Είσαι λάτρης του content marketing και του blogging, γενικότερα; Εμείς είμαστε! Είναι εξάλλου ένα από τα σημαντικότερα όπλα για έναν digital marketer. Ωστόσο, ο χρόνος που έχουμε στη διάθεσή μας για να δημιουργήσουμε ποιοτικό περιεχόμενο είναι αρκετά περιορισμένος. Γι’ αυτό το λόγο, διατηρούμε και χρησιμοποιούμε μια συλλογή από αποτελεσματικά content marketing εργαλεία τα οποία μας βοηθούν προσφέροντάς ευκολία και εξοικονόμηση πολύτιμου χρόνου.
Παρακάτω, θα βρεις 12 content marketing/blogging εργαλεία τα οποία θα προσφέρουν extra ποιότητα και καινοτομία στο περιεχόμενο που παράγεις.
Είσαι έτοιμος;
1. Βρες Δωρεάν & Υψηλής Ευκρίνειας Εικόνες
Μια εικόνα αξίζει όσο χίλιες λέξεις. Γι’ αυτό, πρέπει να φροντίσεις ότι οι εικόνες που ανεβάζεις και χρησιμοποιείς για να ενισχύσεις το περιεχόμενο σου, είναι οι κατάλληλες. Το Unsplash και το Foter θα γίνουν οι καλύτεροι σου φίλοι.
Με το Unsplash, έχεις πρόσβαση σε πάνω από 50,000+ δωρεάν εικόνες. Σωστά διαβάζεις, δεν υπάρχει κανένα απολύτως κόστος.
Εάν δεν καταφέρεις να βρεις αυτό που ψάχνεις στο Unsplash, το Foter σε αφήνει να επιλέξεις ανάμεσα σε 229 εκατομμύρια μοναδικές εικόνες. Πώς θα το κάνεις αυτό; πληκτρολόγησε στην αναζήτηση τη λέξη κλειδί και στο License Type επίλεξε Commercial Use. Μετά, επίλεξε την εικόνα στο μέγεθος που θες και πάτα Download. Στο τέλος, κάνε cut και paste το picture attribution στο footer ή στη λεζάντα της εικόνας, εντός του άρθρου σου.
2. Συμπίεσε τις Εικόνες Σου και Βελτίωσε το Χρόνο Φόρτωσης
Η ταχύτητα φόρτωσης σελίδας αποτελεί βασικό παράγοντα κατάταξης, σύμφωνα με τη Google. Οι εικόνες αποτελούν “συνήθη ύποπτο” για τους υπερβολικά μεγάλους χρόνους φόρτωσης, εξαιτίας του όγκου δεδομένων που ενδέχεται να ξεπερνάει τον επιτρεπόμενο. Την κατάσταση καλείται να σώσει το Compressor.io, το οποίο μειώνει το μέγεθος μια εικόνας έως και 90%, χωρίς καμία απώλεια ποιότητας.
Δες πώς: απλά κάνε drag ‘n drop την εικόνα σου και παρακολούθησε τη διαδικασία συμπίεσης. Μόλις τελειώσει, μπορείς να κατεβάσεις την συμπιεσμένη εικόνα.
Ηint: 10 Tips Βελτιστοποίησης Εικόνων για τις Μηχανές Αναζήτησης
3. Κάνε Περισσότερα με Screenshots
Αν παράγεις συχνά περιεχόμενο, θα χρειαστείς ένα αξιόπιστο screen capture εργαλείο για να συλλέγεις εικόνες. Για να εξοικονομήσεις χρόνο, εγκατέστησε το Save to Google Drive και το Awesome Screenshot.
Το Save to Google Drive είναι ένα εξαιρετικά γρήγορο extension, που σε βοηθάει να αποθηκεύεις ιστοσελίδες. Κάνε click στο εικονίδιο του Google Drive στη γραμμή επεκτάσεων και αποθήκευσε ολόκληρη την ιστοσελίδα στο Google Drive σου, μέσα σε δευτερόλεπτα.
Εναλλακτικά, χρησιμοποίησε το Awesome Screenshot αν θέλεις να περικόψεις ένα κομμάτι της ιστοσελίδας, ή να προσθέσεις κάποιο σχόλιο. Κάνε click στο extension Awesome Screenshot και θα δεις ένα drop down menu, όπου μπορείς να επιλέξεις την επιθυμητή ενέργεια.
Όταν είσαι έτοιμος, κάνε save και αποθήκευσε τα screenshots σου, στα οποία έχεις πρόσβαση από οπουδήποτε.
4. Ανέλυσε την Επισκεψιμότητα των Ανταγωνιστών Σου
Όταν ανταγωνίζεσαι για να κερδίσεις ένα κοινό, είναι στρατηγικά χρήσιμο να μάθεις από που προέρχεται η κυκλοφορία του ανταγωνιστή σου, ποιες είναι οι πηγές παραπομπής ή ποιες είναι οι κορυφαίες του λέξεις-κλειδιά, οργανικές και πληρωμένες.
Το SimilarWeb είναι το εργαλείο που χρειάζεσαι για να βρεις αυτές τις πληροφορίες. Εκτός από τη συλλογή πληροφοριών μέσω του extension, μπορείς επίσης να λάβεις τα ίδια στατιστικά μέσα από τον ιστότοπο του SimilarWeb.
5. Κάνε έναν Έλεγχο SEO (Audit)
Θέλεις να κάνεις έναν βασικό έλεγχο SEO στο site σου, αλλά δεν ξέρεις από που να ξεκινήσεις; Η λύση ακούει στο όνομα Screaming Frog.
Το Screaming Frog SEO Spider Tool είναι μια εφαρμογή που λειτουργεί ως crawler. Θα ελέγξει την ιστοσελίδα σου για broken links, meta tags, duplicate pages, redirects και πολλά άλλα. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι η paid έκδοση του Screaming Frog χρησιμοποιείται μέχρι και από μεγάλες επιχειρήσεις τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό. Στο Grow Digital έχουμε αρκεστεί στην free έκδοση, η οποία ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι κάνει καταπληκτική δουλειά.
6. Παρακολούθησε τα Keyword Rankings
Το What’sMySerp είναι ένα δωρεάν εργαλείο που μπορεί να εντοπίσει έως και 25 φράσεις-κλειδιά σε πάνω από 20 domains, ανάμεσα από 3 ανταγωνιστές. Μπορείς ακόμη να κάνεις export τα αποτελέσματα, εάν θες να κρατήσεις το δικό σου ιστορικό αρχείο.
Το μόνο που χρειάζεται είναι να κάνεις sign up δημιουργώντας έναν λογαριασμό, να εισάγεις τις φράσεις-κλειδιά που επιθυμείς και να πατήσεις στο Check All Keywords.
Εάν θες ακόμα περισσότερα features, δοκίμασε το Monitor Backlinks. Είναι ένα keyword ranking tool που παρακολουθεί έως και 500 φράσεις-κλειδιά, μαζί με εκείνες των ανταγωνιστών σου.
7. Βελτιστοποίησε το SEO για Άρθρα και Σελίδες
Το Yoast SEO είναι ένα από τα δημοφιλέστερα WordPress plugin, που διευκολύνει τους bloggers να βελτιστοποιούν τις δημοσιεύσεις τους για τις μηχανές αναζήτησης. Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να συμπληρώσεις τα πεδία και να τροποποιήσεις το περιεχόμενο σου, ώστε να πάρεις την κατάλληλη ένδειξη ότι το περιεχόμενό είναι seo friendly optimized. Το Yoast SEO είναι ένα από τα βασικά εργαλεία που χρησιμοποιούμε και εμείς, στο Grow Digital.
Ένα χρήσιμο feature για τους bloggers, είναι η δυνατότητα που τους δίνεται να ορίσουν τον τίτλο, την περιγραφή και την κεντρική εικόνα που θα εμφανίζεται, όταν κοινοποιήσουν το περιεχόμενο στα social media.
8. Αναζήτησε Διευθύνσεις Ηλεκτρονικού Ταχυδρομείου ανά Domain
Ασχολείσαι με το Influencer Marketing; Αναζητάς influencers για να προωθήσουν το brand σου ή τις υπηρεσίες σου; Αυτό το εργαλείο θα βρει τις email διευθύνσεις που χρειάζεσαι.
Το Email Hunter προσφέρει τουλάχιστον 150 αναζητήσεις στην free έκδοση. Για τους περισσότερους, ο αριθμός αυτός φτάνει και περισσεύει.
Πληκτρολόγησε το domain name και το όνομα του ανθρώπου που θες να επικοινωνήσεις. Αν μια συγκεκριμένη διεύθυνση email δεν είναι διαθέσιμη, το Email Hunter θα σου δώσει αρκετές πληροφορίες για να κάνεις μια εικασία ως προς το άτομο που θες να επικοινωνήσεις και την προσωπική του email διεύθυνση.
Ηint: Μάθε το Τι Είναι το Influencer Marketing ; (και πώς θα βρεις τους σωστούς influencers)
9. Μάθε Περισσότερα για Αυτούς Που Επικοινωνείς Ηλεκτρονικά
Αυτό είναι ένα από τα εργαλεία που νομίζεις ότι δεν χρειάζεσαι, μέχρι να το αποκτήσεις. Το Rapportive, ένα add-on του Gmail και του Firefox, θα σε βοηθήσει να ανακαλύψεις περισσότερα για τα άτομα που επικοινωνείς ηλεκτρονικά, τι κάνουν, με τι ασχολούνται, αν έχεις κοινές γνωριμίες και που μένουν. Μπορείς ακόμη να στέλνεις friend invitations για να γνωριστείς ακόμα καλύτερα και να αναπτύξεις πολύτιμες σχέσεις.
Αν σου αρέσει το πώς λειτουργεί το Rapportive, τότε θα αγαπήσεις ακόμα περισσότερο το Clearbit Connect. Το χρήσιμο αυτό extension, θα σου εμφανίσει ακόμα περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις ηλεκτρονικές επαφές σου. Μπορείς εύκολα να δεις ποιος έστειλε το email που διαβάζεις, σε ποια εταιρεία εργάζεται και πολλά άλλα.
10. Ενίσχυσε Τους Τίτλους του Περιεχομένου Σου
Το αν κάποιος κάνει click στο περιεχόμενό σου, εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το πόσο καλός είναι ο τίτλος. Είναι το 80% της μάχης που καλείσαι να κερδίσεις. Για καλή μας (και για καλή σου) τύχη, υπάρχουν 3 πολύ χρήσιμα εργαλεία για να σε βοηθήσουν στο δύσκολο αυτό έργο.
Πληκτρολόγησε τον τίτλο σου στο CoSchedule Headline Analyzer και θα λάβεις μια βαθμολογία από το 1 έως το 100. Οτιδήποτε πάνω από 60 θεωρείται καλό, οι τίτλοι που σκοράρουν μεταξύ 70 και 80 θεωρούνται εξαιρετικοί και το τέλειο βρίσκεται σε βαθμολογίες άνω των 80.
Αλλά τι γίνεται με τα συναισθήματα; Το Emotional Marketing Value Headline Analyzer θα αξιολογήσει τη συναισθηματική αξία των τίτλων σου. Το κατάλληλο σκορ κυμαίνεται μεταξύ 30%-40% και οτιδήποτε παραπάνω από αυτό θεωρείται άψογο.
Αν δεν μπορείς όμως να βρεις έναν κατάλληλο τίτλο, το SumoMe προσφέρει το Kickass Headline Generator. Εισάγεις ένα θέμα για να λάβεις μια προτεινόμενη επικεφαλίδα βασιζόμενη σε αυτό, ή ακόμα και να λάβεις ιδέες προκειμένου να καταλήξεις στην δική σου, custom επικεφαλίδα.
Ωστόσο, όπως συμβαίνει και με την πλειοψηφία των εργαλείων, δουλεύουν αποκλειστικά και μόνο με αγγλικά κείμενα, καθώς τα ελληνικά δεν είναι αναγνωρίσιμα. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι τα εργαλεία αυτά σου είναι άχρηστα.
Τι μπορείς να κάνεις:
- Η πρώτη μας συμβουλή είναι να δοκιμάσεις τίτλους στα αγγλικά και στη συνέχεια να προχωρήσεις στην -όσο γίνεται- πιο πιστή μετάφρασή τους.
- Η δεύτερη μας συμβουλή είναι να ελέγξεις τις ξενόγλωσσες λέξεις που θα υπάρχουν -αν υπάρχουν- εντός της επικεφαλίδας σου και να λάβεις τις αντίστοιχες προτάσεις.
11. Σύλλεξε Email στην Ιστοσελίδα Σου
Κάπου εδώ ήρθε η ώρα να εκμυστηρευτούμε ένα μυστικό μας. Ο μεγαλύτερός μας προβληματισμός, πριν ακόμα προχωρήσουμε στον σχεδιασμό του Grow Digital, ήταν το πώς θα συλλέξουμε emails για να χτίσουμε την δική μας email βάση για αποστολή newsletters. Σχεδόν 1.5 χρόνο μετά, είναι αυτό που συνεχίζει να μας προβληματίζει περισσότερο, παρόλο που έχουμε κάνει σημαντικά βήματα στον συγκεκριμένο τομέα. Η συνολική μας εμπειρία δείχνει ότι η συλλογή email, είναι ένα ζήτημα που απασχολεί κάθε επιχείρηση ή οργανισμό που δραστηριοποιείται online, από την πιο μικρή έως και την πιο μεγάλη.
Μια πολύ καλή και δοκιμασμένη επιλογή είναι το SumoMe, το οποίο μπορεί να λειτουργήσει σε οποιαδήποτε ιστοσελίδα. Είναι μια απλή και εύκολη λύση, η οποία σου παρέχει μια φόρμα με την οποία μπορείς να συλλέξεις τα πρώτα σου email, από τους επισκέπτες της ιστοσελίδας σου.
Αν πάλι θέλεις να αυξήσεις την βάση σου, μέσω προσφορών και εκπτώσεων, ή ακόμα και με αποστολή αποκλειστικού περιεχομένου, ρίξε μια ματιά στα Thrive Landing Pages, το Thrive Leads και το Leadpages.
12. Καλύτερη Κατάταξη με Semantic Search
H Google εξελίσσεται συνεχώς, μαζί της και η σημασιολογική αναζήτηση -ή αλλιώς semantic search. Κάθε φορά που γράφεις ένα blog post, θα πρέπει πάντα να έχεις μια φράση-κλειδί στο πίσω μέρος του μυαλού σου.
Όταν τελειώσεις με τη δημιουργία περιεχομένου, πήγαινε στο LSIGraph ή στο Answer the Public για να δεις ποιοι όροι συνδέονται σημασιολογικά με το θέμα και την φράση που έχεις επιλέξει. Αν οποιοσδήποτε από τους όρους που βλέπεις στα αποτελέσματα ταιριάζει στο περιεχόμενό σου και το ενισχύει, μπορείς να τον συμπεριλάβεις στο άρθρο σου.
Και εδώ ισχύει «ο νόμος των αγγλικών» που περιγράφεται και στο #10.
Συνοψίζοντας
Είτε ανήκεις σε μια μικρομεσαία επιχείρηση που κάνει τα πρώτα της βήματα στο digital marketing, είτε είσαι ένας έμπειρος digital marketer, κάθε ένα από τα παραπάνω εργαλεία θα συμβάλλει σημαντικά στη βελτιστοποίηση και βελτίωση του τρόπου με τον οποίο διαχειρίζεσαι το περιεχόμενο που παράγεις.
Θα θέλαμε να μας πεις την γνώμη σου πάνω σε αυτά τα εργαλεία, καθώς και αν έχεις να προτείνεις κάποιο άλλο εργαλείο το οποίο σου έχει φανεί χρήσιμο και σε βοηθάει στην καθημερινότητά σου. Άφησε το σχόλιο σου παρακάτω και share the knowledge!