρι και σε ποιο σημείο κάνει click ή scroll ο επισκέπτης.

Αποτελεί ένα εργαλείο ιδανικό εργαλείο για news/media sites, που θέλουν να προσαρμόζουν επικεφαλίδες ή περιγραφές άρθρων σε realtime χρόνο, εξασφαλίζοντας ότι τα άρθρα θα λάβουν τον μέγιστο αριθμό clicks.

3. CrazyEgg ( από 8€/μήνα )

Αυτό που κάνει το CrazyEgg ξεχωριστό και πετυχημένο ως εργαλείο, είναι ο “χάρτης θερμότητας” που σχεδιάστηκε για να λαμβάνει πληροφορίες από άλλα web analytics tools.

Ο θερμικός χάρτης σου δείχνει οπτικά, σε ποιες περιοχές επικεντρώνονται τα clicks των χρηστών, καθώς και που μετακινούν τον κέρσορα τους στην σελίδα.

Ακόμη, έχεις την δυνατότητα να δεις μέχρι που έφτασε το scroll των επισκεπτών, δίνοντας πολύτιμες πληροφορίες για να αναδιαμορφώσεις το design και τα σημαντικά σημεία της σελίδας, που επιθυμείς να προβάλλονται στον επισκέπτη.

Εάν είσαι fan της “δυναμικής ανάλυσης”, μπορείς να κατηγοριοποιήσεις τα δεδομένα ώστε να δεις πως συμπεριφέρονται οι επισκέπτες από διάφορα κανάλια παραπομπής, ξεχωριστά.

Τα Καλύτερα Εργαλεία για SEO και Ανταγωνιστική Έρευνα

4. MOZ ( από 90€/μήνα ) 

Το MOZ (πρώην SEOMoz) αποτελεί all-in-one εργαλείο για την παρακολούθηση της κατάταξης στις μηχανές αναζήτησης, καθώς και για ότι συμβαίνει με τους ανταγωνιστές σου αλλά και την παρουσία σου στα social δίκτυα.

Το MOZ δίνει λεπτομερή στοιχεία για το ποια sites συνδέονται τόσο με την δική σου σελίδα, όσο και με αυτές των ανταγωνιστών. Μπορείς να δεις την κατάταξη που λαμβάνεις στο Google για συγκεκριμένους όρους αναζήτησης, και στη συνέχεια να παρακολουθήσεις την απόδοση  με την πάροδο του χρόνου, σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό.

Επίσης, καθώς οι μηχανές αναζήτησης ρίχνουν όλο και περισσότερο βάρος στη παρουσία των ιστοσελίδων στα social networkds, το MOZ προσφέρει αξιόπιστες πληροφορίες για να βελτιώσεις την παρουσία σου σε Facebook, Twitter, Instagram και άλλα social media.

5. SEMrush ( από 63€/μήνα )

Εάν λανσάρεις διαφημίσεις στο Google, Bing ή Yahoo, τότε το SEMrush αποτελεί τον καλύτερο σύμμαχο.

Εκτός από την εξαιρετική δυνατότητα να σου μεταφέρει πληροφορίες σχετικά με την κατάταξη της ιστοσελίδας σου στις μηχανές αναζήτησης (συμπεριλαμβανομένων των ανταγωνιστών σου), το SEMrush σου δείχνει τις λέξεις-κλειδιά που χρησιμοποιούν οι ανταγωνιστές σου σε paid διαφημίσεις καθώς και τα διαφημιστικά κείμενα που χρησιμοποιούν.

Το κυριότερο όμως είναι, ότι λαμβάνοντας υπ’όψη όλα τα δεδομένα που προσφέρει το SEMrush, μπορείς να διαμορφώσεις μια εικόνα σχετικά με τα ποσά που δαπανούν οι ανταγωνιστές σου στις διαφημίσεις τους.

Το SEMrush σε βοηθάει να καταλάβεις τι ακριβώς συμβαίνει στις μηχανές αναζήτησης, και προσφέρει σημαντικές πληροφορίες για το πως μπορείς να βελτιώσεις την κατάταξη και τις online διαφημίσεις σου.

6. Compete ( επιλογή δωρεάν χρήσης/συνδρομής )

Πόσες φορές έχεις αναρωτηθεί για την επισκεψιμότητα που λαμβάνουν οι ανταγωνιστές σου; Το Compete σου δίνει τις απαντήσεις.

Δυστυχώς, ενώ περιορίζεται στους επισκέπτες των Η.Π.Α, το Compete αποκαλύπτει σημαντικά στοιχεία για τους ανταγωνιστές σου καθώς και για την online παρουσία τους.

Το Compete περιλαμβάνει μια μεγάλη σειρά εργαλείων (επί πληρωμή), που εμβαθύνουν στην ανάλυση των δεδομένων της online διαφήμισης, των πωλήσεων και πολλά άλλα. Για τις περισσότερες μικρές επιχειρήσεις που δεν έχουν την δυνατότητα για να επενδύσουν στο Compete, η δωρεάν έκδοση που προσφέρει αναλύσεις επισκεψιμότητας αποτελεί μια εξαιρετική λύση.

Τα Καλύτερα Εργαλεία για Έλεγχο και Βελτιστοποίησης Ιστοσελίδας

7. Optimizely ( 70€/μήνα )

Αφού ολοκληρώσεις την συλλογή των δεδομένων σχετικά με το πως χρησιμοποιούν οι επισκέπτες την ιστοσελίδα σου, το επόμενο βήμα στη διαδικασία είναι να δοκιμάσεις νέα πράγματα στην ιστοσελίδα σου, προκειμένου να δεις αν μπορείς να βελτιώσεις την απόδοση της.

Θες να αποκτήσεις περισσότερες εγγραφές στην φόρμα των Newsletter, να προσθέσεις ένα νέο προϊόν στο e-shop σου ή να παροτρύνεις τους επισκέπτες σου να συμπληρώσουν μια online φόρμα; Σκέφτεσαι πως θα αποκτήσεις περισσότερα “likes” στο προφίλ της ιστοσελίδας σου στο Facebook;

Σου βρήκαμε την λύση! Το Optimezely σου επιτρέπει να κάνεις γρήγορες αλλαγές στην ιστοσελίδα σου, εξετάζοντας αυτόματα ποια version αποδίδει καλύτερα (πριν & μετά την αλλαγή).

Το καλύτερο με αυτό αυτό το εργαλείο, είναι ότι δεν απαιτείται καμία βοήθεια από web developer/designer  – το point-and-click περιβάλλον του, σου επιτρέπει να πραγματοποιείς αλλαγές στην ιστοσελίδα χωρίς να χρειάζεται να γράψεις ούτε μια γραμμή κώδικα.

8. Google Content Experiments ( δωρεάν )

Αποτελεί το πρώην εργαλείο της Google, Website Optimizer, ωστόσο πλέον έχει ενσωματωθεί στο Google Analytics. Θεωρήσαμε σωστό να το αναλύσουμε ξεχωριστά, μιας και κάποια features είναι άξια σχολιασμού.

Αρκετά παρόμοιο με το Optimizely, το Google Content Experiments σου επιτρέπει να δεις πως 2 διαφορετικές versions μιας ιστοσελίδας αποδίδουν, ώστε να μπορείς να βελτιστοποιήσεις κατάλληλα και με ασφάλεια την ιστοσελίδα σου.

Ωστόσο, σε αντίθεση με το Optimizely, δεν υπάρχει το point-for-click περιβάλλον για να κάνεις αλλαγές. Η Google όμως έχει προνοήσει, και σου αναφέρει με λεπτομέρεια ποια σελίδα αποδίδει καλύτερα, χωρίς να χρειάζεται να “χαθείς” στην ανάλυση μεγάλου όγκου δεδομένων.

Το καλύτερο απ’ όλα, προσφέρεται δωρεάν.

Τα Καλύτερα Εργαλεία για την Παρακολούθηση των Social Media

9. Twitter Analytics ( δωρεάν )

Ευτυχώς, η πλειοψηφία των social media, έχουν ενσωματωμένα εργαλεία για την παρακολούθηση των στατιστικών, ένα από αυτά είναι και το Twitter, μεταξύ άλλων. Για να συνδεθείς στο εργαλείο αυτό, κάνε log in στο advertising site του Twitter και επέλεξε την καρτέλα Analytics στο πάνω μέρος του navigation.

Δεν χρειάζεται να διαφημίζεσαι στο Twitter για να χρησιμοποιήσεις αυτό το εργαλείο, οπότε μπορείς να αγνοήσεις τα buttons και τα διαφημιστικά pop ups που σε παροτρύνουν να τοποθετήσεις μια διαφήμιση.

Μέσω του εργαλείου, μπορείς να δεις τους followers σου, την προέλευση, τα ενδιαφέροντα ακόμη και το φύλο τους. Μπορείς επίσης να πάρεις μια ανάλυση των tweets σου, για να διακρίνεις ποια από αυτά προσέλκυσαν τους περισσότερους χρήστες.

10. Facebook Page Insights ( δωρεάν )

Εάν τρέχεις μια εταιρική σελίδα στο Facebook, τότε το ενσωματωμένο εργαλείο Facebook Page Insights παρέχει λεπτομερή ανάλυση των posts – ποιους προσελκύουν, ποιοι κάνουν like, και πως αποδίδει το περιεχόμενο με την πάροδο του χρόνου.

Μπορείς να δεις ακόμα και δεδομένα σχετικά με τις επισκέψεις στο εταιρικό Facebook προφίλ και από που αυτές προήλθαν. Ομοίως με το Twitter Analytics, μπορείς να λάβεις συνοπτικά δημογραφικά στοιχεία για τους fans και τους ανθρώπους που διαβάζουν τα posts σου.

Συνολικά, το Facebook Page Insights προσφέρει συναρπαστικές πληροφορίες ώστε να βελτιστοποιήσεις την παρουσία σου στο δημοφιλές social media και να αυξήσεις τα likes και τις κοινοποιήσεις του περιεχομένου σου.

Συνοψίζοντας

Τώρα που έχεις στη διάθεση σου όλα αυτά τα εργαλεία, η επόμενη κίνηση είναι να διευκρινήσεις τα δεδομένα που πρέπει να παρακολουθήσεις. Εάν για παράδειγμα, ο στόχος σου είναι να αναλύσεις τα δεδομένα μιας επιχείρησης, μπορεί αυτό να αποτελέσει ένα δύσκολο και χρονοβόρο εγχείρημα, για να το κάνεις μόνος σου.

Εάν πάλι στοχεύεις σε ένα blog, ή ένα e-shop, τότε θα πρέπει να αναπροσαρμόσεις τα κριτήρια σου και να δεις ποιες είναι οι πιο σημαντικές μετρήσεις που πρέπει να αναλύσεις, κάτι που θα εξηγήσουμε σε επόμενο άρθρο.

SUBSCRIBE & STAY DIGITAL
Κάνε εγγραφή και θα λαμβάνεις στο inbox σου όλα τα νέα trends γύρω από το Digital Marketing και το eCommerce. Το Digital Marketing εξελίσσεται, μη μένεις πίσω!
Spam Free! Μισούμε το spam όσο και εσύ, θα λαμβάνεις νέα μας 1 φορά την εβδομάδα!

Ο Σταύρος είναι απόφοιτος του τμήματος Μηχανικών Ηλεκτρονικών & Υπολογιστικών Συστημάτων του Α.Ε.Ι Πειραιά και κάτοχος τίτλου εξειδίκευσης στο Digital Marketing, του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Είναι πιστοποιημένος συνεργάτης της Google, και Founder του Grow-Digital.gr. Έχει αδυναμία στο Performance Marketing & δηλώνει φανατικός Blogger.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here